Tästä aiheesta on tällä saitilla keskusteltu jonkin verran. Laitetaan nyt sitten oikein topiikki pystyyn.
Itse kolmen E60:n kokemuksella olen RF (Run Flat) renkaita vastaan.
Perustelen asiaa sillä että mielestäni RF renkaat ovat kovat, äänekkäät ja uraherkät, eli pilaavat BMW:n ajo-ominaisuudet.
Ja varsinkin kun autoon laitetaan nätit, autoon sopivat, (18")-19" - 20" renkaat alle.
Itselläni on autossani 20" kesärenkaat (Dunlop SP Sport Maxx) edessä 245/35 tai takana 285/30 ja 18" talvirenkaat (Michelin X-Ice, kitkat) 245/45.
Kumpikin rengassarja on tietenkin ei-RF: ja orkkis BMW-vanteilla.
Takaluukusta löytyy BMW:n paikkaussarja kompuralla.
RF(T) renkaat vastaan ei-RF(T) renkaat keskustelu
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Sorry vaan Ric, mutta nyt kyllä toistat itseäsi aika tavalla. Kyllä se menee vähemmälläkin perille, että SINÄ et pidä rf-renkaista. Joo myönnän... moni muukin tällä foorumilla on kanssasi samaa mieltä. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että tuo saman hokeminen 20" vanteista anti-rf renkailla alkaa olemaan himpun verran boring boring...lRicracing kirjoitti:Tästä aiheesta on tällä saitilla keskusteltu jonkin verran. Laitetaan nyt sitten oikein topiikki pystyyn.
Itse kolmen E60:n kokemuksella olen RF (Run Flat) renkaita vastaan.
Perustelen asiaa sillä että mielestäni RF renkaat ovat kovat, äänekkäät ja uraherkät, eli pilaavat BMW:n ajo-ominaisuudet.
Ja varsinkin kun autoon laitetaan nätit, autoon sopivat, (18")-19" - 20" renkaat alle.
Itselläni on autossani 20" kesärenkaat (Dunlop SP Sport Maxx) edessä 245/35 tai takana 285/30 ja 18" talvirenkaat (Michelin X-Ice, kitkat) 245/45.
Kumpikin rengassarja on tietenkin ei-RF: ja orkkis BMW-vanteilla.
Takaluukusta löytyy BMW:n paikkaussarja kompuralla.
Nyt kun luin viestini uudestaan (selvin päin) niin lisätään vielä, että ei mulla tosiaankaan ole mitään sitä vastaan jos jengi haluaa keskustella tästä rengas aiheesta. Ja ilmeisesti Ric kaipaa kokemuksia renkaista F10/11 alla kun aloitus tämän otsikon alla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Keskustelun sijaan puoleeton testi olisi enemmän kun mielenkiintoinen ja testi tulisi tehdä usealla rengaskoolla. RFT:tä on yleisesti haukuttu ja rengaliikkeet ei suortastaan suostu myymään RFT renkaita. Good Year eagle NCT 195/55 16 toimi omassa autossani ongelmitta! En havainnut vetelyä, uraherkkyyttä yms. Kovuuduesta on paha sanoa kun ei normirenkain ole samaa/vastaavaa autoa päässyt ajamaan. Ostin tilalle Good Year Exellence 195/55 16. Enpä uskaltanut vaihtaa merkkiä tai edes siirtyä näyttävämpään profiiliin kaikkien pelotteluiden jälkeen. Uudet renkaat on ensituntumaltaan olleet myös ihan OK. Jotenkin uskoisin että renkaan kovuus alkaa paistamaan läpi aiheuttamaan jopa ongelmia kun rengas on matalaprofiliinen <50. Tämä on omaa mutua.fifty kirjoitti:Sorry vaan Ric, mutta nyt kyllä toistat itseäsi aika tavalla. Kyllä se menee vähemmälläkin perille, että SINÄ et pidä rf-renkaista. Joo myönnän... moni muukin tällä foorumilla on kanssasi samaa mieltä. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että tuo saman hokeminen 20" vanteista anti-rf renkailla alkaa olemaan himpun verran boring boring...lRicracing kirjoitti:Tästä aiheesta on tällä saitilla keskusteltu jonkin verran. Laitetaan nyt sitten oikein topiikki pystyyn.
Itse kolmen E60:n kokemuksella olen RF (Run Flat) renkaita vastaan.
Perustelen asiaa sillä että mielestäni RF renkaat ovat kovat, äänekkäät ja uraherkät, eli pilaavat BMW:n ajo-ominaisuudet.
