F1x bensa koneella

F10, F11, F07
PVi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Loka 2016, 07:54

Koetin hakea tietoa bensa koneellisista F11 autoista. Aika vähän taitaa olla näitä suomessa liikkeellä, tai sitten en osaa hakea vielä oikein.
Bemarit ei ole minulle tuttuja ja tietoa olen hakemassa.
Kyse siis 2012 eteenpäin autoista.

528 on 4-syl, turbolla B20N20 kone?
530 on 6-syl vapari
535 on 6-syl turbolla

Eroaako jarrut tms. Näiden välillä? Vai onko ne ruksittavissa listasta? Muita eroja?

Neloskoneisissa on ollut nokkaketju murheita myös bensoissa, mutta millä kilometreillä?

Bensakoneellisia on hankala koeajaa Suomessa. 520d kävin koittamassa, hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli oli laimeaa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

PVi kirjoitti: hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli oli laimeaa.
Kaikki on suhteellista Suomen nopeusrajoituksilla....

Miksi ei 530d? Niitä on pilvin pimein.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Suomessa melkein jokainen uusi 5-sarjan auto on rekisteröity diiselinä ja ne loput muutama on 520i mallia. Myös saksassa dieselien markkinaosuus on hurja noiden 5-sarjan isojen moottorien puolella.

Joten olet oikeassa, valikoima on erittäin erittäin suppea, lähes olematon.
PVi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Loka 2016, 07:54

VolvostaBemariin kirjoitti:
PVi kirjoitti: hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli oli laimeaa.
Kaikki on suhteellista Suomen nopeusrajoituksilla....

Miksi ei 530d? Niitä on pilvin pimein.
Ehkä kyse on tottumuksesta, että auton tulee kiihtyä ja kulkea kun käsketään.

Kilometrejä tulee vuodessa n.15tkm joten taitaa olla ihan sama kummalla ajaa. Bensapumpulla on tähän mennessä tullut tankattua, joten olisi hyvä kuulla kommentteja bensakoneisista. On nämä bemarit vieraita, joten ajattelin hakea tietoa ja käydä ensi keväänä Saksasta hakemassa spekseihin sopivan auton.

Kai sitä pitää 530d tai 535d koettamassa jos sattuu lähellä liikkeeseen. Onkos näissä DPF:n kanssa murheita?
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

PVi kirjoitti: Ehkä kyse on tottumuksesta, että auton tulee kiihtyä ja kulkea kun käsketään.
Onhan tuolla muutama 550i Autotalli.com saitilla
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

PVi kirjoitti:Ehkä kyse on tottumuksesta, että auton tulee kiihtyä ja kulkea kun käsketään.

Kai sitä pitää 530d tai 535d koettamassa jos sattuu lähellä liikkeeseen. Onkos näissä DPF:n kanssa murheita?
Kyllä tuo 535d kiihtyy ihan mukavasti, kun käskee. Voin suositella. Ei muuta kuin koeajamaan vaan..
xx520ixx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2015, 13:19

Vm. 2015 F10 520i:llä 20 tkm huoletonta ja täysin ongelmavapaata kilometriä takana. Hiljainen peli ja ihan tarpeeksi liikahtaa.
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Ajoin kerran peräjälkeen F10 525d neloskoneella ja F11 528i, yllätyin miten paljon rivakampi bensa oli, vaikka painoa oli tässä dieselissä vähemmän.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

rusticolus kirjoitti:Ajoin kerran peräjälkeen F10 525d neloskoneella ja F11 528i, yllätyin miten paljon rivakampi bensa oli, vaikka painoa oli tässä dieselissä vähemmän.
Tarkkaa dataa tutkimalla -->

525d --> 218hp ja 450Nm, 0-100kmh 7,0 s
528i --> 245hp (kai riippuu vuosimallista?) ja 350Nm, 0-100kmh 6,5 s

Ohituskiihtyvyydstä en tiedä, mutta luulisi dieselin väännällä jonnekin pääsevän
Patomursu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Elo 2012, 18:23

VolvostaBemariin kirjoitti:
rusticolus kirjoitti:Ajoin kerran peräjälkeen F10 525d neloskoneella ja F11 528i, yllätyin miten paljon rivakampi bensa oli, vaikka painoa oli tässä dieselissä vähemmän.
Tarkkaa dataa tutkimalla -->

