Jospa ne olivat kuulleet tai näkivät jo päältä, että tuolta hepulta se hoituu vilauksessa joten tehkööt sen itse....Böntti kirjoitti:Eivät olleet nollanneet huoltoväli-ilmaisinta
F10/11 ensihuolto ja sen hinta
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
No näinhän siinä toki käviKariFi kirjoitti:tuolta hepulta se hoituu vilauksessa joten tehkööt sen itse....
Ihme hutilointia tuommonen, ei anna oikein luotettavaa kuvaa huollosta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
- Auto: BMW 520dA F11 2011
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Tänään syttyi F11:n näyttöön informaatio, että 400o kilometrin päästä olisi seuraava tarkastus. Edellisestä huollosta on nyt matkaa reilu 2000 km ja sen jälkeen ilmoitti seuraavaan tarkastukseen matkaa 21 000 km. Onkohan tuohon istketty huollossa joku myyntiä lisäävä virus vai mikähän aiheutti tuollaisen loikkauksen huoltotarpeeseen?
Mut se on kyllä varma, että kun alle tunnin kestävä kevyt välihuolto omilla öljyillä maksoi 700 euroa, niin seuraava käyntini ei suuntaa merkkiliikkeeseen.
Mut se on kyllä varma, että kun alle tunnin kestävä kevyt välihuolto omilla öljyillä maksoi 700 euroa, niin seuraava käyntini ei suuntaa merkkiliikkeeseen.
Mitä tuohon kevyeen välihuoltoon kuuluu kun on noin kallis? Itse varasin merkkihuollosta just kevyen ensihuollon joka osuu tuohon reiluun 33 tkm ja hinta on noin 320€ suurinpiirtein, sisältäen öljyt. Onkohan joku mennyt huollossa pieleen jos 6 tkm välein huoltoon pitää viedä, itse kysyisin tuota kyllä merkkihuollosta jossa se oli huollettavana.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
- Auto: BMW 520dA F11 2011
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Uskoisin, että hinnoissa on pohjoisen lisää. Kun merkkihuollot harvenee, niin hinnat nousee kun välimatka kasvaa. Hinnoittelija ei vaan ole hoksannut, että asiakashan sen auton tuo huoltoonsalmol kirjoitti:Mitä tuohon kevyeen välihuoltoon kuuluu kun on noin kallis? Itse varasin merkkihuollosta just kevyen ensihuollon joka osuu tuohon reiluun 33 tkm ja hinta on noin 320€ suurinpiirtein, sisältäen öljyt. Onkohan joku mennyt huollossa pieleen jos 6 tkm välein huoltoon pitää viedä, itse kysyisin tuota kyllä merkkihuollosta jossa se oli huollettavana.
Oli tuossa huollossa normaalin lisäksi sisähaaran asennus, jonka vakiohinta on kuulema 160 €. Ja tosiaan, huolto kesti tuon asennuksenkin kanssa alle tunnin. Voin sanoa, että suhteellisen törkeää hinnoittelua.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Vaikka topicin aihe on ensihuolto, voisiko joku kertoa jo kakkoshuollon hinnoista ja kokemuksista? Ostin jo Autokeskuksessa poiketessani kaikki tarvittavat suodattimet varastoon samoin kuin Castrolin Edge LL-04 5W40 -öljyä halpahallin tarjouksesta, joten jäljelle jää itse työn hinnoittelu. Moottorin ilmansuodattimen tosin vaihdoin uteliaisuuttani tänään, mutta olisi vanhakin toiminut huoltoon asti. Oli vain niin yksinkertainen homma (kirjoitin kuvauksen toiseen topiciin), etten malttanut olla katsomatta ja vaihtamatta, onhan se puhdas suodatin aina kuitenkin parempi näin pölyisen kevään jälkeen.
Muuten, miten näiden sivujen juttuihin saa kuvia mukaan? Onko ainoa keino laittaa ne ensin jonnekin nettiin?
Muuten, miten näiden sivujen juttuihin saa kuvia mukaan? Onko ainoa keino laittaa ne ensin jonnekin nettiin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Saitko halvemmalla kuin huollon ohessa vai miksi näin teit? Jos sopii udella...heimarkku kirjoitti:Ostin jo Autokeskuksessa poiketessani kaikki tarvittavat suodattimet varastoon samoin
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Tässä topikissa on juttua näistä 2 huolloista (60tkm). Esim. sivulla 6. Siellä oman autoni 60tkm huollon hinta ja sisältö sekä toisen palstalaisen kertomana hänen autonsa huolto.heimarkku kirjoitti:Vaikka topicin aihe on ensihuolto, voisiko joku kertoa jo kakkoshuollon hinnoista ja kokemuksista?