Ja varsinkin kun autoon laitetaan nätit, autoon sopivat, (18")-19" - 20" renkaat alle.
Itselläni on autossani 20" kesärenkaat (Dunlop SP Sport Maxx) edessä 245/35 tai takana 285/30 ja 18" talvirenkaat (Michelin X-Ice, kitkat) 245/45.
Kumpikin rengassarja on tietenkin ei-RF: ja orkkis BMW-vanteilla.
Takaluukusta löytyy BMW:n paikkaussarja kompuralla.
Nyt kun luin viestini uudestaan (selvin päin) niin lisätään vielä, että ei mulla tosiaankaan ole mitään sitä vastaan jos jengi haluaa keskustella tästä rengas aiheesta. Ja ilmeisesti Ric kaipaa kokemuksia renkaista F10/11 alla kun aloitus tämän otsikon alla.
Suksille on skimbaajan testilaskupäiviä, missä on tuulilasin renkaiden koeajopäivät ?? Edes rengasmyyjille ei taida olla koeajopäiviä.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Jep. 17 - 21".fifty kirjoitti: Nyt kun luin viestini uudestaan (selvin päin) niin lisätään vielä, että ei mulla tosiaankaan ole mitään sitä vastaan jos jengi haluaa keskustella tästä rengas aiheesta. Ja ilmeisesti Ric kaipaa kokemuksia renkaista F10/11 alla kun aloitus tämän otsikon alla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Viestissäsi on hyvää ajatusta. Voi hyvinkin olla että "pienehkön kokoisissa" renkaissa (F10/11 17" ja 18" renkaissa) ei-RF ja RF renkaiden välillä ei ole niinkään suurta eroa, eli rengas teknologia olisi jo paljon parempi kuin 3 - 4 vuotta sitten.xstr kirjoitti: Keskustelun sijaan puoleeton testi olisi enemmän kun mielenkiintoinen ja testi tulisi tehdä usealla rengaskoolla. RFT:tä on yleisesti haukuttu ja rengaliikkeet ei suortastaan suostu myymään RFT renkaita.
Suksille on skimbaajan testilaskupäiviä, missä on tuulilasin renkaiden koeajopäivät ?? Edes rengasmyyjille ei taida olla koeajopäiviä.
Erot löytyisivät vielä 19" - 20" renkaiden koossa?
Kuka saisi TM:n tai Tuulilasin testaamaan asiaa? Johan TM 16/11 haukkui A7:han 20" (Yokohama Advace Sport, 265/35) ja Mersun CLS:n 19" (merkki salassa, 255/35 ja 285/30) renkaat, eivätkä olleet RF-renkaita!
Mutta eihän rengasmerkkejen välillä ole eroja?
Miksi eivät Audi, M-B tai Lexus käytä RF renkaita?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Esim.MB Cja E-sarjaan run flatit saa lisävarusteena alkaen n.450€.Ricracing kirjoitti:
Miksi eivät Audi, M-B tai Lexus käytä RF renkaita?
Näinhän se pitäis olla Biimerissäkin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Omalla kohdalla (E60) ensiasennusrenkaat (17") tulivat vaihtoikään ja rengasliike oli laittanut alle ei-RF renkaat. Alkuperäiset olivat muistaakseni Dunlopit ja uudet ovat Nokian Renkaiden. En ole minkäänlaista eroa havainnut renkaiden välillä, samalla tavoin tuo kulkee kuin ennenkin.
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Ei täälläkään eroa havaittavissa. Ennen oli GoodYearit NCT 5 ja nyt GoodYear Eagle F1, koko 17".Miikka kirjoitti:Omalla kohdalla (E60) ensiasennusrenkaat (17") tulivat vaihtoikään ja rengasliike oli laittanut alle ei-RF renkaat. Alkuperäiset olivat muistaakseni Dunlopit ja uudet ovat Nokian Renkaiden. En ole minkäänlaista eroa havainnut renkaiden välillä, samalla tavoin tuo kulkee kuin ennenkin.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Näinhän se on esim. saksassa. Suomessa on pakko ottaa RFT halusi tai ei. Tai no kyllä varmaan saa muutkin ennen luovutusta jos maksaa siitä. Kiitos siitä BMW-suomelle.gestapo kirjoitti:Esim.MB Cja E-sarjaan run flatit saa lisävarusteena alkaen n.450€.Ricracing kirjoitti:
Miksi eivät Audi, M-B tai Lexus käytä RF renkaita?
