Defa

F10, F11, F07
jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Tervehdys.
Uusi Bmw:n omistaja vailla vastauksia. Ostin 520D Xd 2014 kulkineen ja suunnittelen laittaa siihen säteilylämmittimen ja sisäpistokkeen+laturin.
Kysyin marmorilta hintaa asennettuna ja sanoivat n. 850€+ laturi n. 250€.
Samat tavarat saisi kaupasta laturin kanssa n. 400€, joten suunnittelin asentaa itse. Mietityttää vain, kun liikkeessä sanottiin että vaatii koodauksen ja sanoivat tuon ennen kuin kysyin laturia. Minkä takia auto pitää koodata, vaikka vermeet ei liity sähköjärjestelmään ? (siis ilman laturia)
Autossa on tehdaswebasto, mutta en voi käyttää sitä kotona tallissa (kylmä) ja töissä auto saa olla 8h johdon päässä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

jkz66 kirjoitti:Tervehdys.
Uusi Bmw:n omistaja vailla vastauksia. Ostin 520D Xd 2014 kulkineen ja suunnittelen laittaa siihen säteilylämmittimen ja sisäpistokkeen+laturin.
Kysyin marmorilta hintaa asennettuna ja sanoivat n. 850€+ laturi n. 250€.
Samat tavarat saisi kaupasta laturin kanssa n. 400€, joten suunnittelin asentaa itse. Mietityttää vain, kun liikkeessä sanottiin että vaatii koodauksen ja sanoivat tuon ennen kuin kysyin laturia. Minkä takia auto pitää koodata, vaikka vermeet ei liity sähköjärjestelmään ? (siis ilman laturia)
Autossa on tehdaswebasto, mutta en voi käyttää sitä kotona tallissa (kylmä) ja töissä auto saa olla 8h johdon päässä.
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta jos autossa on Webasto, niin miksi sitä ei "saa" käyttää töissä ja kotona?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Saahan sitä toki käyttää, mutta kun kotona auto on tallissa, niin ei viitsi käryttää siellä. Talli siis on kylmä talli...
jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Niin, siis kylmä yhden auton talli omakotitalossa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Webasto bemarissa on kyllä turhin varuste. Se ei lämmitä konetta ja kabiini lämpiää nopeasti kun ilmanvaihtoaukoissa on lämpövastukset ja penkinlämmitin ja ratinlämmitin on nopea. En näe tarvetta webastolle, saati sitten sen LISÄKSI lohkolämppärille ja sisätilanlämmittimelle. Vielä öljykierto-patteri kruunaisi lämmitystarpeen. :D
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Samaa mieltä että minun tapauksessa webasto on täysin turha väline ja vielä kallis huoltaa. Tässä vain sattui se olemaan...mutta jonkun lämmityksen tahdon, koska kylmään autoon en tahdo istua. :)
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Webasto on Bemarissa hyödyllinen silloin, kun pitää lähteä paikasta jossa autoa ei voi käyttää lämpimäksi ja sulaksi. Nopeasti sisätila lämpiää, mutta paljon mukavampi silti lämmitettyyn autoon istahtaa, ei tarvita niin paljoa vaatteitakaan päällä. Mulla webasto lämmittää moottorinkin, mutta se on aika turhaa kun käynnistyyhän se lämmittämättäkin. Webaston huoltamiseen mulla on mennyt 2,5v aikana tasan nolla euroa. Sille ei ole siis tarvinnut vielä tehdä mitään muuta kuin käyttää vaan.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

salmol kirjoitti:Webasto bemarissa on kyllä turhin varuste. Se ei lämmitä konetta ja kabiini lämpiää nopeasti kun ilmanvaihtoaukoissa on lämpövastukset ja penkinlämmitin ja ratinlämmitin on nopea. En näe tarvetta webastolle, saati sitten sen LISÄKSI lohkolämppärille ja sisätilanlämmittimelle. Vielä öljykierto-patteri kruunaisi lämmitystarpeen. :D
Miksi Webasto ei lämmitä BMW:n konetta?

Viimeiset 9 vuotta on ollut (vw) Webasto käytössä ja nykyisessä ei ole, auto vaihtui bemariin ja kyllä on aika persiistä lähteä liikkeelle kylmällä autolla ikkunoiden skrapauksen jälkeen. Kaksi viikkoa jaksoin kärsiä kylmästä autosta ja nyt siinä on lohko/sisälämppäri. Eikä BMW nyt niin nopeasti lämpene ettei olisi tarvetta esilämmitykselle, moottorin esilämmitys pienentää polttoaineen kulutusta ja sisälämppäri sulattaa ikkunat.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

*Ari* kirjoitti:
salmol kirjoitti:Webasto bemarissa on kyllä turhin varuste. Se ei lämmitä konetta ja kabiini lämpiää nopeasti kun ilmanvaihtoaukoissa on lämpövastukset ja penkinlämmitin ja ratinlämmitin on nopea. En näe tarvetta webastolle, saati sitten sen LISÄKSI lohkolämppärille ja sisätilanlämmittimelle. Vielä öljykierto-patteri kruunaisi lämmitystarpeen. :D
Miksi Webasto ei lämmitä BMW:n konetta?
Kysy sitä BMW:ltä, mutta näin se vaan on. Toki näihin on tehty muutoksia, eli osalla tuo webasto lämmittää myös moottorin, mutta tehtaalta tullessaan se ei konetta lämmitä. Kun ei tarvitse.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Kyllä polttoainetoiminen lisälämmitin on kaikissa arktisissa olosuhteissa asuville hyvä lisävaruste. Bmw:n tapauksessa pienellä letkumodauksella lämpenee moottori ja kabiini. Lämmin moottori on auto yli 100tkm pitäville selvää säästöä, moottorin kuluminen kun on lämpimällä koneella minimaalista jäätyneeseen verrattuna. Tietenkään jos ei ole ikinä ollut kunnollista pa.lämmitintä niin paremmasta ei tiedä!
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Olikos jollakulla faktaa koneen merkittävästä kulumisesta ilman lämmitystä? Muutakuin essonbaaria ja 40v vanhaa norjalaistutkimusta?

Merkittävällä tarkoitan sitä että se on havaittavissa muuallakin kuin laboratoriossa.
jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Tarpeellisuudesta vääntäessä se alkuperäinen kysymys ei ole selvinnyt...
Eli, tarvitseeko ohjelmoida jotain jos asennan defan itse?
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Ei tarvinnut ainakaan 2013 mallissa mitään ohjelmointia. Nyt jos asentaisin laittaisin TT-thermon kiertovesipumpullisen mallin. Säteilylämmitin on ihan yhtä tyhjän kanssa.
jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Ok. Kiitos.
Teka1970
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 22:54

Käsittääkseni lohkolämmitintä ei voi laittaa f1x malliin. Kalix letkulääitin halpa ja helppo asentaa , pitää vain tietää letku mihin väliin sen voi asentaa. Kahan myyjillä oli tarjous alle 300€ asennettuna.
Vastaa Viestiin