F10/11 ensihuolto ja sen hinta

F10, F11, F07
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Life kirjoitti: [Mulla on 81 tkm mittarissa.
Eli on jo aikakin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Ricracing kirjoitti:
Life kirjoitti: [Mulla on 81 tkm mittarissa.
Eli on jo aikakin.
Kylläpä teillä nopeasti jarrupalat kuluu.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

no juu mulla nyt 76tkm mittarissa, eikä kyllä aikomustakaan paloja vaihtaa...
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

MKV kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:
Life kirjoitti: [Mulla on 81 tkm mittarissa.
Eli on jo aikakin.
Kylläpä teillä nopeasti jarrupalat kuluu.
Kieltämättä. Eikä paloja vaihdeta kilometrilukeman vaan kitkapinnan jäljelläolevan paksuuden perusteella. Kyllä nykypaloilla pääsee helposti yli 100000 km. Automaatti saattaa tosin kuluttaa palat nopeammin kun ei ole niin helposti sitä moottorijarrutusta käytettävissä.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

MKV kirjoitti: Kylläpä teillä nopeasti jarrupalat kuluu.
Kaupunkiajossa kuluu kaikkea paljon enemmän kun siellä landella.

Oletko muuten Kuusamo/Hossa/Ämmänsaari kulmilta?
Mulla on sieltä paljon hyviä muistoja.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Ricracing kirjoitti:
MKV kirjoitti: Kylläpä teillä nopeasti jarrupalat kuluu.
Kaupunkiajossa kuluu kaikkea paljon enemmän kun siellä landella.

Oletko muuten Kuusamo/Hossa/Ämmänsaari kulmilta?
Mulla on sieltä paljon hyviä muistoja.
Pitää paikkansa. Itse ajattelin, että jos tuon lähemmäs 150tkm pääsisi ennenkuin jarrupalat vaihdan. Jos vielä ajan tällä laitteella silloin. Ja kyllä, täällä Ssalmen suunnalla ollaan, välillä Kuusamossakin.
Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

Tänään oli viime viikolla mainitsema vaihto-operaatio takavaloille. Lappeenrannan Auto-Killalle jälleen täydet pisteet hyvästä palvelusta. Sääli, että edustus siirtyy Delta Bavarialle. Voisin jatkossakin asioida näet A-K:n tiskillä. Saattaapi muuten Lappeenrannan Bemarimyynti sakata hieman - Killalle ei kuulemma tule enää esittelyautoja ja Deltan uuden liikkeen rakentamistyöt ovat hieman venähtäneet. Toisaalta, eipä täällä tuo uusien Bemarien kanta Lappeessa ole mikään ihmeellinen..
xDrive2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16

Eikös BMW:n huolto säily myös Auto-Killalla vaikka myynti siirtyykin Deltalle. Näin ainakin minulle sanottiin.
Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

xDrive2013 kirjoitti:Eikös BMW:n huolto säily myös Auto-Killalla vaikka myynti siirtyykin Deltalle. Näin ainakin minulle sanottiin.
Kyllä säilyy myös minun tietojeni mukaan.. Joutuukohan Auto-Suni luopumaan tässä yhteydessä BMW-huollosta?
jiihaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
Paikkakunta: Köyliö

Ensimmäinen huolto tehty, ajettu 32.000 km. Kannattaa olla BMW club jäsen, halpa jäsenmaksu, 4 hyvää lehteä vuodessa ja alennusta huollossa 326,00 euroo. Tosin auto vasta vuoden vanha, jarrunesteitä ei vielä ohjelman mukaan vaihdettu.
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

jiihaa kirjoitti:Ensimmäinen huolto tehty, ajettu 32.000 km. Kannattaa olla BMW club jäsen, halpa jäsenmaksu, 4 hyvää lehteä vuodessa ja alennusta huollossa 326,00 euroo. Tosin auto vasta vuoden vanha, jarrunesteitä ei vielä ohjelman mukaan vaihdettu.
+1! BMW Club Finnland (nykyisin kahdella "nällä") on erttäin suositeltava jäsenyys. T. jäsen 1100.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

