Sellaisessa liikkeessä asiakkaan tulee äänestää jaloillaan. Huolto asentaa asiakkaan hankkiman osan, jos asiakas niin vaatii, mutta asiakkaan pitää myös tajuta vastuunsa omissa osissaan. Esimerkiksi työtakuuta ei ole samalla lailla, jos asiakkaan itse hankkimassa osassa ilmenee vikaa tai se ei ole yhteensopiva autoon. Tällöin huolto todennäköisesti laskuttaa kaikki työt (+ylimääräiset työt) asiakkaalta ja asiakkaan säästöt palaa siihen.Kuudensuora kirjoitti:Monet ei asenna asiakkaan osia kun huolto ei voi taata suodattimen "turvallisuutta" tai kate jää saamatta
F10/11 ensihuolto ja sen hinta
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Pk seudulla vähissä ketkä asentaa. Kiven takana. Kyllä minullekin kelpaisipenttim kirjoitti:Sellaisessa liikkeessä asiakkaan tulee äänestää jaloillaan. Huolto asentaa asiakkaan hankkiman osan, jos asiakas niin vaatii, mutta asiakkaan pitää myös tajuta vastuunsa omissa osissaan. Esimerkiksi työtakuuta ei ole samalla lailla, jos asiakkaan itse hankkimassa osassa ilmenee vikaa tai se ei ole yhteensopiva autoon. Tällöin huolto todennäköisesti laskuttaa kaikki työt (+ylimääräiset työt) asiakkaalta ja asiakkaan säästöt palaa siihen.Kuudensuora kirjoitti:Monet ei asenna asiakkaan osia kun huolto ei voi taata suodattimen "turvallisuutta" tai kate jää saamatta
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Vastuukysymyksiin tulee monta lisämutkaa jos on asennettu asiakkaan ties mistä tuomia osia. Toisaalta korjaamotyön hinnassa on huomioitu että osa katteesta tulee osista. Voihan olla että työt on hinnoiteltu alakanttiin houkuttelevaksi, ja kate on tarkoitus ottaa pelkistä osista. Ymmärrän kieltäytymisen hyvin.
Huollon rahoista tulee iso osa juuri noista osista ja öljyistä. Vähän sama kun menisit kahvilaan ja ottaisit vain kuuman veden ja sinulla olisi mukana pikakahvin murut ja pulla omasta takaa. Nalle Wahlroosin sanoja mukaillen: Toisit vain hiekkaa liikkeen lattialle.penttim kirjoitti:Sellaisessa liikkeessä asiakkaan tulee äänestää jaloillaan. Huolto asentaa asiakkaan hankkiman osan, jos asiakas niin vaatii, mutta asiakkaan pitää myös tajuta vastuunsa omissa osissaan. Esimerkiksi työtakuuta ei ole samalla lailla, jos asiakkaan itse hankkimassa osassa ilmenee vikaa tai se ei ole yhteensopiva autoon. Tällöin huolto todennäköisesti laskuttaa kaikki työt (+ylimääräiset työt) asiakkaalta ja asiakkaan säästöt palaa siihen.Kuudensuora kirjoitti:Monet ei asenna asiakkaan osia kun huolto ei voi taata suodattimen "turvallisuutta" tai kate jää saamatta
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Edellisen huollon tapaan on nyt F10 taas menossa Tallinnaan United Motorsille. Nyt 90000 km:n huolto on pienempi kuin edellinen ja säästökään ei ole niin suunnattoman iso (Tallinan hinta on 68% verrattuna Suomen hintaan). Lomailua ja autoilua sitten siinä huollon ohessa luvassa.
Kysyin myös tarjouksen täyteen jarruremonttiin (palat ja levyt). Katsotaan mikä on sille summa.
Kysyin myös tarjouksen täyteen jarruremonttiin (palat ja levyt). Katsotaan mikä on sille summa.
Onko mitään radikaalia merkitystä sillä, jos huoltoilmaisin menee about 500km yli rajan? Öljynvaihto / raikkarit / suodattimet erääntyy tuossa 420km päästä ja huolto on ensi viikolle. Laskeskelin, että kilometrejä ennen sitä tulee kuitenkin sellainen 900km. Takuuta ei autossa enään ole.
Ei ole merkitystä.Jaleo kirjoitti:Onko mitään radikaalia merkitystä sillä, jos huoltoilmaisin menee about 500km yli rajan? Öljynvaihto / raikkarit / suodattimet erääntyy tuossa 420km päästä ja huolto on ensi viikolle. Laskeskelin, että kilometrejä ennen sitä tulee kuitenkin sellainen 900km. Takuuta ei autossa enään ole.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
No siinä tapauksessa Taitaa vissii käynnistyksen yhteydessä kuitenkin ilmoittaa bling äänen?salmol kirjoitti:Ei ole merkitystä.Jaleo kirjoitti:Onko mitään radikaalia merkitystä sillä, jos huoltoilmaisin menee about 500km yli rajan? Öljynvaihto / raikkarit / suodattimet erääntyy tuossa 420km päästä ja huolto on ensi viikolle. Laskeskelin, että kilometrejä ennen sitä tulee kuitenkin sellainen 900km. Takuuta ei autossa enään ole.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
No niin. Auto kävi United Motorsin huollossa ja homma toimi kuin rasvattu taas. Aikataulu ja budjetti piti tarkasti. Öljyt, suodattimet ja täysi takajarruremontti karvan alle 800 Eur. Yllätyksenä tuli se, että kardaanin tukilaakerin kumi ja pari etupään puslaa lähenee kuulemma vaihtoa. Ei kolise yhtään ja kilsat (88 000) eivät kai ole niin isot. että kardaanin laakerin kumi on kypsä?
