F10:n audiojärjestelmät

F10, F11, F07
tonit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:54

Onko näissä F10 malleissa eroja vakiohifeissä jos auto on varustettu esimerkiksi Professional navilla? Edellisessä e91 LCI:ssä oli vakiohifit mutta penkkien alta löytyi (basso)kaiuttimet ja ne kuulemma tulevat ko. malliin tuon navigaattorin (vai "musiikkikirjaston") mukana. Minun autossani bassoa oli huomattavasti paremmin kuin "tavallisessa" perushifillä varustetussa vastaavassa autossa ja äänentoisto oli ainakin minulle tarpeeksi hyvä.

Lähinnä mitä tässä mietin on se, että tulisinko F10:n kanssa toimeen vakiohifeillä, koska hifipaketilla varustetut autot rajaavat vaihtoehtoja melko rankasti käytettyä etsiessä. Rahaa autoon tulee kuitenkin menemään sellainen summa että haluan siihen riittävän äänentoiston.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

tonit kirjoitti:... Lähinnä mitä tässä mietin on se, että tulisinko F10:n kanssa toimeen vakiohifeillä, koska hifipaketilla varustetut autot rajaavat vaihtoehtoja melko rankasti käytettyä etsiessä. Rahaa autoon tulee kuitenkin menemään sellainen summa että haluan siihen riittävän äänentoiston.
En osaa tohon navi+(parempaa)audiota koskevaan kyssäriin vastata.

Koeajamassani F11 oli perus soitin ja sen sointi oli kyllä (lähes) onneton, matalat äänet puuttui täysin.
Omassani on nyt Pro Hifi (kiitos Ric:n suositusten, ei oo tarvinnut katua niiden ottamista).
Pro hifi ainakin soi hyvin ja voin suositella lämpimästi.

Kannattaa käydä liikkeessä itse kuuntelemassa perus soittimen sointia. Taitaa lähes kaikissa esittelyautoissa olla perus soitin. Ainakin näin oli, kun itse noin 1,5v sitten autoa ostin... Itse en päässyt näitä parempia soittimia kuuntelemaan.
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Mielestäni pelkkä hifi on vähän turha, pro-hifin muutaman satasen lisähinnalle hifiin verrattuna saa mainion vastineen. Hifi on taas vakioon verrattuna sellainen nojoo-varuste.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

tonit kirjoitti:Onko näissä F10 malleissa eroja vakiohifeissä jos auto on varustettu esimerkiksi Professional navilla? Edellisessä e91 LCI:ssä oli vakiohifit mutta penkkien alta löytyi (basso)kaiuttimet ja ne kuulemma tulevat ko. malliin tuon navigaattorin (vai "musiikkikirjaston") mukana. Minun autossani bassoa oli huomattavasti paremmin kuin "tavallisessa" perushifillä varustetussa vastaavassa autossa ja äänentoisto oli ainakin minulle tarpeeksi hyvä.

Lähinnä mitä tässä mietin on se, että tulisinko F10:n kanssa toimeen vakiohifeillä, koska hifipaketilla varustetut autot rajaavat vaihtoehtoja melko rankasti käytettyä etsiessä. Rahaa autoon tulee kuitenkin menemään sellainen summa että haluan siihen riittävän äänentoiston.
En tiedä millaisia varakkaita kultakorvia prohifiin investoivat ovat, mutta itse olemme olleet vaimon kanssa hyvin tyytyväisiä perushifivalintaamme verrattuna perusäänentoistojärjestelmään. Kuuntelen ensisijaisesti klassista myös autossa ja vaimo on klassisen musiikin ammattilainen eli melkoinen tarkkakorva. Olen pohtinut, olisiko prohifiläisillä tarve maxibassoihin vai mikä mahtanee olla valintaperusteena, kun hifi ei riitä? Prohifillä saa varmaan paremman äänentoiston, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että kyse on autosta ja sen äänimaailmasta sekä tietysti myös rahasta. Yritä päästä kuuntelemaan eri vaihtoehtoja ja päätä sitten. Tämä on meidän mielipiteemme, joka toivottavasti täydentää osaltaan erilaisia näkemyksiä.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Kynäkauppias kirjoitti:Mielestäni pelkkä hifi on vähän turha, pro-hifin muutaman satasen lisähinnalle hifiin verrattuna saa mainion vastineen. Hifi on taas vakioon verrattuna sellainen nojoo-varuste.
+1. Suht halpa mutta erittäin paljon antava varuste, sanoi heimarkku:n soiva perhe sitten mitä tahansa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Jos rahasta ei väliä, niin silloin on hyvä valita toki parasta mitä saa eli profia. Itse köyhempänä laittaisin säästyvät eurot mieluummin ratinlämmittimeen... :mus: Mutta hifi sen ainakin olla pitää; ei kannata tyytyä perusäänentoistoon, se on ilman muuta selvää. :thuup:
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

