Auton vaihto mielessä ja nyt innostunut 300 ja 500 bemareihin.
Bensa koneella auton meinasin hankkia.
Onko kellään kokemuksia 520 bensakoneella? Valinnan varaa ei pahemmin ole, ainakaan alle 100tkm ajettuja.
Mihin tuollaisessa tulisi kiinnittää huomiota?
Onko bensa kone ja manuaali laatikko millainen yhdistelmä?
520 bensa koneella
Tuskin kukaan täällä kehuu vitossarjaan 2.0l bensakonetta, eikä ainakaan manuaalilaatikolla. Se on kyllä karuista karuin yhdistelmä. Jos ajat 10tkm vuodessa, niin on se ja sama rahan puolesta onko bensa vai diesel, mutta diesel antaa paljon paremman käyttömukavuuden kuin bensapata. Sori kun en esittämääsi vaihtoehtoa suosittele, mutta pyysit mielipiteitä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kyllähän tuo nelosdieseli on niin järkyttävän kuuloinen moottori, että jos ei paljoa ajoa tule, niin ilman muuta bensa. Ja tomaatti tietysti.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Edellinen oli F30 320i -12, manuaalilla. Ei siis F10 mutta jaetaan mielipiteitä.
Ei kannata missään nimessä, vielä vähemmän 5-sarjalaisessa. Valtuutetuilla BMW-myyjillä on ilmeisesti pakko hankkia esittelykäyttöön manuaaliakin ja parisen vuotta sitten olisi saanut F1x edullisesti. Vaikka kilometrejä tulisi vähän, niin kyllä se 8-vaihteinen automaatti on kaikessa käytössä mukavampi.
BMW:n manuaalit ovat aina olleet ikäviä käyttää, lähestulkoon autosta riippumatta. Onko tässä takana bemarin salajuoni saada pokat ostamaan tomaatteja vai siitä, että halutaan käyttää varmasti riittävästä kestävää laitteistoa, ei tiedä. Mutta tuon ex-320i:ni ei koskaan ollut mukava, jouheva tms mitä esim. se yksi 50tkm ajettu turkkilainen vuokra-Huyandai oli. Vai Kiako se oli..
Manuaali on myös vain 6-vaihteinen, automaatissa on 8 vaihdetta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että näin pienillä kierroksilla en ole maantieajossa päässyt sitten E38 740iA:n, jossa oli 5-vaihteinen automaatti ja 4-litrainen V8. Tämä pienentää melua ja kulutusta. Sama auto, samat nopeudet ja kierroslukumäärää oli tuntuvasti lisää.
F1x:ää ei ole tullut kokeiltua manuaalina, mutta kerran E38 730i oli koeajossa. Noin isossa autossa se vain tuntui väärältä. F1x on melkein yhtä iso kuin vanha 7-sarjalainen ja sellaista lossia tähdätessään mielellään ottaa huomion pois vaihtamisesta, kun pitää saada se aina alikokoisiin p-ruutuihin sovitettua.
F3x on erittäin hyvä valinta. Jos takapenkille tulee vakikäyttöä, niin kannattaa käydä kokeilemassa perheen kera mahtuuko sinne. 3-sarjalainen on kuitenkin melkein yhtä iso kuin esim. E34 ja ainakin oma jälkikasvu mahtuu vielä taakse oikein hyvin (alakouluikäisiä). 5-sarjalainen on niin..iso. 320iA vain tähtäimeen, käteiset taskuihin pullottelemaan ja kaupoille. Missään nimessä ei kannata ottaa autoa ilman sport-penkkejä, normipenkkiset ovat niitä jotka eivät kierrä -> JA-arvo oikeasti vähemmän.
Ei kannata missään nimessä, vielä vähemmän 5-sarjalaisessa. Valtuutetuilla BMW-myyjillä on ilmeisesti pakko hankkia esittelykäyttöön manuaaliakin ja parisen vuotta sitten olisi saanut F1x edullisesti. Vaikka kilometrejä tulisi vähän, niin kyllä se 8-vaihteinen automaatti on kaikessa käytössä mukavampi.
BMW:n manuaalit ovat aina olleet ikäviä käyttää, lähestulkoon autosta riippumatta. Onko tässä takana bemarin salajuoni saada pokat ostamaan tomaatteja vai siitä, että halutaan käyttää varmasti riittävästä kestävää laitteistoa, ei tiedä. Mutta tuon ex-320i:ni ei koskaan ollut mukava, jouheva tms mitä esim. se yksi 50tkm ajettu turkkilainen vuokra-Huyandai oli. Vai Kiako se oli..
