F11 vetokoukku?

Supa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 00:58

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Supa » 09 Helmi 2015, 14:48

Jos jollain tarvetta niin löytyisi alkuperäinen täyssähkönen koukku ylimääräsenä F11 peräisin. Privalla lisätietoja ;)

Voodoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Touko 2015, 10:41

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Voodoo » 18 Touko 2015, 22:08

Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.

Avatar
stonde73
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
Auto: F10 BMW 530dA xDrive
Paikkakunta: Helsinki

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja stonde73 » 23 Kesä 2015, 16:10

Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.
ex: E92 330 CxiA

jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + F11 520d M-Sport -11

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja jleinonen » 24 Kesä 2015, 10:21

stonde73 kirjoitti:
Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.
Jos autossa ei ole automaattista peräluukun aukaisua jalalla, mitä tuon ikäisessä ei pitäisi olla, voi vetokoukun asentaa huoletta. Ymmärtääkseni se tuli vm. 2012 autoihin comfort accessing päivityksen mukana.

Ja edelliseen viestiin liittyen, oman F11 auton koukun asennuksessa otettiin sähköt kuskin jalkatilasta. Varmaan Voodoo on jo koukun saanut asennettua...

Avatar
stonde73
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
Auto: F10 BMW 530dA xDrive
Paikkakunta: Helsinki

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja stonde73 » 24 Kesä 2015, 14:43

jleinonen kirjoitti:
stonde73 kirjoitti:
Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.
Jos autossa ei ole automaattista peräluukun aukaisua jalalla, mitä tuon ikäisessä ei pitäisi olla, voi vetokoukun asentaa huoletta. Ymmärtääkseni se tuli vm. 2012 autoihin comfort accessing päivityksen mukana.

Ja edelliseen viestiin liittyen, oman F11 auton koukun asennuksessa otettiin sähköt kuskin jalkatilasta. Varmaan Voodoo on jo koukun saanut asennettua...
Mulla toimii takaluukun avaus jalalla (tuontiauto, vaikuttaneeko asiaan) ja koukkupajan vastaus oli, että ei tule ongelmaa käytössä. Noh, laitan asennukseen ja katsotaan miten käy.
ex: E92 330 CxiA

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 481
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Huivei » 24 Kesä 2015, 16:57

Mulla on F10:ssä koukkupajan asentama Westfalian koukku Westfalian johtosarjalla (tämä piti pyytää erikseen). Toimii hyvin ja on helppo laittaa paikalleen. Itse en enää Thulen koukkuihin sotkeudu.

Avatar
Vito
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Helmi 2018, 21:58
Auto: BMW 535DA F11 Individual
Paikkakunta: Vaasa

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Vito » 23 Helmi 2018, 10:51

Voodoo kirjoitti:
18 Touko 2015, 22:08
Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:
......

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Niin onko kellään kokemusta tuosta mekaanisesti alle kääntyvästä koukusta? olisi mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin kokonaan irroitettava. ei tarvitsisi paskaista koukkua ottaa sisälle autoon...

tässä linkki. hintaeroa ei ole kuin pyöreesti satanen irroitettavaan koukkuun..
https://www.rameder.fi/vetokoukku-kaeae ... 993-2.html (ps. katsokaa se video)

marmorilla sanottiin että sähköllä allekääntyvää ei kannata laittaa kun hajoo 3:ssa vuodessa
Kuva

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 704
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 23 Helmi 2018, 14:41

Ei se sähköllä kääntyvä koukku niin äkkinäisesti hajoa. Sitä paitsi sitäkin voi ennakoivasti huoltaa ja hajottuakin vaihtaa sen yhden muovirattaan, vaikka marmori ei siihen myykään kuin koko kokonaisuuden "varaosana". Kallishan sähkökoukku kyllä on.

Janilind
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2017, 20:35

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Janilind » 27 Helmi 2018, 18:48

Itellä tuo sähkökoukku hieman lonksahtelee ulos tullessaan ja juminutkin matkalla pari kertaa.. Lienee tuo ratas vaihtokunnossa, mistäs rattaan sais kätsysti?

