Olen katsellut ostomielessä tuollaista 518d Twinpower Turbo A Bus. At
Diesel, käyttöönotto 5/2014. Onkohan tässä mallissa vielä ongelmallinen n47 moottori? Mitä muuta ongelmaa ko. mallissa voi olla?
n47 MOOTTORI?
Noin tuoreessa ei ole ollut ketjumurheita kuin yksittäiskappaleita. Kannattaa tietysti joka huollon yhteydessä kuunteluttaa jakopää merkkihuollossa. Noissa ei ole mitään isompia murheita, ainoa ongelma tuossa koneessa on tehottomuus. :D
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Olikohan tuossa GAHP45Z laatikko. Ainakin sen 450Nm sietää ja oliko niin että dieselissä mitoitus tyyppikoodista poikkeavasti 500Nm? Kyllä siitä ohjelmalla voi ihan huoletta 420-450Nm ottaa. Eron huomaa, sähäkkä ei tule siltikään mutta varmasti käyttökelpoinen arkiauto.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Eikös N47 ole kuitenkin aina jonkinlainen riski? Itse kyllä ajelin edellisessä 520d:ssä sillä välin 100000-170000km ja ajan edelleen 525d:llä samalla "vikaisella" koneella alkaen samasta sadastatonnista. Kyllähän noista jakopäitä joutuu korjaamaan, mutta ísompi osa varmasti pysyy ehjänä ainakin sen parisataa ekaa tuhatta.
F1X-sarjassa ei ole 45 pienempää ZF:ää ollut ja dieselille tosiaan mainitaan maksimiväännöksi 500NM. Öljyjä laatikoihin on moni vaihtanut siinä 100000-150000 km:n kohdilla osa nykimisen, osa mielenrauhan (kuten minä) vuoksi.
F1X-sarjassa ei ole 45 pienempää ZF:ää ollut ja dieselille tosiaan mainitaan maksimiväännöksi 500NM. Öljyjä laatikoihin on moni vaihtanut siinä 100000-150000 km:n kohdilla osa nykimisen, osa mielenrauhan (kuten minä) vuoksi.
Mikä tahansa auto on aina riski. Osta pois kun riskeeraat kuitenkin joks päivä ovesta ulos astumalla (oletettavasti jos autoa ostamassa, ja kuoleehan sitä kotonakin).
Jos nyt N47 on Suomessa tuhoja muutamia tapauksia (hyvissä ajoin -ääniä enempi), niin aika marginaalinen kokonaismäärään nähden.
Jos nyt N47 on Suomessa tuhoja muutamia tapauksia (hyvissä ajoin -ääniä enempi), niin aika marginaalinen kokonaismäärään nähden.
20d oli 184hv ja 190hv.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6