No kukin tyylillään, mulla oli eksässä hifi ja se ei nopealla kuuntelulla poikennut valtavasti vakiosta, pro-hifi taas on ihan eri maata. Mutta kuuntelenkin Rammsteinia ja muita kuulonpoistajia, enkä edes tiedä mitä sävellaji tarkoittaa. Tällaisen musiikkimaun omaavan ei mielestäni kannata maksaa hifistä, joko pro tai vakio.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Kynäkauppias kirjoitti:No kukin tyylillään, mulla oli eksässä hifi ja se ei nopealla kuuntelulla poikennut valtavasti vakiosta, pro-hifi taas on ihan eri maata. Mutta kuuntelenkin Rammsteinia ja muita kuulonpoistajia, enkä edes tiedä mitä sävellaji tarkoittaa. Tällaisen musiikkimaun omaavan ei mielestäni kannata maksaa hifistä, joko pro tai vakio.
Samaa mieltä, minulla oli E60 hifi ja se riitti. Olin todella pettynyt F11 hifiin. Bassot oli täysin (p)onnettomat. Kun auto on nykyään ainoa paikka, jossa musiikkia voi kuunnella kovaa ja oman maun mukaan, niin oli pakko parannella lisäbassolla. En ikimaailmassa voi suositella pelkkää hifiä, mikäli stereoiden kautta tapahtuva revittely on omalla ajoagendalla.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Tuossa poikien kirjoittelussa järjestelmän käytöstä ilmeni olennainen ja suurin piirtein siten kuten arvelin asianlaidan olevan. Näin vanhempana sitä yrittää pitää hyvää huolta (jäljellä olevasta :tong: ) kuulostaan ja kuunnella kohtuuvolyymeillä ja -bassoilla, mihin kyllä hifin tehot ja tasot riittävät hyvin. :thup:

Toisaalta välillä ihmettelee, ovatko autot niin yksilöllisiä kuin tämän foorumin palstoilta vaikuttaisi olevan. Toisilla kolisee ja toisilla ei, toisilla tuntuu hifi pelaavan hyvin ja toisilla bassot taas tuntuvat olevan tykkänään kadoksissa jne. Itse olen ollut omaan F10:iini hyvin tyytyväinen Pirellejä lukuun ottamatta ja auton laadukkuus maistuu joka ainoa ajokerta. Ehkä tosiaan on niin, että eri päivinä tuotantohihnalta tulee eri tavalla konffattuja mobiileja ja onneton se, joka saa maanantaikappaleen...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

heimarkku kirjoitti:Tuossa poikien kirjoittelussa järjestelmän käytöstä ilmeni olennainen ja suurin piirtein siten kuten arvelin asianlaidan olevan. Näin vanhempana sitä yrittää pitää hyvää huolta (jäljellä olevasta :tong: ) kuulostaan ja kuunnella kohtuuvolyymeillä ja -bassoilla, mihin kyllä hifin tehot ja tasot riittävät hyvin. :thup:

