Eli on jo aikakin.Life kirjoitti: [Mulla on 81 tkm mittarissa.
F10/11 ensihuolto ja sen hinta
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kieltämättä. Eikä paloja vaihdeta kilometrilukeman vaan kitkapinnan jäljelläolevan paksuuden perusteella. Kyllä nykypaloilla pääsee helposti yli 100000 km. Automaatti saattaa tosin kuluttaa palat nopeammin kun ei ole niin helposti sitä moottorijarrutusta käytettävissä.MKV kirjoitti:Kylläpä teillä nopeasti jarrupalat kuluu.Ricracing kirjoitti:Eli on jo aikakin.Life kirjoitti: [Mulla on 81 tkm mittarissa.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kaupunkiajossa kuluu kaikkea paljon enemmän kun siellä landella.MKV kirjoitti: Kylläpä teillä nopeasti jarrupalat kuluu.
Oletko muuten Kuusamo/Hossa/Ämmänsaari kulmilta?
Mulla on sieltä paljon hyviä muistoja.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Pitää paikkansa. Itse ajattelin, että jos tuon lähemmäs 150tkm pääsisi ennenkuin jarrupalat vaihdan. Jos vielä ajan tällä laitteella silloin. Ja kyllä, täällä Ssalmen suunnalla ollaan, välillä Kuusamossakin.Ricracing kirjoitti:Kaupunkiajossa kuluu kaikkea paljon enemmän kun siellä landella.MKV kirjoitti: Kylläpä teillä nopeasti jarrupalat kuluu.
Oletko muuten Kuusamo/Hossa/Ämmänsaari kulmilta?
Mulla on sieltä paljon hyviä muistoja.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Tänään oli viime viikolla mainitsema vaihto-operaatio takavaloille. Lappeenrannan Auto-Killalle jälleen täydet pisteet hyvästä palvelusta. Sääli, että edustus siirtyy Delta Bavarialle. Voisin jatkossakin asioida näet A-K:n tiskillä. Saattaapi muuten Lappeenrannan Bemarimyynti sakata hieman - Killalle ei kuulemma tule enää esittelyautoja ja Deltan uuden liikkeen rakentamistyöt ovat hieman venähtäneet. Toisaalta, eipä täällä tuo uusien Bemarien kanta Lappeessa ole mikään ihmeellinen..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16
Eikös BMW:n huolto säily myös Auto-Killalla vaikka myynti siirtyykin Deltalle. Näin ainakin minulle sanottiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Kyllä säilyy myös minun tietojeni mukaan.. Joutuukohan Auto-Suni luopumaan tässä yhteydessä BMW-huollosta?xDrive2013 kirjoitti:Eikös BMW:n huolto säily myös Auto-Killalla vaikka myynti siirtyykin Deltalle. Näin ainakin minulle sanottiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
- Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
- Paikkakunta: Köyliö
Ensimmäinen huolto tehty, ajettu 32.000 km. Kannattaa olla BMW club jäsen, halpa jäsenmaksu, 4 hyvää lehteä vuodessa ja alennusta huollossa 326,00 euroo. Tosin auto vasta vuoden vanha, jarrunesteitä ei vielä ohjelman mukaan vaihdettu.
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
+1! BMW Club Finnland (nykyisin kahdella "nällä") on erttäin suositeltava jäsenyys. T. jäsen 1100.jiihaa kirjoitti:Ensimmäinen huolto tehty, ajettu 32.000 km. Kannattaa olla BMW club jäsen, halpa jäsenmaksu, 4 hyvää lehteä vuodessa ja alennusta huollossa 326,00 euroo. Tosin auto vasta vuoden vanha, jarrunesteitä ei vielä ohjelman mukaan vaihdettu.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Mistä saa alennukset? Ja on kyllä kallis huolto jos alennusta saa 326€, muualla, siis muilla merkeillä, koko huolto ei maksa enempää.jiihaa kirjoitti:Ensimmäinen huolto tehty, ajettu 32.000 km. Kannattaa olla BMW club jäsen, halpa jäsenmaksu, 4 hyvää lehteä vuodessa ja alennusta huollossa 326,00 euroo. Tosin auto vasta vuoden vanha, jarrunesteitä ei vielä ohjelman mukaan vaihdettu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
- Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
- Paikkakunta: Köyliö
Sori tuli pieni kirjoitusvirhe, normihinta oli 387.60 ja korttia vilauttamalla 326.00...salmol kirjoitti:Mistä saa alennukset? Ja on kyllä kallis huolto jos alennusta saa 326€, muualla, siis muilla merkeillä, koko huolto ei maksa enempää.jiihaa kirjoitti:Ensimmäinen huolto tehty, ajettu 32.000 km. Kannattaa olla BMW club jäsen, halpa jäsenmaksu, 4 hyvää lehteä vuodessa ja alennusta huollossa 326,00 euroo. Tosin auto vasta vuoden vanha, jarrunesteitä ei vielä ohjelman mukaan vaihdettu.
