Tässäpä hurja juttu kaasun hirttämistestä

F10, F11, F07
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Kundi on mun tuttu ja Mensan jäsen, joten uskon tarinaan:
http://forums.5series.net/topic/110290-stuck-throttle/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aika pelottava tarina. Mulla on sama kombo ja tiedän että muillakin tämän Foorumin jäsenillä on.

Tähän mennessä Scandicin autoon tehty: Vaihdettu "accelerator module" (mikä lie) ja auto on uudelleen ohjelmoitu.
5 Series Forums Rudy'n mukaan nyt mennään F010-10-09-522 (ISTA version 2.39.4)

Pyysin Scandicilta raportin kunhan asia on lopullisesti selvitetty BMW Nordicilla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

Mulla oli yhdessä aikaisemmassa B-vectrassa (mulla on ollut näitä useampia), semmoista, että kun talvipakkasilla ajelin töihin niin moottoritiellä kaasu tuppasi jäämään päälle.

Tämä tapahtui yleensä siten, että siinä kun aamutokkuroissani ajoin suoraa, hyvää, isoa tietä 100km/h ja sitten alkoi vaikka rekan perävalot uhkaavasti lähestymään niin vaikka nosti jalan kaasulta mitään ei tapahtunut. Auto jatkoi vaan matkaa 100km/h. Kaasupoljin kyllä nousi ylös eikä siinä ollut vakkaria ollenkaan.

Tätä tapahtui useamman kerran ja ekan kerran sitä säikähti ja mietti, että mitäs nyt. Kytkin pohjaan ja kone alkoi huutamaan hoosiannaa kunnes tajusin jarruttaa ja sammuttaa auton. Kun auton käynnisti niin se toimi, jottei mitään.

Jatkossa teinkin silleen, että jos kaasu oli jäänyt jumiin. Pistin kytkimen pohjaan, sammutin virrat ja käynnistin samntien uudelleen ja matka jatkui eikä vauhti juurikaan ehtinyt hidastumaan.

Ja tätä sattui vain talvella.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Accelator module on sähköinen kaasupoljin joka ohjelmoidaan aina kun se vaihdetaan...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:Accelator module on sähköinen kaasupoljin joka ohjelmoidaan aina kun se vaihdetaan...
Juuri näin (tässä hiukan pakkoruotsia), Scandicin vastaus mun kyselyyn:

"Nu har dom bytt "gasmodulen" och gjort en komplett omprogrammering av bilen.
Det jag har fått veta är att verkstaden ska skicka ner gasmodulen till BMW för undersökning."

Eli AM on vaihdettu ja auto ohjelmoitu uudelleen. AM lähetetty BMW:lle tutkimuksiin.

Mielestäni kyse on erittäin huomattavasta ongelmasta.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Tämä on melko pelottavaa: Ongelma: "stuck throttle".

"Asia on nyt rekisteröity BMWn PUMA järjestelmään ja moduuli on lähetetty tehtaalle.
Asia ei ole takuu kysymys vaan etenee prioriteetti asiana.
BMW on myös saanut videon (minkä mun) kaverini kuvasi tilanteesta.

Mikäli BMW löytää vian "acceleratormodulessa" niin asia etenee "Action" toimintona dealereille.
Mutta mikäli BMW ei löydä vikaa niin mitään ei tapahdu... Normaalisti BMWltä ei tule feedbackiä."

Tämä vapaasti suomennettuna ruotsalaiselta frendiltäni.

Aidot dokumentit tallennettu!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin