Teen tästä topikin vaikka huolloista onkin juteltu. Monella on kohtapuoliin ensihuolto tulossa (1. huolto), joka siis tapahtuu huoltonäytön toimesta tai viimeistään kaksi vuotta luovutuksen jälkeen, mutta kuitenkin ennen kuin takuu päättyy eli vajaan kahden vuoden kuluttua luovutuksesta.
2 vuoden kohdalla pitää myös jarrunesteet vaihtaa!
Viimeisin kokemus:
Otin kirjalliset tarjoukset pk-seudun Laakkosilta (H:ki ja Espoo), Autokeskukselta ja liikkeestä josta olin ostanut autoni mutta myös kahdelta Virolaiselta BMW-liikkeeltä ja jopa yhdeltä Ruotsaliselta Tukholmasta.
Hinnat olivat kympin tarkkuudella samat jokaisessa tarjouksessa!?
Voittajaksi tuli sitten oma autonmyyjä joka lupasi sijaisauton ilmaiseksi eli Keravan Auto-Salpa jossa sitten huollatin vm -07 E60 LCI 520dA-autoni 18.12.2009.
Mikäli en olisi tehnyt kirjallista, tarkkaan eriteltyä tarjouspyyntöä, olisi hinta ollut luokkaa 550 €, mutta selvisin silloin 330 €:n laskulla koska näin oltiin sovittu kirjallisesti! Kun hain autoani ja valitin laskusta, niin mukamas mun sähköpostiä ei löytynyt, oikeaa henkilöä ei ollut paikalla yms. Mulla meni yli tunti odetellessa että se oikea lasku sitten saatiin syntymään. Ottakaa oppia.
Nykyään:
Oikea hinta koostuu näistä tuotteista (F10 520d):
Moottori öljy, 4 l. BMW suosittelee Castrol EDGE 0W-30 BMW LL04. Halvempiakin BMW LL04 öljyjä on.
Uusi öljy filtteri
Uudet mikrosuodattimet, 2 kpl
Mahdollinen jäähdytin neste, muutama dl maksimi
Jarrunesteet pari dl:ää
Näiden päälle vaihto työt plus joku perushuoltomaksu on yhteensä nykyään joku 350 - 400 € ?
Kertokaa omista kokemuksistanne hinnosta!
Mutta esim. Autokeskuksen mainoksista selviää että F10 520dA:n huolto on kalliimpaa kun E60.
Mistä ihmeestä tämä voi johtua?
Muistakaa myös tilatessanne huoltoa (siis tarjousta ottaessanne) mainita auton ongelmista, myös talviaikaisista!
(Esim. talven akku/sähköongelmat, pihisevä/suhiseva lämppäri, autolaatikon vaihto ongelmat yms.)
Laittakaa myös pissapoika täyteen ennen huoltoa, muuten senkin täytöstä tulee suolanen lasku.
2. huolto onkin sitten jo eri topikin aihe. Silloin alkaa jarrupalojen vaihto (esim etujarrupalat 50 - 70 tkm). Yms.
Mutta tehdään siitä sitten myöhemmin oma juttu.
F10/11 ensihuolto ja sen hinta
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
- Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
- Paikkakunta: Tampere
Kiitos Ric vinkistä ottaa huoltotarjous/hinta kirjallisena. Taksiin tulee kilometrejä kuitenkin n.8000 km kuukaudessa ja huolloissa rampataan n. 3 kk välein. Ei viitsi odottaa mitään isoja yllärilaskuja huollon toimesta.
Autokeskuksesta taannoin kyselin hintoja huolloista, sanoivat että pienempi perushuolto maksaa n.400€ ja isompi n.700€. Myyjät ovat sanoneet, että huoltokustannukset pienenisivät Mersuun verrattuna.... Onhan huoltoväli BMW:ssä 5000 km pitempi. Mercedeksen huoltosoppari maksaa 284€/kk (sis. Jarrupalat,pyyhkijänsulat,pissapojan täyttö ).
