F11 vetokoukku?

F10, F11, F07
Supa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 00:58

Jos jollain tarvetta niin löytyisi alkuperäinen täyssähkönen koukku ylimääräsenä F11 peräisin. Privalla lisätietoja ;)
Voodoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Touko 2015, 10:41

Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Avatar
stonde73
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
Auto: Volvo S90 T8
Paikkakunta: Helsinki

Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.
ex: E92 330 CxiA, F10 BMW 530dA xDrive
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

stonde73 kirjoitti:
Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.
Jos autossa ei ole automaattista peräluukun aukaisua jalalla, mitä tuon ikäisessä ei pitäisi olla, voi vetokoukun asentaa huoletta. Ymmärtääkseni se tuli vm. 2012 autoihin comfort accessing päivityksen mukana.

Ja edelliseen viestiin liittyen, oman F11 auton koukun asennuksessa otettiin sähköt kuskin jalkatilasta. Varmaan Voodoo on jo koukun saanut asennettua...
Avatar
stonde73
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
Auto: Volvo S90 T8
Paikkakunta: Helsinki

jleinonen kirjoitti:
stonde73 kirjoitti:
Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.
Jos autossa ei ole automaattista peräluukun aukaisua jalalla, mitä tuon ikäisessä ei pitäisi olla, voi vetokoukun asentaa huoletta. Ymmärtääkseni se tuli vm. 2012 autoihin comfort accessing päivityksen mukana.

Ja edelliseen viestiin liittyen, oman F11 auton koukun asennuksessa otettiin sähköt kuskin jalkatilasta. Varmaan Voodoo on jo koukun saanut asennettua...
Mulla toimii takaluukun avaus jalalla (tuontiauto, vaikuttaneeko asiaan) ja koukkupajan vastaus oli, että ei tule ongelmaa käytössä. Noh, laitan asennukseen ja katsotaan miten käy.
ex: E92 330 CxiA, F10 BMW 530dA xDrive
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Mulla on F10:ssä koukkupajan asentama Westfalian koukku Westfalian johtosarjalla (tämä piti pyytää erikseen). Toimii hyvin ja on helppo laittaa paikalleen. Itse en enää Thulen koukkuihin sotkeudu.
Avatar
Vito
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 20 Helmi 2018, 21:58
Auto: BMW 535DA F11 Individual 383/720
Paikkakunta: Vaasa

Voodoo kirjoitti: 18 Touko 2015, 22:08 Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:
......

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Niin onko kellään kokemusta tuosta mekaanisesti alle kääntyvästä koukusta? olisi mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin kokonaan irroitettava. ei tarvitsisi paskaista koukkua ottaa sisälle autoon...

tässä linkki. hintaeroa ei ole kuin pyöreesti satanen irroitettavaan koukkuun..
https://www.rameder.fi/vetokoukku-kaeae ... 993-2.html (ps. katsokaa se video)

marmorilla sanottiin että sähköllä allekääntyvää ei kannata laittaa kun hajoo 3:ssa vuodessa
Kuva
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei se sähköllä kääntyvä koukku niin äkkinäisesti hajoa. Sitä paitsi sitäkin voi ennakoivasti huoltaa ja hajottuakin vaihtaa sen yhden muovirattaan, vaikka marmori ei siihen myykään kuin koko kokonaisuuden "varaosana". Kallishan sähkökoukku kyllä on.
Janilind
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Loka 2017, 20:35

