F10/11 ensihuolto ja sen hinta

F10, F11, F07
kauko734
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 20 Elo 2011, 09:39
Auto: F10 530d X-Drive Sport Business -13
Paikkakunta: Tuusula

530D:n 2. huolto maksoi 390e ilman raitisilmasuodatinta Virossa. Castrolin öljyt, mitään lisätöitä ei ollut.
2,5 tuntia kesti, palvelu oli hyvää.
aVe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Elo 2014, 09:13

En löytänyt tietoa F10:n vaihdelaatikkoöljyn vaihdosta. Omalla vm. '10 ajettu nyt 131 tkm ja öljyjä ei ole vaihdettu.
Mikä on forumin suosittelema vaihtoväli? I-Drive ei kerro tuosta mitään, mutta huhuja olen kuullut että kannattaisi vaihtaa viimeistään ennen 200 tkm.

Öljy on sitten SAIRAAN kallista, jotain 70€/litra (lifetime) ja filtteri päälle... :wassat:
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Auto kävi tänään 90tkm huollossa. Pikku huolto, sisälsi perus öljynvaihdon ja suodattimet.

Öljy 5,2l Castrol 0W-30, LL-04 (vein omat), maksoi n. 46 euroa (öldepot24. sis.postikulut, useampi tilaaja).
Mikrosuodatin ja vaihtotyö.
Öljynsuodatin ja vaihtotyö.

Yhteensä noin 286 euroa (hinta pyöristetty), hinnassa mukana omat öljyt.

Samalla kertoivat, että vasemman poikittaistukivarren pallonivel on väljä ja takapalat pitäisi kohta uusia.
Onko muilla uusittu palloniveltä, mikä on ollut hinta uusittuna? Jarrupaloja kanssa jo varmaan vaihdeltu, onko mihin hintaan näitä tehty?

Tarkoitus ennen vuodenvaihdetta hoitaa nämä kuluvat osat kuntoon.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Vaihdatin samantein molemmille puolille poikittaistukivarret eteen ja tehtiin nelipyöräsuuntaus (tämä jo lokakuun puolivälissä). Huolto hoiti homman mallikkaasti Deltalla ja hinta oli kohdillaan :mus:

Takajarrupaloilla voi edelleen ajaa valikontiedon mukaan saman verran, kun auton olleessa huollossa eli jäänee palojen vaihto kevät puolelle.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

aVe kirjoitti:En löytänyt tietoa F10:n vaihdelaatikkoöljyn vaihdosta. Omalla vm. '10 ajettu nyt 131 tkm ja öljyjä ei ole vaihdettu.
Mikä on forumin suosittelema vaihtoväli? I-Drive ei kerro tuosta mitään, mutta huhuja olen kuullut että kannattaisi vaihtaa viimeistään ennen 200 tkm.
Öljy on sitten SAIRAAN kallista, jotain 70€/litra (lifetime) ja filtteri päälle... :wassat:
Ei tarvitse vaihtaa ollenkaan! Jos joku viisaampi väittää että 200 tkm kohdalla, niin perustelkoot väittämänsä.
Itse vaihtaisin koko auton sitä ennen.

Millä koneella? Ja miten sulla muuten on auto kestänyt tähän saakka, se varmaankin kiinnostaa saitin lukijoita!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

salmol kirjoitti:Mikähän F10-huollossa maksaa noin paljon enemmän kuin F30-ensihuolto? Mitä eroa on huoltaa 520d verrattuna 320d?
Tämä on niin hyvä kysymys että on ihan pakko vastata:

Viisi on enemmän kuin kolme ja niinhän se autokin on. Eli ei paljon järkeä vaan BMW tunnetta (rahastusta).

Vastaavasti, miksi 120d on halvempi huoltaa kuin 320d...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Rapiat 7 hunttia meni kun 13000 Km:n kohdalla tehtiin seuraavaa:

- Öljyt ja suodatin
- Webaston modaus lämmitämään konettakin (uusi letkuja ja uudet syylärin liemet)
- 7 litraa ureaa
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Tuo Webastohomma olis onnistunut 5e maksavalla tehovastuksella.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Böntti kirjoitti:Tuo Webastohomma olis onnistunut 5e maksavalla tehovastuksella.
Saivat niin marmorilla peloteltua, että ei kannata. Auto sekoaa ja kuskille tulee vatsahaava :tong:
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Hahahaha, apinaa koijataan, apinaa pumpataan :lol:
Suostuivat kuitenkin tekemään tuon letkumuutoksen? Siinähän nestekierto menee toiminnallisesti samalla tavalla kuin vastusmodauksella. Toki tuosta saa pari tuntia töitä vartin sijaan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Joo - tuo oli vuosien saatossa toinen samanlainen modaus, joka meikäläisen Bimmereihin on tehty...
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Öljyt kyllä tosiaan kannattaa tilata Saksasta ja viedä huoltoon mukana.. säästää pitkän pennin :)
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Sgtmp2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Syys 2013, 20:50