Autokeskuksesta taannoin kyselin hintoja huolloista, sanoivat että pienempi perushuolto maksaa n.400€ ja isompi n.700€. Myyjät ovat sanoneet, että huoltokustannukset pienenisivät Mersuun verrattuna.... Onhan huoltoväli BMW:ssä 5000 km pitempi. Mercedeksen huoltosoppari maksaa 284€/kk (sis. Jarrupalat,pyyhkijänsulat,pissapojan täyttö ).
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Sulla voi jopa mennä yli 30.000 km huoltovälien suhteen jos sinä ja kuskisi ajatte nätisti eli n. neljän kuukauden välein.Putin349 kirjoitti:Kiitos Ric vinkistä ottaa huoltotarjous/hinta kirjallisena. Taksiin tulee kilometrejä kuitenkin n.8000 km kuukaudessa ja huolloissa rampataan n. 3 kk välein. Ei viitsi odottaa mitään isoja yllärilaskuja huollon toimesta.
iDrive rangaitsee kyllä hurjasteliaa.
Paljonko sulla on nyt Mesessä kilsoja ja mikä on ollut huoltoväli?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
...tai sitten klikkauttaa suosikkeihin, pääsee vähemmällä.heimarkku kirjoitti:Ricille kiitos tästäkin vaivannäöstä. Kannattaa pistää nämäkin vinkit aivopoimuihin talteen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Harmi ettei huoltoväli ole ollut 22222 km. Oli päässyt vähemmällä sorminäppäryydelläPutin349 kirjoitti:Eilen mittarissa luki: 222222 km ja huoltoväli 25000 km.Ricracing kirjoitti: Paljonko sulla on nyt Mesessä kilsoja ja mikä on ollut huoltoväli?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Käytin tänään omaani ensihuollossa (mittarissa 32tkm). Paikka Autosalpa Kerava ja hintaa oli 525,55 € (kaverini käytti omansa äskettäin Oulussa Wetterillä ja oli alle 400,-). Normi öljynvaihtohuolto, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin ja 2kpl mikrosuodatin luki laskussa. Olisi vissiin pitänyt pyytää kirjallinen tarjous, uskoin hinnan olevan noin 400€. No vara-auton sain sentään veloituksetta alle. Kun hain autoani niin huomasin että konepeltiä ei ollut painettu kunnolla kiinni, vaan se oli edestä koholla. Kuskin oven kahvan viereisessä nahkaverhoillussa osassa oli noin sentin pituinen kuulakärkikynän jälki, jota yritin ottaa nahanhoitoaineella äsken pois mutta ei lähtenyt. No se on niin pieni jälki että ei elämä siihen kaadu. Mutta ei siis mikään loistosuoritus heiltä.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ei yllätä sun kertomasi ollenkaan. Ihan samassa paikassa huolsin edellisen kerran autoani (LCI, E60 520dA). Istuin ainakin puolituntia odottamassa sen jälkeen kun en heidän esittämää laskua hyväksynyt. Onneksi olin tehnyt tarjouspyynön kirjallisena ja saanut siihen vahvistuksen (tosin sähköisesti). He eivät vaan halunneet "löytää sitä". Sehän sitten löytyi ja hinta aleni yli 100 €! Ja öljykin oli vaan 5W 30 eli halvempaa sorttia, kulutus nousikin sen jälkeen.johansa kirjoitti:Käytin tänään omaani ensihuollossa (mittarissa 32tkm). Paikka Autosalpa Kerava ja hintaa oli 525,55 € (kaverini käytti omansa äskettäin Oulussa Wetterillä ja oli alle 400,-). Normi öljynvaihtohuolto, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin ja 2kpl mikrosuodatin luki laskussa. Olisi vissiin pitänyt pyytää kirjallinen tarjous, uskoin hinnan olevan noin 400€. No vara-auton sain sentään veloituksetta alle. Kun hain autoani niin huomasin että konepeltiä ei ollut painettu kunnolla kiinni, vaan se oli edestä koholla. Kuskin oven kahvan viereisessä nahkaverhoillussa osassa oli noin sentin pituinen kuulakärkikynän jälki, jota yritin ottaa nahanhoitoaineella äsken pois mutta ei lähtenyt. No se on niin pieni jälki että ei elämä siihen kaadu. Mutta ei siis mikään loistosuoritus heiltä.
