Oven alaosassa reikä
Moi! Huomasin sellaisen jutun, et jos on satanut vettä, niin vesi valuu tosi kauan apukuskin puolelta takaoven alta kun ovi on auki, toiselta puolelta ei valu juurikaan mitään, sit kokeilin oven alta niin sillä puolella josta valuu, on pyöreä reikä, toisen oven alla siinä on joku muovinen/kuminen tulppa, pääseeköhän reiästä vettä sisään oven väliin, alkaako ruostumaan? Mistähän tulppia saa, myykö motonet? Auto 520d farkku F11
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
- Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
- Paikkakunta: Pori
Täällä meilläpäin sade tulee yleensä ylhäältä ja poistuu alas, eli ei kai alhaalta pääse ovi täyttymään?
Ikkunan tiivisteestä pääsee aina vettä oven sisään ja jostain sen on poistuttava?
Mielestäni on parempi jos on reikä, kuin reikä tulpattuna.
Tämä siis ihan mutu-tuntumalla..
Ikkunan tiivisteestä pääsee aina vettä oven sisään ja jostain sen on poistuttava?
Mielestäni on parempi jos on reikä, kuin reikä tulpattuna.
Tämä siis ihan mutu-tuntumalla..
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Voihan siitä puuttua se tulppa jos toisalla puolella reiän kohdalla tulppa on kuitenkin. Uutta tulppaa vain tilalle.
Tuleeko vettä sisäpuolelle eli onko lattiaverhoilu märkänä sateen ja varsin pesun jälkeen? Muistan lukeneeni, että ainakin joissain alkupään f10/11:ssa on tullut vettä takaovista sisään.
Tuleeko vettä sisäpuolelle eli onko lattiaverhoilu märkänä sateen ja varsin pesun jälkeen? Muistan lukeneeni, että ainakin joissain alkupään f10/11:ssa on tullut vettä takaovista sisään.
Ai teilläpäin tulee ylhäältä, hienoa Asut sä jossain Mynämäellä vai missä landella? Niin yleensä vesi tulee ylhäältä, ihmettelen vaan kun muissa ovissa on tulpat paikoillaan ja kun muut ovet avaa niin vettä ei valu juurikaan, no soitan Laakkoselle tänään ja kysyn sieltä jos täällä vaan viisastellaan
Joo tilasin tulpan, huikeaan 2 euron hintaan KL-Varaosasta, soitin myös Laakkosen huoltoon, eivät olleet huolissaan, kun vesi ei tule sisälle, eikä vesi myös jää minnekään, mut aattelin kuivata tiivisteet ja muut ennen tulpan laittoa.
Omassa F10 apparin puolen ovet vuotivat > Solumuovit mitkä lie uusiksi.
Vklp aikana huomasin saman jutun kuskinpuolen takaovessa. Laakkoselle menny nyt toistamiseen vuotavien ovien takia. Tällä kertää jäi yön yli kuivatukseen. Oli kuulma vettä mennyt lattiamaton alle...
Oireena itellä oli rankka sateen / pesun jälkeen ovipahvin välistä lojahti urakalla vettä aina.
Vklp aikana huomasin saman jutun kuskinpuolen takaovessa. Laakkoselle menny nyt toistamiseen vuotavien ovien takia. Tällä kertää jäi yön yli kuivatukseen. Oli kuulma vettä mennyt lattiamaton alle...
Oireena itellä oli rankka sateen / pesun jälkeen ovipahvin välistä lojahti urakalla vettä aina.
Ok, kiitti tiedosta Jaleo... Oliko sulla ne tulpat paikoillaan? Mietin tässä itsekin et vaikka tilasinkin tulpan, kannattaako sitä laittaa paikoilleen, kun nyt tulee vodat ulos ja jos tulpan laittaa paikoilleen alkaako ne jäämään sit oveen tai tulee sisälle... Mulla ei tosiaan tuu vedet sisään mut alatiiviste on aika märkä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
- Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
- Paikkakunta: Pori
Anteeksi jos artikuloin siten että se kuullosti viisastelulta. Se ei ollut tarkoitus.
Näissä kun on ollut ongelmia noiden ovien tiivistysten kanssa, itse olen irroittanut tulpat juuri siitä syystä, ettei vesi tulisi sisälle vaan sillä olisi luonnollinen poistumisreitti alaspäin. Oletko auton ostanut uutena? Tuollainen tulppa ei tuskin pysty itsekseen irtoamaan, ettei joku olisi sitä aiemmin irroittanut juuri siitä syystä että sisätilat pysyisivät kuivana?