Mites tämä F10/F11 huollontarve menee käytännössä..? Tietty ajotyylin mukaan silloin kun se on vaihtuva, mutta saako sen esim koodattua kiinteälle huoltovälille? Oma kärry on nyt 10kk ikäinen, ajettu 21tkm. Ajattelin tehdä sopparin tuosta Basic Huolenpitosopimuksesta ja Premium Turvasta 4v / 100.000km ajaksi. Autossani on nyt kertaalleen syttynyt moottorin merkkivalo kesken ajon. Mitään syytä ei löytynyt ja takuun piikkiin meni toimenpiteet (softan päivitys) ja sijaisauto korjauksen ajaksi (4pvää). Viime viikolla syttyi "Pedestrian warning system" -varoitus kesken ajon ilman mitään syytä ja auto haluaa, että se viedään pajalle välittömästi. Auto siis menee taas huomenna Laakkoselle huoltoon ja yrittävät selvittää mistä tuo nyt sitten johtuu. Taas tulee BMW Liikkuvuusturva avuksi ja saan sijaisauton huollon ajaksi.

Ajattelin, että taidan jatkaa 4v asti tuota Huolenpitosopimusta ja Premium Turvaa, jos auto tällä tahdilla haluaa pajalle vikailmoitusten takia. Tuli vaan se mieleen, että missä vaiheessa nuo huollot keskimäärin tulevat F10/F11: ssa? Ehtiikö auto käydä keskimäärin huollossa sen 3krt ennen 100.000km täyttymistä? Voisin kuvitella, että jos vaihtuva huoltoväli ehdottaa huollolle tarvetta esim 104.000km kohdalla, niin varmasti eivät tule sitä huolto Huolenpitosopimuksen laskuun tekemään, se kun on silloin käytännössä juuri loppunut..

Edit: Äsken käynnistin auton pihassa ja kellonaika, trippimittari ja kaikki ajotietokoneen sisältämät tiedot esim keskikulutuksesta ym nollaantuivat itsekseen.. Voi kyynel näitä vehkeitä!
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Sgtmp2013 kirjoitti:Mites tämä F10/F11 huollontarve menee käytännössä..? Tietty ajotyylin mukaan silloin kun se on vaihtuva, mutta saako sen esim koodattua kiinteälle huoltovälille? Oma kärry on nyt 10kk ikäinen, ajettu 21tkm. Ajattelin tehdä sopparin tuosta Basic Huolenpitosopimuksesta ja Premium Turvasta 4v / 100.000km ajaksi. Autossani on nyt kertaalleen syttynyt moottorin merkkivalo kesken ajon. Mitään syytä ei löytynyt ja takuun piikkiin meni toimenpiteet (softan päivitys) ja sijaisauto korjauksen ajaksi (4pvää). Viime viikolla syttyi "Pedestrian warning system" -varoitus kesken ajon ilman mitään syytä ja auto haluaa, että se viedään pajalle välittömästi. Auto siis menee taas huomenna Laakkoselle huoltoon ja yrittävät selvittää mistä tuo nyt sitten johtuu. Taas tulee BMW Liikkuvuusturva avuksi ja saan sijaisauton huollon ajaksi.

Ajattelin, että taidan jatkaa 4v asti tuota Huolenpitosopimusta ja Premium Turvaa, jos auto tällä tahdilla haluaa pajalle vikailmoitusten takia. Tuli vaan se mieleen, että missä vaiheessa nuo huollot keskimäärin tulevat F10/F11: ssa? Ehtiikö auto käydä keskimäärin huollossa sen 3krt ennen 100.000km täyttymistä? Voisin kuvitella, että jos vaihtuva huoltoväli ehdottaa huollolle tarvetta esim 104.000km kohdalla, niin varmasti eivät tule sitä huolto Huolenpitosopimuksen laskuun tekemään, se kun on silloin käytännössä juuri loppunut..

Edit: Äsken käynnistin auton pihassa ja kellonaika, trippimittari ja kaikki ajotietokoneen sisältämät tiedot esim keskikulutuksesta ym nollaantuivat itsekseen.. Voi kyynel näitä vehkeitä!
Mulla oli F10:ssä 1.huolto n. 27 tkm kohdalla.

Huoltokohta riippuu siitä, millaista ajoa ajat. Montako kilometriä sinun auton iDriven mukaan on jäljellä seuraavaan huoltoon?
Sgtmp2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Syys 2013, 20:50

Nyt on ajettu autolla 21tkm, huoltoon näyttäisi olevan vielä 19tkm.. En kyllä usko sen IHAN pitävän paikkaansa... Se olis eka huolto silloin 40tkm kohdalla..
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Vice kirjoitti:Auto kävi tänään 90tkm huollossa. Pikku huolto, sisälsi perus öljynvaihdon ja suodattimet.
Öljy 5,2l Castrol 0W-30, LL-04 (vein omat), maksoi n. 46 euroa (öldepot24. sis.postikulut, useampi tilaaja).
Mikrosuodatin ja vaihtotyö.
Öljynsuodatin ja vaihtotyö.
Yhteensä noin 286 euroa (hinta pyöristetty), hinnassa mukana omat öljyt.
Samalla kertoivat, että vasemman poikittaistukivarren pallonivel on väljä ja takapalat pitäisi kohta uusia.
Onko muilla uusittu palloniveltä, mikä on ollut hinta uusittuna? Jarrupaloja kanssa jo varmaan vaihdeltu, onko mihin hintaan näitä tehty?
Tarkoitus ennen vuodenvaihdetta hoitaa nämä kuluvat osat kuntoon.