Nyt olen printannut jo valmiiksi kaikki sovitut toimenpiteet sekä öljyn laadun ja hinnan kahtena kappaleena ja käyn ensin näyttämässä autoani ennen huoltoa. Pissapojan ajon täyttää ennen huoltoa. Sitten vaadin kirjallisen allekirjoituksen ainakin omaan paperiini.
Näin tämäkin asia on muuttunut että mihinkään ei voi luottaa ilman paperiduunia...
Maksan 419 € I-huollosta johon kuuluu myös jarrunesteenvaihto, uusi ohjelmointi ja muita takuukorjauksia. Ja lainaauto tulee 1-3 päiväksi ilmaiseksi. Huoltopaikka: BMW Laakkonen H:ki, kilometrit n. 8 tkm.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Tänään ilmestyneessä TM.ssä oli testailtu laatumerkkihuoltoja ja BMW-huollot jäivät peränpitäjiksi yhden tähden suorituksellaan. Eihän tällainen kelpaa ollenkaan ja kun omat kokemuksenne vahvistavat tilanteen olevan samanlainen muissakin bemarihuolloissa, niin on syytä ryhtyä pitämään kirjaa, miten missäkin mennään. Aion itse osallistua tähän infoon Hämeenlinnan ja Turun Autokeskusten osalta. Parin huollon kokemuksella molemmat ovat hoitaneet huollot kunnolla, joten täytyy pitää peukkuja, että näin on myös jatkossa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Mitenkä dokumemtoitte auton kunnon ennen huoltoa? Itse otan kuvat ulkoapäin huollon pihassa, mutta ylläolevien kertomusten jälkeen ehkä olisi syytä myös kuvata auto sisältä. Tarkkana saa olla ettei tule maksaneeksi liikaa, maksaneensa tekemättömistä töistä tai saavansa autoa kolhuisena takaisin. Toki pääosin varmasti onnistuneitakin huoltoja tulee, mutta näitä virheitä sattuu liikaa, jos TM testissäkin noin paljon virheitä tuli testiautoille.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 20 Elo 2011, 09:39
- Auto: F10 530d X-Drive Sport Business -13
- Paikkakunta: Tuusula
käytin omaa 520d:n huollossa Joensuussa Avain-vaunulla, muistaakseni hinta oli alle 400e. Tämä siksi kun Keravalla oli 5 viikon jonot ja sain sovittua Joensuun reissun yhteyteen huollon viikon varoitusajalla.
Pidin tuotakin hintaa kalliina, koska edelliseen C meseen olis eka huolto 270e Vehossa.
Autossani oli kattoluukku, joka tuo vielä lisähuoltokohteen, kiskojen voitelun muodossa, lienekkö tämäkin "huolto" lisähintaan ekassa huollossa?
Pidin tuotakin hintaa kalliina, koska edelliseen C meseen olis eka huolto 270e Vehossa.
Autossani oli kattoluukku, joka tuo vielä lisähuoltokohteen, kiskojen voitelun muodossa, lienekkö tämäkin "huolto" lisähintaan ekassa huollossa?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Eiköhän tuo kattolukkuun voitelu ole lisähintainen.kauko734 kirjoitti:käytin omaa 520d:n huollossa Joensuussa Avain-vaunulla, muistaakseni hinta oli alle 400e. Tämä siksi kun Keravalla oli 5 viikon jonot ja sain sovittua Joensuun reissun yhteyteen huollon viikon varoitusajalla.
Pidin tuotakin hintaa kalliina, koska edelliseen C meseen olis eka huolto 270e Vehossa.
Autossani oli kattoluukku, joka tuo vielä lisähuoltokohteen, kiskojen voitelun muodossa, lienekkö tämäkin "huolto" lisähintaan ekassa huollossa?
