F11 vetokoukku?

F10, F11, F07
Avatar
FullFrame
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 14:37
Auto: BMW F10 520da Sport Business

Jokker kirjoitti:
Miksi Thule on huono?
Eivät tarkemmin kertoneet perusteluja tuohon enkä ole toistaiseksi tiedustellut niitä itsekään. Ja tarkennetaan että siis nimenomaan huono f10 malliin.
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Bemuawd kirjoitti:Eikö joku foorumilla ollut tyytymätön Koukkupajan asennukseen kun eivät saanet koodattua takatutkaa pois käytöstä kärryä vetäessä?
Joo, siitä on paljon juttua F30 osastossa. Mutta vika ei ollut Koukkupajan vaan F30 sähköissä, joissa on jotain uutta ja pdc:n ohjauksen toteutus on osoittautunut hankalaksi sähkösarjojen valmistajille.

Jokkerin kuvien perusteella Thulen koukussa ei ole muuta vikaa kuin että se jää aavistuksen näkyviin. Veikkaan kyllä että syynä suositukseen on, että Koukkupajalla on paremmat katteet Aragonin koukussa. :mus: Ovat nimittäin Koukkupajassa mestareita löytämään täälläpäin vähemmän käytettyjä tuotteita. F30:seenkin oli asennettu GDW:n koukku ja ECS:n sähköt.

En ole ennen kuullut moisesta tuotteesta, joten kävin Aragonin sivuilla katsomassa malleja, mutta eipä tuosta paljoa viisaammaksi tullut. Voi olla hyväkin tai sitten ei. Lähinnä arveluttaa, miten mekanismin kestää. Minä konservatiivisena kuluttajana pitäytyisin kyllä Westfalian, Thulen, Bosalin tai Kovilin koukuissa.
Viimeksi muokannut vesil, 23 Elo 2013, 14:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jokker
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 00:08
Auto: F11 520dA

FullFrame kirjoitti:Eivät tarkemmin kertoneet perusteluja tuohon enkä ole toistaiseksi tiedustellut niitä itsekään. Ja tarkennetaan että siis nimenomaan huono f10 malliin.
Ok, olisko kyseessä just saatavuus ja asennushaasteet... En ainakaan erityistä moitittavaa oo Thulen koukuista + BMW:stä löytänyt netistä.

Helsingin Autoextra laittoi mulle Thulen koukun, pyydä sieltäkin tarjous.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

FullFrame kirjoitti:
Jokker kirjoitti:
Miksi Thule on huono?
Eivät tarkemmin kertoneet perusteluja tuohon enkä ole toistaiseksi tiedustellut niitä itsekään. Ja tarkennetaan että siis nimenomaan huono f10 malliin.
Kysele myöskin tarjouksia Uudenmaan Autovarustelusta.Heillä on paljon myös koukku asenneuksia.
rville
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
Paikkakunta: Pori

Vaikka itsellä on F31, niin kysyn/kommentoin silti.
Thulen BMA koukku, eli mekaanisesti irroitettava päätti alkaa kiukuttelemaan ihan urakalla.
Eli keski klipsu joka koukun lukitsee, jumittaa koko rahalla. Kun koukun laittaa paikoilleen,
Se klipsu nousee sen verran ettei koukkua saa pois, mutta se on ihan "huulilla"= ei uskalla
Kärryä vetää. Koitin elvyttää sitä, jopa crc:llä, vaikka se nimenomaan kielletään ohjeissa,
Mutta en ole onnistunut saamaan koukkua toimimaan.
Eli onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Jokker
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 00:08
Auto: F11 520dA

