Eivät tarkemmin kertoneet perusteluja tuohon enkä ole toistaiseksi tiedustellut niitä itsekään. Ja tarkennetaan että siis nimenomaan huono f10 malliin.Jokker kirjoitti:
Miksi Thule on huono?
F11 vetokoukku?
- FullFrame
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 14:37
- Auto: BMW F10 520da Sport Business
Joo, siitä on paljon juttua F30 osastossa. Mutta vika ei ollut Koukkupajan vaan F30 sähköissä, joissa on jotain uutta ja pdc:n ohjauksen toteutus on osoittautunut hankalaksi sähkösarjojen valmistajille.Bemuawd kirjoitti:Eikö joku foorumilla ollut tyytymätön Koukkupajan asennukseen kun eivät saanet koodattua takatutkaa pois käytöstä kärryä vetäessä?
Jokkerin kuvien perusteella Thulen koukussa ei ole muuta vikaa kuin että se jää aavistuksen näkyviin. Veikkaan kyllä että syynä suositukseen on, että Koukkupajalla on paremmat katteet Aragonin koukussa. Ovat nimittäin Koukkupajassa mestareita löytämään täälläpäin vähemmän käytettyjä tuotteita. F30:seenkin oli asennettu GDW:n koukku ja ECS:n sähköt.
En ole ennen kuullut moisesta tuotteesta, joten kävin Aragonin sivuilla katsomassa malleja, mutta eipä tuosta paljoa viisaammaksi tullut. Voi olla hyväkin tai sitten ei. Lähinnä arveluttaa, miten mekanismin kestää. Minä konservatiivisena kuluttajana pitäytyisin kyllä Westfalian, Thulen, Bosalin tai Kovilin koukuissa.
Viimeksi muokannut vesil, 23 Elo 2013, 14:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ok, olisko kyseessä just saatavuus ja asennushaasteet... En ainakaan erityistä moitittavaa oo Thulen koukuista + BMW:stä löytänyt netistä.FullFrame kirjoitti:Eivät tarkemmin kertoneet perusteluja tuohon enkä ole toistaiseksi tiedustellut niitä itsekään. Ja tarkennetaan että siis nimenomaan huono f10 malliin.
Helsingin Autoextra laittoi mulle Thulen koukun, pyydä sieltäkin tarjous.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Kysele myöskin tarjouksia Uudenmaan Autovarustelusta.Heillä on paljon myös koukku asenneuksia.FullFrame kirjoitti:Eivät tarkemmin kertoneet perusteluja tuohon enkä ole toistaiseksi tiedustellut niitä itsekään. Ja tarkennetaan että siis nimenomaan huono f10 malliin.Jokker kirjoitti:
Miksi Thule on huono?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
- Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
- Paikkakunta: Pori
Vaikka itsellä on F31, niin kysyn/kommentoin silti.
Thulen BMA koukku, eli mekaanisesti irroitettava päätti alkaa kiukuttelemaan ihan urakalla.
Eli keski klipsu joka koukun lukitsee, jumittaa koko rahalla. Kun koukun laittaa paikoilleen,
Se klipsu nousee sen verran ettei koukkua saa pois, mutta se on ihan "huulilla"= ei uskalla
Kärryä vetää. Koitin elvyttää sitä, jopa crc:llä, vaikka se nimenomaan kielletään ohjeissa,
Mutta en ole onnistunut saamaan koukkua toimimaan.
Eli onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Thulen BMA koukku, eli mekaanisesti irroitettava päätti alkaa kiukuttelemaan ihan urakalla.
Eli keski klipsu joka koukun lukitsee, jumittaa koko rahalla. Kun koukun laittaa paikoilleen,
Se klipsu nousee sen verran ettei koukkua saa pois, mutta se on ihan "huulilla"= ei uskalla
Kärryä vetää. Koitin elvyttää sitä, jopa crc:llä, vaikka se nimenomaan kielletään ohjeissa,
Mutta en ole onnistunut saamaan koukkua toimimaan.
