Ikkunat jäähän sisältä

F10, F11, F07
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Masai79 kirjoitti: 31 Joulu 2018, 11:38 Noniin, nyt on auto seissyt vkon lentokentän parkissa, eikä vika ole korjaantunut itsestään, ilmastointi ei puhalla enää yhtään, soitin ja kävin tänään liikkeessä missä raitisilmasuodatin vaihdettiin, mut ei kuulema johdu siitä, ei tosin tsekattu sitä, et onko oikea tai oikein päin tai mitään, mitään vika koodia ei tullut näkyviin, mut korjaaja epäili et sulakkeissa tai lämpövastuksessa vika tai sit puhallinmoottori, no ei löydetty sulakkeiden kaaviota, niin ei tiedetty mikä numero on puhaltimen sulake, yritin googletella, mut en löytänyt varmaa tietoa, joten mistä löytyisi sulakekaavio tai mikä puhaltimen sulakkeen numero on? Paljonkohan puhaltimen moottori maksaa? Auto tosiaan F11 vm 2011... Tietääkö kukaan luotettavaa auton polttajaa? 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
Ja kysyn vielä, että akku on mitattu ja se on täynnä virtaa? Auto virrattomana pitäisi näyttää jotain 12,8V akun navoilta jos on täysi. Sulakkeet löytyvät täältä:

https://www.bimmerfest.com/forums/attac ... 1417703598

Eli olisiko kyseessä sulake 121 (5A) ja 177 (20A) ja löytyvät peräkontista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

No en oo kyllä mitannut akunvirtaa, voiko sekin vaikuttaa? Kiitos sulakekaaviosta👍
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Joo, voi se akun varaustaso siihen pöhöttimen toimimattomuuteen vaikuttaa, koska älysähköauto voi sulkea laitteita pois sähkön ollessa vähissä. Mutta jos se pöhötin aikaisemmin pyöri ihan normaalisti, niin huurtumisen syyksi siitä akusta ei ole.

Ei tainnut olla BMW-osaava paja tuolla diagnoosilla?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

Ok, täytyy käydä tarkastaa akun teho... Ei ollu todellakaan mikään merkkipaja🤣
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

Akku oli ok, 12,5 näytti mittari, Motonetissä käytin...🤔
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Katsoiko vaan lepojännitteen vai tekikö kuormitustestiä?

Jos se pöhnötin kuitenkin osoittautuu eläköityneeksi, näyttäisi varaosanumero olevan 64119242607:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 4119242607

Pikavilkaisu ebaysta kertoo että originaaliksi väitetyt lähtee sieltä 200e nurkilta ja tarvikkeet alle satkusta.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

Tässä on tälleen että: Akkutesti/ Hyvä-Varaa Jännite12,54v, Mitattu 637 EN(a)Arvo 950 EN(a) Akun kunto Ok
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Masai79 kirjoitti: 31 Joulu 2018, 17:06 Tässä on tälleen että: Akkutesti/ Hyvä-Varaa Jännite12,54v, Mitattu 637 EN(a)Arvo 950 EN(a) Akun kunto Ok
Onko mitattu auto käynnissä vai auto sammuksissa ja oliko sähkölaitteita päällä?

Auto nukkumassa, sammuksissa ja mitattuna navoilta:

12,72 V = n. 100%
12,54 v = n. 85%
12,36 V = n. 70%
12,12 V = n. 50%
12,00 V = n. 40%
11,82 V = n. 25%
11,64 V = n. 10%
11,04 V = n. 0%