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 27 Helmi 2018, 23:32

Janilind kirjoitti:
27 Helmi 2018, 18:48
Itellä tuo sähkökoukku hieman lonksahtelee ulos tullessaan ja juminutkin matkalla pari kertaa.. Lienee tuo ratas vaihtokunnossa, mistäs rattaan sais kätsysti?
Kaveri noita on teettänyt alumiinista. Ei ole kylläkään ihan ilmaisia, kun alumiinin 3D-printtaus tarvittavalla tarkkuudella on vielä kohtuu kallista puuhaa. Jos tarvetta, niin voidaan privalla jatkaa.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 28 Helmi 2018, 06:20

Ammattikouluista kannattaa myös kysyä, monella on 3D printterit muoiville ja manuaali/CNC koneet metallisten osien tekemiseen. Hinta on yleensä edullinen mutta ei ilmainen.

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 28 Helmi 2018, 13:19

*Ari* kirjoitti:
28 Helmi 2018, 06:20
Ammattikouluista kannattaa myös kysyä, monella on 3D printterit muoiville ja manuaali/CNC koneet metallisten osien tekemiseen. Hinta on yleensä edullinen mutta ei ilmainen.
Mikään 3D-printattava muovilaatu ei näissä kestä. Sopii toki kysyä, miten tuollaisten rattaiden koneistus heiltä onnistuu.
Liitteet
16508286_10154949828982071_1328898719779921078_n.jpg
Rattaat
16508286_10154949828982071_1328898719779921078_n.jpg (33.26 KiB) Katsottu 945 kertaa

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 28 Helmi 2018, 16:20

On noi hieman haastavia oppilaille mutta onnistuu taitavimmilta, se on eri asia onko kaikissa amiksissa työstökoneet riittävällä tasolla että saa myös tehtyä.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 704
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 28 Helmi 2018, 16:41

Ei välttämättä tarvitse keksiä pyörää uudestaan, jos Latvian mies vielä rattaita tekee ja myy. http://forum.bmw5.co.uk/profile/50848-jaak-kãµivistik/
Ehkä joku muukin, kun vaan osaa googlettaa sopivasti.

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 337
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 01 Maalis 2018, 02:02

Wonderi kirjoitti:
28 Helmi 2018, 16:41
Ei välttämättä tarvitse keksiä pyörää uudestaan, jos Latvian mies vielä rattaita tekee ja myy. http://forum.bmw5.co.uk/profile/50848-jaak-kãµivistik/
Ehkä joku muukin, kun vaan osaa googlettaa sopivasti.
Ainakin aiemmin nuo Viron-kaverin rattaat oli 3D-printattu rosterista ja laatu oli todella kaukana näistä alumiinista printatuista. Tiedän tämän, koska yhden rattaan ehdin tuolta aikoinaan tilata. Laadukas alumiininen 3D-tuloste tehdään hienosta jauheesta ja jokainen kerros sintrataan laserilla. Rosterin 3d-printtaus tapahtuu pääsääntöisesti siten, että koko kappale printataan jauheesta ja hauras kappale uunitetaan kokonaisena. Tämä aiheuttaa printin ja uunituksen välissä herkästi epätarkkuuksia lopputuloksessa.

Ei ihan keskelle ole osunut tuo reikä. :mus:
Liitteet
9687803d-dd2c-40cc-91d5-d0087fd3850b.jpg
9687803d-dd2c-40cc-91d5-d0087fd3850b.jpg (127.94 KiB) Katsottu 835 kertaa
b4895e86-081a-4077-9403-fa763f76124e.jpg
b4895e86-081a-4077-9403-fa763f76124e.jpg (97.73 KiB) Katsottu 838 kertaa

Janilind
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2017, 20:35

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja Janilind » 23 Maalis 2018, 18:56

Koitin clavurion sulle laittaa privaviestiä, mutta taitaa jumittaa outboxiin.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3754
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F11 vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja salmol » 23 Maalis 2018, 19:19

Janilind kirjoitti:
23 Maalis 2018, 18:56
Koitin clavurion sulle laittaa privaviestiä, mutta taitaa jumittaa outboxiin.
Se näkyy lähtevissä muistaakseni niin kauan kunnes toinen lukee sen...
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6