Sivu 1/1

F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 12 Huhti 2018, 21:33
Kirjoittaja imas21
Juuri ostettu 66tkm ajettu, 550i, ajotietokone ilmoitti öljyn olevan minimissä, lisäsin 5desiä lisää, 30kilsaa kerkesin ajaa kuin ilmoitti öljyn olevan minimissä.
Missä mättää?

Re: F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 12 Huhti 2018, 22:23
Kirjoittaja phuksi
N63 moottori? Sulla on tiedossa siihen liittyvät tarinat? Niistä iso osa ei liity öljyyn vaan moottorin muihin vikoihin. Mutta löytyi googlesta turhankin helposti öljyynkin liittyvä http://www.classactionsreporter.com/co ... on-lawsuit

Nyt ne vaihtaa jo akunkin jokaisessa öljynvaihdossa. Ja öljynvaihtovälikin on jo lyhennetty.

Jutut toki jenkkilässä mutta samaa tavaraa suurimmalta osalta ovat tälläkin puolen Atlanttia.

-p

Re: F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 12 Huhti 2018, 22:32
Kirjoittaja salmol
imas21 kirjoitti: 12 Huhti 2018, 21:33 Juuri ostettu 66tkm ajettu, 550i, ajotietokone ilmoitti öljyn olevan minimissä, lisäsin 5desiä lisää, 30kilsaa kerkesin ajaa kuin ilmoitti öljyn olevan minimissä.
Missä mättää?
Jos ostit liikeestä, niin pikaisesti sinne valitus asiasta. Jos ostit yksityiseltä, niin pahalta näyttää.

Re: F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 13 Huhti 2018, 07:49
Kirjoittaja phuksi
Paniikki harvoin on hyvästä mutta kyllä minä kanssa sen verran asiaan paneutuisin, että koittaisin selvittää moottorin tarkan version, mitä siihen mahdollisesti on jo tehty ja minkälainen historia sen luotettavuudessa on. Ja varautua henkisesti siihen että rahaa voi palaa jos ei autosta hankkiudu eroon.

Kannattaa esim. googlettaa N63 Customer Care Package jossa vaihdetaan osia mutta joka ei ilmeisesti ole täydellinen korjaus.

Öljyyn liittyen korkealla tasolla "BMW is also quietly dropping the V8's oil-service interval from 15,000 to 10,000 miles­. Not because of oil-life concerns, but to smokescreen the N63's appetite for motor oil. By shortening the time between oil changes (and sneaking an additional quart into the sump), there's less chance customers will get a low-oil-level warning. Insiders at BMW in Germany say the oil consumption happens to customers who don't ever flog their powerful, turbocharged V8s hard enough to fully break them in. Ironic." Syyttävät siis ettei ole riittävän rajusti ajettu sisään (tästähän kinastellaan miten sisäänajo kuuluisi tehdä).

"Finally, the CCP offers a way to cover up the N63's habit of chewing through batteries: It contains a technical service bulletin to replace them at every oil change. This is where things get confusing. Why not just fix the underlying electrical problem? As it turns out, BMW can't."

Ohessa vielä poiminta lakicasesta: "The above described defects in the N63 Engine of the Class Vehicles caused them to fail to possess even the most basic degree of fitness for ordinary use" (linkki dokumenttiin: https://gotaclassaction.com/wp-content/ ... -31-16.pdf). Nyt ilmeisesti jo vaihdetaan koko moottoreita joka normisti maksaa noin 31 000 dollaria mutta jonka hinta putosi tämän lakicasen jälkeen yli 70% tietyissä tilanteissa...

Netti on tosiaan niin pullollaan jo tätä aihetta että on vaikeaa löytää kiinnostavia kirjoituksia. Tuo linkattu PDF ehkä koostaa aika hyvin kokonaisuuden ja on ihan kansantajuista tekstiä.

Mutta on tämä varmaan surkein esitys BMW:ltä miesmuistiin (eilinen on jo niin kaukainen).

-p

Re: F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 13 Huhti 2018, 09:43
Kirjoittaja imas21
Kiitos näistä, vanhalle omistajalle soitettu, hänellä ei ole ollut mitään ongelmia öljyn suhteen, huollattanut auton aina laakkosella , viimesin huolto tehty nyrkkipajassa liikkeen toimesta. Pitää vielä tutkiskella asiaa.

Re: F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 13 Huhti 2018, 09:59
Kirjoittaja Aero
Nyrkkipaja kuulostaa sellaiselta termiltä, että tulisi heti ekana mieleen tarkistaa:
-Mitä öljyä Laakkonen on autoon aiemmin laittanut
-Mitä öljyä nyrkkipaja on autoon laittanut?

Nyrkkipaja voi tehdä asioita oikein ja hyvin, ei siinä, mutta voi myös olla että autoon on yksinkertaisesti kipattu vääränlaista öljyä, joka sille maistuu oikeata paremmin.

Re: F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 13 Huhti 2018, 11:32
Kirjoittaja Huivei
salmol kirjoitti: 12 Huhti 2018, 22:32
imas21 kirjoitti: 12 Huhti 2018, 21:33 Juuri ostettu 66tkm ajettu, 550i, ajotietokone ilmoitti öljyn olevan minimissä, lisäsin 5desiä lisää, 30kilsaa kerkesin ajaa kuin ilmoitti öljyn olevan minimissä.
Missä mättää?
Jos ostit liikeestä, niin pikaisesti sinne valitus asiasta. Jos ostit yksityiseltä, niin pahalta näyttää.
Kyllä yksityinenkin vastaa autossa olevista vioista, jos niitä ei kerrota myyntihetkellä eikä niitä kohtuudella voi havaita. Myös yksityiselle pitää reklamoida heti.

Kauppalaki:

Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen ilman että ostajalle aiheutuu siitä kustannuksia, jos virhe voidaan korjata ilman, että myyjälle aiheutuu kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa.

Jollei virheen korjaaminen tai uusi toimitus tule kysymykseen taikka jollei sitä suoriteta kohtuullisessa ajassa reklamaatiosta, ostaja saa vaatia 38 §:n mukaisesti laskettavaa hinnanalennusta tai purkaa kaupan 39 §:n mukaisesti.

Re: F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 22:13
Kirjoittaja pasiassa
Ootko katsonut mitä pakoputkesta tulee, kun antaa runtua. Ajelin tänään yhden 550i:n perässä. Anto vissiin vähän runtua koneelle ja mun piti laittaa ilmastointi kiinni ja jättää hajurako... Pakoputkessa tuoresöljyvoitely?

Re: F10 550i öljyn syönti

Lähetetty: 17 Loka 2018, 19:03
Kirjoittaja kallek77
imas21 kirjoitti: 13 Huhti 2018, 09:43 Kiitos näistä, vanhalle omistajalle soitettu, hänellä ei ole ollut mitään ongelmia öljyn suhteen, huollattanut auton aina laakkosella , viimesin huolto tehty nyrkkipajassa liikkeen toimesta. Pitää vielä tutkiskella asiaa.
Venttiilivarren kumit yleisin ongelma, halvat osat, iso työ. Pystyy diagnosoimaan kyllä venttiilivarren kumien ja männänrenkaiden tms välillä että kumpaa kautta öljyä palaa.