Mun tuo 419 € sisältää jarrunesteiden vaihdon, kattoluukkua ei ole.
heimarkku. Toi TM:n huoltotesti mittaa oikeastaan vaan hiukan vanhempien autojen huoltoa ja varsinkin siksi tulos on erittäin huolestuttava.
Kuudensuora Teksti dokumentti + kuvat ovat hyvä kombo. Esim mulla on ne säröt takavaloissa, ne käyn näyttämässä ennen kun vien auton huoltoon ja he saavat itse kuvata ne todisteeksi BMW Saksaan, muuten se ei onnistu, tiedän kokemuksesta. Mullahan ne kuvat jo on, ja jopa täällä saitilla. Mutta toisaalta vituttaa että pitää itse olla BMW tietäjä ennen kun saa kallista hinta/laatusuhde huoltopalvelua.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Mistä päädyit tuohon päätelmään?Ricracing kirjoitti:
Toi TM:n huoltotesti mittaa oikeastaan vaan hiukan vanhempien autojen huoltoa
Mahdollisesti artikkelin kuvassa olevasta F11:stako? Saattoihan se toki olla jo yli vuodenvanha.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä huomio!traveller kirjoitti: Mistä päädyit tuohon päätelmään?
Mahdollisesti artikkelin kuvassa olevasta F11:stako? Saattoihan se toki olla jo yli vuodenvanha.
Jarrulevyjen vaihto otti silmään, etulevyt vaihdetaan Bemareihin usein vasta n. 100 - 120 tkm kulmilla.
Toki ajaahan sen vuodessa taksi.
Itse asiassa nyt kun testiä miettii tarkemmin niin tuliko siinä mainittua autojen kilometrimääriä tahi edellistä käyttöä.
Huoltohinnat eivät olleet millään tavalla vertailukelpoiset - alle 400 ja lähes 800 €. Puhuttiinko autojen öljynlaadusta mitään, tai mitä huolto ohjelmiin kuului? Annettin pisteitä auton pesusta, senhän maksaa kuluttaja...
Yms.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
- Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
- Paikkakunta: Tampere
Taksin ensi huolto oli 5.5 Tampereen Autokeskuksella . Huollossa ei ollut mitään valittamista,kaikki meni mielestäni niinkuin pitikin. Hinta olisi ollut 381,95€ mutta BMW-Klubi korttia esittämällä hinta putosi 352,55 euroon.
Öljy oli Neste city pro 5w/40.
Auton kilometrit oli 25577.
Öljy oli Neste city pro 5w/40.
Auton kilometrit oli 25577.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 15:56
- Auto: BMW
F11 520d M-sport
F48 X1 18d M-sport
Mulla oli mittarissa 24000km ja aikaa auton hankinnasta noin yksi vuosi, kun pyysin Oulun Wetterin tekemään ensimmäisen huollon/öljyn vaihdon. Auton huolto-info näytti, että seuraavan huolto pitäisi tehdä 33tkm kohdalla. Huolto sisälsi siis öljyn vaihdon+suodattimen ja joitakin takuu korjauksia(lähinnä ohjelmiston päivitys). En halunnut raikkarisuodattimen vaihtoa vielä. Hinta oli 176 ekua(vaikka sovittiin 170€). Hieman harmittaa, kun en kerennyt tekemään öljyn vaihtoa aikaisemmin ensiöljyille, kun normaalisti olen vaihdattanut ensiöljyt Volvoihin noin 10tkm kohdalla. Nyt auto näyttää seuraavaa huoltoa 33tkm jälkeen. Olen kyllä tyytyväinen Wetterin palveluun/hintaa ja BMW:n huoltojen hintaan, kun en halua maksaa turhaan näennäisesti huoltotarkastuksista joita voin itsekin tehdä autolle.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mullakin tuo Klubi kortti. Yllättävän aikaisessa vaiheessa jouduit huoltoon!Putin349 kirjoitti:Taksin ensi huolto oli 5.5 Tampereen Autokeskuksella . Huollossa ei ollut mitään valittamista,kaikki meni mielestäni niinkuin pitikin. Hinta olisi ollut 381,95€ mutta BMW-Klubi korttia esittämällä hinta putosi 352,55 euroon.