Eli jos auto oli sammuksissa, niin akussa on sitten virtaa noin 80% vielä, eli siinä tapauksessa akku ei ole ongelmien aiheuttajana.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tuskin se ihan nukkumaan asti on mennyt nopeasti suoritettavaa testiä varten, mutta onhan tuossa lisäksi nykäisty akulta tuo reilu 600A starttivirtaa. Ei se patteri siis ainakaan ihan kuollut ole.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Toi on tosiaan aika suuntaa antava homma toi navan jännitteen mittaaminen omalla mittarilla. ISTA:lla näkisi SoC:n mikä se auton mielestä on. Ja kaiketi sinne on vuosi sitten laitettu AGM-akku? Sen varaustila jännitteestä tulkittuna eri lämpötiloissa ilman mitään kuormaa on alla taulukossa. Ja jos auto kytketty napoihin syntyy kohtuullinen kuorma ennen kuin nukahtaa. Eli ei vertailukelpoinen. Mutta jos kivutta käyntiin lähtee... ja jos akun varaustaso olisi pielessä pahasti ja auto pudottelisi sähkölaitteita pois niin se kyllä herjaa iDrivessa. Ja 1. tason herja tulee jo ennen kuin alkaa pudottamaan mitään pois (Low Battery). Ja esimerkiksi myös takalasinlämmitin ja penkinlämmittimet lakkaa toimimasta kun alkaa kontrolloimaan sähkön käyttöä.

SoC_AGM (Small).jpg
SoC_AGM (Small).jpg (169.65 KiB) Katsottu 14294 kertaa

Masai79: missä päin luurailet? Käy roikottamassa auto kunnon piuhan päässä, se kertoo paljon. Huoltoasematesterit ei pääse aina samalle tasolle analyysissä mitä merkkivehkeet ja pahimillaan näyttää vaan geneeriset standardikoodit. Mulla ei ole kokemusta F11-mallista mutta jos on vähän lämpöstä tallia saatavilla niin puhaltimen moottori on kaiketi repsikan puolella konepellin alla siinä "kolmiossa" pyyhkijänvarren kiinnityspisteen etupuolella. Pitää muovit ja mahdollinen sähköboxi poistaa päältä mutta siittä sen kohtuuvaivalla ottaa sieltä pois, laittaa pöydällä 12V suoraa syötön ja katsoo pyörähtääkö. Joissain malleissahan noi sai kosteutta ja ruostui joka tosin aiheutti kaiketi lähinnä kitinää, toisaalta myös sitten hapettui.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

Espoossa asun, katsoin aamulla puhaltimen sulakkeita, mitä oli kontissa(2kpl) vielä olisi 4 kpl edessä, mut sinne ei mun kädet sovi, täytyisi varmaan purkaa hanskalokero yms et sinne pääsisi🤔🤔🤔
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Masai79 kirjoitti: 01 Tammi 2019, 12:50 Espoossa asun, katsoin aamulla puhaltimen sulakkeita, mitä oli kontissa(2kpl) vielä olisi 4 kpl edessä, mut sinne ei mun kädet sovi, täytyisi varmaan purkaa hanskalokero yms et sinne pääsisi🤔🤔🤔
Kuva
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

👍
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Eipä ole Espoon suunnalle asiaa juuri nyt. Täällä Nääswillen suunnalla olisin voinut jeesata... On tosiaan hanurista tuo sulakehomma hanskalokeron takana. Kyllä niitä vielä pois nyppii mutta takaisin laitto on paikoitellen haastavaa. Hanskalokero tosiaan putoaa helposti pois jos palaa hermo pihdeilläkin ja sen jälkeen homma on noubreiner.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

Kiitti tiedosta👍 Pistin Autojerryn kautta kyselyn, niin 300 uus puhallinmoottori plus ja työt... Pitää olla pe taas tienpäällä perheen kans niin ei voi pakastimella ajella❄️❄️❄️
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

Noniin, nyt on uus puhallinmoottori paikallaan ja lämmintä puhaltaa, luxusta🤣👍Tykkään taas autostani🤣🤣🤣
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Hyyyvä, sitten enää ratkaiset sen kosteusongelman.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

Siis se johtui siitä kun se puhallin ei toiminut, luulin et sieltä tuli jotain, mut ei sieltä tullut lämmintä ollenkaan🤔🤔🤔
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Ah, silloin kyllä saa huurustumaan tehokkaasti kun ilmanvaihto on aika kaputt.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Masai79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Marras 2016, 20:58

Jep, kyllä arvostaa lämmintä puhallusta näillä pakkasilla🌬❄️😬
Vastaa Viestiin