F11/2010 etupään kolina
Moikka. Vastaavanlainen ongelma. Missään ei mitään väljyyttä. Käytetty katsastusmiehellä ravistimella, missään ei mitään väljyyttä. Silti etupäässä molemmat,sekä vas että oik kolisee kuoppaisella tiellä. Myös esim. hidastetöyssyssä/kanttarin ylityksessä kun renkaat jää ns. tyhjän päälle, ennen kun taas asfaltilla. Missä voisi olla vika? Mittarissa nyt 80 000 mutta ongelma oli jo 70 000 kohdalla. Ärsyttävä ääni!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20 Heinä 2017, 14:04
- Auto: BMW 520 D A F11 Touring vm. 2011
Minulla täsmälleen samanlainen ongelma/ominaisuus. Syytä etsitty muutamankin huoltoliikkeen toimesta, ei diagnoosia. Viimeisin epäily liittyy iskunvaimentimeen, joka saattaa pitää tuollaisen äänen vaikka muuten toimiikin normaalisti. Tiedä sitten. Bemulla (F11 automaatti vm 2011) ajettu 135 tkm.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 133
- Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
- Auto: G30 540i xDrive
- Paikkakunta: Alahärmä
Lainataas tätä kun F10:ssä (530d -12) kuskin puolelta kuuluu edestä naputusta ja jopa paikallaan esim. liikennevaloissa,
ja kun vähän rattia kääntää naputus loppuu.
Kuuluu myös hiljaisella nopeudella (alle 40km/h)
Eikä tietenkään aina kuulu varsinkaan silloin kuin sitä korjaamolla miehissä paikannettiin.
Autossa nelipyöräohjaus jos se olisi äänen aiheuttaja? Ohjaustehostin?
Jousitus eikä mitkään nivelet ei varmaan kysymyksessä kun paikallaan myös ja ääni sellainen kerta/pari sekunnissa naputus.
Vieressä seisessä ei kuulu, ainoastaan sisälle ovet kiinni.
ja kun vähän rattia kääntää naputus loppuu.
Kuuluu myös hiljaisella nopeudella (alle 40km/h)
Eikä tietenkään aina kuulu varsinkaan silloin kuin sitä korjaamolla miehissä paikannettiin.
Autossa nelipyöräohjaus jos se olisi äänen aiheuttaja? Ohjaustehostin?
Jousitus eikä mitkään nivelet ei varmaan kysymyksessä kun paikallaan myös ja ääni sellainen kerta/pari sekunnissa naputus.
Vieressä seisessä ei kuulu, ainoastaan sisälle ovet kiinni.
Moi. Itselläni on 2011 525 M-sport ajettu n.140 tkm. Täysin samanlaiset oireet on minunkin autossa. Selvittelin asiaa ulkomaisilta foorumeilta ja siellä on ollut myös samaan ongelmaa. Ongelma on mitä ilmeisemmin raidetangoissa eli raidetangon sisemmistä nivelistä kuuluu se ääni. Ohjaus vaihteesta lähtee nivel joka on sellainen "kuppimallinen" ja tämä olisi se välyspaikka. Tilasin itselle uudet palikat kummallekkin puolelle, mutta vaihdettu ei vielä ole. Toivotaan että auttaa.tmikki kirjoitti:Lainataas tätä kun F10:ssä (530d -12) kuskin puolelta kuuluu edestä naputusta ja jopa paikallaan esim. liikennevaloissa,
ja kun vähän rattia kääntää naputus loppuu.
Kuuluu myös hiljaisella nopeudella (alle 40km/h)
Eikä tietenkään aina kuulu varsinkaan silloin kuin sitä korjaamolla miehissä paikannettiin.
Autossa nelipyöräohjaus jos se olisi äänen aiheuttaja? Ohjaustehostin?
Jousitus eikä mitkään nivelet ei varmaan kysymyksessä kun paikallaan myös ja ääni sellainen kerta/pari sekunnissa naputus.