rville kirjoitti:Vaikka itsellä on F31, niin kysyn/kommentoin silti.
Thulen BMA koukku, eli mekaanisesti irroitettava päätti alkaa kiukuttelemaan ihan urakalla.
Eli keski klipsu joka koukun lukitsee, jumittaa koko rahalla. Kun koukun laittaa paikoilleen,
Se klipsu nousee sen verran ettei koukkua saa pois, mutta se on ihan "huulilla"= ei uskalla
Kärryä vetää. Koitin elvyttää sitä, jopa crc:llä, vaikka se nimenomaan kielletään ohjeissa,
Mutta en ole onnistunut saamaan koukkua toimimaan.
Eli onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
En tiedä onko sama ongelma, mutta mulla oli mekanismi alussa hyvin jäykkä. Jos koukun laittoi perille asti avausmekanismin kahvasta kääntäen niin sen kielen/klipsun jousi ei napsauttanut kieltä tarpeeksi pitkälle (jäi se merkkiväri punaiselle). Jättää vähän enemmän ulos ja sitten ronskimmin painaa koukkua maata kohti, esim. pistää jalalla vähän painoa koukun päälle, niin mulla ainakin naksahtaa koukku perille asti (merkkiväri vihreä).
rville
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
Paikkakunta: Pori

Jäykkähän tuo on. Merkkiväri muuttuu vihreäksi, mutta kieli tulee ulos niin vähän ettei lukitu kunnolla.
Koukku heiluu monta senttiä joka suuntaan. Lisäksi koukku on jumissa siten, ettei enää irtoa...
Jokker
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 00:08
Auto: F11 520dA

Hmm.. Mulla koukku ei heilu kyllä sivu- tai pitkittäissuuntaan yhtään ennen lopullista lukittautumista (menee kuin kiskoilla sovitteeseen). Onhan sulla se sovitekappale stabiili?
NBW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
Auto: BMW f10 520d
Paikkakunta: Pohojanmaa

Ennen tulevaa kevättä pitää asennuttaa f10:iin koukku ja koukkupajan palveluksia olin ajatellut käyttää. Edelliseen e90 autoon asennutin käyttöautolla kiinteän koukun ja hinnaksi muodostui rapiat 2 tonnia asennuksineen ja lisäksi jouduin käydä sielä pari kertaa ennen kuin 13 napaisen sähköt oli niin kuin piti.

Enää en heidän palvelujaan käytä, vaan jonkun muun reitin kautta hoituu seuraava. Mielellään semmonen koukku jottei tarviis puskuria silppoa.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Onkos näissä sähköisissä vetokoukuissa myös kauko-ohjausmahdollisuus ?

Kun muistelen jostain youtube videossa, että koukku toimi myös biimerin kaukosäätimellä...en tosin onnistunut nyt sitä videota löytämään.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Pitäis laittaa irroitettava koukku F11 malliin. Autossa on comfort access varustelu, onko tietoa aiheuttaako mitään ongelmia?

EDIT:
Ilmeisesti ei aiheuta ongelmia, koska vuosimallissa 2011 ei ole tuota takaluukun potkuaukaisua. Tulee vasta vm. 2012 autoissa.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Päivän hinta F11 Westfalian irrotettavalle koukulle 770e asennettuna Koukkupajalta. Ihan asiallinen hinta.
Tsei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Tammi 2013, 22:17
Auto: F11 530d xDrive -11

jusape kirjoitti:Päivän hinta F11 Westfalian irrotettavalle koukulle 770e asennettuna Koukkupajalta. Ihan asiallinen hinta.
Itse tilasin samanlaisen PF Jonesilta hintaan 400e sis. rahti. Asennus oli 250e, joten hiukan halvempi kokonaisuudessaan. Ei toki isoa eroa.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

vesil kirjoitti:Westfalian koukku on nyt sitten asennettu, ihan omatoimisesti ja koodaamatta :thup:

....

Operaatio meni ilman suurempia ihmettelyjä Westfalian ohjeiden mukaan noin kuudessa tunnissa rauhassa tehden. Ensimmäiseksi täytyy antaa tunnustusta Westfalian sarjan tuotteistukselle. Kaikki tarvittava oli mukana työkaluja lukuunottamatta ja osien sopivuus ja johtojen mitoitus oli erinomainen. Itse koukku on todellakin samanlainen kuin Pre-LCI E60/E61 tehdasasenteinen irrotettava koukku, joten monelle meille tuttu ja varmasti toimiva kapistus

.......