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
No nyt on ensihuolto tehty täälläkin. 34tkm kohdalla. Hintaa en tiedä eikä tullut kysyttyäkään kun sain autoa hankkiessa sen sovittua ilmaiseksi. Arviolta ~350e se olisi varmaan ollut koska jarrunesteitä ei vaihdettu. Vaihdetaan vasta tietokoneen mukaan 1/2015. Eli näillä kilometreillä seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Öljyt Castrolin LL04 0W-30, suodatin, raitisilmansuodattimet vaihdettiin ym. tarkastukset tehtiin. Eli ihan normi 1. öljynvaihtohuolto. Jarrupaloissa pintaa molemminpuolin edessä 14mm ja takana 12mm. Tietokoneen mukaan matkaa vaihtoon edessä 90tkm ja takana 50tkm. Näyttäisi siltä että F10:ssä olisi jo alusta asti edessä hieman paksummat nuo jarrupalat kuin takana.
Yllätyksekseni huomasin kun lähdin kotiin ajelemaan huollosta, että ajotietokone näyttää seuraavaan öljynvaihtoon matkaa 36tkm. Jos tuo tuosta vielä sen ~5tkm kasvaa jonka se minulla on aiemmin keskimäärin aina kasvanut niin aika pitkä alkaa olla vaihtoväli. Tähän asti olen kyllä ajotietokoneeseen luottanut ja sen mukaan öljyjä vaihtanut eikä ole ongelmia ollut, mutta että jos alkaa yli 40tkm mennä samoilla niin alkaa jo vähän arveluttaa noin pitkä väli. Saapa nähdä.
Öljyt Castrolin LL04 0W-30, suodatin, raitisilmansuodattimet vaihdettiin ym. tarkastukset tehtiin. Eli ihan normi 1. öljynvaihtohuolto. Jarrupaloissa pintaa molemminpuolin edessä 14mm ja takana 12mm. Tietokoneen mukaan matkaa vaihtoon edessä 90tkm ja takana 50tkm. Näyttäisi siltä että F10:ssä olisi jo alusta asti edessä hieman paksummat nuo jarrupalat kuin takana.
Yllätyksekseni huomasin kun lähdin kotiin ajelemaan huollosta, että ajotietokone näyttää seuraavaan öljynvaihtoon matkaa 36tkm. Jos tuo tuosta vielä sen ~5tkm kasvaa jonka se minulla on aiemmin keskimäärin aina kasvanut niin aika pitkä alkaa olla vaihtoväli. Tähän asti olen kyllä ajotietokoneeseen luottanut ja sen mukaan öljyjä vaihtanut eikä ole ongelmia ollut, mutta että jos alkaa yli 40tkm mennä samoilla niin alkaa jo vähän arveluttaa noin pitkä väli. Saapa nähdä.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Itsellä on nyt hiukan vajaa 52000 km mittarissa ja seuraavaan huoltoon tietokone ilmoittelee olevan 21000 km. Pitkiä ovat vaihtovälit Suomen ilmaston huomioon ottaen... Pitäisikö ensihuollon sijaan alkaa kartoitella kakkoshuollon hintaa tämän topicin puitteissa, kun yhä useampi alkaa päästä kohtapuoliin kyseisen kilometripaalun kohdalle?