jiihaa kirjoitti:Ensimmäinen huolto tehty, ajettu 32.000 km. Kannattaa olla BMW club jäsen, halpa jäsenmaksu, 4 hyvää lehteä vuodessa ja alennusta huollossa 326,00 euroo. Tosin auto vasta vuoden vanha, jarrunesteitä ei vielä ohjelman mukaan vaihdettu.
Mistä saa alennukset? Ja on kyllä kallis huolto jos alennusta saa 326€, muualla, siis muilla merkeillä, koko huolto ei maksa enempää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
jiihaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
Paikkakunta: Köyliö

salmol kirjoitti:
jiihaa kirjoitti:Ensimmäinen huolto tehty, ajettu 32.000 km. Kannattaa olla BMW club jäsen, halpa jäsenmaksu, 4 hyvää lehteä vuodessa ja alennusta huollossa 326,00 euroo. Tosin auto vasta vuoden vanha, jarrunesteitä ei vielä ohjelman mukaan vaihdettu.
Mistä saa alennukset? Ja on kyllä kallis huolto jos alennusta saa 326€, muualla, siis muilla merkeillä, koko huolto ei maksa enempää.
Sori tuli pieni kirjoitusvirhe, normihinta oli 387.60 ja korttia vilauttamalla 326.00...
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

No nyt on ensihuolto tehty täälläkin. 34tkm kohdalla. Hintaa en tiedä eikä tullut kysyttyäkään kun sain autoa hankkiessa sen sovittua ilmaiseksi. Arviolta ~350e se olisi varmaan ollut koska jarrunesteitä ei vaihdettu. Vaihdetaan vasta tietokoneen mukaan 1/2015. Eli näillä kilometreillä seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.

Öljyt Castrolin LL04 0W-30, suodatin, raitisilmansuodattimet vaihdettiin ym. tarkastukset tehtiin. Eli ihan normi 1. öljynvaihtohuolto. Jarrupaloissa pintaa molemminpuolin edessä 14mm ja takana 12mm. Tietokoneen mukaan matkaa vaihtoon edessä 90tkm ja takana 50tkm. Näyttäisi siltä että F10:ssä olisi jo alusta asti edessä hieman paksummat nuo jarrupalat kuin takana.

Yllätyksekseni huomasin kun lähdin kotiin ajelemaan huollosta, että ajotietokone näyttää seuraavaan öljynvaihtoon matkaa 36tkm. Jos tuo tuosta vielä sen ~5tkm kasvaa jonka se minulla on aiemmin keskimäärin aina kasvanut niin aika pitkä alkaa olla vaihtoväli. Tähän asti olen kyllä ajotietokoneeseen luottanut ja sen mukaan öljyjä vaihtanut eikä ole ongelmia ollut, mutta että jos alkaa yli 40tkm mennä samoilla niin alkaa jo vähän arveluttaa noin pitkä väli. Saapa nähdä.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Itsellä on nyt hiukan vajaa 52000 km mittarissa ja seuraavaan huoltoon tietokone ilmoittelee olevan 21000 km. Pitkiä ovat vaihtovälit Suomen ilmaston huomioon ottaen... Pitäisikö ensihuollon sijaan alkaa kartoitella kakkoshuollon hintaa tämän topicin puitteissa, kun yhä useampi alkaa päästä kohtapuoliin kyseisen kilometripaalun kohdalle?
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

70tkm oli toinen huolto, hintaa taisi olla jotain rapiat 300€.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

heimarkku kirjoitti:Itsellä on nyt hiukan vajaa 52000 km mittarissa ja seuraavaan huoltoon tietokone ilmoittelee olevan 21000 km. Pitkiä ovat vaihtovälit Suomen ilmaston huomioon ottaen... Pitäisikö ensihuollon sijaan alkaa kartoitella kakkoshuollon hintaa tämän topicin puitteissa, kun yhä useampi alkaa päästä kohtapuoliin kyseisen kilometripaalun kohdalle?
Paljonko olit ajanut, kun tuli eka huolto? Onko 21000km muuttunut mihinkään pitkään aikaan?

Itsekseni ihmettelin omaa huoltotarvemittaria, kun oli ollut 10000km näytössä seuraavaan huoltoon jonkin aikaa. Alkoi todella ihmetyttää, kun se ei muuttunut mihinkään monen kk aikana. Pari viikkoa sitten kävin Autokeskuksessa huvikseni pyytämässä tarjousta neliveto F11:sta.

Potkin uusien autojen renkaita aikani kuluksi, kun myyjä kävi vaihtoautokaverin kanssa tsekkaamassa autoni. Meni hetki ja myyjä tuli kysymään koska auto on huollettu? Sanoin, että eka huolto oli 25000km kohdalla ja viime syksynä jarrunesteet vaihdettiin. Myyjä ihmetteli, että auto sanoo huollon tarpeen ollevan -68000km. Hetkeksi nousi syke, että mitä V*****!! Mietin hetken ja sanoin, että melko outoa, kun autolla on ajettu 58000km.

Tämä oli viimeinen sykäys huollon tilaamiselle, koska autollani oli ajettu 33000km ekasta huollosta. Auto huollettiin Laakkosella. Ilmoitin, että katsoo onko huoltotarvemittarissa jotain häikkää, kun on väittänyt pitkän aikaa 10000km seuraavan huoltoon. Eipä siellä mitään vikakoodeja tms. löytynyt. Kun auto oli huollettu ja huoltomiehen piti resetoida huoltotavemittari auton sisällä, niin ei onnistunutkaan. Monta kertaa yritti, mutta ei resetoitunut. Loppujen lopuksi uskoi, että ei saa nollattua sitä sisältä. Siirtyi sitten CAN-väylän kautta nollaamaan ja ihan sama juttu eli mikään ei auttanut. Seuraavana oli vuorossa vanha kunnon resetointi eli akku irti puoleksi tunniksi ja johan alkoi pelittää.

Eli älkää ihan sokkona uskoko siihen huoltotarvemittariin.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Turbo kirjoitti:70tkm oli toinen huolto, hintaa taisi olla jotain rapiat 300€.
Vaihdettiinko tuohon hintaan muuta kuin öljyt ym. suodattimet?
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

MKV kirjoitti:
Turbo kirjoitti:70tkm oli toinen huolto, hintaa taisi olla jotain rapiat 300€.
Vaihdettiinko tuohon hintaan muuta kuin öljyt ym. suodattimet?
Perushuolto juu, öljyt, suodattimet ja tarkistukset.

Ja seuraava Vehicle check 5/2017 tai kunnes seuraavat 70000km tulee täyteen.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Turbo kirjoitti:
MKV kirjoitti:
Turbo kirjoitti:70tkm oli toinen huolto, hintaa taisi olla jotain rapiat 300€.
Vaihdettiinko tuohon hintaan muuta kuin öljyt ym. suodattimet?
Perushuolto juu, öljyt, suodattimet ja tarkistukset.

Ja seuraava Vehicle check 5/2017 tai kunnes seuraavat 70000km tulee täyteen.
Mutta ei siis vaihdettu polttoaineen suodatinta ja moottorin ilmansuodatinta?

Mä kyselin tarjouksia missä työt olisi samat kuin 30tkm "öljyn vaihto huollossa" (sis. valohoidon = silmämääräis tarkistukset) + polttoaineen suodatinta ja moottorin ilmansuodatinta. Nyt autossa siis noin 60 000km mittarissa ja jarrunesteet on vaihdettu aiemmin jo.

Hinnaksi sain "tinkimisen" jälkeen 480 euroa ja vien omat öljyt (eivät käytä Castrolia). Eli siihen nähden sun 300 euroa ollut kyllä hyvä hinta! Kalleimmat tarjoukset mitä sain, joissa oli merkkiliikkeen öljyt mukana pyöri lähes 700 eurossa!
Toki eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se, joka maksaa...
Vastaa Viestiin