Ajatuksena olisi laittaa tämän otsikon alle kaikki ne ongelmakohdat jotka on saatu tehtaan kustannuksella korjattua joko
- takaisinkutsukampanjalla
- itse vian huomaamalla ja takuukorjausta vaatimalla
- huollon aloitteesta
Näin saataisiin lista asioista joita voi tarkistaa ja katsoa onko kuhunkin yksilöön jo tehty tarvittavat modifikaatiot. Ja mikäli ei ole, niitä osaisi vaatia asiaankuuluvana toimenpiteenä.
Samalla saataisiin eräänlainen 'tyyppivika' luettelo.
Ongelman kohdalta voi toki mainita mitä vm / valmistussarjaa kommentti koskee.
(mikäli aihetta on jo muualla sivuttu moderaattorit voi vapaasti poistaa aiheen turhana)
F1x takaisinkutsut ja takuukorjaukset
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä idea!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Itse vaadin softapäivitystä nykimisongelmaan mitä ilmeni noin ~100 km/h nopeudessa 8-vaihteella mentäessä.
Softapäivityksen jälkeen nykiminen poistui ja luonnollisesti meni takuuseen. Auto F11 520dsa (5/2011). Käsittääkseni muitakin kohtalotovereita löytyy.
Softapäivityksen jälkeen nykiminen poistui ja luonnollisesti meni takuuseen. Auto F11 520dsa (5/2011). Käsittääkseni muitakin kohtalotovereita löytyy.
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Mulla oli sama ongelma, päivityksen jälkeen ei ole ongelmia ollut.M_75 kirjoitti:Itse vaadin softapäivitystä nykimisongelmaan mitä ilmeni noin ~100 km/h nopeudessa 8-vaihteella mentäessä.
Softapäivityksen jälkeen nykiminen poistui ja luonnollisesti meni takuuseen. Auto F11 520dsa (5/2011). Käsittääkseni muitakin kohtalotovereita löytyy.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Sama juttu täällä.Vice kirjoitti:Mulla oli sama ongelma, päivityksen jälkeen ei ole ongelmia ollut.M_75 kirjoitti:Itse vaadin softapäivitystä nykimisongelmaan mitä ilmeni noin ~100 km/h nopeudessa 8-vaihteella mentäessä.
Softapäivityksen jälkeen nykiminen poistui ja luonnollisesti meni takuuseen. Auto F11 520dsa (5/2011). Käsittääkseni muitakin kohtalotovereita löytyy.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Varsinaisia ongelmia ei meidän 523 iA:ssa ole ollut, mutta takaisinkutsukampanjana laitettiin jotain uutta osaa konepeltiä nostaviin, jalankulkijaa törmäyksessä suojaaviin pumppumekanismeihin. Ainoana itse havaitsemanani ongelmana ovat kynnyslistoista irtoavat, liimatut alumiinikoristeet. Tämä minun autoni on Suomen ensimmäisiä F10:ä.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Nuo kynnyslistat vaihdettiin mulla takuuna samasta syystä, samalla meni joku turbon lämpötila-anturi ja lämppärin pihinävaiva korjattiiin.Markku J kirjoitti:Varsinaisia ongelmia ei meidän 523 iA:ssa ole ollut, mutta takaisinkutsukampanjana laitettiin jotain uutta osaa konepeltiä nostaviin, jalankulkijaa törmäyksessä suojaaviin pumppumekanismeihin. Ainoana itse havaitsemanani ongelmana ovat kynnyslistoista irtoavat, liimatut alumiinikoristeet. Tämä minun autoni on Suomen ensimmäisiä F10:ä.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Eikö kukaan ole vaatinut keskisuuttimien pihinä korjausta Buisness-mallissa?
Sen lisäksi minulla on vain hiukan 1 - 3 vaihteiden kanssa ongelmia ruuhkissa ja sitten nämä
rikkinäiset takaluukun takavalot http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2461" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen lisäksi minulla on vain hiukan 1 - 3 vaihteiden kanssa ongelmia ruuhkissa ja sitten nämä
rikkinäiset takaluukun takavalot http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2461" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Ks. edeltävä viesti, taitaa niitä olla muitakin kun on korjattu.Ricracing kirjoitti:Eikö kukaan ole vaatinut keskisuuttimien pihinä korjausta Buisness-mallissa?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Sori missasin. Miten tuo anturi probleemi ilmaantui ja miten olet kokenut pihinävaivan korjauksen jälkeisenJukkaE60 kirjoitti:...turbon lämpötila-anturi ja lämppärin pihinävaiva korjattiiin.
narinaelämän? Missä korjautit vaivat?
Eli kolme kysymystä!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Anturiprobleema ei vaivannut mitenkään, diagnoosijärjestelmä vaan herjasi kun auto ohjelmoitiin uudelleen koukun asennuksen yhteydessä. Narinoita ei ole kuulunut paitsi ratin ja penkin välistä milloin mistäkin aiheesta....Ricracing kirjoitti:Sori missasin. Miten tuo anturi probleemi ilmaantui ja miten olet kokenut pihinävaivan korjauksen jälkeisenJukkaE60 kirjoitti:...turbon lämpötila-anturi ja lämppärin pihinävaiva korjattiiin.
narinaelämän? Missä korjautit vaivat?
Eli kolme kysymystä!
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
Vein tänään 2012 F11 525d:n diilerille, koska olen ollut tyytymätön ohjaukseen (vetää oikealle) sekä pieneen häiritsevään tärinään. Ohjaus on tuntunut jotenkin "oudolle", esim. sijaisautona olevassa 318d:ssä on paaaljon parempi ohjaus. Oikein nautti ajamisesta sillä eikä ollut mikään turta panssarivaunu.
Aikoivat tehdä pikaiset tarkistukset, mutta sitten soittivat että iskunvaimentimet olivat yläpäästään tehtaalla asennettu väärin päin (autossa DDC). Tämän lisäksi ohjaustehostimen softat päivitetään kokonaan uusiksi. Oli asiasta kuulemma tullut ihan tehdastiedote. Auto joutui jäämään vielä toiseksi päiväksi pajalle, toivottavasti tulee nyt kuntoon.
Kyseessä 3 viikkoa sitten luovutettu auto.
Aikoivat tehdä pikaiset tarkistukset, mutta sitten soittivat että iskunvaimentimet olivat yläpäästään tehtaalla asennettu väärin päin (autossa DDC). Tämän lisäksi ohjaustehostimen softat päivitetään kokonaan uusiksi. Oli asiasta kuulemma tullut ihan tehdastiedote. Auto joutui jäämään vielä toiseksi päiväksi pajalle, toivottavasti tulee nyt kuntoon.
Kyseessä 3 viikkoa sitten luovutettu auto.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Mitä ihmettä, ei voi olla todellista. Miten voivat saada väärin asennettua, kun ovat noita varmasti ennenkin ruuvailleet. Ollut joku harjoittelija taas asialla. Ihme, ettei ole hajonnut tuon takia mitään.Tomppi kirjoitti:Aikoivat tehdä pikaiset tarkistukset, mutta sitten soittivat että iskunvaimentimet olivat yläpäästään tehtaalla asennettu väärin päin (autossa DDC).
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
Toivottavasti ei ole hajonnut, kilometrejä on tullut kuitenkin n. 1000 per viikko tahtiin..
Alussa luovutuksen jälkeen taisin tuota ohjausta hieman kehuakin, mutta se oli rautaan rakastuneen miehen jorinoita
Käyttäytyminen on alkanut tulla esille isommissa nopeuksissa motarilla jota on tullut nyt enemmän. Alussa ajot olivat lähinnä Oulun keskustan mukulakivillä jyräämistä.
Alussa luovutuksen jälkeen taisin tuota ohjausta hieman kehuakin, mutta se oli rautaan rakastuneen miehen jorinoita
Käyttäytyminen on alkanut tulla esille isommissa nopeuksissa motarilla jota on tullut nyt enemmän. Alussa ajot olivat lähinnä Oulun keskustan mukulakivillä jyräämistä.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Niin muuten onko tuo jokin laajempikin päivitystarve kaikkiin F1x-autoihin, kun on tehdastiedotekin tullut? Mikähän siinä tehostuksessa muuttuu tuon päivityksen jälkeen? Olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin.Tomppi kirjoitti:Tämän lisäksi ohjaustehostimen softat päivitetään kokonaan uusiksi. Oli asiasta kuulemma tullut ihan tehdastiedote.
