Moikka.
Ihan eka BMW, vuosimallilta 2010, mutta kilsoja takana vasta 70 000, Suomi auto, kunnollinen huoltohistoria, Sisältä kuin uusi. Aivan hienoa auto, MUTTA, melkoinen kiukkuperse, ikinä ei tiedä mitä se rakkine keksii. Nyt olen ajanut 10 000km. ja matkan varrella on sattunut kyllä melkoista.
1)etupään kolina syvään, taikka terävään monttuun ajatessa. Käytetty rahaa reilu 500€ vian etsimiseksi, ei mitään syytä. Käytin tutulla katsastusmiehellä ravistimella, ei mitään väljyyttä missä. Kaikki on koluttu, kait se on sitten tyyppivika ?
2) takajousitus hävisi lapin reissulla. Kompura poltti sulakkeen ja peräpään jousitus loppui kokonaan. Nyt sulake laitettu uusi ja repullinen aina mukana, BMW huolto tarkistanut kompuran ja ilmajouset, kaikki OK, kunnossa ei mitään ongelmaa.
3) Moottori merkkivalo palaa, ei vikailmoitusta. BMW huollossa vaihtoivat anturin TEMPERATURE SENSOR AIR, imuilman ja ahtoilman lämpötiloissa liian suuri ero, Nyt se merkkivalo taas palaa, koskaan ei tiedä millon palaa, milloin sammuu.
Ps. on se hyvä auto, silloin kun toimii, ehkä, kait.
Muutama ongelma F10/11
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Miten nämä trollit jaksaa? Käy rekisteröitymässä suomi24:ään ja meuhkaa siellä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Sun ensimmäinen viesti tänne on, että bmw on paska.
Näitä on nähty niin paljon. "vertaistukiryhmä"
Näitä on nähty niin paljon. "vertaistukiryhmä"
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
On se tämmösille viesteille vähän kireellä. Aloita nyt vaikka kertomalla, mikä auto on kyseessä. Tuo F10/F11 ampuu vähän turhan isolla haulikolla. Veikkaan, että kyseessä on F11, jos takapäässä on jousitusongelmia.KaKe2 kirjoitti:Onko vähän vanne kireellä??
Muutetaan sitten nimeä, onko nyt pare?
En mä sano että on paska, hyvä auto, mutta ihme kiukuttelua, jolle ei löydy mitään syytä ?
Onko normialusta, sport-alusta? Onko ddc, edc, nelipyöräohjaus tms?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Lähinnä hieman "tuli perseessä" kun autossa on vielä tuotetakuuta. Yksi kaveri pelotteli, että kolinan syynä voivi olla hammastangon rikkoontuminen. Nostaa etupään ylös, kääntää pyörät ääriasentoon, niin ääriasennossa hammastankosta kuuluu kolahtelua. BMW oma huolto sanoi taas, että se on normaalia, kun menee "rajoittimille"
Minulle vaikuttaa että auto on haluttu hävittää ongelmien ilmestyttyä ja sinä satuit ostamaan sen. Eli itse kyllä hävittäisin tuon vehkeen, kuulostaa sähkövikaiselta ja niihin menee jopa Wahlroosin omaisuus. Ei 70-80 tkm ajetussa autossa ole tuollaisia vikoja. Olisiko mittarista pyöritetty 300 tkm pois?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
salmol kirjoitti:Minulle vaikuttaa että auto on haluttu hävittää ongelmien ilmestyttyä ja sinä satuit ostamaan sen. Eli itse kyllä hävittäisin tuon vehkeen, kuulostaa sähkövikaiselta ja niihin menee jopa Wahlroosin omaisuus. Ei 70-80 tkm ajetussa autossa ole tuollaisia vikoja. Olisiko mittarista pyöritetty 300 tkm pois?