Laakkosella maksoi kakkoshuolto 560,- ja mukana oli omat öljyt. Suodattimet ovat suht kalliita.Vice kirjoitti:Tässä topikissa on juttua näistä 2 huolloista (60tkm). Esim. sivulla 6. Siellä oman autoni 60tkm huollon hinta ja sisältö sekä toisen palstalaisen kertomana hänen autonsa huolto.heimarkku kirjoitti:Vaikka topicin aihe on ensihuolto, voisiko joku kertoa jo kakkoshuollon hinnoista ja kokemuksista?
Raitisilmasuodatin 148,- ilmasuodatin 82,- polttoainesuodatin 64,-
Jaa olinpa jo tuonne sivulle 6 jo laittanutkin, mutta tässä nyt vielä.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Ajattelin teettää huollon jälleen Autokeskuksessa, jos hinnasta päästään yksimielisyyteen. Silloin on sama, milloin ostat tarvikkeet. Jos taas teetän huollon muualla, onpa ainakin originaaliosat valmiina, desinfiointiainetta myöten. Kuten jo eilen mainitsin, vaihdoin jo itse ilmansuodattimen, kun epäilin sen olevan paljon likaisempi kuin osoittautui olevan. Huoltoon on matkaa sentään vielä melkein 5000 km ja kevään aikana pöly teillä todella lensi, kuten jokainen kehä III:n ulkopuolella liikkunut tietää. On muuten todella mielenkiintoista nähdä, paljonko veloittavat pelkästä työstä...VolvostaBemariin kirjoitti:Saitko halvemmalla kuin huollon ohessa vai miksi näin teit? Jos sopii udella...heimarkku kirjoitti:Ostin jo Autokeskuksessa poiketessani kaikki tarvittavat suodattimet varastoon samoin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 150
- Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
- Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014
Onko kokemuksia mikä on tänä päivänä hinnan vaihteluväli 1.huollolle?
Jyväskylä, Kuopio, Oulu, Seinäjoki itselle mahdollisia paikkoja.
Ja mitä sinne kannattaa itse viedä nyt jos haluaa vähän säästää - kamat jotka saisi kohtuuhelposti muualta?
Jyväskylä, Kuopio, Oulu, Seinäjoki itselle mahdollisia paikkoja.
Ja mitä sinne kannattaa itse viedä nyt jos haluaa vähän säästää - kamat jotka saisi kohtuuhelposti muualta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Mitenkä saat kuittauksen noille jo tehdyille huolloille? Eihän merkkiliike voi laittaa siihen omaa rastia kun ei ole tehty ko. Huolto toimenpidettä--> huoltokirja puutteellinen. Vastuu hullosta on merkkihuololla ja siksi voi olla vaikea laittaa omaa puu,erkkiä alle kun ei tiedä mitä kiinan tuontia osat voivat olla.heimarkku kirjoitti:Ajattelin teettää huollon jälleen Autokeskuksessa, jos hinnasta päästään yksimielisyyteen. Silloin on sama, milloin ostat tarvikkeet. Jos taas teetän huollon muualla, onpa ainakin originaaliosat valmiina, desinfiointiainetta myöten. Kuten jo eilen mainitsin, vaihdoin jo itse ilmansuodattimen, kun epäilin sen olevan paljon likaisempi kuin osoittautui olevan. Huoltoon on matkaa sentään vielä melkein 5000 km ja kevään aikana pöly teillä todella lensi, kuten jokainen kehä III:n ulkopuolella liikkunut tietää. On muuten todella mielenkiintoista nähdä, paljonko veloittavat pelkästä työstä...VolvostaBemariin kirjoitti:Saitko halvemmalla kuin huollon ohessa vai miksi näin teit? Jos sopii udella...heimarkku kirjoitti:Ostin jo Autokeskuksessa poiketessani kaikki tarvittavat suodattimet varastoon samoin
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Miten niin? Minusta bemarilla nimenomaan tuo huolto toimii. Eka huolto oli 320€ joka sisälsi vara-auton, öljyt, suodattimet, ilmastoinnin definsioinnin, auton pesun ja muuta. Volvon huolto maksoi aina kaksi kertaa enemmän ja niitä oli vielä paljon useammin. Mikä tässä sinua ahdistaa? Käytä orkkisosia niin ei tarvitse nurista tai vie sitten jollekin firaabelipajalle.Huuska kirjoitti:Eipä ole sekavampaa huolto systeemiä, kuin bemarilla! Surkea esitys koko paska.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Laitoin 518d:n tilaukseen ja otin samalla huolenpitosopimuksen takuulaajennuksella. Hintaa tällä 4v/100tkm n. 1300€. Tätä saa jatkaa sitten 4v:n päästä, jos haluaa aina 200tkm:iin ja muistaakseen 10 vuoteen saakka. Pysyy autossa myös, jos sen myy ja sen jatkaminen on ostajan hyödynnettävissä, kun huolenpitosopimus on voimassa.
