Koeajossa uusi BMW 5-sarja

F10, F11, F07
Miikka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 10:57

Äh, jäi jotenkin tuo seisonta lukematta ... no tietenkin tuo on tuo kierrätystoiminto.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Markku J kirjoitti:Aiemmin tuo seisontalämmitys on vain kierrättänyt jäähdytysnestettä lämpimässä koneessa ja lämmitinkennossa ja puhaltanut tuon moottoriin varautuneen lämmön kabiiniin. Veikkaan, että samasta on edelleen kyse.
Onko sinulla iDrivessa tuohon seisontalämmitykseen liittyvää valikkoa jolla ohjata sitä ?
Entäpä tuo mainittu tuuletus-toiminto ?

Tuo TM:n mallihan oli myöskin bensakone, joten sinänsä pitäisi olla yhtenäiset toiminnot autosi kanssa.
JukkaE60

Menee vahvasti ot mutta esim. BCF:n jäsenenä täältä saa enemmän tietoa uusista autoista kuin sietlä, missä vika... Ittelle tuli aikanaan käsitys että mulla oli kerhon ainoa E60 jossa oli vikoja, besserwissereillä ei mitään..
Viimeksi muokannut JukkaE60, 13 Touko 2010, 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Tämäkin menee vähän ohi aiheen mutta jotakin puhuitte lisälämmittimestä. Eli onko tietoo mitä tarkoittaa lisävaruste auxiliary heating? Voi laittaa päälle kännykällä, mutta esilämmittääkö koneen vai pelkkästään sisätilan? Siis onko siitä mitään todellista hyötyä? Ainakin se on hel...tin kallis.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

fifty kirjoitti:Tämäkin menee vähän ohi aiheen mutta jotakin puhuitte lisälämmittimestä. Eli onko tietoo mitä tarkoittaa lisävaruste auxiliary heating? Voi laittaa päälle kännykällä, mutta esilämmittääkö koneen vai pelkkästään sisätilan? Siis onko siitä mitään todellista hyötyä? Ainakin se on hel...tin kallis.
Taidettiin päätyä aiemmin keskuteluissa siihen, että BMW:n tehdaslisävaruste polttoaine toiminen seisontalämmitys (~2000€) lämittää tosiaan vain kabiinia, ei moottoria. Vaikka muutoin Suomessa on totuttu siihen, että lämpiää moottorikin kabiinin lisäksi, esim. Volvo tai jälkiasenteinen Webasto yleensä.

Tuo TM:n mainitsema sähkövastus seisontalämmitys taasen näyttää kierrättävän vain nestettä moottorin sammutuksen jälkeen, ts. antaa moottorin jälkilämmöt kabiinin jonkinaikaa sammutuksen jälkeen. Sinänsä varsin hyödytön ainakin omalla kohdalla, taksikäytössä tolpalla varmasti mukava kun ei tarvitse moottoria pitää käynnissä.
Miikka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 10:57

Turbo kirjoitti:Tuo TM:n mainitsema sähkövastus seisontalämmitys taasen näyttää kierrättävän vain nestettä moottorin sammutuksen jälkeen, ts. antaa moottorin jälkilämmöt kabiinin jonkinaikaa sammutuksen jälkeen. Sinänsä varsin hyödytön ainakin omalla kohdalla, taksikäytössä tolpalla varmasti mukava kun ei tarvitse moottoria pitää käynnissä.
Vaihtelee oman tottumuksen mukaisesti mutta on tullut tuota käytettyä aika paljonkin enkä ole edes taksissa töissä. Toisinaan tulee käytyä kaupassa aika ripeästi niin olen vääntänyt tuon kierrätyksen päälle niin eipä tipu lämpötila kovin paljoa. Tai kun olen odotellut vaimoa jossain parkissa ja yrittänyt noudattaa joutokäyntisääntöä niin on tullut tuota jälleen käytettyä.

Ja tuon kierrätyksen kesätoiminto on myös ollut ahkerassa käytössä etenkin jos tulee parkkeerattua aurinkoiseen paikkaan. Siinä vain pitää arvioida lähtöaika suunnilleen oikeaksi jos haluaa täyden hyödyn.