Öljy oli Neste city pro 5w/40. Auton kilometrit oli 25577.
Miksi ihmeessä ne tyrkyttään tota 5W/30 kautta 40 öljyä? Saat nähdä että naftan kulutus nousee hieman.
Tai sitten taksi käytössä ei, mielenkiintoista kuulla. Mulla E60 520dA:n kulutus nousi n. 0,5 l 100/km.
donJyrki Myöskin yllättävän aikaisessa km-vaiheessa huoltoon, miksi niin? Nämä uudet LL öljyt kyllä kestää, kunhan öljy filtterit ovat (orkkis) huippulaatua. Nuo raitisilma suodattimet ovat kyllä tosi suolaisen hintaisia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt on sitten ensihuolto tilattu Hertsikan Laakkoselta ja huolto/takuu korjauslistani allekirjoitettu ja hinta sinetöity.
Sain ajan vasta tasan kaksi vuotta luovutuspäivän jälkeen (16.7.), mutta takuu on voimassa, minulle luvattiin.
Koneöljyt tulevat olemaan Castrol Edge 0W -30 BMW LL ja myös jarruöljyt vaihdetaan.
Minua varoitettiin siitä, että lämmityslaitteen pihinän korjaus vaatii parin päivän duunit (BMW tehdasohjeiden mukaisesti) ja että kojelauta revitään irti yms. Yrittivät siis päästä irti vastuustaan. Mikäli nitinöitä esiintyy, niin he korjaavat lisää!
Takaluukun valojen osalta murtumat olivat niin hyvin nähtävissä, että asiasta ei kahta sanaa tarvinnut sanoa.
Uusi ohjelmointi on myös itsestäänselvyys, jotta laatikko yms. saadaan kuntoon.
Mutta sitten tulee ongelmia. Viime talven akkuongelmia BMW ei halua myöntää ja myös valittamastani etupään kolinoista tulee vääntöä. Mulla on talvella 18" ei RF:t joten rengaskoosta ei ole kysymys.
Sain ajan vasta tasan kaksi vuotta luovutuspäivän jälkeen (16.7.), mutta takuu on voimassa, minulle luvattiin.
Koneöljyt tulevat olemaan Castrol Edge 0W -30 BMW LL ja myös jarruöljyt vaihdetaan.
Minua varoitettiin siitä, että lämmityslaitteen pihinän korjaus vaatii parin päivän duunit (BMW tehdasohjeiden mukaisesti) ja että kojelauta revitään irti yms. Yrittivät siis päästä irti vastuustaan. Mikäli nitinöitä esiintyy, niin he korjaavat lisää!
Takaluukun valojen osalta murtumat olivat niin hyvin nähtävissä, että asiasta ei kahta sanaa tarvinnut sanoa.
Uusi ohjelmointi on myös itsestäänselvyys, jotta laatikko yms. saadaan kuntoon.
Mutta sitten tulee ongelmia. Viime talven akkuongelmia BMW ei halua myöntää ja myös valittamastani etupään kolinoista tulee vääntöä. Mulla on talvella 18" ei RF:t joten rengaskoosta ei ole kysymys.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 09 Joulu 2011, 07:40
- Auto: F10 530 dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Espoo
Omalla 520 da:lla ajettu nyt 30.500 km (rek 12/2011) ilman mitään vikoja. Eka huolto elokuun alussa jolloin kilsoja noin 33.000
Huolto menee kuitenkin kokonaisuudessaan myyjän piikkiin johtuen erinäisistä ylimääräisistä "säädöistä" luovutuksen yhteydessä...Hinnan kerrottiin alunperin olevan noin 400-450€. Autokeskuksella.
Huolto menee kuitenkin kokonaisuudessaan myyjän piikkiin johtuen erinäisistä ylimääräisistä "säädöistä" luovutuksen yhteydessä...Hinnan kerrottiin alunperin olevan noin 400-450€. Autokeskuksella.