Toisaalta välillä ihmettelee, ovatko autot niin yksilöllisiä kuin tämän foorumin palstoilta vaikuttaisi olevan. Toisilla kolisee ja toisilla ei, toisilla tuntuu hifi pelaavan hyvin ja toisilla bassot taas tuntuvat olevan tykkänään kadoksissa jne. Itse olen ollut omaan F10:iini hyvin tyytyväinen Pirellejä lukuun ottamatta ja auton laadukkuus maistuu joka ainoa ajokerta. Ehkä tosiaan on niin, että eri päivinä tuotantohihnalta tulee eri tavalla konffattuja mobiileja ja onneton se, joka saa maanantaikappaleen...
Noh, ei mua ole kyllä pojitellut kukaan enää 10 vuoteen (kohteliaisuutena otan) mutta kyllä juuri tuo saundejen erottelevaisuus oli mun syy Hi-Fi Pro valintaan.
En ole niitä kolmeen vuoteen voinut pitää edes läheellä täysillä - toivottavasti ei kukaan.
Tosin kyllä mullakin rokki soi välillä melko lujaa...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
kauko734
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 20 Elo 2011, 09:39
Auto: F10 530d X-Drive Sport Business -13
Paikkakunta: Tuusula

Ehdottomasti HI-Fi pro. Hinta on hyvin järkevä ja saa laadukkaat soittimet.
Vaihdoin juuri farmarista takaisin sedaniin, minusta akustiikka toimii todella paljon paremmin sedanissa, on oikein ilo kuunnella hyviä stereoita. Selväähän on tietysti kun ei ole takana ylimääräistä kaikukoppaa kumisemassa...
BMWLIEBER
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Touko 2013, 18:11
Auto: F10/550/2012

heimarkku kirjoitti:
tonit kirjoitti:Onko näissä F10 malleissa eroja vakiohifeissä jos auto on varustettu esimerkiksi Professional navilla? Edellisessä e91 LCI:ssä oli vakiohifit mutta penkkien alta löytyi (basso)kaiuttimet ja ne kuulemma tulevat ko. malliin tuon navigaattorin (vai "musiikkikirjaston") mukana. Minun autossani bassoa oli huomattavasti paremmin kuin "tavallisessa" perushifillä varustetussa vastaavassa autossa ja äänentoisto oli ainakin minulle tarpeeksi hyvä.

Lähinnä mitä tässä mietin on se, että tulisinko F10:n kanssa toimeen vakiohifeillä, koska hifipaketilla varustetut autot rajaavat vaihtoehtoja melko rankasti käytettyä etsiessä. Rahaa autoon tulee kuitenkin menemään sellainen summa että haluan siihen riittävän äänentoiston.
En tiedä millaisia varakkaita kultakorvia prohifiin investoivat ovat, mutta itse olemme olleet vaimon kanssa hyvin tyytyväisiä perushifivalintaamme verrattuna perusäänentoistojärjestelmään. Kuuntelen ensisijaisesti klassista myös autossa ja vaimo on klassisen musiikin ammattilainen eli melkoinen tarkkakorva. Olen pohtinut, olisiko prohifiläisillä tarve maxibassoihin vai mikä mahtanee olla valintaperusteena, kun hifi ei riitä? Prohifillä saa varmaan paremman äänentoiston, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että kyse on autosta ja sen äänimaailmasta sekä tietysti myös rahasta. Yritä päästä kuuntelemaan eri vaihtoehtoja ja päätä sitten. Tämä on meidän mielipiteemme, joka toivottavasti täydentää osaltaan erilaisia näkemyksiä.
Muusikkona voin todeta, että Pro HiFissä on selvästi parempi erottelu. Edellinen autoni oli 550/E60, jossa oli HiFi-Professional LOGIC7 kaiuttimet. Vanhan erottelukyky oli vielä huomattavasti parempi. B&O:n olisin varmasti valinnut, jos sen olisi saanut viime vuoden huhtikuussa saamaani 550/F10:een.
Olipa vermeet mitkä hyvänsä, parhaan kuunteluelämyksen saa parkissa istuen - suomalainen meluasfaltti pilaa hifistelyt, vaikka F10 rengasmelu on muuten saatu aika hyvin eliminoitua.
pemmi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Touko 2013, 00:27

Juu ehdottomasti HiFi Pro:t! Eilen tuli F10 Saksasta HiFi Proffalla ja ero E61 HiFi-järjestelmään on todella suuri. Varsinkin alaäänet ja basson ponnettomuus, mikä E61 harmitti erityisesti, on poissa. Eli jos vähänkää arvostaa parempaa äänenlaatua, niin valitkaa ihmeessä Professional-järjestelmä! Rock! :drink:
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

