Auton optimointi

F10, F11, F07
sepeteus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 09:19

Eli kysymyksen heittäisin: Onko palstan porukalla kokemusta/tietoa F10 535i:n tehonlisäyksistä? Näkyisi tulevan tehoja 306/365 hp ja vääntö 400/520 nm. Onko kannattavaa ja kestääkö kone/laatikko? Autoa ei kyllä "revitellä", vaan normiajolla mennään. Siis: onko mitään järkeä maksaa kyseisestä hommasta ja löytää kakkakasa autosta tulevaisuudessa?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

sepeteus kirjoitti: 22 Joulu 2018, 12:09 Eli kysymyksen heittäisin: Onko palstan porukalla kokemusta/tietoa F10 535i:n tehonlisäyksistä? Näkyisi tulevan tehoja 306/365 hp ja vääntö 400/520 nm. Onko kannattavaa ja kestääkö kone/laatikko? Autoa ei kyllä "revitellä", vaan normiajolla mennään. Siis: onko mitään järkeä maksaa kyseisestä hommasta ja löytää kakkakasa autosta tulevaisuudessa?
Eihän se koneessa oleva teho autoa hajoita, vaan se miten sillä rällätään. Vaihdelaatikko käsittääkseni tuossa F10 535i -vehkeessä on ZF8HP70 tai ZF8HP50 joka siis kestää sen 700nm/500nm vääntöä. Kyllähän koneesta ihan eriluonteinen tulee, kun ottaa lisää voimaa. Eli väitän että kone ja laatikko kestää normikäytössä ja parempi on fiilis ajella.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
sepeteus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 09:19

No tätä fiilistä juuri ajattelin ja autossahan on se mainitsemasi vaidelaatikko johon vaihdatin öljyt huuhtelemalla. Kilometritkin alle 80 tuhatta....
Avatar
miyli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport
Paikkakunta: Naantali

Tuo n55 on luotettava moottori ja sitä käytetään monessa mallissa. Esim. 335. ei ongelmia vaikka porukka ottaa 400hv niistä ulos.
Suosittelen kyllä optimointi, luonne muuttuu.
sepeteus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 09:19

Ok. Mikä järjestelmä olisi paras? Näitähän löytyy useampia...
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Jenkkipalstoilla on paljonkin juttua N55-moottorin säätämisestä. Moottori on kyllä hyvä, kestävä ja hyvä alusta tuunaukselle. Mutta vaihteisto näissä F-sarjalaisissa N55:n perässä on GA8HP45Z ja sen maksimivääntö mitä BMW kertoo on 450Nm. Yllättävästi GA8HP45Z on speksattu 500Nm dieselmallissa. Viisaammat osaa kertoa johtuuko välityssuhteista, momentinmuuntimesta tai mistä... Tuo aiemmin mainittu tömäkämpi ZF8HP70 laatikko on isommissa diesel-moottoreissa.

Eli väännön osalta pitää tehdä valistunut päätös mihin sen asettaa. Nosto 400 Nm --> 450 Nm on omasta mielestä kosmeettista. Täysin riskitöntä mutta ei siis kannata siihen nähden mitä saa ja maksaa. Mutta juurikin 400hp / 550Nm alkaa olla hyvä buusti joka jo kannattaa ottaa.

Aika vähän on juttua ongelmista eikä tietoa löydy. Edes jenkkipalstoillakaan muuta kuin lämpöjen kanssa. Ja lämpökin rata-ajon ja pitempiaikaisen yhtäjaksoisen rääkkäyksen jälkeen. Mene ja tiedä...

Itse en luota kuin rullilla sädettynä osaavan tekijän tuotokseen. En lähtisi boxeilla kikkailemaan. Valmissoftista Celtic on työpaikan naapurissa paljon asennettu mutta kun siitäkään tiedä mikä se oikeasti on ellei pajalla ole rullia missä voi mitata mitä antaa: https://www.celtictuning.fi/palvelut/su ... t3-content. Huoltoaseman optimoi juttusi kiertäisin kaukaa. Mutta se on vain yksi mielipide.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Jyka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Helmi 2018, 21:00

Onko kukaan optimoinut 2.0 d konetta eli tätä N47T, 184 hp?
Minkälaisia kokemuksia ja mulla manuaali loota!
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

salmol kirjoitti: 22 Joulu 2018, 12:28
sepeteus kirjoitti: 22 Joulu 2018, 12:09 Eli kysymyksen heittäisin: Onko palstan porukalla kokemusta/tietoa F10 535i:n tehonlisäyksistä? Näkyisi tulevan tehoja 306/365 hp ja vääntö 400/520 nm. Onko kannattavaa ja kestääkö kone/laatikko? Autoa ei kyllä "revitellä", vaan normiajolla mennään. Siis: onko mitään järkeä maksaa kyseisestä hommasta ja löytää kakkakasa autosta tulevaisuudessa?
Eihän se koneessa oleva teho autoa hajoita, vaan se miten sillä rällätään. Vaihdelaatikko käsittääkseni tuossa F10 535i -vehkeessä on ZF8HP70 tai ZF8HP50 joka siis kestää sen 700nm/500nm vääntöä. Kyllähän koneesta ihan eriluonteinen tulee, kun ottaa lisää voimaa. Eli väitän että kone ja laatikko kestää normikäytössä ja parempi on fiilis ajella.

Miten konetta voi väärinkäyttää? Kyllä auton pitäisi kestää käyttö kuin käyttö, niinkuin tehtaalta tullessaan.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Kestää varmaan minkälaista käyttöä vaan mutta kuinka kauan? Järkevästi tehoja käyttävällä kuskilla auton tekniikka kestää taatusti isompi kilsoja kun sellaisella jolla on lappu aina lattiassa kun on mahdollisuus.
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 384
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

*Ari* kirjoitti: 12 Maalis 2019, 18:25 Kestää varmaan minkälaista käyttöä vaan mutta kuinka kauan? Järkevästi tehoja käyttävällä kuskilla auton tekniikka kestää taatusti isompi kilsoja kun sellaisella jolla on lappu aina lattiassa kun on mahdollisuus.
juuri näin on ja siksi tehtaallakin on otettu tehoja järkevästi eli optimoitu. Kaikki saa tietysti hajalle jos tahtoo.
Vastaa Viestiin