Manuaali on myös vain 6-vaihteinen, automaatissa on 8 vaihdetta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että näin pienillä kierroksilla en ole maantieajossa päässyt sitten E38 740iA:n, jossa oli 5-vaihteinen automaatti ja 4-litrainen V8. Tämä pienentää melua ja kulutusta. Sama auto, samat nopeudet ja kierroslukumäärää oli tuntuvasti lisää.
F1x:ää ei ole tullut kokeiltua manuaalina, mutta kerran E38 730i oli koeajossa. Noin isossa autossa se vain tuntui väärältä. F1x on melkein yhtä iso kuin vanha 7-sarjalainen ja sellaista lossia tähdätessään mielellään ottaa huomion pois vaihtamisesta, kun pitää saada se aina alikokoisiin p-ruutuihin sovitettua.
F3x on erittäin hyvä valinta. Jos takapenkille tulee vakikäyttöä, niin kannattaa käydä kokeilemassa perheen kera mahtuuko sinne. 3-sarjalainen on kuitenkin melkein yhtä iso kuin esim. E34 ja ainakin oma jälkikasvu mahtuu vielä taakse oikein hyvin (alakouluikäisiä). 5-sarjalainen on niin..iso. 320iA vain tähtäimeen, käteiset taskuihin pullottelemaan ja kaupoille. Missään nimessä ei kannata ottaa autoa ilman sport-penkkejä, normipenkkiset ovat niitä jotka eivät kierrä -> JA-arvo oikeasti vähemmän.
Nyt tuli vastauksia joita kaipasin.
En ole omistanut yhtään bmw joten kokemukset itsellä jää yhden viikonlopun ajeluun, auto oli 320 nelikko, automaatilla ja bensa kone. Tykkäsin todella paljonko. Siitä tuo kipinä näihin jäi.
Esille tuli ne pointit jolla siis valinta ei kohdistu 520 manuaaliin.
Takapenkillä on vakimatkustajian, pieniä vielä, muttei enää kaukalo ikäisiä.
Alkujaan katselin juuri 320 automaatilla, mutta vastaan tuli 500 ja mietin olisiko se.
Ikää on jo sen verran ettei kulkupuoli ole pääasia, tietysti haittaa siitä ei ole, aina ohituskiihtyvyydestä.
Kiitos tyhjentävistä vastauksista. Osaan paremmin keskittyä oikeaan hakuun.
En ole omistanut yhtään bmw joten kokemukset itsellä jää yhden viikonlopun ajeluun, auto oli 320 nelikko, automaatilla ja bensa kone. Tykkäsin todella paljonko. Siitä tuo kipinä näihin jäi.
Esille tuli ne pointit jolla siis valinta ei kohdistu 520 manuaaliin.
Takapenkillä on vakimatkustajian, pieniä vielä, muttei enää kaukalo ikäisiä.
Alkujaan katselin juuri 320 automaatilla, mutta vastaan tuli 500 ja mietin olisiko se.
Ikää on jo sen verran ettei kulkupuoli ole pääasia, tietysti haittaa siitä ei ole, aina ohituskiihtyvyydestä.
Kiitos tyhjentävistä vastauksista. Osaan paremmin keskittyä oikeaan hakuun.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Riippuu kanssa vähän mitä olet hakemassa, kun noita 520i aika harvassa diiseliin verrattuna. Diiseleinä valinnanvaraa väreinä ja varusteina enemmän.
Siitä samaa mieltä kuin muutkin, että jopa pienillä kilsoilla mielummin diiseli, koska se kulkee kaikin puolin paremmin. Mutta tietysti vastapainona se käyntiääni on heikko, varsinkin vanhalla N47 koneella, joka on vielä 2014 vuosimallissa käytössä.
Mutta ehdottomasti joka tapauksessa automaattina, että pääsee auton arvoiseen fiilikseen.
Siitä samaa mieltä kuin muutkin, että jopa pienillä kilsoilla mielummin diiseli, koska se kulkee kaikin puolin paremmin. Mutta tietysti vastapainona se käyntiääni on heikko, varsinkin vanhalla N47 koneella, joka on vielä 2014 vuosimallissa käytössä.
Mutta ehdottomasti joka tapauksessa automaattina, että pääsee auton arvoiseen fiilikseen.
