Muutama ongelma F10/11

F10, F11, F07
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Moikka.
Ihan eka BMW, vuosimallilta 2010, mutta kilsoja takana vasta 70 000, Suomi auto, kunnollinen huoltohistoria, Sisältä kuin uusi. Aivan hienoa auto, MUTTA, melkoinen kiukkuperse, ikinä ei tiedä mitä se rakkine keksii. Nyt olen ajanut 10 000km. ja matkan varrella on sattunut kyllä melkoista.

1)etupään kolina syvään, taikka terävään monttuun ajatessa. Käytetty rahaa reilu 500€ vian etsimiseksi, ei mitään syytä. Käytin tutulla katsastusmiehellä ravistimella, ei mitään väljyyttä missä. Kaikki on koluttu, kait se on sitten tyyppivika ?

2) takajousitus hävisi lapin reissulla. Kompura poltti sulakkeen ja peräpään jousitus loppui kokonaan. Nyt sulake laitettu uusi ja repullinen aina mukana, BMW huolto tarkistanut kompuran ja ilmajouset, kaikki OK, kunnossa ei mitään ongelmaa.

3) Moottori merkkivalo palaa, ei vikailmoitusta. BMW huollossa vaihtoivat anturin TEMPERATURE SENSOR AIR, imuilman ja ahtoilman lämpötiloissa liian suuri ero, Nyt se merkkivalo taas palaa, koskaan ei tiedä millon palaa, milloin sammuu.



Ps. on se hyvä auto, silloin kun toimii, ehkä, kait.
Viimeksi muokannut KaKe2, 05 Touko 2017, 16:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Miten nämä trollit jaksaa? Käy rekisteröitymässä suomi24:ään ja meuhkaa siellä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

En kyllä ajatellut meuhkata, ehkä enemmänkin apua pyytää, mutta sorry kun pahoitin mielesi
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Lähinnä toi kolina alkaa ottamaan päähän, kun syytä ei löydy
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Sun ensimmäinen viesti tänne on, että bmw on paska.

Näitä on nähty niin paljon. "vertaistukiryhmä"
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Onko vähän vanne kireellä??

Muutetaan sitten nimeä, onko nyt pare?

En mä sano että on paska, hyvä auto, mutta ihme kiukuttelua, jolle ei löydy mitään syytä ?
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

KaKe2 kirjoitti:Onko vähän vanne kireellä??

Muutetaan sitten nimeä, onko nyt pare?

En mä sano että on paska, hyvä auto, mutta ihme kiukuttelua, jolle ei löydy mitään syytä ?
On se tämmösille viesteille vähän kireellä. Aloita nyt vaikka kertomalla, mikä auto on kyseessä. Tuo F10/F11 ampuu vähän turhan isolla haulikolla. Veikkaan, että kyseessä on F11, jos takapäässä on jousitusongelmia.

Onko normialusta, sport-alusta? Onko ddc, edc, nelipyöräohjaus tms?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Sorry joo en halunnut ärsyttää millään tavalla.

Auto siis on BMW 520 D Sport A F11 Touring (vm 2010) mittarissa nyt 82 000
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Auto on ihan mahtava ajaa, kun ajan todellakin paljon (n.1000 /viikko). Mutta viat joille ei löydy syytä aiheuttaa sen että ei ole oikein luottoa autoon.
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Lähinnä hieman "tuli perseessä" kun autossa on vielä tuotetakuuta. Yksi kaveri pelotteli, että kolinan syynä voivi olla hammastangon rikkoontuminen. Nostaa etupään ylös, kääntää pyörät ääriasentoon, niin ääriasennossa hammastankosta kuuluu kolahtelua. BMW oma huolto sanoi taas, että se on normaalia, kun menee "rajoittimille"
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Minulle vaikuttaa että auto on haluttu hävittää ongelmien ilmestyttyä ja sinä satuit ostamaan sen. Eli itse kyllä hävittäisin tuon vehkeen, kuulostaa sähkövikaiselta ja niihin menee jopa Wahlroosin omaisuus. Ei 70-80 tkm ajetussa autossa ole tuollaisia vikoja. Olisiko mittarista pyöritetty 300 tkm pois?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

salmol kirjoitti:Minulle vaikuttaa että auto on haluttu hävittää ongelmien ilmestyttyä ja sinä satuit ostamaan sen. Eli itse kyllä hävittäisin tuon vehkeen, kuulostaa sähkövikaiselta ja niihin menee jopa Wahlroosin omaisuus. Ei 70-80 tkm ajetussa autossa ole tuollaisia vikoja. Olisiko mittarista pyöritetty 300 tkm pois?