Mutta siis pelkkää posia huollosta ja auto käy tuolla jatkossakin
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mutta siis pelkkää posia huollosta ja auto käy tuolla jatkossakin
Sent from my iPhone using Tapatalk
En tiedä ihan tarkasti mitä tarkoittaa ’kardaanin tukilaakeri’, mutta omastani oli pitkittäiskardaanin rättinivel vaihtokunnossa 39 tkm kohdalla.VolvostaBemariin kirjoitti:Yllätyksenä tuli se, että kardaanin tukilaakerin kumi ja pari etupään puslaa lähenee kuulemma vaihtoa. Ei kolise yhtään ja kilsat (88 000) eivät kai ole niin isot. että kardaanin laakerin kumi on kypsä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tukilaakeri on kokonaisuutena koriin kiinnitetty tuenta, jonka läpi kardaani kulkee - se pitää kardaanin oikeassa asennossa ja paikallaan. Se on luonnollisesti laakeroitu ja vaimennettu, että kardaani pääsee pyörimään vapaasti ja että mahdollinen pienikään värinä ei johdu koriin. Tälläinen voi käytännössä porsia joko itse laakeroinnista tai siitä vaimennuksesta. Laakeroinnin porsius johtuu todennäköisesti tiviisteongelmasta, eli laakerin väliin on päässyt likaa, joka on syönyt laakerin rikki. Vaimennuksesta porsiminen (kuten tässä, kun kerran kyse on kumista) taitaa yleensä olla lähinnä huonoa tuuria, vaikka periaatteessa voisikin olla seurausta kakovasta laakerista, joka aiheuttaa kumille vääntövoimia, joita siihen ei pitäisi kohdistua.
Kardaanin tukilaakeri näyttää tältä:
Rättinivel puolestaan on kardaanin päätykiinnityksessä oleva kuminen vaimennin, tunnetaan myös nimellä kardaanin munkki. Nämä on tietääkseni yleensä paikallaan pysyvän (niveltämättömän) kardaanin varusteita, ovat siis esim. vaihdelaatikon ja kardaanin välisessä kiinnityksessä vaimentamassa värinöitä ja tärinötä. Kardaanin munkki näyttää tälläiseltä:
Kuvat lainattu bemariosat.fi -nettikaupasta:
https://bemariosat.fi/fi/valitse-autosi ... us-oe.html
https://bemariosat.fi/fi/valitse-autosi ... us-oe.html
Kardaanin tukilaakeri näyttää tältä:
Rättinivel puolestaan on kardaanin päätykiinnityksessä oleva kuminen vaimennin, tunnetaan myös nimellä kardaanin munkki. Nämä on tietääkseni yleensä paikallaan pysyvän (niveltämättömän) kardaanin varusteita, ovat siis esim. vaihdelaatikon ja kardaanin välisessä kiinnityksessä vaimentamassa värinöitä ja tärinötä. Kardaanin munkki näyttää tälläiseltä:
Kuvat lainattu bemariosat.fi -nettikaupasta:
https://bemariosat.fi/fi/valitse-autosi ... us-oe.html
https://bemariosat.fi/fi/valitse-autosi ... us-oe.html
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kiitoksia Aerolle selvennyksestä! Nyt on taas hitusen oppineempi olo. Odottelen spostia vielä tuolta tarkkojen osanuneroiden kanssa, jotta asiaan saadaan täysi selvyys
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Menevät puslat ja tukilaakerin kumi kuulemma takuun piikkiin (sain puhelun perään United Motorsilta) Olen positiivisesti yllättynyt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Nyt sitten osanumeroiden myötä tuli asiaan selvyys. Eli rättinivel kardaanista menee takuuseen vaihtoon. Ja siis samalla myös toisaan parit etupään puslat ja yksi vesiletku. Taas keväällä keksittävä muutakin asiaa Tallinnaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Voihan tuota kysäsistä, mutta veikkaanpa täällä marmorin sanovan --> "Njaah. Asentajamme ei kyllä löytänyt mistään mitään vikaa..."wsaarja kirjoitti:Eikö noita voi Suomessa hoitaa jos kerran takuupäätös on tehty?VolvostaBemariin kirjoitti: Taas keväällä keksittävä muutakin asiaa Tallinnaan
Teetän samalla Tallinnassa täyden etujarruremontin. Sillä säästöllä jo vetää muutamat fine diningit Kolm Sibulatissa ja Rataskaevu 16:ssa
Koskaan en oo marmorilla yhtään autoani huollattanut mutta jos palvelu on tuollaista niin ei tarvi käydäkään.VolvostaBemariin kirjoitti:wsaarja kirjoitti:Voihan tuota kysäsistä, mutta veikkaanpa täällä marmorin sanovan --> "Njaah. Asentajamme ei kyllä löytänyt mistään mitään vikaa..."VolvostaBemariin kirjoitti: Taas keväällä keksittävä muutakin asiaa Tallinnaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tarkkoja kun ollaan niin oletin (toki aiempaan kokemukseen perustuen) vain - en väittänyt.wsaarja kirjoitti:Koskaan en oo marmorilla yhtään autoani huollattanut mutta jos palvelu on tuollaista niin ei tarvi käydäkään.VolvostaBemariin kirjoitti:wsaarja kirjoitti: Voihan tuota kysäsistä, mutta veikkaanpa täällä marmorin sanovan --> "Njaah. Asentajamme ei kyllä löytänyt mistään mitään vikaa..."
Ja auto käy marmorihuollossa (nyt siis etelänaapurissa), koska takuu päällä ja mahdolliset goodwill caset jne jne