F1x bensa koneella

F10, F11, F07
x800xl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Elo 2016, 12:53

Vm2011 535ix:llä (F10) olen ajellut nyt puolitoista vuotta Nyt mittarissa 115tkm.
Tässä tulleita huoltokustannuksia, jotka teetetty epävirallisissa Bemu-huolloissa.
-Öljynvaihtohuolto + vaihteistoöljynvaihto + jarrulevyt ja palat eteen alkuperäisillä osilla. @ 100tkm. 1200€.
-Jakolaatikon öljynvaihto huuhtelemalla @110tkm. 200€.
-Laatikoiden öljyjen vaihdot ovat tehty puhtaasti ennakkohuoltona ilma akuuttia tarvetta.
-Jarrulevyt eteen vaihdettu koska pientä ravistusta vasemmalla edessä. Vika poistunut vaihdon myötä. -Kuulemani mukaan suurempi moottoriset mallit saattaa aiheuttaa kieroutuneita etulevyjä jos ajotapa kovin dynaaminen. Näin ilmeisesti edellisellä omistajalla.
-Vanos-pultit on vaihdettu takuuna.
-Myös niin sanotut jalkalistat istuinten vieressä luovuttaa alumiinikoristeensa turhan helposti. En ole korjannut. Pitäisi varmaan tilata uusi muoviosa koristelistoineen.
-Takaluukun kuoleentuneen kaasujousen olen vaihtanut uuteen. jousi n. 50€.
-Tuhkakupin olen vaihtanut uuteen. Kansimekanismi hajosi. Koko loota kannella mekanismeineen n.30€
-Ei toistaiseksi muita vikoja.
-Keskikulutus 60% kaupunki/40% maantie, hyvin tarkkaan 10l/100km.
-Pärjää liikenteen mukana vaikka vakio kaikin puolin. Tässä mallissa laatikon max. väännön kesto on ilmoitettu olevan 450nm ja tämä seikka mielestäni pitäisi ottaa huomioon jos lisätehoja. Toisaalta murikassa näitä lastutetaan surutta ja hyvinhän lootat ovat kestäneet. http://f10.5post.com/forums/
-Kaikista ajamistani autoista tässä autossa tuntee tien pinnan muodot kaikista parhaiten. Auto myös herkkä esim. renkaiden tasapainottomuudelle.
-Ohjaus palauttaa riittävästi olematta kuitenkaan yliherkkä kuten uudemmissa VAG-konsernin autoissa.
-Ajajan auto. :love:
-Myyn kunhan hinnasta sovitaan. Ei vaihtoja. :cloeye:
Vastaa Viestiin