Aina kun nopeus nousee ton 40-50km/h niin alkaa oikealta kuulumaan ”hurinaa” tai jopa ujellus. Ei ole renkaista koska sama ääni kuuluu oli alla sitten kesä, kitka tai nastarenkaat. Kierrosluku ei vaikuta ääneen vaan ajonopeus. Kulmatkin on säädetty mutta mikähän toi voisi olla? Laakeri?
Ehkä juuri erottuu normaalin huminan ja rengasäänien alta videossa.
https://1drv.ms/v/s!AkgXmItP9Cl9ku4H6CfpSyrwQM051Q
BMW F11 outo ääni yli 50km/h nopeudessa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Jos laakerivika, niin ääni voimistuu ja hiljenee ajossa suuntaa muutettaessa. Yleensä jos käännät vasemmalle ja ääni voimistuu niin vika oikeassa laakerissa ja oikealle päin vastoin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Tammi 2017, 20:08
Laakeria epäilin mutta käännöksissä ei ääni juurikaan voimistu. Tasainen jollotus koko ajan
Alkavassa laakeriviassa ääni ei välttämättä selvästi voimistu käännösten mukaan. Taudinkuva selkenee yleensä ajoa jatkettaessa ja jossakin vaiheessa tuo käännösten mukaan voimistuminen on havaittavissa.Viitosbemu kirjoitti: ↑26 Joulu 2018, 14:36 Laakeria epäilin mutta käännöksissä ei ääni juurikaan voimistu. Tasainen jollotus koko ajan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Laakeriviat onnistuu noiden ääniensä kanssa olemaan joskus todella hämmentäviä. Nyrkkisääntönä se kallistelun vaikutus on erittäin hyvä ja vahva, mutta siitä poikkeavaa laakerivauriota ei kannata sulkea tutkimatta pois. Olen mm. kohdannut laakerin, joka oli "väärällä puolella" kallisteluun nähden, eli ääni koveni kun ko. kulman kuorma keveni, laakerin, joka ei pitänyt mitään häiriöääntä, mutta klappi oli iso, sekä tuon melperrin mainitseman efektin, että alussa ei kallistelu vaikuta ääneen havaittavasti. Yleensä laakerivaurio myös tuntuu värähtelynä jousessa, jos kulma ilmassa pyörittelee rengasta, mutta ei aina.
Summa summarum: älä rajaa laakerivauriota pois vaihtoehdoista yhden tai kahden nyrkkisäännön pätemättömyyden perusteella.
Summa summarum: älä rajaa laakerivauriota pois vaihtoehdoista yhden tai kahden nyrkkisäännön pätemättömyyden perusteella.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Tammi 2017, 20:08
Huolto lähenee joten täytyy tutkia sen yhteydessä lisää. Alkaa vähitellen tosin vaikuttaa vahvasti laakerilta, ääni välillä jo sen kuuloinen rallatus erityisesti kun antaa auton rullailla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Tammi 2017, 20:08
Laakerithan ne. Molemmat edestä vaihtoon
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Tammi 2017, 20:08
150tkm, alkoi oireilla jo aikaisemmin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Laakeri tai laakerit molemmilla puolilta edestä. itsellä meni F11:ssa n.180tkm kohdalla vaihtoon molemmat etulaakerit.
Koko auto ilmaan, pyörittää käsillä rengasta (antaa kunnon vauhdit ja kuunteelee "rahinaa" ) kunnon ote renkaasta ja etsi pystysuunnassa klappia.