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Paljonko olit ajanut, kun tuli eka huolto? Onko 21000km muuttunut mihinkään pitkään aikaan?heimarkku kirjoitti:Itsellä on nyt hiukan vajaa 52000 km mittarissa ja seuraavaan huoltoon tietokone ilmoittelee olevan 21000 km. Pitkiä ovat vaihtovälit Suomen ilmaston huomioon ottaen... Pitäisikö ensihuollon sijaan alkaa kartoitella kakkoshuollon hintaa tämän topicin puitteissa, kun yhä useampi alkaa päästä kohtapuoliin kyseisen kilometripaalun kohdalle?
Itsekseni ihmettelin omaa huoltotarvemittaria, kun oli ollut 10000km näytössä seuraavaan huoltoon jonkin aikaa. Alkoi todella ihmetyttää, kun se ei muuttunut mihinkään monen kk aikana. Pari viikkoa sitten kävin Autokeskuksessa huvikseni pyytämässä tarjousta neliveto F11:sta.
Potkin uusien autojen renkaita aikani kuluksi, kun myyjä kävi vaihtoautokaverin kanssa tsekkaamassa autoni. Meni hetki ja myyjä tuli kysymään koska auto on huollettu? Sanoin, että eka huolto oli 25000km kohdalla ja viime syksynä jarrunesteet vaihdettiin. Myyjä ihmetteli, että auto sanoo huollon tarpeen ollevan -68000km. Hetkeksi nousi syke, että mitä V*****!! Mietin hetken ja sanoin, että melko outoa, kun autolla on ajettu 58000km.
Tämä oli viimeinen sykäys huollon tilaamiselle, koska autollani oli ajettu 33000km ekasta huollosta. Auto huollettiin Laakkosella. Ilmoitin, että katsoo onko huoltotarvemittarissa jotain häikkää, kun on väittänyt pitkän aikaa 10000km seuraavan huoltoon. Eipä siellä mitään vikakoodeja tms. löytynyt. Kun auto oli huollettu ja huoltomiehen piti resetoida huoltotavemittari auton sisällä, niin ei onnistunutkaan. Monta kertaa yritti, mutta ei resetoitunut. Loppujen lopuksi uskoi, että ei saa nollattua sitä sisältä. Siirtyi sitten CAN-väylän kautta nollaamaan ja ihan sama juttu eli mikään ei auttanut. Seuraavana oli vuorossa vanha kunnon resetointi eli akku irti puoleksi tunniksi ja johan alkoi pelittää.
Eli älkää ihan sokkona uskoko siihen huoltotarvemittariin.
Perushuolto juu, öljyt, suodattimet ja tarkistukset.MKV kirjoitti:Vaihdettiinko tuohon hintaan muuta kuin öljyt ym. suodattimet?Turbo kirjoitti:70tkm oli toinen huolto, hintaa taisi olla jotain rapiat 300€.
Ja seuraava Vehicle check 5/2017 tai kunnes seuraavat 70000km tulee täyteen.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Mutta ei siis vaihdettu polttoaineen suodatinta ja moottorin ilmansuodatinta?Turbo kirjoitti:Perushuolto juu, öljyt, suodattimet ja tarkistukset.MKV kirjoitti:Vaihdettiinko tuohon hintaan muuta kuin öljyt ym. suodattimet?Turbo kirjoitti:70tkm oli toinen huolto, hintaa taisi olla jotain rapiat 300€.
Ja seuraava Vehicle check 5/2017 tai kunnes seuraavat 70000km tulee täyteen.
Mä kyselin tarjouksia missä työt olisi samat kuin 30tkm "öljyn vaihto huollossa" (sis. valohoidon = silmämääräis tarkistukset) + polttoaineen suodatinta ja moottorin ilmansuodatinta. Nyt autossa siis noin 60 000km mittarissa ja jarrunesteet on vaihdettu aiemmin jo.
Hinnaksi sain "tinkimisen" jälkeen 480 euroa ja vien omat öljyt (eivät käytä Castrolia). Eli siihen nähden sun 300 euroa ollut kyllä hyvä hinta! Kalleimmat tarjoukset mitä sain, joissa oli merkkiliikkeen öljyt mukana pyöri lähes 700 eurossa!
Toki eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se, joka maksaa...