Ei ole pyöritetty! Selvitetty koko huoltohistoria, ihan täydellinen auto, ei mitään moitteita missään huolloissa/katsastuksissa ei sitten missään. Moottoritila/sisätilat jumaliste kaikki ohan kuin uusia. En haluaisi kyllä virlä luovuttaa
Ok. [emoji23]KaKe2 kirjoitti:Ei ole pyöritetty! Selvitetty koko huoltohistoria, ihan täydellinen auto, ei mitään moitteita missään huolloissa/katsastuksissa ei sitten missään. Moottoritila/sisätilat jumaliste kaikki ohan kuin uusia. En haluaisi kyllä virlä luovuttaasalmol kirjoitti:Minulle vaikuttaa että auto on haluttu hävittää ongelmien ilmestyttyä ja sinä satuit ostamaan sen. Eli itse kyllä hävittäisin tuon vehkeen, kuulostaa sähkövikaiselta ja niihin menee jopa Wahlroosin omaisuus. Ei 70-80 tkm ajetussa autossa ole tuollaisia vikoja. Olisiko mittarista pyöritetty 300 tkm pois?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuo etupään kolina viittaa vahvasti alatukivarsiin, tai oikeammin palloniveliin. No, joka tapauksessa ne kannattaa vaihtaa. Tyyppivika. Takajousien ilmapussit vuotaa, ihan varmasti. Jollet vaihda kohta niitä, niin kompura on entinen = ei jaksa enää puskea ilmaa rikkinäisiin pusseihin.
Moottorin vikavalosta veikkaan rikkinäistä EGR säädintä. Se on sähköinen näissä ja tyyppivika sekin. Toki voi se nyt olla jotain muutakin, kun ei ole tiedossa vikakoodeja.
Moottorin vikavalosta veikkaan rikkinäistä EGR säädintä. Se on sähköinen näissä ja tyyppivika sekin. Toki voi se nyt olla jotain muutakin, kun ei ole tiedossa vikakoodeja.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Onko nämä ongelmat oikeasti F10/F11 autoissa jotenkin tyyppijuttu 80tkm ajetuissa? Jos näin on, niin muistuttakaa etten ikinä vaihda sitten tuohon malliin. Mielestäni etupään alatukivarret voivat olla vaihtokunnossa >200tkm ajetuissa, kuten myös nuo takapussit. Eikä EGR myöskään ole mitenkään tavallisesti pienillä kilometreillä vaihtokunnossa. Toki niitä voi mennä aikaisemminkin, mutta menisikö oikeasti nuo kaikki sattumalta 80 tkm ajetusta vehkeestä?jaki kirjoitti:Tuo etupään kolina viittaa vahvasti alatukivarsiin, tai oikeammin palloniveliin. No, joka tapauksessa ne kannattaa vaihtaa. Tyyppivika. Takajousien ilmapussit vuotaa, ihan varmasti. Jollet vaihda kohta niitä, niin kompura on entinen = ei jaksa enää puskea ilmaa rikkinäisiin pusseihin.
Moottorin vikavalosta veikkaan rikkinäistä EGR säädintä. Se on sähköinen näissä ja tyyppivika sekin. Toki voi se nyt olla jotain muutakin, kun ei ole tiedossa vikakoodeja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Voihan auton alustan suunnitella niinkin, että se kestää kulutusta eikä kuluneita puslia ajossa edes huomaa. Mutta sellaista sanotaan Opeliksi.
Bemarin tavalla suunniteltu alusta on paljon hauskempi ajaa, hauskuuteen tulee kyllä tauko heti kun joku pusla väsähtää.
Bemarin tavalla suunniteltu alusta on paljon hauskempi ajaa, hauskuuteen tulee kyllä tauko heti kun joku pusla väsähtää.
jaki kirjoitti:Tuo etupään kolina viittaa vahvasti alatukivarsiin, tai oikeammin palloniveliin. No, joka tapauksessa ne kannattaa vaihtaa. Tyyppivika. Takajousien ilmapussit vuotaa, ihan varmasti. Jollet vaihda kohta niitä, niin kompura on entinen = ei jaksa enää puskea ilmaa rikkinäisiin pusseihin.
Moottorin vikavalosta veikkaan rikkinäistä EGR säädintä. Se on sähköinen näissä ja tyyppivika sekin. Toki voi se nyt olla jotain muutakin, kun ei ole tiedossa vikakoodeja.
Alusta tsekattu BMW merkkiliikkeessä ja ravistimellä tutun katsastusmiehen toimesta, missään ei väljyyttää. Kolinaa kuulee soratiellä kuopissa.
Ilmapussit tarkistettu, kompura tarkistettu. Kummatkin kunnossa!
Merkkivalon tiimoilta BMW merkkihuolto vaihtanut ahtoilman lämpötila anturin, vika kuulemma siinä, vaihtoineen osineen 150€, vika ei ollut siinä. Etsintä jatkuu.
Sorry vaan, ei 80 000 ajettu auto voi olla tuollainen !!!