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
Kerron kun saan auton takaisin. Minun tapauksessa ongelmana on ohjauksen puoltaminen oikealle johon päivityksen pitäisi auttaa. Lisäksi ohjaus tuntuu jotenkin keinotekoiselta ja epäjohdonmukaiselta.
Oma arvaukseni on, että ovat tehtaalla vahingossa laittaneet väärät softat MY 2012 autoon/autoihin, jotka nyt halutaan päivittää.
Oma arvaukseni on, että ovat tehtaalla vahingossa laittaneet väärät softat MY 2012 autoon/autoihin, jotka nyt halutaan päivittää.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
OK, noista F1x:n ohjausongelmista onkin kuulunut ympäri maailmaa niin kauan kuin malli on ollut markkinoilla. Eli huono ohjaustuntuma ja ohjaus puoltaa oikealle, et siis ole mitenkään vainoharhainen. Ominaisuus koskee ilmeisesti vain takavetoisia malleja, koska xDrive-nelivedoissa on hieman erilainen ohjaus. Enkä ole itse mitään tuollaista outoa ohjauksessa huomannut.
Esimerkiksi f10.5post.com-sivustolla keskusteltu aiheesta jo yli vuosi sitten ja edelleen jatkuu:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=461195
On se kumma, kun E60-mallista on menty takapakkia parillakin osa-alueella (osittain ekohömpötyksen takia?). Ja ohjaus/ajettavuus on nimenomaan ollut aina BMW:n valttikortteja. Ei tämä hyvää mainosta ole, koska samaan aikaan Audi on parantanut juuri tuolla osa-alueella aika paljonkin ja mennyt jopa BMW:n ohi.
Esimerkiksi f10.5post.com-sivustolla keskusteltu aiheesta jo yli vuosi sitten ja edelleen jatkuu:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=461195
On se kumma, kun E60-mallista on menty takapakkia parillakin osa-alueella (osittain ekohömpötyksen takia?). Ja ohjaus/ajettavuus on nimenomaan ollut aina BMW:n valttikortteja. Ei tämä hyvää mainosta ole, koska samaan aikaan Audi on parantanut juuri tuolla osa-alueella aika paljonkin ja mennyt jopa BMW:n ohi.
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
XDrivessa käsittääkseni hydraulinen, takavetoisessa sähköinen. Olen itsekin lukenut noista, toivoin että ne olisi jo saatu korjattua.
Nyt tulikin juuri viesti että auton saa noutaa. Raportoin tänne tuoreeltaan kuulumiset.
EDIT: Hain juuri auton ja pikaisen koeajolenkin jälkeen ongelmat näyttäisivät poistuneen. Kaikki ohjelmat tarkistettiin ja olivat tuoreita versioita, ei tarvinnut mitään softapäivityksiä. Tuo tehdastiedote koskee vanhempia autoja. Esim. jos on MY2011 auto niin jotain päivityksiä autoon todennäköisesti löytyy.
Lisäksi tasapainotettiin kaikki renkaat, eivät olleet tasapainossa ja punnuksia tarvittiin. Annoin tuosta palautetta, että miksi luovutukseen ette tasapainota renkaita ja rengaspaineetkin olivat mitä sattuu. Positiivista diilerin toiminnassa oli se, että teki kaikki aiheeseen liittyvät toimenpiteet kerralla, kun normisti pitäisi aina yhden toimenpiteen jälkeen tunnustella auttoiko ja jatkaa tarvittaessa seuraavaan. Tässä rumbassa olisi mennyt pahimmillaan useita viikkoja.