Ilmaiseksi varusteeksi ihan kelvollinen.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Hyviä kohtia nostit esille tuosta kierrätystoiminnosta niin kesällä kuin talvella, en tullut noita ajatelleeksi. Ja ilmaiseksi varmasti aivan kelvollinen.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Kiitokset vastauksista. Jos tosiaankin lämmittää vain sisätilan, niin tulipa ruksattua hintava turhake (1376,03e alviton) tilauspaperiin.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Kannattaa lukaista perinteiseen Jeremy Clarkson tyyliin kirjoitettu artikkeli. :lol:

Jeremy Clarkson
May 16, 2010
BMW 535i SE

I like most of the gadgets. There are optional cameras that show you views from all around the car when you’re parking. Why? No idea. And there’s an equally optional head-up display, which, so far as I can see, is useful only in court. “Well you see, m’lud. I didn’t see the old lady because she was hidden behind my speedometer.”

Clarkson’s verdict: basically, it’s a very, very good Austin Seven

http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 125818.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Olenko se vain minä, vai oliko Tuulilasi todella kriittinen uuden vitosen testissään?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Antinontoxic kirjoitti:Olenko se vain minä, vai oliko Tuulilasi todella kriittinen uuden vitosen testissään?
No ainakin TM oli todella kriittinen. Takatilat heikohkot, kontti pieni ja varvastila takana huonohko, ohjaus jäykkä ja raskas. Auto/ohjaus veteli urissa. Loppukaneetissa luki: moni asia mennyt pieleen/huonompaan suuntaan edeltävään malliin verraten tjs. Rengasmelua karkealla pinnalla ja rengasmelu nousi jopa 4-5db:tä verrattuna muuten hiljaisena pidettyyn autoon sen rengasääniin ns. sileällä asfaltilla.
Viimeksi muokannut J1978, 20 Touko 2010, 18:30. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Antinontoxic kirjoitti:Olenko se vain minä, vai oliko Tuulilasi todella kriittinen uuden vitosen testissään?
Tosiaan eilen ilmestyneessä Tuulilasissa oli melkoisen kriittistä tekstiä. Autossa tuntui olevan kaikki pielessä. Mikään ei kelvannut. Xenonitkin olivat huonot, kun näyttivät liian hyvin.

Positiivista oli sentään alhainen melutaso.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

J1978 kirjoitti: No ainakin TM oli todella kriittinen. Takatilat heikohkot, kontti pieni ja takajalkatilat huonohkot, ohjaus jäykkä ja raskas
Ihmettelen tuota ohjauksen jäykkyyttä kommentoivia toimittajia. Tuossa TM:n koeajamassa autossa oli muuttuvavälityksinen aktiiviohjaus ja se on varmaan vakiota jäykempi. Millainen ohjauksen tulisi sitten olla että kelpaisi, kenties Toyotan malliin ylitehostettu ja täysin tunnoton? Itse koeajamani F10 530d sisälsi vain servotronicin ja se oli minusta jo liian kevyt käännellä. Luulisi löytyvän jokaiselle mieluinen ohjaus varustelistalta koska niitä on 3 erilaista tarjolla.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

No tuo TM todellakin oli pelkkää narinaa tuon F10:n osalta...Myös valot oli huonot vai oliko vaan välttävät, joku kallis lisävaruste oli kuulemma täysi turhake ja aivan epäkelpo eikä toiminut kuten pitää (en nyt muista mikä se oli).
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

J1978 kirjoitti:No tuo TM todellakin oli pelkkää narinaa tuon F10:n osalta...Myös valot oli huonot vai oliko vaan välttävät, joku kallis lisävaruste oli kuulemma täysi turhake ja aivan epäkelpo eikä toiminut kuten pitää (en nyt muista mikä se oli).
Se oli yönäkö-järjestelmä. Haukkuivat sen TM:ssä vaaralliseksi käyttää ajon aikana. En ole itse tuota vielä päässyt testaamaan, mutta väitteessä voi olla perää, sillä BMW:n xenonvaloilla näkee todella hyvin pimeällä. Tuon perusteella voisi olettaa sitten i-driven käytönkin olevan ajaessa vaarallista?
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:
J1978 kirjoitti: No ainakin TM oli todella kriittinen. Takatilat heikohkot, kontti pieni ja takajalkatilat huonohkot, ohjaus jäykkä ja raskas
Ihmettelen tuota ohjauksen jäykkyyttä kommentoivia toimittajia. Tuossa TM:n koeajamassa autossa oli muuttuvavälityksinen aktiiviohjaus ja se on varmaan vakiota jäykempi. Millainen ohjauksen tulisi sitten olla että kelpaisi, kenties Toyotan malliin ylitehostettu ja täysin tunnoton? Itse koeajamani F10 530d sisälsi vain servotronicin ja se oli minusta jo liian kevyt käännellä. Luulisi löytyvän jokaiselle mieluinen ohjaus varustelistalta koska niitä on 3 erilaista tarjolla.
En oikeastaan vielä tajunnut mitä on eroa perusohjaustehostimessa ja servotronicissa?
- - -
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