Näinhän se pitäis olla Biimerissäkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Conti, Good Year, Nokian, Michelin ehkä taitaakin RFT renkaiden teon (kun osaavat muutenkin tehdä hyviä tuotteita) mutta Bridgestonen Potenzat oli/on ainakin minusta ihan sontaa. Tuo Potenza on kyllä muutenkin uraherkän renkaan maineessa. Jos laittaa nettiin hakusanaksi Potenza+uraherkkyys niin johan löytyy tarinaa sivutolkulla ja vaikka miltä sivustoilta. 205/55R16 RFT ja 225/50R17 RFT pelittää oman ajokokemuksen mukaan vielä ihan hyvin. Ero tavallisiin korostuu parhaiten noita leveämmillä kumeilla.Miikka kirjoitti:Omalla kohdalla (E60) ensiasennusrenkaat (17") tulivat vaihtoikään ja rengasliike oli laittanut alle ei-RF renkaat. Alkuperäiset olivat muistaakseni Dunlopit ja uudet ovat Nokian Renkaiden. En ole minkäänlaista eroa havainnut renkaiden välillä, samalla tavoin tuo kulkee kuin ennenkin.
Täytyy sen verran puolustaa Bridgestonen Potenzan mainetta, että sehän on tehty nimenomaan vauhdikkaaseen ajoon eli rengas on jo ei-RF renkaanakin huomattavasti jäykkärunkoisempi, kuin normirenkaat. Siksi se on monissa urheilullisissa autoissa vakiorenkaana ja myös varsin suosittu ns. track-day yleisrenkaana. Sen näkee jo "kulutuksen kestävyyslukemasta" Treadwear 140, kun ns. tavallisissa renkaissa lukema on pääsääntöisesti yli 250 ja semi-slickseissä alle 100. Muualla mailmassa se toimii ihan hyvin jokapäiväisessäkin ajossa, mutta Suomen kynnöspellot ovat sille tietysti lievää myrkkyä. Itse olin jopa varovaisen positiivisesti "yllättynyt", ettei se ollutkaan aivan mahdoton uratutka kotimaan pääteillä, kuten kaikissa nettikirjoituksissa annettiin ymmärtää. Mutta kannattaa tosiaan välttää Potenzaa, jos tarvetta ei ole ratarenkaalle. Ja radallekin riittäisi hyvin ei-RFT Potenzat.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hienoa se olisi jos kaikkien Bemareiden hinnat olivat tuon yllä mainitun 450 egee halvemmat.J1978 kirjoitti: Näinhän se on esim. saksassa. Suomessa on pakko ottaa RFT halusi tai ei. Tai no kyllä varmaan saa muutkin ennen luovutusta jos maksaa siitä. Kiitos siitä BMW-suomelle.
Mutta tästä lyhyestä viestiketjusta voinee päätellä että 17 - 18" RF renkailla F10/11 toimii, mutta 19" ja sitä suuremmilla vanteilla on syytä käyttää ei-RF kumeja?
Ja E60:llä tuuman pienemmillä luvuilla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Nyt reilu 500km ajoa takana, alla 18" vanteet + RF renkaat (Dunlop). Havaittavissa lievää vetelyä motarilla ajettaessa. Vertailun vuoksi mainittakoon, että vetelyä ei esiinny samalla pätkällä Audi A6:lla 18" vanteilla, jossa non RF renkaat...
Muilla teillä (alhaisemmilla nopeuksilla) en ole tätä huomannut autossani (ura herkkyyttä). Ei niin pahasti vetele, että häiritsisi isommin, eli näillä näkymin ajan RF kumit loppuun ja sitten non RF alle.
Muilla teillä (alhaisemmilla nopeuksilla) en ole tätä huomannut autossani (ura herkkyyttä). Ei niin pahasti vetele, että häiritsisi isommin, eli näillä näkymin ajan RF kumit loppuun ja sitten non RF alle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Vika voi olla RFT-renkaiden tai ylipäätään siinä että BMW:n ohjaus on erilainen kuin Audin ohjaus>niin hyvässä kuin pahassakin. Osa tykkää ja osa ei mutta ohjauksessa on eroa. BMW:n ohjaus on tunnokkaampi, raskaampi ja pikkutarkempi.Vice kirjoitti:Nyt reilu 500km ajoa takana, alla 18" vanteet + RF renkaat (Dunlop). Havaittavissa lievää vetelyä motarilla ajettaessa. Vertailun vuoksi mainittakoon, että vetelyä ei esiinny samalla pätkällä Audi A6:lla 18" vanteilla, jossa non RF renkaat...