Vieressä seisessä ei kuulu, ainoastaan sisälle ovet kiinni.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 133
- Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
- Auto: G30 540i xDrive
- Paikkakunta: Alahärmä
Kun saat palikat vaihdettua ja jos vika oli siinä niin laita tänne tietoa ja minkälaiset kustannukset (osat+työt) siitä aiheutui.JTV66 kirjoitti:Moi. Itselläni on 2011 525 M-sport ajettu n.140 tkm. Täysin samanlaiset oireet on minunkin autossa. Selvittelin asiaa ulkomaisilta foorumeilta ja siellä on ollut myös samaan ongelmaa. Ongelma on mitä ilmeisemmin raidetangoissa eli raidetangon sisemmistä nivelistä kuuluu se ääni. Ohjaus vaihteesta lähtee nivel joka on sellainen "kuppimallinen" ja tämä olisi se välyspaikka. Tilasin itselle uudet palikat kummallekkin puolelle, mutta vaihdettu ei vielä ole. Toivotaan että auttaa.tmikki kirjoitti:Lainataas tätä kun F10:ssä (530d -12) kuskin puolelta kuuluu edestä naputusta ja jopa paikallaan esim. liikennevaloissa,
ja kun vähän rattia kääntää naputus loppuu.
Kuuluu myös hiljaisella nopeudella (alle 40km/h)
Eikä tietenkään aina kuulu varsinkaan silloin kuin sitä korjaamolla miehissä paikannettiin.
Autossa nelipyöräohjaus jos se olisi äänen aiheuttaja? Ohjaustehostin?
Jousitus eikä mitkään nivelet ei varmaan kysymyksessä kun paikallaan myös ja ääni sellainen kerta/pari sekunnissa naputus.
Vieressä seisessä ei kuulu, ainoastaan sisälle ovet kiinni.
Minun autolla ajettu 98tkm.
Kannattaisi käydä näyttämässä merkkiliikkeessä. Jos olet ensimmäinen omistaja niin maahantuoja voi osallistua kustannuksiin jopa 75%.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 133
- Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
- Auto: G30 540i xDrive
- Paikkakunta: Alahärmä
Jos minulle tämän laitoit niin minä olen tämän saksasta tuonut (1/17) joten pitäisi reklamoida suoraan sinne.salmol kirjoitti:Kannattaisi käydä näyttämässä merkkiliikkeessä. Jos olet ensimmäinen omistaja niin maahantuoja voi osallistua kustannuksiin jopa 75%.
Tai kokeilis täällä merkkiliikettä jos saisi tuon mukana tulleen Premium Selection takuun käyttöön.
Korvaako se näitä "kuluvia osia" myös?
KaKe2 kirjoitti: ↑27 Touko 2017, 14:25 Moikka. Vastaavanlainen ongelma. Missään ei mitään väljyyttä. Käytetty katsastusmiehellä ravistimella, missään ei mitään väljyyttä. Silti etupäässä molemmat,sekä vas että oik kolisee kuoppaisella tiellä. Myös esim. hidastetöyssyssä/kanttarin ylityksessä kun renkaat jää ns. tyhjän päälle, ennen kun taas asfaltilla. Missä voisi olla vika? Mittarissa nyt 80 000 mutta ongelma oli jo 70 000 kohdalla. Ärsyttävä ääni!
KaKe2 kirjoitti: ↑27 Touko 2017, 14:25 Moikka. Vastaavanlainen ongelma. Missään ei mitään väljyyttä. Käytetty katsastusmiehellä ravistimella, missään ei mitään väljyyttä. Silti etupäässä molemmat,sekä vas että oik kolisee kuoppaisella tiellä. Myös esim. hidastetöyssyssä/kanttarin ylityksessä kun renkaat jää ns. tyhjän päälle, ennen kun taas asfaltilla. Missä voisi olla vika? Mittarissa nyt 80 000 mutta ongelma oli jo 70 000 kohdalla. Ärsyttävä ääni!
Nonnii. On hetki kulunut ja rahaa palannut, paljon ....... Ongelma ei poistunut. Mitä tehty ? Vaihdettu:
-iskarit +yläpään kiinnikkeet
-alatukivarret
-ylätukivarret
-poikittaistukivarret
-ohjausvaihde
Ja paska senkun kolisee !
Onko kellään mitään ideaa tullut ?
-iskarit +yläpään kiinnikkeet
-alatukivarret
-ylätukivarret
-poikittaistukivarret
-ohjausvaihde
Ja paska senkun kolisee !
Onko kellään mitään ideaa tullut ?
Sain idean, ja vaihdoin 200tkm/6 vuotta ajetun Bimmerini WinksVonkkeliin... Nyt vuosi mennyt ja 30tkm. Vielä ei ole pahempia kolinoita ilmennyt GTE Pasaatissa. Xd-tä jäin kaipaan kun tämä vajaavetoinen alla, varsinkin talvella. Toivottavasti joku toinenkin idea löytyy...