masiaro kirjoitti:
///Marko kirjoitti:
J1978 kirjoitti: No ainakin TM oli todella kriittinen. Takatilat heikohkot, kontti pieni ja takajalkatilat huonohkot, ohjaus jäykkä ja raskas
Ihmettelen tuota ohjauksen jäykkyyttä kommentoivia toimittajia. Tuossa TM:n koeajamassa autossa oli muuttuvavälityksinen aktiiviohjaus ja se on varmaan vakiota jäykempi. Millainen ohjauksen tulisi sitten olla että kelpaisi, kenties Toyotan malliin ylitehostettu ja täysin tunnoton? Itse koeajamani F10 530d sisälsi vain servotronicin ja se oli minusta jo liian kevyt käännellä. Luulisi löytyvän jokaiselle mieluinen ohjaus varustelistalta koska niitä on 3 erilaista tarjolla.
En oikeastaan vielä tajunnut mitä on eroa perusohjaustehostimessa ja servotronicissa?
Jos en ihan väärässä ole niin tavallinen tehostuu kierrosten mukaan ja servotronic nopeuden mukaan?

Mutta mikä lie tosiaan TM:n ja Tuulilasin testeissä ollut se perimmäinen sanoma kun molemmissa toki tuli hyviäkin asioita esille, mutta silti päällimmäinen tunne artikkelin luettuani oli, että no ei vissiin miellyttänyt ja hyvin pieniä asioita kritisoitiin suurella kädellä.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Tuulilasin testissä minua ihmetytti eniten alustan saama kritiikki teräväreunaisten epätasaisuuksien ylityksestä. Lieneekö sitten aktiivialusta vakiota huonompi tässä, kun meidän auto on tämän suhteen aivan esimerkillinen - parasta mitä itse olen kokeillut. E60 oli hyvä, mutta tämä F10 on vielä sivistyneempi. Niin hienosti, pehmeästi tömähtäen se ottaa vastaan terävätkin röykyt, kuten vaikka nyt ajankohtaiset asfaltin jyrsintäreunat. Todella sivistyneesti menee.

Korin värähtelyä sillan saumoissa ja kaivonkansissa moitittiin myös. Taitaa mennä samaan kategoriaan em. asian kanssa. Meidän karvalakkimalli menee noissa niin hyvin että parempaa en osaa kuvitella. Ero on todella suuri esim VW Passat / Passat CC:n verrattuna (itselläni ollut molemmat verrokit).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Poimin tarkoituksellisesti Tuulilasin koeajosta tähän katkelmia:

-leveän kynnyksen takia autoon ei ole helppo istua
-takatilat eivät koskaan ole olleet BMW:n parasta antia
-poistuminen autosta on hankalaa
-asioiminen kontin perällä on työlästä
-lämmityslaitteen säätimet ankean selkeät
-B-pilarit tuovat pahan katveen
-perä jää herran haltuun
-korissa ilmenee värähtelyä
-kuopat eivät ylity esimerkillisesti
-kesällä vähävaraisten elämä helpottuu
-perusvarustelu ei ole kummoinen


Miten esim. lämmityslaitteen säätimet voivat olla yhtäaikaa ankean selkeät, siis samassa lauseessa :conf:
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Turbo kirjoitti:Poimin tarkoituksellisesti Tuulilasin koeajosta tähän katkelmia:

-leveän kynnyksen takia autoon ei ole helppo istua
-takatilat eivät koskaan ole olleet BMW:n parasta antia
-poistuminen autosta on hankalaa
-asioiminen kontin perällä on työlästä
-lämmityslaitteen säätimet ankean selkeät
-B-pilarit tuovat pahan katveen
-perä jää herran haltuun
-korissa ilmenee värähtelyä
-kuopat eivät ylity esimerkillisesti
-kesällä vähävaraisten elämä helpottuu
-perusvarustelu ei ole kummoinen


Miten esim. lämmityslaitteen säätimet voivat olla yhtäaikaa ankean selkeät, siis samassa lauseessa :conf:
No huhhuh mitä paskaa. Mitä näilläkin tahdotaan sanoa?

-lämmityslaitteen säätimet ankean selkeät
-perä jää herran haltuun
-kesällä vähävaraisten elämä helpottuu
Vastaa Viestiin