Itse painiskelen tulevan auton äänentoiston kanssa. Tässä aika hyvä yhteenveto F30 puolelta:

"E46 hifi vs harman/kardon = h/k soi paremmin
E90 hifi vs harman/kardon = h/k potkii lujemmin selkää
F30 hifi vs harman/kardon = ei juuri mitään eroa

F10 peruskajarit vs hifi-professional = aivan järjetön tasoero hifi-pron hyväksi"

Pystyisikö joku vielä kiteyttämään, kokemuksellaan soinnin paranemisen:

F10 vakio vs HiFi (642,-) = ?
F10 Hifi vs H/K (1407,-) = ?

Rahastahan se on kiinni, jos ei olisi budjettia, niin ilman muuta H/K (kuulemattakin..). Budjetti ehkä sallii ylityksen HiFillä, joku on sanonut ettei vastinetta rahalle? Tuohon "aivan järjetön tasoero" vs vakioon joutuu jo käyttämääm aivan järjettetömiä selityksiäkin :)

Vakiot siis tällä hetkellä tulossa, en tiedä onko faceliftissä tapahtunut mitään parannusta äänentoiston suhteen. Muistaakseni El Ucca joitain parannuksesta puhui. Koeajolla käydessäni laitoin radion kyllä aika nopeasti kiinni... eli en pitänyt vakio äänentoistoa mitenkään erityisen hyvänä kokemuksena.

Auttakaa kollegat, moni on varmaan saman asian kanssa painiskellut :mus:
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Vaihdoin taannoin E61:n Pro-Hifeillä F11:ta Hi-Fillä, enkä ole katunut päätöstä. Toki Pro olisi kelvannut, mutta vajaan kympin lisävarustebudjetitiin se ei vaan mahtunut. Musiikki soi autossani käytännössä koko ajan, mutta ei enää (=ikää tulee...) millään disco voimakkuuksilla ja sanoisin, että Hifissä hinta-laatusuhde on todella kohdallaan tälläiseen käyttöön.

Olen samoilla linjoilla heimarkun kanssa, että Hi-Fi tuo merkittävän parannuksen perusäänen toistoon, mutta alinta basoa painottaville se ei riitä. Tämä ehkä selittää Kynäkauppiaan mielipiteen, että pelkkä Hifi ei poikkea vakiosta. Minusta diskanttien tuominen peilikolmioihin, keskiäänikaiutin kojelaudessa ja vähän lisää tehoa vahvistemassa ovat juuri ne asiat, joista minun kannatti maksaa. Äänikenttä on luonnollinen ja tasapainoinen. Jos taas muhkeat bassot ovat sinulle hyvän äänen mittari, niin sitten hifi-paketti kannattaa jättää pois ja tutkia jälkivarusteluvaihtoehtoja.
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

vesil kirjoitti:Vaihdoin taannoin E61:n Pro-Hifeillä F11:ta Hi-Fillä, enkä ole katunut päätöstä. Toki Pro olisi kelvannut, mutta vajaan kympin lisävarustebudjetitiin se ei vaan mahtunut. Musiikki soi autossani käytännössä koko ajan, mutta ei enää (=ikää tulee...) millään disco voimakkuuksilla ja sanoisin, että Hifissä hinta-laatusuhde on todella kohdallaan tälläiseen käyttöön.

Olen samoilla linjoilla heimarkun kanssa, että Hi-Fi tuo merkittävän parannuksen perusäänen toistoon, mutta alinta basoa painottaville se ei riitä. Tämä ehkä selittää Kynäkauppiaan mielipiteen, että pelkkä Hifi ei poikkea vakiosta. Minusta diskanttien tuominen peilikolmioihin, keskiäänikaiutin kojelaudessa ja vähän lisää tehoa vahvistemassa ovat juuri ne asiat, joista minun kannatti maksaa. Äänikenttä on luonnollinen ja tasapainoinen. Jos taas muhkeat bassot ovat sinulle hyvän äänen mittari, niin sitten hifi-paketti kannattaa jättää pois ja tutkia jälkivarusteluvaihtoehtoja.
Kiitos vesil erittäin selkeästä ja analyyttisestä vastauksesta. Luulen, että tuo HiFi on se minun vaihtoehtoni tällä hetkellä. Pahimmat streoiden "luukutus" tarpeet alkaa olla takanapäin täälläkin, mutta kuitenkin rokki soi edelleen päivitttäin.