Ei ole pyöritetty! Selvitetty koko huoltohistoria, ihan täydellinen auto, ei mitään moitteita missään huolloissa/katsastuksissa ei sitten missään. Moottoritila/sisätilat jumaliste kaikki ohan kuin uusia. En haluaisi kyllä virlä luovuttaa
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

KaKe2 kirjoitti:
salmol kirjoitti:Minulle vaikuttaa että auto on haluttu hävittää ongelmien ilmestyttyä ja sinä satuit ostamaan sen. Eli itse kyllä hävittäisin tuon vehkeen, kuulostaa sähkövikaiselta ja niihin menee jopa Wahlroosin omaisuus. Ei 70-80 tkm ajetussa autossa ole tuollaisia vikoja. Olisiko mittarista pyöritetty 300 tkm pois?
Ei ole pyöritetty! Selvitetty koko huoltohistoria, ihan täydellinen auto, ei mitään moitteita missään huolloissa/katsastuksissa ei sitten missään. Moottoritila/sisätilat jumaliste kaikki ohan kuin uusia. En haluaisi kyllä virlä luovuttaa
Ok. [emoji23]
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Nyt moottorin merkkivalo ongelma eteni seuraavalle vaiheelle, tehoja rajoitettu
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Tuo etupään kolina viittaa vahvasti alatukivarsiin, tai oikeammin palloniveliin. No, joka tapauksessa ne kannattaa vaihtaa. Tyyppivika. Takajousien ilmapussit vuotaa, ihan varmasti. Jollet vaihda kohta niitä, niin kompura on entinen = ei jaksa enää puskea ilmaa rikkinäisiin pusseihin.
Moottorin vikavalosta veikkaan rikkinäistä EGR säädintä. Se on sähköinen näissä ja tyyppivika sekin. Toki voi se nyt olla jotain muutakin, kun ei ole tiedossa vikakoodeja.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

jaki kirjoitti:Tuo etupään kolina viittaa vahvasti alatukivarsiin, tai oikeammin palloniveliin. No, joka tapauksessa ne kannattaa vaihtaa. Tyyppivika. Takajousien ilmapussit vuotaa, ihan varmasti. Jollet vaihda kohta niitä, niin kompura on entinen = ei jaksa enää puskea ilmaa rikkinäisiin pusseihin.
Moottorin vikavalosta veikkaan rikkinäistä EGR säädintä. Se on sähköinen näissä ja tyyppivika sekin. Toki voi se nyt olla jotain muutakin, kun ei ole tiedossa vikakoodeja.
Onko nämä ongelmat oikeasti F10/F11 autoissa jotenkin tyyppijuttu 80tkm ajetuissa? Jos näin on, niin muistuttakaa etten ikinä vaihda sitten tuohon malliin. Mielestäni etupään alatukivarret voivat olla vaihtokunnossa >200tkm ajetuissa, kuten myös nuo takapussit. Eikä EGR myöskään ole mitenkään tavallisesti pienillä kilometreillä vaihtokunnossa. Toki niitä voi mennä aikaisemminkin, mutta menisikö oikeasti nuo kaikki sattumalta 80 tkm ajetusta vehkeestä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Voihan auton alustan suunnitella niinkin, että se kestää kulutusta eikä kuluneita puslia ajossa edes huomaa. Mutta sellaista sanotaan Opeliksi.

Bemarin tavalla suunniteltu alusta on paljon hauskempi ajaa, hauskuuteen tulee kyllä tauko heti kun joku pusla väsähtää.
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

jaki kirjoitti:Tuo etupään kolina viittaa vahvasti alatukivarsiin, tai oikeammin palloniveliin. No, joka tapauksessa ne kannattaa vaihtaa. Tyyppivika. Takajousien ilmapussit vuotaa, ihan varmasti. Jollet vaihda kohta niitä, niin kompura on entinen = ei jaksa enää puskea ilmaa rikkinäisiin pusseihin.
Moottorin vikavalosta veikkaan rikkinäistä EGR säädintä. Se on sähköinen näissä ja tyyppivika sekin. Toki voi se nyt olla jotain muutakin, kun ei ole tiedossa vikakoodeja.

Alusta tsekattu BMW merkkiliikkeessä ja ravistimellä tutun katsastusmiehen toimesta, missään ei väljyyttää. Kolinaa kuulee soratiellä kuopissa.

Ilmapussit tarkistettu, kompura tarkistettu. Kummatkin kunnossa!

Merkkivalon tiimoilta BMW merkkihuolto vaihtanut ahtoilman lämpötila anturin, vika kuulemma siinä, vaihtoineen osineen 150€, vika ei ollut siinä. Etsintä jatkuu.

Sorry vaan, ei 80 000 ajettu auto voi olla tuollainen !!!
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Merkkivalon syy alkaa löytymään: epätasainen ahtopaine ! Todennäköisesti hiukkassuodatin tukkeessa kuulemma.
Vastaa Viestiin