Summasummarum, tärinä johtui epätasapainoisista renkaista ja ohjauksen vetely ja outo ajokäyttäytyminen iskunvaimentimista jotka nyt "pyöräytettiin oikealle paikalleen" ja säädettiin suuntaukset kohdalleen. Iskarit olivat kuulemma vääntäneet renkaita hiukan vinoon joka tietysti vaikuttaa ajokäyttäytymiseen. Diileri vakuutti että mitään vahinkoa autoon ei ole tullut. Silminnähtävä ero aikaisempaan on nyt se, että renkaan ja lokasuojan väliin jää isohko aukko, aiemmin aukkoa ei näkynyt ollenkaan vaikka autossa 17" renkaat. Jotain todella outoa tuossa on ollut, koska auto on nyt huomattavasti korkeammallakin kuin aikaisemmin. Miten ihmeessä päässyt läpi tehtaan laadunvalvonnasta, eikä diilerilläkään kukaan ole sitä aiemmin huomannut
Jokatapauksessa radikaali muutos ajokäyttäytymisessä. Nyt menee luotisuoraan ja on kaikin tavoin ajettavuudeltaan parempi kuin aiemmin.
Nyt tulikin juuri viesti että auton saa noutaa. Raportoin tänne tuoreeltaan kuulumiset.
EDIT: Hain juuri auton ja pikaisen koeajolenkin jälkeen ongelmat näyttäisivät poistuneen. Kaikki ohjelmat tarkistettiin ja olivat tuoreita versioita, ei tarvinnut mitään softapäivityksiä. Tuo tehdastiedote koskee vanhempia autoja. Esim. jos on MY2011 auto niin jotain päivityksiä autoon todennäköisesti löytyy.
Lisäksi tasapainotettiin kaikki renkaat, eivät olleet tasapainossa ja punnuksia tarvittiin. Annoin tuosta palautetta, että miksi luovutukseen ette tasapainota renkaita ja rengaspaineetkin olivat mitä sattuu. Positiivista diilerin toiminnassa oli se, että teki kaikki aiheeseen liittyvät toimenpiteet kerralla, kun normisti pitäisi aina yhden toimenpiteen jälkeen tunnustella auttoiko ja jatkaa tarvittaessa seuraavaan. Tässä rumbassa olisi mennyt pahimmillaan useita viikkoja.
Summasummarum, tärinä johtui epätasapainoisista renkaista ja ohjauksen vetely ja outo ajokäyttäytyminen iskunvaimentimista jotka nyt "pyöräytettiin oikealle paikalleen" ja säädettiin suuntaukset kohdalleen. Iskarit olivat kuulemma vääntäneet renkaita hiukan vinoon joka tietysti vaikuttaa ajokäyttäytymiseen. Diileri vakuutti että mitään vahinkoa autoon ei ole tullut. Silminnähtävä ero aikaisempaan on nyt se, että renkaan ja lokasuojan väliin jää isohko aukko, aiemmin aukkoa ei näkynyt ollenkaan vaikka autossa 17" renkaat. Jotain todella outoa tuossa on ollut, koska auto on nyt huomattavasti korkeammallakin kuin aikaisemmin. Miten ihmeessä päässyt läpi tehtaan laadunvalvonnasta, eikä diilerilläkään kukaan ole sitä aiemmin huomannut
Jokatapauksessa radikaali muutos ajokäyttäytymisessä. Nyt menee luotisuoraan ja on kaikin tavoin ajettavuudeltaan parempi kuin aiemmin.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
Tsekkaapa vielä renkaiden kulumiset (vertaa vaikka takarenkaisiin). Saattaa olla muutama mm toiselta syrjältä kateissa ja tämä on ainakin sitä autoon tullutta vahinkoa.Tomppi kirjoitti:tärinä johtui epätasapainoisista renkaista ja ohjauksen vetely ja outo ajokäyttäytyminen iskunvaimentimista jotka nyt "pyöräytettiin oikealle paikalleen" ja säädettiin suuntaukset kohdalleen. Iskarit olivat kuulemma vääntäneet renkaita hiukan vinoon joka tietysti vaikuttaa ajokäyttäytymiseen. Diileri vakuutti että mitään vahinkoa autoon ei ole tullut...