Moro! Ois tarkotus jollai aikavälillä vaihtaa toi Mersun w204 320cdi otsikon mukaiseen ajoneuvoon ja aattelin tulla tänne sit kysyy et onko alkupään F10 525d ja 530d koneissa muuta eroo kuin "viritysaste", eli sama moottori on varmaan kyseessä? 525d riittää tehojen puolesta kyllä ja jos ei, niin ainaha siihe saa optimoituu lisää tehoo.
Mitäs muita asioita kannattaa ottaa huomioon tommosta 525d:tä ostaessa, esimerkiks mitä tyyppivikoja noissa kutoskoneissa on ollu (jos on) ja yleensäki mitkä tyyppiviat vaivaa F10ä?
Nii ja 525d siksi kun sen tehot riittää hyvin ja hinnassa on se 2-3k eroo vastaavaan 530d:n niin en koe teholisäystä muutaman tonnin arvoseksi.
F10 harkinnassa, 525d vai 530d?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ihan malliston alkupäässä (2010-2011) oli pätkä jolloin 525d merkinnällä tuli alhaisemman viritysasteen kutoskone (N57D30). Sen jälkeen 525d oli loppuun asti N47 neloskone, jossa esiintyy jakopään tyyppivikaa. Potentiaaliset EGR-ongelmat taitaa löytyä molemmista. Joku muu voi tarkentaa, halusin vain huomauttaa että varmasti on tämä ero sulla selvillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
- Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015 - Paikkakunta: Loviisa
Tuttavalla on 2008 525 kutoskoneella, auton historia on alusta lähtien tiedossa. Nyt on 550 000 km takana. Imusarjan läpät on poistettu 190000 ajettuna, laturi on kertaalleen vaihdettu, muuten ollut kovaa ajoa.
Kun vm. 2009 W204 C 320cdi on hyvin tuttu auto kohta 6 vuoden ja 250tkm kokemuksella, niin saanko kysyy et miks pirussa sää sitä meinaat F10:iin vaihtaa?
Alkupään F10:eissä on ihan *itusti enemmän ongelmia ja tyyppivikoja kuin Mersussas.
Eiks vaikka W212-sarjan facelifti joka on jo HUOMATTAVASTI vanhaa F10:ä modernimpi? Tai jos F10 niin sit jotain ihan viimesiä 2015-2016 ja fully loaded, että mitään järkee (halpoja ovat kyllä, mutta ei pidä hintaa enää yhtään, 2 vuodessa tippuneet 20k€ noi viimeset F10:t). W204 kuningasmoottorilla on edelleen aika pirun hyvä auto. Varsinki Avangardena AMG:llä tms. kunnon varusteilla, niin ei siitä kyl puutu mitään.
Alkupään F10:eissä on ihan *itusti enemmän ongelmia ja tyyppivikoja kuin Mersussas.
Eiks vaikka W212-sarjan facelifti joka on jo HUOMATTAVASTI vanhaa F10:ä modernimpi? Tai jos F10 niin sit jotain ihan viimesiä 2015-2016 ja fully loaded, että mitään järkee (halpoja ovat kyllä, mutta ei pidä hintaa enää yhtään, 2 vuodessa tippuneet 20k€ noi viimeset F10:t). W204 kuningasmoottorilla on edelleen aika pirun hyvä auto. Varsinki Avangardena AMG:llä tms. kunnon varusteilla, niin ei siitä kyl puutu mitään.
Jees nimenomaan tota malliston alkupään 525d konetta eli kutoskonetta meinasin ja toi N47 ei tosiaan oo itelle ees vaihtoehto sen moottorin luonteen vuoksi eikä myöskään sen jakopää -ongelmat nappaa. Millasii EGR-ongelmia noissa on sitte ollu?lnaukkar kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 08:55 Ihan malliston alkupäässä (2010-2011) oli pätkä jolloin 525d merkinnällä tuli alhaisemman viritysasteen kutoskone (N57D30). Sen jälkeen 525d oli loppuun asti N47 neloskone, jossa esiintyy jakopään tyyppivikaa. Potentiaaliset EGR-ongelmat taitaa löytyä molemmista. Joku muu voi tarkentaa, halusin vain huomauttaa että varmasti on tämä ero sulla selvillä.
Ja joo toi ero on selvillä ja tosiaan noi N47 on poissuljettuja vaihtoehtoja.
Ei paha, onko kyseessä siis täysin sama moottori (N57D30)?
Onhan toi w204 320cdi hemmetin hyvä auto, mut omastani puuttuu mm. AMG-korisarja joka tois aika paljo lisää ulkonäköön, myöskin tuolla on rullattu sen 277tkm verran niin se yks syy miksi vaihtoo oon miettiny. Ja F10 ei tosiaan ainoo vaihtoehto oo mut lähinnä oon katellu semmosii mitä sais noin 5-7k välirahalla kun ton w204 myy pois..masaf1 kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 10:28 Kun vm. 2009 W204 C 320cdi on hyvin tuttu auto kohta 6 vuoden ja 250tkm kokemuksella, niin saanko kysyy et miks pirussa sää sitä meinaat F10:iin vaihtaa?
Alkupään F10:eissä on ihan *itusti enemmän ongelmia ja tyyppivikoja kuin Mersussas.
Eiks vaikka W212-sarjan facelifti joka on jo HUOMATTAVASTI vanhaa F10:ä modernimpi? Tai jos F10 niin sit jotain ihan viimesiä 2015-2016 ja fully loaded, että mitään järkee (halpoja ovat kyllä, mutta ei pidä hintaa enää yhtään, 2 vuodessa tippuneet 20k€ noi viimeset F10:t). W204 kuningasmoottorilla on edelleen aika pirun hyvä auto. Varsinki Avangardena AMG:llä tms. kunnon varusteilla, niin ei siitä kyl puutu mitään.
Mitäs kaikkia ongelmia ja tyyppivikoi noissa on ollu sit (bemareista ei kauheena tietoo oo ku mersulla ajanu tän ajan mitä kortti on muutaman vuojen ollu)?
Budjetti on tosiaan siellä 20k tienoilla et sillä pitäis auto saada nii sillon toi w212 on poissuljettu aikalailla, toi F10 kutoskoneella menis aika hyvi budjettiin. Myöskin mietinnässä ollu Jaggen XF faceliftinä, niitäki alkaa 20k pintaan saada.
Kiitos tiedosta!
Jees tosta tuliki luettua jotain nopeesti mut tarkemmin tutkittuna en tiedä koskeeko sit noita vuoden 2010-2011 525d:tä:TJJ kirjoitti: ↑17 Loka 2018, 11:59"Pikkujuttu", autot syttyy palamaan ja palaa oikein kunnolla...
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=378514
"In the European market, this technical action relates to the EGR module of BMW 3 Series, 4 Series, 5 Series, 6 Series, 7 Series, X3, X4, X5, X6 vehicles with four-cylinder diesel engines (production from April 2015 until September 2016) and six-cylinder diesel engine (production from July 2012 until June 2015)".
Kiva kuulla! Ookko miten muuten tykänny, osaatko sanoo esim hyviä ja huonoja puolia BMW vs MB?