Eli onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
En tiedä onko sama ongelma, mutta mulla oli mekanismi alussa hyvin jäykkä. Jos koukun laittoi perille asti avausmekanismin kahvasta kääntäen niin sen kielen/klipsun jousi ei napsauttanut kieltä tarpeeksi pitkälle (jäi se merkkiväri punaiselle). Jättää vähän enemmän ulos ja sitten ronskimmin painaa koukkua maata kohti, esim. pistää jalalla vähän painoa koukun päälle, niin mulla ainakin naksahtaa koukku perille asti (merkkiväri vihreä).rville kirjoitti:Vaikka itsellä on F31, niin kysyn/kommentoin silti.
Thulen BMA koukku, eli mekaanisesti irroitettava päätti alkaa kiukuttelemaan ihan urakalla.
Eli keski klipsu joka koukun lukitsee, jumittaa koko rahalla. Kun koukun laittaa paikoilleen,
Se klipsu nousee sen verran ettei koukkua saa pois, mutta se on ihan "huulilla"= ei uskalla
Kärryä vetää. Koitin elvyttää sitä, jopa crc:llä, vaikka se nimenomaan kielletään ohjeissa,
Mutta en ole onnistunut saamaan koukkua toimimaan.
Eli onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 31 Maalis 2013, 18:20
- Auto: F11 530 xda, F21 114i, 964
- Paikkakunta: Pori
Jäykkähän tuo on. Merkkiväri muuttuu vihreäksi, mutta kieli tulee ulos niin vähän ettei lukitu kunnolla.
Koukku heiluu monta senttiä joka suuntaan. Lisäksi koukku on jumissa siten, ettei enää irtoa...
Koukku heiluu monta senttiä joka suuntaan. Lisäksi koukku on jumissa siten, ettei enää irtoa...
Hmm.. Mulla koukku ei heilu kyllä sivu- tai pitkittäissuuntaan yhtään ennen lopullista lukittautumista (menee kuin kiskoilla sovitteeseen). Onhan sulla se sovitekappale stabiili?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
- Auto: BMW f10 520d
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Ennen tulevaa kevättä pitää asennuttaa f10:iin koukku ja koukkupajan palveluksia olin ajatellut käyttää. Edelliseen e90 autoon asennutin käyttöautolla kiinteän koukun ja hinnaksi muodostui rapiat 2 tonnia asennuksineen ja lisäksi jouduin käydä sielä pari kertaa ennen kuin 13 napaisen sähköt oli niin kuin piti.
Enää en heidän palvelujaan käytä, vaan jonkun muun reitin kautta hoituu seuraava. Mielellään semmonen koukku jottei tarviis puskuria silppoa.
Enää en heidän palvelujaan käytä, vaan jonkun muun reitin kautta hoituu seuraava. Mielellään semmonen koukku jottei tarviis puskuria silppoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Pitäis laittaa irroitettava koukku F11 malliin. Autossa on comfort access varustelu, onko tietoa aiheuttaako mitään ongelmia?
EDIT:
Ilmeisesti ei aiheuta ongelmia, koska vuosimallissa 2011 ei ole tuota takaluukun potkuaukaisua. Tulee vasta vm. 2012 autoissa.
EDIT:
Ilmeisesti ei aiheuta ongelmia, koska vuosimallissa 2011 ei ole tuota takaluukun potkuaukaisua. Tulee vasta vm. 2012 autoissa.
Itse tilasin samanlaisen PF Jonesilta hintaan 400e sis. rahti. Asennus oli 250e, joten hiukan halvempi kokonaisuudessaan. Ei toki isoa eroa.jusape kirjoitti:Päivän hinta F11 Westfalian irrotettavalle koukulle 770e asennettuna Koukkupajalta. Ihan asiallinen hinta.
Minulla on koukun asennus f10:een edessä ja ajattelin laittaa westfalian koukun.vesil kirjoitti:Westfalian koukku on nyt sitten asennettu, ihan omatoimisesti ja koodaamatta
....
