n47 MOOTTORI?

bemppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 12:59

n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja bemppu » 07 Huhti 2018, 13:26

Olen katsellut ostomielessä tuollaista 518d Twinpower Turbo A Bus. At
Diesel, käyttöönotto 5/2014. Onkohan tässä mallissa vielä ongelmallinen n47 moottori? Mitä muuta ongelmaa ko. mallissa voi olla?

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja salmol » 07 Huhti 2018, 13:28

Noin tuoreessa ei ole ollut ketjumurheita kuin yksittäiskappaleita. Kannattaa tietysti joka huollon yhteydessä kuunteluttaa jakopää merkkihuollossa. Noissa ei ole mitään isompia murheita, ainoa ongelma tuossa koneessa on tehottomuus. :D
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

bemppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 12:59

Re: n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja bemppu » 07 Huhti 2018, 13:46

Joo sen saa ilman lisähintaa. Onko moottori/turbot ym. samat kuin 520/525 malleissa? Saako sitä ohjelmoinnilla päivitettyä noiden tasolle? Miten automaattilootat ovat kestäneet?

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 760
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja phuksi » 07 Huhti 2018, 14:00

Olikohan tuossa GAHP45Z laatikko. Ainakin sen 450Nm sietää ja oliko niin että dieselissä mitoitus tyyppikoodista poikkeavasti 500Nm? Kyllä siitä ohjelmalla voi ihan huoletta 420-450Nm ottaa. Eron huomaa, sähäkkä ei tule siltikään mutta varmasti käyttökelpoinen arkiauto.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: F11

Re: n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja mikse » 07 Huhti 2018, 15:46

Eikös N47 ole kuitenkin aina jonkinlainen riski? Itse kyllä ajelin edellisessä 520d:ssä sillä välin 100000-170000km ja ajan edelleen 525d:llä samalla "vikaisella" koneella alkaen samasta sadastatonnista. Kyllähän noista jakopäitä joutuu korjaamaan, mutta ísompi osa varmasti pysyy ehjänä ainakin sen parisataa ekaa tuhatta.

F1X-sarjassa ei ole 45 pienempää ZF:ää ollut ja dieselille tosiaan mainitaan maksimiväännöksi 500NM. Öljyjä laatikoihin on moni vaihtanut siinä 100000-150000 km:n kohdilla osa nykimisen, osa mielenrauhan (kuten minä) vuoksi.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 601
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 08 Huhti 2018, 08:36

Mikä tahansa auto on aina riski. Osta pois kun riskeeraat kuitenkin joks päivä ovesta ulos astumalla (oletettavasti jos autoa ostamassa, ja kuoleehan sitä kotonakin).

Jos nyt N47 on Suomessa tuhoja muutamia tapauksia (hyvissä ajoin -ääniä enempi), niin aika marginaalinen kokonaismäärään nähden.

314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 92
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Re: n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja 314da » 08 Huhti 2018, 22:01

Eikös tuohon aikaan F1x ään vaihtunut moottorityyppi B47:ään eli voi olla kumpi mosa vaan.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 796
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 08 Huhti 2018, 22:34

Hevosvoimalukemasta erottaa, N47 18d oli 143hv, B47 18d 150hv. Muut versiot taisi pysyä samoilla hevosilla sukupolvenvaihdoksessa.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: n47 MOOTTORI?

Viesti Kirjoittaja salmol » 08 Huhti 2018, 22:51

Wonderi kirjoitti:
08 Huhti 2018, 22:34
Hevosvoimalukemasta erottaa, N47 18d oli 143hv, B47 18d 150hv. Muut versiot taisi pysyä samoilla hevosilla sukupolvenvaihdoksessa.
20d oli 184hv ja 190hv.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6