Tervehdys.
Uusi Bmw:n omistaja vailla vastauksia. Ostin 520D Xd 2014 kulkineen ja suunnittelen laittaa siihen säteilylämmittimen ja sisäpistokkeen+laturin.
Kysyin marmorilta hintaa asennettuna ja sanoivat n. 850€+ laturi n. 250€.
Samat tavarat saisi kaupasta laturin kanssa n. 400€, joten suunnittelin asentaa itse. Mietityttää vain, kun liikkeessä sanottiin että vaatii koodauksen ja sanoivat tuon ennen kuin kysyin laturia. Minkä takia auto pitää koodata, vaikka vermeet ei liity sähköjärjestelmään ? (siis ilman laturia)
Autossa on tehdaswebasto, mutta en voi käyttää sitä kotona tallissa (kylmä) ja töissä auto saa olla 8h johdon päässä.
Defa
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta jos autossa on Webasto, niin miksi sitä ei "saa" käyttää töissä ja kotona?jkz66 kirjoitti:Tervehdys.
Uusi Bmw:n omistaja vailla vastauksia. Ostin 520D Xd 2014 kulkineen ja suunnittelen laittaa siihen säteilylämmittimen ja sisäpistokkeen+laturin.
Kysyin marmorilta hintaa asennettuna ja sanoivat n. 850€+ laturi n. 250€.
Samat tavarat saisi kaupasta laturin kanssa n. 400€, joten suunnittelin asentaa itse. Mietityttää vain, kun liikkeessä sanottiin että vaatii koodauksen ja sanoivat tuon ennen kuin kysyin laturia. Minkä takia auto pitää koodata, vaikka vermeet ei liity sähköjärjestelmään ? (siis ilman laturia)
Autossa on tehdaswebasto, mutta en voi käyttää sitä kotona tallissa (kylmä) ja töissä auto saa olla 8h johdon päässä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Webasto bemarissa on kyllä turhin varuste. Se ei lämmitä konetta ja kabiini lämpiää nopeasti kun ilmanvaihtoaukoissa on lämpövastukset ja penkinlämmitin ja ratinlämmitin on nopea. En näe tarvetta webastolle, saati sitten sen LISÄKSI lohkolämppärille ja sisätilanlämmittimelle. Vielä öljykierto-patteri kruunaisi lämmitystarpeen. :D
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
- Auto: F11 520D XDrive 2014
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Samaa mieltä että minun tapauksessa webasto on täysin turha väline ja vielä kallis huoltaa. Tässä vain sattui se olemaan...mutta jonkun lämmityksen tahdon, koska kylmään autoon en tahdo istua.
Webasto on Bemarissa hyödyllinen silloin, kun pitää lähteä paikasta jossa autoa ei voi käyttää lämpimäksi ja sulaksi. Nopeasti sisätila lämpiää, mutta paljon mukavampi silti lämmitettyyn autoon istahtaa, ei tarvita niin paljoa vaatteitakaan päällä. Mulla webasto lämmittää moottorinkin, mutta se on aika turhaa kun käynnistyyhän se lämmittämättäkin. Webaston huoltamiseen mulla on mennyt 2,5v aikana tasan nolla euroa. Sille ei ole siis tarvinnut vielä tehdä mitään muuta kuin käyttää vaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Miksi Webasto ei lämmitä BMW:n konetta?salmol kirjoitti:Webasto bemarissa on kyllä turhin varuste. Se ei lämmitä konetta ja kabiini lämpiää nopeasti kun ilmanvaihtoaukoissa on lämpövastukset ja penkinlämmitin ja ratinlämmitin on nopea. En näe tarvetta webastolle, saati sitten sen LISÄKSI lohkolämppärille ja sisätilanlämmittimelle. Vielä öljykierto-patteri kruunaisi lämmitystarpeen. :D
Viimeiset 9 vuotta on ollut (vw) Webasto käytössä ja nykyisessä ei ole, auto vaihtui bemariin ja kyllä on aika persiistä lähteä liikkeelle kylmällä autolla ikkunoiden skrapauksen jälkeen. Kaksi viikkoa jaksoin kärsiä kylmästä autosta ja nyt siinä on lohko/sisälämppäri. Eikä BMW nyt niin nopeasti lämpene ettei olisi tarvetta esilämmitykselle, moottorin esilämmitys pienentää polttoaineen kulutusta ja sisälämppäri sulattaa ikkunat.
Kysy sitä BMW:ltä, mutta näin se vaan on. Toki näihin on tehty muutoksia, eli osalla tuo webasto lämmittää myös moottorin, mutta tehtaalta tullessaan se ei konetta lämmitä. Kun ei tarvitse.*Ari* kirjoitti:Miksi Webasto ei lämmitä BMW:n konetta?salmol kirjoitti:Webasto bemarissa on kyllä turhin varuste. Se ei lämmitä konetta ja kabiini lämpiää nopeasti kun ilmanvaihtoaukoissa on lämpövastukset ja penkinlämmitin ja ratinlämmitin on nopea. En näe tarvetta webastolle, saati sitten sen LISÄKSI lohkolämppärille ja sisätilanlämmittimelle. Vielä öljykierto-patteri kruunaisi lämmitystarpeen. :D
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Kyllä polttoainetoiminen lisälämmitin on kaikissa arktisissa olosuhteissa asuville hyvä lisävaruste. Bmw:n tapauksessa pienellä letkumodauksella lämpenee moottori ja kabiini. Lämmin moottori on auto yli 100tkm pitäville selvää säästöä, moottorin kuluminen kun on lämpimällä koneella minimaalista jäätyneeseen verrattuna. Tietenkään jos ei ole ikinä ollut kunnollista pa.lämmitintä niin paremmasta ei tiedä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Ei tarvinnut ainakaan 2013 mallissa mitään ohjelmointia. Nyt jos asentaisin laittaisin TT-thermon kiertovesipumpullisen mallin. Säteilylämmitin on ihan yhtä tyhjän kanssa.