525d --> 218hp ja 450Nm, 0-100kmh 7,0 s
528i --> 245hp (kai riippuu vuosimallista?) ja 350Nm, 0-100kmh 6,5 s

Ohituskiihtyvyydstä en tiedä, mutta luulisi dieselin väännällä jonnekin pääsevän

Maksimiteholla auto kiihtyy, ei väännöllä.
Kuva
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Patomursu kirjoitti: Maksimiteholla auto kiihtyy, ei väännöllä.
Näinhän se on jos jalkapohja laitetaan täysillä lattiaan. Joka on enempi nuoren polven hommia. Jos kuitenkin laitetaan niin täytyyhän se olla vähintään kutoskone (mieluiten kasi) jotta sitä ääntä viitsii kuunnoille. Ja sama koskee siis molempia polttoainemuotoja.

Tuolla kriiterillä siis 550i tilaukseen :thup:
PVi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Loka 2016, 07:54

Noista mainitsemistani koneista ei taida olla tietoa täällä. Pitää koettaa kaivaa dataa muualta.

Onko näissä kaikissa samat jarrut tehtaalta vai vaihtuuko koneen mukaan?
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Dieseleissä taitaa olla kutoskoneissa eroa jarruissa verrattuna nelareihin? Voi olla sama bensassa. Mutuilua...
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

VolvostaBemariin kirjoitti:
rusticolus kirjoitti:Ajoin kerran peräjälkeen F10 525d neloskoneella ja F11 528i, yllätyin miten paljon rivakampi bensa oli, vaikka painoa oli tässä dieselissä vähemmän.
Tarkkaa dataa tutkimalla -->

525d --> 218hp ja 450Nm, 0-100kmh 7,0 s
528i --> 245hp (kai riippuu vuosimallista?) ja 350Nm, 0-100kmh 6,5 s

Ohituskiihtyvyydstä en tiedä, mutta luulisi dieselin väännällä jonnekin pääsevän
Tässä 525d 204hp koneella. Uudempaa en löytänyt.
Kuva
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

..ja vielä vs. 258hp 530xdA. Ohituskiihtyvyys on lähempänä 530d kuin 525d


Kuva
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

PVi kirjoitti: 530i on 6-syl vapari
Voipi 530i mallit olla aika harvassa. Löytyneekö Suomesta ensimmäistäkään, kun Saksassakaan noita ei ole pilvin pimein myynnissä.

Muutenkin vapari koneet katosivat melko pian mallisarjan tulon jälkeen, joten turboihin tyytyminen jos bensa LCI mallia halajaa.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

^Trafin avoimen datan (1.1.2016) mukaan 2010-> 530i:tä on Suomen kilvissä huimat 2kpl, molemmat porrasperäisiä ns. suomiautoja (rek. 28.2.2012 ja 5.11.2012). Eli joo, ei noita puissa kasva.

Edit: vilkaisin 14.10.2016 päivitettyä tietoa - tuo 28.2.2012 rekisteröity on kadonnut listalta - liekö viety ulkomaille, mällätty vai poistettu vain liikennekäytöstä jostain syystä, sitä en pysty sanomaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Trafin tietojen mukaan lähes kaikki mallit harvinaisia..

Joista yhtä Laakkonen myy turbokoneena.

http://m.nettiauto.com/bmw/530/8377097? ... 0&vifNav=Y
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

^Tuo on rekattu 28.2.2012, eli lienee tuo listalta kadonnut yksilö ja pois liikennekäytöstä kaupan salissa makaamisen vuoksi.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Tuolla 530i moottorilla olisi todella hieno, mutta esim. tämä Laakkosella oleva yksilö aika erikoinen: varusteita käytännössä vain metalliväri, sporttiratti ja hifipaketti. Esim. kääntyvät takapenkit suksiluukulla loistavat poissaolollaan. Luulin, että ne olis olleet Suomessa vakiona.

Todella harvinaisia nuo bensakoneiset kyllä on. Itsekin etsin kesällä uudeksi autoksi bensakoneista F10/F11:sta, mutta kaikissa tarjolla olleissa oli jotain kriittisiä puutteita, yleensä varusteet mallia bangladesh ja varsinkin perusmallin penkit. 528i:n tuonti Saksasta olisi ollut todella kallista (samanhintaista tai kalliimpaa kuin 530d), joten luovutin ja ostin 520dA M-Sportin.
Vastaa Viestiin