Kysymys on myös siitä, minkä äänentoiston kanssa tottuu/oppii elämään. Eli, ettei se huono äänentoisto muistuta itsestään joka päivä. F10:n vakioäänentoisto on huonompi kuin E60:sen ja E61:sen vakio, omasta kokemuksestani. Ja huonompaan ei kyllä viitsi vaihtaa. Jos F10:n HiFi yltää vakio E6x tasolle tai on parempi niin sehän on siinä. :)

Jos vain sattuu liikkeessä olemaan HiFi:t niin kuuntelemallahan se selviää lopullisesti.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
legionofboom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22

F10 LCI HK on maahantuojalta saadun tiedon mukaan tismalleen sama järjestelmä kuin Hifi Pro. Tämä on ehkä täällä jo tullut esille.
Tein vertailua X6:ssa olleen Hifi Pro:n, F10 pre LCI:ssä olleen Hifi-paketin ja F10 LCI:n perusradion välillä kuuntelemalla samaa radiokanavaa autosta toiseen juosten ja kyllä lopputuloksena oli että X6:ssa oli paras äänenlaatu. Ero ei kyllä ollut järin suuri ja ensimmäisenä soinut Guetta kuulosti mielestäni (järjenvastaisesti) jopa parhaimmalta hifissä. Jostain muistan lukeneeni että erot tulisivat paremmin esille CD:ltä soitetusta musiikista.
On myönnettävä että testi pitäisi toteuttaa rauhassa sokkona jotta tuloksia voisi pitää edes hieman luotettavina. Olisikin mielenkiintoista jos jokin autoliike tällaista mahdollisuutta tarjoaisi!
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Hyvä keskustelu. Mutta hyvä legionofboom laita faktat pöytään LCI maliin Hi-Fi audiosta, kiitos.

Tähän pitäisi lisätä että LCI F1x-autoon saa nykyään myös Hi End audio järjestelmän. Siitä en vielä ole kuullut arvostelua.

Tämä nyt on ehkä hiukan off-topic mutta kun vaihdoin F10 (Pro Hi-Fi) autoni pikkaiseen F21 niin kuuntelin parkkipaikalla auton Hi-Fi ja Harman Kardon versioita. Ei ollut kahta korvaa että valintani oli HK.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
ami
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Loka 2013, 08:05
Auto: BMW F10 520d 2011
BMW 2002 1976
Paikkakunta: ylivieska

näihin normi hifeihin on tulossa helpotusta pikapuolin ( 1-2vko sisään) Audio Importille on tulossa laadukas kaiutin sarja joka on plug and play tyyliin! eli kaikki kaiuttimet sopii aluperäisten tilalle ja tulee erilliset diskantit myös taakse ja kojelaudan päälle, oli hiukan epäselvää tuleeko myös subwooferit etupenkkien alle.... hinta arvio koko kaiutin paketille 450-500€
voin päivitellä kuinka soi kunhan saan sarjan itselleni ja asennettua :)
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

ami kirjoitti:näihin normi hifeihin on tulossa helpotusta pikapuolin ( 1-2vko sisään) Audio Importille on tulossa laadukas kaiutin sarja joka on plug and play tyyliin! eli kaikki kaiuttimet sopii aluperäisten tilalle ja tulee erilliset diskantit myös taakse ja kojelaudan päälle, oli hiukan epäselvää tuleeko myös subwooferit etupenkkien alle.... hinta arvio koko kaiutin paketille 450-500€
voin päivitellä kuinka soi kunhan saan sarjan itselleni ja asennettua :)
Vaatiiko pohjaksi HiFi paketin vai voiko vakio äänentoiston päivittää tällä paketilla ?

Jos pitää olla HiFI (646,-) ja paketti maksaa 500,-, niin aletaan olla hinnallisesti lähellä H/K pakettia. Eikä tarvi H/K:ssa ovipahveja irroitella. Näin siis uutta autoa tilaava ajattelee.

:)
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
Vastaa Viestiin