n47 MOOTTORI?

F10, F11, F07
bemppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 12:59

Olen katsellut ostomielessä tuollaista 518d Twinpower Turbo A Bus. At
Diesel, käyttöönotto 5/2014. Onkohan tässä mallissa vielä ongelmallinen n47 moottori? Mitä muuta ongelmaa ko. mallissa voi olla?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Noin tuoreessa ei ole ollut ketjumurheita kuin yksittäiskappaleita. Kannattaa tietysti joka huollon yhteydessä kuunteluttaa jakopää merkkihuollossa. Noissa ei ole mitään isompia murheita, ainoa ongelma tuossa koneessa on tehottomuus. :D
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
bemppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 12:59

Joo sen saa ilman lisähintaa. Onko moottori/turbot ym. samat kuin 520/525 malleissa? Saako sitä ohjelmoinnilla päivitettyä noiden tasolle? Miten automaattilootat ovat kestäneet?
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Olikohan tuossa GAHP45Z laatikko. Ainakin sen 450Nm sietää ja oliko niin että dieselissä mitoitus tyyppikoodista poikkeavasti 500Nm? Kyllä siitä ohjelmalla voi ihan huoletta 420-450Nm ottaa. Eron huomaa, sähäkkä ei tule siltikään mutta varmasti käyttökelpoinen arkiauto.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Eikös N47 ole kuitenkin aina jonkinlainen riski? Itse kyllä ajelin edellisessä 520d:ssä sillä välin 100000-170000km ja ajan edelleen 525d:llä samalla "vikaisella" koneella alkaen samasta sadastatonnista. Kyllähän noista jakopäitä joutuu korjaamaan, mutta ísompi osa varmasti pysyy ehjänä ainakin sen parisataa ekaa tuhatta.

F1X-sarjassa ei ole 45 pienempää ZF:ää ollut ja dieselille tosiaan mainitaan maksimiväännöksi 500NM. Öljyjä laatikoihin on moni vaihtanut siinä 100000-150000 km:n kohdilla osa nykimisen, osa mielenrauhan (kuten minä) vuoksi.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mikä tahansa auto on aina riski. Osta pois kun riskeeraat kuitenkin joks päivä ovesta ulos astumalla (oletettavasti jos autoa ostamassa, ja kuoleehan sitä kotonakin).

Jos nyt N47 on Suomessa tuhoja muutamia tapauksia (hyvissä ajoin -ääniä enempi), niin aika marginaalinen kokonaismäärään nähden.
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Eikös tuohon aikaan F1x ään vaihtunut moottorityyppi B47:ään eli voi olla kumpi mosa vaan.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Hevosvoimalukemasta erottaa, N47 18d oli 143hv, B47 18d 150hv. Muut versiot taisi pysyä samoilla hevosilla sukupolvenvaihdoksessa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Wonderi kirjoitti: 08 Huhti 2018, 22:34 Hevosvoimalukemasta erottaa, N47 18d oli 143hv, B47 18d 150hv. Muut versiot taisi pysyä samoilla hevosilla sukupolvenvaihdoksessa.
20d oli 184hv ja 190hv.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin