Sivu 4/4

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 09 Helmi 2015, 14:48
Kirjoittaja Supa
Jos jollain tarvetta niin löytyisi alkuperäinen täyssähkönen koukku ylimääräsenä F11 peräisin. Privalla lisätietoja ;)

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 18 Touko 2015, 22:08
Kirjoittaja Voodoo
Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 23 Kesä 2015, 16:10
Kirjoittaja stonde73
Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 10:21
Kirjoittaja jleinonen
stonde73 kirjoitti:
Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.
Jos autossa ei ole automaattista peräluukun aukaisua jalalla, mitä tuon ikäisessä ei pitäisi olla, voi vetokoukun asentaa huoletta. Ymmärtääkseni se tuli vm. 2012 autoihin comfort accessing päivityksen mukana.

Ja edelliseen viestiin liittyen, oman F11 auton koukun asennuksessa otettiin sähköt kuskin jalkatilasta. Varmaan Voodoo on jo koukun saanut asennettua...

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 14:43
Kirjoittaja stonde73
jleinonen kirjoitti:
stonde73 kirjoitti:
Voodoo kirjoitti:Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:

Remark / Important notice:
BMW 5er type F10/F11, no car with comfort unlocking hatchback (foot
activity), no model M5, no Active Hybrid - please check before your
order !; retractable system, a cutting in the bumper is necessary in an
area where you don't see it; You have to encode the electric set after
installation; delivery time to Finland are nearly 3-4 days

Onko koukku ja Comfort Access mahdollinen yhdistelmä lainkaan, vai onko tuota jalan heilautuksella tapahtuvaa aukaisua mahdollista koodata pois ja unohtaa koko systeemi? Onko muuten tuo ominaisuus edes vakiona kaikissa CA:lla varustetuissa LCI autoissa ensinnäkään?

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Saitko tähän jotain vastausta? Itsellä vastaava haaste, mutta koukulle olisi suuri tarve, auto tosin f10 mallinen vuodelta 2011.
Jos autossa ei ole automaattista peräluukun aukaisua jalalla, mitä tuon ikäisessä ei pitäisi olla, voi vetokoukun asentaa huoletta. Ymmärtääkseni se tuli vm. 2012 autoihin comfort accessing päivityksen mukana.

Ja edelliseen viestiin liittyen, oman F11 auton koukun asennuksessa otettiin sähköt kuskin jalkatilasta. Varmaan Voodoo on jo koukun saanut asennettua...
Mulla toimii takaluukun avaus jalalla (tuontiauto, vaikuttaneeko asiaan) ja koukkupajan vastaus oli, että ei tule ongelmaa käytössä. Noh, laitan asennukseen ja katsotaan miten käy.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 16:57
Kirjoittaja Huivei
Mulla on F10:ssä koukkupajan asentama Westfalian koukku Westfalian johtosarjalla (tämä piti pyytää erikseen). Toimii hyvin ja on helppo laittaa paikalleen. Itse en enää Thulen koukkuihin sotkeudu.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 23 Helmi 2018, 10:51
Kirjoittaja Vito
Voodoo kirjoitti: 18 Touko 2015, 22:08 Onko täällä kokemusta vetokoukun asentamisesta LCI malliin, jossa on Comfort access?
Tarkoituksenani olisi Thule/Brink MX mekaanisesti puskurin alle taittuva koukku, mutta saamassani tarjouksessa on seuraava huomautus:
......