Itellä tuo sähkökoukku hieman lonksahtelee ulos tullessaan ja juminutkin matkalla pari kertaa.. Lienee tuo ratas vaihtokunnossa, mistäs rattaan sais kätsysti?
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Janilind kirjoitti: 27 Helmi 2018, 18:48 Itellä tuo sähkökoukku hieman lonksahtelee ulos tullessaan ja juminutkin matkalla pari kertaa.. Lienee tuo ratas vaihtokunnossa, mistäs rattaan sais kätsysti?
Kaveri noita on teettänyt alumiinista. Ei ole kylläkään ihan ilmaisia, kun alumiinin 3D-printtaus tarvittavalla tarkkuudella on vielä kohtuu kallista puuhaa. Jos tarvetta, niin voidaan privalla jatkaa.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Ammattikouluista kannattaa myös kysyä, monella on 3D printterit muoiville ja manuaali/CNC koneet metallisten osien tekemiseen. Hinta on yleensä edullinen mutta ei ilmainen.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

*Ari* kirjoitti: 28 Helmi 2018, 06:20 Ammattikouluista kannattaa myös kysyä, monella on 3D printterit muoiville ja manuaali/CNC koneet metallisten osien tekemiseen. Hinta on yleensä edullinen mutta ei ilmainen.
Mikään 3D-printattava muovilaatu ei näissä kestä. Sopii toki kysyä, miten tuollaisten rattaiden koneistus heiltä onnistuu.
Liitteet
Rattaat
Rattaat
16508286_10154949828982071_1328898719779921078_n.jpg (33.26 KiB) Katsottu 12982 kertaa
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

On noi hieman haastavia oppilaille mutta onnistuu taitavimmilta, se on eri asia onko kaikissa amiksissa työstökoneet riittävällä tasolla että saa myös tehtyä.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei välttämättä tarvitse keksiä pyörää uudestaan, jos Latvian mies vielä rattaita tekee ja myy. http://forum.bmw5.co.uk/profile/50848-jaak-kãµivistik/
Ehkä joku muukin, kun vaan osaa googlettaa sopivasti.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Wonderi kirjoitti: 28 Helmi 2018, 16:41 Ei välttämättä tarvitse keksiä pyörää uudestaan, jos Latvian mies vielä rattaita tekee ja myy. http://forum.bmw5.co.uk/profile/50848-jaak-kãµivistik/
Ehkä joku muukin, kun vaan osaa googlettaa sopivasti.
Ainakin aiemmin nuo Viron-kaverin rattaat oli 3D-printattu rosterista ja laatu oli todella kaukana näistä alumiinista printatuista. Tiedän tämän, koska yhden rattaan ehdin tuolta aikoinaan tilata. Laadukas alumiininen 3D-tuloste tehdään hienosta jauheesta ja jokainen kerros sintrataan laserilla. Rosterin 3d-printtaus tapahtuu pääsääntöisesti siten, että koko kappale printataan jauheesta ja hauras kappale uunitetaan kokonaisena. Tämä aiheuttaa printin ja uunituksen välissä herkästi epätarkkuuksia lopputuloksessa.

Ei ihan keskelle ole osunut tuo reikä. :mus:
Liitteet
9687803d-dd2c-40cc-91d5-d0087fd3850b.jpg
9687803d-dd2c-40cc-91d5-d0087fd3850b.jpg (127.94 KiB) Katsottu 12872 kertaa
b4895e86-081a-4077-9403-fa763f76124e.jpg
b4895e86-081a-4077-9403-fa763f76124e.jpg (97.73 KiB) Katsottu 12875 kertaa
Janilind
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 20 Loka 2017, 20:35

Koitin clavurion sulle laittaa privaviestiä, mutta taitaa jumittaa outboxiin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Janilind kirjoitti: 23 Maalis 2018, 18:56 Koitin clavurion sulle laittaa privaviestiä, mutta taitaa jumittaa outboxiin.
Se näkyy lähtevissä muistaakseni niin kauan kunnes toinen lukee sen...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
awd-69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 21:39

Koukkua vailla, irroitettava koukku hakusessa. Löytyykö täältä yrittäjää joka haluaisi tehdä tarjouksen ko. asiasta?
Auto:F10 LCI, xdrive.
Yhteydenotot: jarihuttunen169@gmail.com

Espoo, Kuopio/Mikkeli väli.
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
Vastaa Viestiin