Muilla teillä (alhaisemmilla nopeuksilla) en ole tätä huomannut autossani (ura herkkyyttä). Ei niin pahasti vetele, että häiritsisi isommin, eli näillä näkymin ajan RF kumit loppuun ja sitten non RF alle.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Onko sulla Servotronic? LCI E60:ssä ja F10:ssä on. Ei ohjaus ole silloin raskas.J1978 kirjoitti: Vika voi olla RFT-renkaiden tai ylipäätään siinä että BMW:n ohjaus on erilainen kuin Audin ohjaus>niin hyvässä kuin pahassakin. Osa tykkää ja osa ei mutta ohjauksessa on eroa. BMW:n ohjaus on tunnokkaampi, raskaampi ja pikkutarkempi.
Eikä 20" ei-RF renkaat vetele ollenkaan (Dunlop Sport Maxx).
Tarjoan vieläkin testi mahdollisuutta kenelle vaan!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tule ajamaan Lahden keskustaan. Jos ei 20" kummit vetele täällä ni johan on kumma. Ei mullakaa vetele 17" sileellä pinnalla tai kun ajaa yli 45km/h vauhteja. On Servotronic ja oli myös entisessä. Ohjaus on jokatapauksessa raskaampi, tai ainakin jämäkämpi ja pikkutarkempi kuin Audissa tai siihen verrattaessa. Sitä mä tarkotin että Audi ja BMW on erilaisia ajettavia ja se oli se pointti.Ricracing kirjoitti:Onko sulla Servotronic? LCI E60:ssä ja F10:ssä on. Ei ohjaus ole silloin raskas.J1978 kirjoitti: Vika voi olla RFT-renkaiden tai ylipäätään siinä että BMW:n ohjaus on erilainen kuin Audin ohjaus>niin hyvässä kuin pahassakin. Osa tykkää ja osa ei mutta ohjauksessa on eroa. BMW:n ohjaus on tunnokkaampi, raskaampi ja pikkutarkempi.
Eikä 20" ei-RF renkaat vetele ollenkaan (Dunlop Sport Maxx).
Tarjoan vieläkin testi mahdollisuutta kenelle vaan!
- 540iA
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
- Auto: BMW M4 F83 LCI Competition
Turha siitä on jankuttaa, ei non-rf 20" vetele kun ei vetele non-rf 21":kaan.
Olen ajanut myös Lahessa ja monessa muussakin kaupungissa.
Ei vaan uusi 5-sarja ole niin herkkä leveälle ja matalaprofiiliselle renkaalle.
Olen ajanut myös Lahessa ja monessa muussakin kaupungissa.
Ei vaan uusi 5-sarja ole niin herkkä leveälle ja matalaprofiiliselle renkaalle.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä tulen!J1978 kirjoitti: Tule ajamaan Lahden keskustaan.
Koska sulle sopii tänä viikonloppuna?
Mutta ei ennen klo 14!
Multa menee täältä n. tunti ajaa sinne.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tekniikan Maailma kertoo 17/2011 numerossaan uuden F20 116i koeajossaan:
"..mutta baijerilaisille ominaiseen tapaan urat aiheuttavat vetelyä. Osasyyllisiä tänhän ovat varmaan jäykkkylkiset run flat-renkaat".
Renkaat ovat Bridgestone Potenza 5001 RFT 225/45 R 17 91 W. Eli läheellä mopokumija F10:ssä.
"..mutta baijerilaisille ominaiseen tapaan urat aiheuttavat vetelyä. Osasyyllisiä tänhän ovat varmaan jäykkkylkiset run flat-renkaat".
Renkaat ovat Bridgestone Potenza 5001 RFT 225/45 R 17 91 W. Eli läheellä mopokumija F10:ssä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 19 Elo 2011, 22:14
- Auto: F11 530 xd Sport A -11, A3 Sportb. 1.8 TFSI-11
Omalta osaltani voin todeta nyt 2 RFT-renkailla varustetun Bemarin jälkeen, että RF-renkaissakin on melko isoja eroja.E61:ssä oli ensarina 17" vanteilla Bridgestonen Potenzat, jotka oli hemmetin kovat, uraherkät ja erittäin äänekkäät. Vaihdoin ne parin kesän jälkeen Michelinin Primacy HP:hen, jotka oli myös RF-renkaat ja ero oli edellisiin kuin päivällä ja yöllä, etenkin äänitaso laski (tai ainakin muuttui) huomattavasti. Nykyisessä autossa on 18" vanteilla RF-ContiSportContactit, enkä voi renkaita moittia millään tapaa.En tosin tiedä, onko tuolla säätyvällä alustalla kenties osuutta asiaan....