Tämä huolenpitosopimus basic sisältää työt ja osat pois lukien jarrupalat/-levyt ja pyyhkimen sulat.
Laskeskelin, että ei tule juurikaan kalliimmaksi kuin tuossa ajassa tulevat 3 huoltoa ja jarrunesteen vaihto, jos muutenkin huollattaisi merkkiliikkeessä. Sen lisäksi saa suht lyhyelle 2 v:n takuulle laajennusta.
Näissä on tullut hinnat melkolailla alas siitä, kun pari vuotta sitten ostin F20:sen.
Tämä huolenpitosopimus basic sisältää työt ja osat pois lukien jarrupalat/-levyt ja pyyhkimen sulat.
Laskeskelin, että ei tule juurikaan kalliimmaksi kuin tuossa ajassa tulevat 3 huoltoa ja jarrunesteen vaihto, jos muutenkin huollattaisi merkkiliikkeessä. Sen lisäksi saa suht lyhyelle 2 v:n takuulle laajennusta.
Näissä on tullut hinnat melkolailla alas siitä, kun pari vuotta sitten ostin F20:sen.
Jos tarkkoja ollaan niin 2 öljynvaihtoa 100tkm mennessä, kun ajotietokoneen mukaan mennään.jasep kirjoitti:Laitoin 518d:n tilaukseen ja otin samalla huolenpitosopimuksen takuulaajennuksella. Hintaa tällä 4v/100tkm n. 1300€.
Tämä huolenpitosopimus basic sisältää työt ja osat pois lukien jarrupalat/-levyt ja pyyhkimen sulat.
Laskeskelin, että ei tule juurikaan kalliimmaksi kuin tuossa ajassa tulevat 3 huoltoa ja jarrunesteen vaihto, jos muutenkin huollattaisi merkkiliikkeessä.
En ainakaan ole F20:sellä päässyt alunperin ajotietokoneen tavoitteena ollutta 35tkm:ä. Eka väli oli n. 33 t, toinen 30tkm ja kolmas näyttäisi tulevan 94tkm:n kohdalla.Turbo kirjoitti:Jos tarkkoja ollaan niin 2 öljynvaihtoa 100tkm mennessä, kun ajotietokoneen mukaan mennään.jasep kirjoitti:Laitoin 518d:n tilaukseen ja otin samalla huolenpitosopimuksen takuulaajennuksella. Hintaa tällä 4v/100tkm n. 1300€.
Tämä huolenpitosopimus basic sisältää työt ja osat pois lukien jarrupalat/-levyt ja pyyhkimen sulat.
Laskeskelin, että ei tule juurikaan kalliimmaksi kuin tuossa ajassa tulevat 3 huoltoa ja jarrunesteen vaihto, jos muutenkin huollattaisi merkkiliikkeessä.
Pidän hyvänä mahdollisuutta laajentaa kohtuukustannuksin sekä kilometrimäärää että vuosimäärää toteutuneen tarpeen mukaan.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ei ole uskottava hinta, ainakaan peruskuluttajalle! Mikä diili?Turbo kirjoitti:70tkm oli toinen huolto, hintaa taisi olla jotain rapiat 300€.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Sait nähtävästi jonkinmoisen alennuksen?jasep kirjoitti:Laitoin 518d:n tilaukseen ja otin samalla huolenpitosopimuksen takuulaajennuksella. Hintaa tällä 4v/100tkm n. 1300€.
Taulukon mukaan 4v/100 000km(Basic/Turva) maksaa 1906€.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.