F11/2010 etupään kolina

F10, F11, F07
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Moikka. Vastaavanlainen ongelma. Missään ei mitään väljyyttä. Käytetty katsastusmiehellä ravistimella, missään ei mitään väljyyttä. Silti etupäässä molemmat,sekä vas että oik kolisee kuoppaisella tiellä. Myös esim. hidastetöyssyssä/kanttarin ylityksessä kun renkaat jää ns. tyhjän päälle, ennen kun taas asfaltilla. Missä voisi olla vika? Mittarissa nyt 80 000 mutta ongelma oli jo 70 000 kohdalla. Ärsyttävä ääni!
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

E60:ssa samat oireet, ongelma poistui kun kiinnitti moottoritilan alapuolisen muovisuojan kunnolla kiinni. Siitäkin etsittiin jousituksesta vikaa suurella vaivalla ensin.
PaZuZu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Heinä 2017, 14:04
Auto: BMW 520 D A F11 Touring vm. 2011

Minulla täsmälleen samanlainen ongelma/ominaisuus. Syytä etsitty muutamankin huoltoliikkeen toimesta, ei diagnoosia. Viimeisin epäily liittyy iskunvaimentimeen, joka saattaa pitää tuollaisen äänen vaikka muuten toimiikin normaalisti. Tiedä sitten. Bemulla (F11 automaatti vm 2011) ajettu 135 tkm.
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Lainataas tätä kun F10:ssä (530d -12) kuskin puolelta kuuluu edestä naputusta ja jopa paikallaan esim. liikennevaloissa,
ja kun vähän rattia kääntää naputus loppuu.
Kuuluu myös hiljaisella nopeudella (alle 40km/h)
Eikä tietenkään aina kuulu varsinkaan silloin kuin sitä korjaamolla miehissä paikannettiin.
Autossa nelipyöräohjaus jos se olisi äänen aiheuttaja? Ohjaustehostin?
Jousitus eikä mitkään nivelet ei varmaan kysymyksessä kun paikallaan myös ja ääni sellainen kerta/pari sekunnissa naputus.
Vieressä seisessä ei kuulu, ainoastaan sisälle ovet kiinni.
JTV66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Maalis 2013, 14:11

tmikki kirjoitti:Lainataas tätä kun F10:ssä (530d -12) kuskin puolelta kuuluu edestä naputusta ja jopa paikallaan esim. liikennevaloissa,
ja kun vähän rattia kääntää naputus loppuu.
Kuuluu myös hiljaisella nopeudella (alle 40km/h)
Eikä tietenkään aina kuulu varsinkaan silloin kuin sitä korjaamolla miehissä paikannettiin.
Autossa nelipyöräohjaus jos se olisi äänen aiheuttaja? Ohjaustehostin?
Jousitus eikä mitkään nivelet ei varmaan kysymyksessä kun paikallaan myös ja ääni sellainen kerta/pari sekunnissa naputus.
Vieressä seisessä ei kuulu, ainoastaan sisälle ovet kiinni.
Moi. Itselläni on 2011 525 M-sport ajettu n.140 tkm. Täysin samanlaiset oireet on minunkin autossa. Selvittelin asiaa ulkomaisilta foorumeilta ja siellä on ollut myös samaan ongelmaa. Ongelma on mitä ilmeisemmin raidetangoissa eli raidetangon sisemmistä nivelistä kuuluu se ääni. Ohjaus vaihteesta lähtee nivel joka on sellainen "kuppimallinen" ja tämä olisi se välyspaikka. Tilasin itselle uudet palikat kummallekkin puolelle, mutta vaihdettu ei vielä ole. Toivotaan että auttaa. :)
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