Vähän myöhässä tulee vastaus, mutta että takajarrujen palat pitää jo vaihtaa 90 tkm kohdalla, oletko jo etupalat vaihtanut? Olettaen n. 40-50 tkm kohdalla?

Pallonivelet ovat kyllä myös käyttöosia. Mutta ajanet aika rankasti autollasi?

Hyvä hinta huollolle ja öljylle! Itse maksoin vastaavasta huollosta vuonna 2012 414,36 sis alv ja öljyt.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Buumer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 11:02

JayJay- kirjoitti:Mitäköhän maksaa 120tkm huolto. Jarrut edestä ja takaa huoltoilmaisimen mukaan menossa juurikin tuossa seuraavassa huollossa vaihtoon. Mitähän maksaa huolto ja mahdolliset lisätyöt?
Minulle tarjosivat tätä 115 000km kohdalla hintaan 1321 € Herttoniemen Laakkosella. Sisältö:
Moottoriöljyt + suodatin
Imansuodatin
Polttoainesuodatin
Mikrosuodattimet
Jarrunesteen vaihto
Vehicle check (valohoito)
Etujarrut (pelkät jarrupalat)
Takajarrut (pelkät jarrupalat)

Sairaan kallista!
Tein noi kalliit hommat itse ja Laakkonen saa tehdä vain nuo ikävät öljyn/nesteen lotraukset. Hintaa jää n 350 €. Filtterit tilasin eBaysta, siellä on sellainen filtteripaketti jossa on kaikki filtterit. Hinta kuljetuksineen n 110 €. Omat öljyt vein myös! (tästä pitäisi tehdä maan tapa!)
NYT : F11, 520dA
EX : MB C270 cdi, MB C220 cdi, MB C180
Sgtmp2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Syys 2013, 20:50

Tuntuu kyllä erikoiselta tuo F10:n (520d xDrive) huoltovälinäytön lukema. Auto otettu käyttöön huhtikuussa -14. Ajettu nyt 21tkm ja näyttää ekan huollon ajankohdaksi joko 40tkm tai viimeistään elokuu -16. Eli lähes 2,5v käyttöönotosta. Ajo on vaihtelevaa kaupunkiajoa ja Kehä III:n sisäpuolella pyörimistä.. Voiko pitää paikkansa noin pitkälle ajoittuva ensihuolto?
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Sgtmp2013 kirjoitti:Tuntuu kyllä erikoiselta tuo F10:n (520d xDrive) huoltovälinäytön lukema. Auto otettu käyttöön huhtikuussa -14. Ajettu nyt 21tkm ja näyttää ekan huollon ajankohdaksi joko 40tkm tai viimeistään elokuu -16. Eli lähes 2,5v käyttöönotosta. Ajo on vaihtelevaa kaupunkiajoa ja Kehä III:n sisäpuolella pyörimistä.. Voiko pitää paikkansa noin pitkälle ajoittuva ensihuolto?
Takuu autolla on 2 vuotta ja ainakin -13 ja vanhemmissa Bemareissa oman kokemuksen mukaan huoltotarpeen ilmaisin ilmoittaa sen valmistuskuukauden ensimmäiseksi huoltoajankohdaksi.
Bemarin huoltonäytöillä on tapana kiriä loppuvaiheessa. Eli esim. jarrupalojen vaihto voi yhtenä päivänä näyttää 10.000 ja seuraavana 1.000 km kun tullaan lehemmäs vaihto/huolto tarvetta.

Itse ajan sen verran vähän että olen vienyt autoni ekaan huoltoon ennen takuuajan umpeutumista (jolloin korjautan kaikki pikkujutut) ja vaihdatan samalla jarrunesteet (eka vaihtoväli virallisesti 3 vuotta ja sitten joka toinen vuosi) ja sitten taas kahden vuoden jälkeen huoltoon. Tosin auto on jo silloin vaihtunut, mutta hyvällä välirahalla.
Pysyy auton huollot teoriassa synkassa eikä tarvitse turhaan viedä autoa huoltoon 3. vuonna vain jarrunesteiden vaihdon takia.

Mihinkään huoltosopparehin en usko, he ovat parempia laskemaan kuin me autonkuluttajat.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Ricracing kirjoitti:Mihinkään huoltosopparehin en usko, he ovat parempia laskemaan kuin me autonkuluttajat.
Näin varmasti onkin. Itseäni tuo houkuttaa lähinnä takuun jatkamisen vuoksi. Jakopää oi jakopää.....
Vastaa Viestiin