Näissä kun on ollut ongelmia noiden ovien tiivistysten kanssa, itse olen irroittanut tulpat juuri siitä syystä, ettei vesi tulisi sisälle vaan sillä olisi luonnollinen poistumisreitti alaspäin. Oletko auton ostanut uutena? Tuollainen tulppa ei tuskin pysty itsekseen irtoamaan, ettei joku olisi sitä aiemmin irroittanut juuri siitä syystä että sisätilat pysyisivät kuivana?
Ok, ei mitään, sori kun mäkin ärähdin ärsytti vaan kun auto ollut reilun kk käytössä ja heti jotain tällaista tulee eteen, käytettynä ostin tuontiauton siihen oli tummennettu takalasit, niin soitin tänään tummennusliikkeeseenkin, et ottaako ne tulppia pois tummennuksen ajaksi, niin eivät ainakaan Suomessa ota kuulema, infosin myyjääkin (liike)tänään jo asiasta, en tiedä mitä ton kans tekis? Täytyy tsekkaa tiivisteet vielä tänään, kiitti kun kerroit et noissa on ollut ongelmia, myös Raimolle ja Jaleolle peukut...
Vasta tän viestin myötä kuulin ekaa kertaa noista tulpista eli en osaa ottaa kantaa noihin tulppiin.Masai79 kirjoitti:Ok, kiitti tiedosta Jaleo... Oliko sulla ne tulpat paikoillaan? Mietin tässä itsekin et vaikka tilasinkin tulpan, kannattaako sitä laittaa paikoilleen, kun nyt tulee vodat ulos ja jos tulpan laittaa paikoilleen alkaako ne jäämään sit oveen tai tulee sisälle... Mulla ei tosiaan tuu vedet sisään mut alatiiviste on aika märkä...
Ei nyt varsinaisesti oo usko koetuksella, mutta vituttaa tälläiset ongelmat Premium autoissa. Eniten tässä vituttaa auton edellinen omistaja, joka on ollut ilmeisemmin niin saatanan lahopää ettei oo korjannu mitään autosta... Ovien kaukaloissa mihin saa kaikkea tilpehööriä niin niissä kankaissa on jotain pieniä kosteusvaurioita. Selkeästi näkee että vesi on valunut ennenkin, mutta asialle ei ole mitään jaksettu tehdä.
Tai sitten perinteinen kun on tullut astetta isompaa remonttia eteen niin laitetaan vahinko kiertämään.
Ja ilmeisesti sen tulpan kuuluu olla oven alaosassa paikoillaan?Jaleo kirjoitti:Nonniin auto haettu. Vasemman puoleisen matkustajan oven kosteussuojan liimaus pettänyt = vuotaa > uudelleen liimattu ja kuivattu yön yli.
Nyt pitäisi siis olla kunnossa. Seuraavassa autonpesussa sen sit näkee :D
Nyt F30 320dA, tulossa F36 420xdA
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Taitaa olla ns.tyyppiva useammassakin Bmw:n korimallissa. Foorumeilta löytyy juttua. Esim.meidän X3:n takaovien kosteussulut liimailin kuntoon molemmista ovista viime kesänä.Jaleo kirjoitti:Omassa F10 apparin puolen ovet vuotivat > Solumuovit mitkä lie uusiksi.
Vklp aikana huomasin saman jutun kuskinpuolen takaovessa. Laakkoselle menny nyt toistamiseen vuotavien ovien takia. Tällä kertää jäi yön yli kuivatukseen. Oli kuulma vettä mennyt lattiamaton alle...
Sanonpahan vaan että voi vittu Kävin pistää auton lämmitykseen ja piruuttani avasin apukuskin puoleisen takaoven ni eikös sieltä taas tullu vedet pihalle. Oman ymmärryksen mukaan vesi ei päässyt poistumaan kun vasta oven avatessa eli vesi jäi lillumaan kynnyslistan päälle. Pienen tunnustelun jälkeen lattiamattokin tuntui kostealta
Kolmen kuukauden sisään jo toinen kerta kun sama ovi vuotaa.
Kolmen kuukauden sisään jo toinen kerta kun sama ovi vuotaa.
Reilun vuoden nää tuntuu kestävän. Kaksi kertaa käynyt laakkosella ja nyt kuskin puoleiset ovet vuotavat jälleen Hienoa toimintaa!
Täytyy viedä johonkin nyrkkipajalle missä pistävät kerralla kuntoon kunnon aineilla. Ellei nyt kerkee vaihtaa autoo sitä enne.
- stonde73
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
- Auto: Volvo S90 T8
- Paikkakunta: Helsinki
Olisko kenelläkään suositella hyvää pikkupajaa pk-seudulla, jossa nämä ovien kosteussulkujen liimaukset saisi hoidettua kuntoon? Itsellä vuotaa kuskin puolen takaovi juurikin samalla tavalla kuin aiemmissa postauksissa kerrottu.
ex: E92 330 CxiA, F10 BMW 530dA xDrive