Operaatio meni ilman suurempia ihmettelyjä Westfalian ohjeiden mukaan noin kuudessa tunnissa rauhassa tehden. Ensimmäiseksi täytyy antaa tunnustusta Westfalian sarjan tuotteistukselle. Kaikki tarvittava oli mukana työkaluja lukuunottamatta ja osien sopivuus ja johtojen mitoitus oli erinomainen. Itse koukku on todellakin samanlainen kuin Pre-LCI E60/E61 tehdasasenteinen irrotettava koukku, joten monelle meille tuttu ja varmasti toimiva kapistus
.......
Sitten testin tulokset toimivuudesta ilman koodausta: Auto tunnistaa kärryn kytkemisen, kun kärryn johto kytketään. Seuraavat toiminnot olen havainnut:
- PDC kytkeytyy pois ja näytössä näkyy koukun kuva
- Peruutuskamerassa ei muutosta (helpottaa muuten hurjasti kärryn lähelle peruuttamista )
- Takasumuvalo autosta kytkeytyy pois
- Auto tunnistaa myös kärrystä palaneen polttimon
Kun koukun ottaa irti, niin autossa ei näy mitään ylimääristä. Kaikki osat ovat hienosti piilossa puskurin takana ja tehty reikä ei näy mihinkään, jos ei mene auto alle kurkkimaan.
Voisi olettaa, että ajonvakautuskin menee kärry tilaan niin kuin Westfalia lupaa, mutta tätä en testannut
Tietääkö kukaan, mitä johtosarjaa Westfalia käyttää vai onko heillä oma sarja?
Mitä sähkösarjaa koukkupaja käyttää westfalian kanssa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
- Auto: BMW f10 520d
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Minulle koukkupaja Vaasassa asensi Westfalian koukun ja thulen sähköt. Hyvin ja ilman ongelmia on pelittänyt koko viime kesän parkkitutkineen päivineen muutaman tuhannen kilsan asuntovaunun vedot.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 150
- Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
- Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014
Onko joku vetänyt pitkää/painavaa kärryä irrotettavalla koukulla? Itselläni nyt tuo Aragon, koukku tulee tosi pitkälle taakse ja selkeästi kärry pompottaa autoa.Tai sitten syy on ylijäykkä x-driven ilmaperä.
Millaista pompotusta tarkoitat? Voisiko pompotus johtua kärrystä tai sen kuormauksesta? Onhan aisapainot oikein (ja onhan aisapainoa)? Painavallakaan kärryllä ei saisi olla enempää kuin 50 kg aisapainoa, mutta jonkin verran sitä pitää olla, tai muuten pompotus on varmaa.
Irrotettava koukku ei sen enempää pompota kuin kiinteä koukku.
Irrotettava koukku ei sen enempää pompota kuin kiinteä koukku.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Jos momenttivarsi kasvaa kasvaa myös momentti. Eli pienennnä aisapainoa, kuitenkin sitä pitää olla, ettei ala esim. väistöissä kampeamaan auton perää.jusape kirjoitti:Onko joku vetänyt pitkää/painavaa kärryä irrotettavalla koukulla? Itselläni nyt tuo Aragon, koukku tulee tosi pitkälle taakse ja selkeästi kärry pompottaa autoa.Tai sitten syy on ylijäykkä x-driven ilmaperä.
Tulee vedettyä kärryä joka viikko harrastehommissa. Kärryssäni on sellaiset vanteet, jotka talvella herkästi keräävät jäätä ja näkyy/tuntuu sitten pompotuksena. Lisäksi huomasin kärryn ollessa uusi, että välillä nypytti perässä. Ei kuitenkaan aina. Käytin renkaat tasapainotuksessa ja tämä hävivi. Ilmeisesti sitten akselipainon ollessa joku tietty määrä, siirtyi kärryn rungon resonointi vetoautoon ja toisella painolla taas ei. Vaikka noin niinku käsivaralta pyrinkin varmistamaan että akselipaino olisi järkevä. Oikeasti varmaan vaihtelee jonkun verran.