Minulla on ollut nyt 2 ja puoli vuotta F10 520i automaatti (auto uutena hankittu). En voisi tyytyväisempi olla! Kilometrejä ei mitenkään hirveästi tule - mm. siksi en ajatellut dieseliä. Arvostan autossa hiljaisuutta - moottori sisälle käytännössä äänetön (kovemmissa kiihdytyksissä toki huomaa, että moottori käy). Vääntöä ei tietysti ole samalla tavalla kuin esim. 520d:ssä, mutta ainakin minun käyttöön auto on kaikinpuolin riittävän pirteä normaalissa liikenteessä. Autossa ei ole ollut minkäänlaista vikaa ja huoltoon se halusi 29000 km:n kohdalla. Jos mahdollista, niin kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa, niin voit itse muodostaa mielipiteen auton tekniikasta. Itselläni seuraava auto tulee olemaan myös bensiinikoneella.
Minulla oli F10 520i automaatti omistuksessa 15 kk:n ajan. Auto oli vuosimallia 2012. Autotalliosiosta löytyy omia kokemuksia ja muutama kuva kyseisestä kulkupelistä. Olin autoon oikein tyytyväinen ja autoa voi kyllä suositella. Ennen tuota mallia minulle kertyi kokemusta 2.0 d koneesta E60, E91 ja F25 korimalleista. Kulkupuoli oli ihan riittävä kotimaiseen liikenteeseen, toki vastaava diesel tarjoaa enemmän vääntöä, mutta nöyrästi tuo bensakin palveli.
Ex: E60/F10
520i bensakonekin ihan varmasti riittää monen käyttöön, ei varmasti ole maanteiden hitain auto. (Jollekin tietysti M5:kin on liian mopo jos sitä ei viritä.) Vähän ajavan voi rahallisesti silti kannattaa ostaa dieseli, niitä on käytettynä tarjolla myyntimiesten paljon kilometrejä ajamana, mutta tuoreena vuosimallinja ja muuten hyväkuntoisena. Hintaerolla vähän ajettuun bensakoneiseen verrattuna maksaa monen vuoden käyttövoimaverot.
Manuaalit kannattaa unohtaa, näissä on niin mahtavat automaatit ettei mitään järkeä olla ottamatta sitä, paitsi jos on ihan manuaalifanaatikko. Alkupään F10:ssa oli 6-lovinen automaatti, mutta ei sekään manuaalia huonompi ole.
Manuaalit kannattaa unohtaa, näissä on niin mahtavat automaatit ettei mitään järkeä olla ottamatta sitä, paitsi jos on ihan manuaalifanaatikko. Alkupään F10:ssa oli 6-lovinen automaatti, mutta ei sekään manuaalia huonompi ole.
Oma kokemus löytyy 320 GT automaagi X-drive ja kyllä sillä ihan hyvin kerkesi liikenteen mukana ja ääni sisälle on olematon paitsi täys kiihdytyksissä - ulkoa tuo bensapatakaan ei ole ääneltään mitään sinfoniaa, kuulostaa itse asiassa hyvinkin paljon dieseliltä. Nykyään matka taittuu X3 28i ja siinähän tuo sama 2.0 turbo pikku modauksilla 245 hv ja kulkee jo normihemmoille kuten minä suorastaan ripeästi eli jos epäilet sitä 184 hv versiota ja 5 kiinnostaa niin 528 voisi olla vaihtoehto, niitäkin on olemassa ja tuo 60 hv eron kyllä tuntee ja kulutus on sama. Nuo GT ja X3 lienee painoltaan lähellä 5 sarjaa.
[quote="Petteri75"]Edellinen oli F30 320i -12, manuaalilla. Ei siis F10 mutta jaetaan mielipiteitä.
Ei kannata missään nimessä, vielä vähemmän 5-sarjalaisessa. Valtuutetuilla BMW-myyjillä on ilmeisesti pakko hankkia esittelykäyttöön manuaaliakin ja parisen vuotta sitten olisi saanut F1x edullisesti. Vaikka kilometrejä tulisi vähän, niin kyllä se 8-vaihteinen automaatti on kaikessa käytössä mukavampi.
BMW:n manuaalit ovat aina olleet ikäviä käyttää, lähestulkoon autosta riippumatta. Onko tässä takana bemarin salajuoni saada pokat ostamaan tomaatteja vai siitä, että halutaan käyttää varmasti riittävästä kestävää laitteistoa, ei tiedä. Mutta tuon ex-320i:ni ei koskaan ollut mukava, jouheva tms mitä esim. se yksi 50tkm ajettu turkkilainen vuokra-Huyandai oli. Vai Kiako se oli..