JTV66 kirjoitti:
tmikki kirjoitti:Lainataas tätä kun F10:ssä (530d -12) kuskin puolelta kuuluu edestä naputusta ja jopa paikallaan esim. liikennevaloissa,
ja kun vähän rattia kääntää naputus loppuu.
Kuuluu myös hiljaisella nopeudella (alle 40km/h)
Eikä tietenkään aina kuulu varsinkaan silloin kuin sitä korjaamolla miehissä paikannettiin.
Autossa nelipyöräohjaus jos se olisi äänen aiheuttaja? Ohjaustehostin?
Jousitus eikä mitkään nivelet ei varmaan kysymyksessä kun paikallaan myös ja ääni sellainen kerta/pari sekunnissa naputus.
Vieressä seisessä ei kuulu, ainoastaan sisälle ovet kiinni.
Moi. Itselläni on 2011 525 M-sport ajettu n.140 tkm. Täysin samanlaiset oireet on minunkin autossa. Selvittelin asiaa ulkomaisilta foorumeilta ja siellä on ollut myös samaan ongelmaa. Ongelma on mitä ilmeisemmin raidetangoissa eli raidetangon sisemmistä nivelistä kuuluu se ääni. Ohjaus vaihteesta lähtee nivel joka on sellainen "kuppimallinen" ja tämä olisi se välyspaikka. Tilasin itselle uudet palikat kummallekkin puolelle, mutta vaihdettu ei vielä ole. Toivotaan että auttaa. :)
Kun saat palikat vaihdettua ja jos vika oli siinä niin laita tänne tietoa ja minkälaiset kustannukset (osat+työt) siitä aiheutui.
Minun autolla ajettu 98tkm.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kannattaisi käydä näyttämässä merkkiliikkeessä. Jos olet ensimmäinen omistaja niin maahantuoja voi osallistua kustannuksiin jopa 75%.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

salmol kirjoitti:Kannattaisi käydä näyttämässä merkkiliikkeessä. Jos olet ensimmäinen omistaja niin maahantuoja voi osallistua kustannuksiin jopa 75%.
Jos minulle tämän laitoit niin minä olen tämän saksasta tuonut (1/17) joten pitäisi reklamoida suoraan sinne.
Tai kokeilis täällä merkkiliikettä jos saisi tuon mukana tulleen Premium Selection takuun käyttöön.
Korvaako se näitä "kuluvia osia" myös?
Teka1970
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 22:54

KaKe2 kirjoitti: 27 Touko 2017, 14:25 Moikka. Vastaavanlainen ongelma. Missään ei mitään väljyyttä. Käytetty katsastusmiehellä ravistimella, missään ei mitään väljyyttä. Silti etupäässä molemmat,sekä vas että oik kolisee kuoppaisella tiellä. Myös esim. hidastetöyssyssä/kanttarin ylityksessä kun renkaat jää ns. tyhjän päälle, ennen kun taas asfaltilla. Missä voisi olla vika? Mittarissa nyt 80 000 mutta ongelma oli jo 70 000 kohdalla. Ärsyttävä ääni!
Teka1970
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 22:54

KaKe2 kirjoitti: 27 Touko 2017, 14:25 Moikka. Vastaavanlainen ongelma. Missään ei mitään väljyyttä. Käytetty katsastusmiehellä ravistimella, missään ei mitään väljyyttä. Silti etupäässä molemmat,sekä vas että oik kolisee kuoppaisella tiellä. Myös esim. hidastetöyssyssä/kanttarin ylityksessä kun renkaat jää ns. tyhjän päälle, ennen kun taas asfaltilla. Missä voisi olla vika? Mittarissa nyt 80 000 mutta ongelma oli jo 70 000 kohdalla. Ärsyttävä ääni!
Teka1970
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 22:54

Etupään kolahdus montussa ilmeni vetonivelen vaihdon jälkeen. Ei ollut ylemmän kolmiotukivarren kartiopusla pohjassa asti tai pultti tarpeeksi tiukalla.
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Nonnii. On hetki kulunut ja rahaa palannut, paljon ....... Ongelma ei poistunut. Mitä tehty ? Vaihdettu:
-iskarit +yläpään kiinnikkeet
-alatukivarret
-ylätukivarret
-poikittaistukivarret
-ohjausvaihde

Ja paska senkun kolisee !

Onko kellään mitään ideaa tullut ?
pasiassa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Huhti 2014, 14:49

Sain idean, ja vaihdoin 200tkm/6 vuotta ajetun Bimmerini WinksVonkkeliin... Nyt vuosi mennyt ja 30tkm. Vielä ei ole pahempia kolinoita ilmennyt GTE Pasaatissa. Xd-tä jäin kaipaan kun tämä vajaavetoinen alla, varsinkin talvella. Toivottavasti joku toinenkin idea löytyy...
Vastaa Viestiin