Sitten testin tulokset toimivuudesta ilman koodausta: Auto tunnistaa kärryn kytkemisen, kun kärryn johto kytketään. Seuraavat toiminnot olen havainnut:
- PDC kytkeytyy pois ja näytössä näkyy koukun kuva
- Peruutuskamerassa ei muutosta (helpottaa muuten hurjasti kärryn lähelle peruuttamista :) )
- Takasumuvalo autosta kytkeytyy pois
- Auto tunnistaa myös kärrystä palaneen polttimon

Kun koukun ottaa irti, niin autossa ei näy mitään ylimääristä. Kaikki osat ovat hienosti piilossa puskurin takana ja tehty reikä ei näy mihinkään, jos ei mene auto alle kurkkimaan.

Voisi olettaa, että ajonvakautuskin menee kärry tilaan niin kuin Westfalia lupaa, mutta tätä en testannut ;)
Minulla on koukun asennus f10:een edessä ja ajattelin laittaa westfalian koukun.

Tietääkö kukaan, mitä johtosarjaa Westfalia käyttää vai onko heillä oma sarja?
Mitä sähkösarjaa koukkupaja käyttää westfalian kanssa?
vesil
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 14 Touko 2011, 22:03

Westfalia tekee sekä koukkuja että johtosarjoja.
NBW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
Auto: BMW f10 520d
Paikkakunta: Pohojanmaa

Minulle koukkupaja Vaasassa asensi Westfalian koukun ja thulen sähköt. Hyvin ja ilman ongelmia on pelittänyt koko viime kesän parkkitutkineen päivineen muutaman tuhannen kilsan asuntovaunun vedot.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Onko joku vetänyt pitkää/painavaa kärryä irrotettavalla koukulla? Itselläni nyt tuo Aragon, koukku tulee tosi pitkälle taakse ja selkeästi kärry pompottaa autoa.Tai sitten syy on ylijäykkä x-driven ilmaperä.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Millaista pompotusta tarkoitat? Voisiko pompotus johtua kärrystä tai sen kuormauksesta? Onhan aisapainot oikein (ja onhan aisapainoa)? Painavallakaan kärryllä ei saisi olla enempää kuin 50 kg aisapainoa, mutta jonkin verran sitä pitää olla, tai muuten pompotus on varmaa.

Irrotettava koukku ei sen enempää pompota kuin kiinteä koukku.
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

jusape kirjoitti:Onko joku vetänyt pitkää/painavaa kärryä irrotettavalla koukulla? Itselläni nyt tuo Aragon, koukku tulee tosi pitkälle taakse ja selkeästi kärry pompottaa autoa.Tai sitten syy on ylijäykkä x-driven ilmaperä.
Jos momenttivarsi kasvaa kasvaa myös momentti. Eli pienennnä aisapainoa, kuitenkin sitä pitää olla, ettei ala esim. väistöissä kampeamaan auton perää.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Tulee vedettyä kärryä joka viikko harrastehommissa. Kärryssäni on sellaiset vanteet, jotka talvella herkästi keräävät jäätä ja näkyy/tuntuu sitten pompotuksena. Lisäksi huomasin kärryn ollessa uusi, että välillä nypytti perässä. Ei kuitenkaan aina. Käytin renkaat tasapainotuksessa ja tämä hävivi. Ilmeisesti sitten akselipainon ollessa joku tietty määrä, siirtyi kärryn rungon resonointi vetoautoon ja toisella painolla taas ei. Vaikka noin niinku käsivaralta pyrinkin varmistamaan että akselipaino olisi järkevä. Oikeasti varmaan vaihtelee jonkun verran.
Vastaa Viestiin