Manuaali on myös vain 6-vaihteinen, automaatissa on 8 vaihdetta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että näin pienillä kierroksilla en ole maantieajossa päässyt sitten E38 740iA:n, jossa oli 5-vaihteinen automaatti ja 4-litrainen V8. Tämä pienentää melua ja kulutusta. Sama auto, samat nopeudet ja kierroslukumäärää oli tuntuvasti lisää.
Pakko oli kirjautua tälle sivustolle kun tällaista karmeaa tietämätöntä tekstiä saa lukea. Bmw:n manuaalit ovet olleet aina erittäin nautinnollisia käyttää, ja suunniteltu niin tarkasti ajamisesta nauttiville kuin vain voi olla mahdollista. Vastaavasti Bmw:n käyttämät automaattivaihteistot ovat yleensä olleet hirvittäviä murheenkryynejä ja sekoilevia , kuten E39:ssä ja E60 on nähty. Nyt 8-lovinen on melkein hyvä, kestävyys on edelleen ala-arvoinen.. Tuo 6-lovinen manuaali on niin huippuunsa kehittynyt laite että on todella suuri harmi ettei sitä saa vitosen kanssa enään 6 tai 8 koneeseen.
Ei kannata missään nimessä, vielä vähemmän 5-sarjalaisessa. Valtuutetuilla BMW-myyjillä on ilmeisesti pakko hankkia esittelykäyttöön manuaaliakin ja parisen vuotta sitten olisi saanut F1x edullisesti. Vaikka kilometrejä tulisi vähän, niin kyllä se 8-vaihteinen automaatti on kaikessa käytössä mukavampi.
BMW:n manuaalit ovat aina olleet ikäviä käyttää, lähestulkoon autosta riippumatta. Onko tässä takana bemarin salajuoni saada pokat ostamaan tomaatteja vai siitä, että halutaan käyttää varmasti riittävästä kestävää laitteistoa, ei tiedä. Mutta tuon ex-320i:ni ei koskaan ollut mukava, jouheva tms mitä esim. se yksi 50tkm ajettu turkkilainen vuokra-Huyandai oli. Vai Kiako se oli..
Manuaali on myös vain 6-vaihteinen, automaatissa on 8 vaihdetta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että näin pienillä kierroksilla en ole maantieajossa päässyt sitten E38 740iA:n, jossa oli 5-vaihteinen automaatti ja 4-litrainen V8. Tämä pienentää melua ja kulutusta. Sama auto, samat nopeudet ja kierroslukumäärää oli tuntuvasti lisää.
Pakko oli kirjautua tälle sivustolle kun tällaista karmeaa tietämätöntä tekstiä saa lukea. Bmw:n manuaalit ovet olleet aina erittäin nautinnollisia käyttää, ja suunniteltu niin tarkasti ajamisesta nauttiville kuin vain voi olla mahdollista. Vastaavasti Bmw:n käyttämät automaattivaihteistot ovat yleensä olleet hirvittäviä murheenkryynejä ja sekoilevia , kuten E39:ssä ja E60 on nähty. Nyt 8-lovinen on melkein hyvä, kestävyys on edelleen ala-arvoinen.. Tuo 6-lovinen manuaali on niin huippuunsa kehittynyt laite että on todella suuri harmi ettei sitä saa vitosen kanssa enään 6 tai 8 koneeseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 15 Helmi 2017, 20:45
528 kahden litran turbokoneella (vm. 2012-) on ehdottomasti suositeltava vaihtoehto 5-sarjalaiseen jos bensakoneen haluaa. Automaattivaihteilla tietenkin. Sopivasti vääntöä ja kiihtyvyyttä Suomen oloihin, ei toki ihan 530d:lle pärjää suoritusarvoissa, mutta ei kauaksi jää.
Vuonna 2013 kyseisellä koneella varustettu Touring sai Auto Bildin 100 000 kilometrin kestotestissä siihen mennessä kaikkien aikojen parhaan arvosanan, joten kestävyydestä on olemassa hyviä kokemuksia ihan tarkemminkin syynättynä.
Vuonna 2013 kyseisellä koneella varustettu Touring sai Auto Bildin 100 000 kilometrin kestotestissä siihen mennessä kaikkien aikojen parhaan arvosanan, joten kestävyydestä on olemassa hyviä kokemuksia ihan tarkemminkin syynättynä.