Toinen kysymys on sitten että onko kukaan ottanut CAN väylää koukun asennuksessa oikean takapyörän paikkeilta?
Tarjotun sähkösarjan asennusohjeissa tuota tarjotaan vaihtoehdoksi sille että piuha vedettäisiin kuskin jalkatilaan asti.
Niin onko kellään kokemusta tuosta mekaanisesti alle kääntyvästä koukusta? olisi mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin kokonaan irroitettava. ei tarvitsisi paskaista koukkua ottaa sisälle autoon...

tässä linkki. hintaeroa ei ole kuin pyöreesti satanen irroitettavaan koukkuun..
https://www.rameder.fi/vetokoukku-kaeae ... 993-2.html (ps. katsokaa se video)

marmorilla sanottiin että sähköllä allekääntyvää ei kannata laittaa kun hajoo 3:ssa vuodessa

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 23 Helmi 2018, 14:41
Kirjoittaja Wonderi
Ei se sähköllä kääntyvä koukku niin äkkinäisesti hajoa. Sitä paitsi sitäkin voi ennakoivasti huoltaa ja hajottuakin vaihtaa sen yhden muovirattaan, vaikka marmori ei siihen myykään kuin koko kokonaisuuden "varaosana". Kallishan sähkökoukku kyllä on.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 27 Helmi 2018, 18:48
Kirjoittaja Janilind
Itellä tuo sähkökoukku hieman lonksahtelee ulos tullessaan ja juminutkin matkalla pari kertaa.. Lienee tuo ratas vaihtokunnossa, mistäs rattaan sais kätsysti?

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 27 Helmi 2018, 23:32
Kirjoittaja Clavurion
Janilind kirjoitti: 27 Helmi 2018, 18:48 Itellä tuo sähkökoukku hieman lonksahtelee ulos tullessaan ja juminutkin matkalla pari kertaa.. Lienee tuo ratas vaihtokunnossa, mistäs rattaan sais kätsysti?
Kaveri noita on teettänyt alumiinista. Ei ole kylläkään ihan ilmaisia, kun alumiinin 3D-printtaus tarvittavalla tarkkuudella on vielä kohtuu kallista puuhaa. Jos tarvetta, niin voidaan privalla jatkaa.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 28 Helmi 2018, 06:20
Kirjoittaja *Ari*
Ammattikouluista kannattaa myös kysyä, monella on 3D printterit muoiville ja manuaali/CNC koneet metallisten osien tekemiseen. Hinta on yleensä edullinen mutta ei ilmainen.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 28 Helmi 2018, 13:19
Kirjoittaja Clavurion
*Ari* kirjoitti: 28 Helmi 2018, 06:20 Ammattikouluista kannattaa myös kysyä, monella on 3D printterit muoiville ja manuaali/CNC koneet metallisten osien tekemiseen. Hinta on yleensä edullinen mutta ei ilmainen.
Mikään 3D-printattava muovilaatu ei näissä kestä. Sopii toki kysyä, miten tuollaisten rattaiden koneistus heiltä onnistuu.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 28 Helmi 2018, 16:20
Kirjoittaja *Ari*
On noi hieman haastavia oppilaille mutta onnistuu taitavimmilta, se on eri asia onko kaikissa amiksissa työstökoneet riittävällä tasolla että saa myös tehtyä.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 28 Helmi 2018, 16:41
Kirjoittaja Wonderi
Ei välttämättä tarvitse keksiä pyörää uudestaan, jos Latvian mies vielä rattaita tekee ja myy. http://forum.bmw5.co.uk/profile/50848-jaak-kãµivistik/
Ehkä joku muukin, kun vaan osaa googlettaa sopivasti.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 01 Maalis 2018, 02:02
Kirjoittaja Clavurion
Wonderi kirjoitti: 28 Helmi 2018, 16:41 Ei välttämättä tarvitse keksiä pyörää uudestaan, jos Latvian mies vielä rattaita tekee ja myy. http://forum.bmw5.co.uk/profile/50848-jaak-kãµivistik/
Ehkä joku muukin, kun vaan osaa googlettaa sopivasti.
Ainakin aiemmin nuo Viron-kaverin rattaat oli 3D-printattu rosterista ja laatu oli todella kaukana näistä alumiinista printatuista. Tiedän tämän, koska yhden rattaan ehdin tuolta aikoinaan tilata. Laadukas alumiininen 3D-tuloste tehdään hienosta jauheesta ja jokainen kerros sintrataan laserilla. Rosterin 3d-printtaus tapahtuu pääsääntöisesti siten, että koko kappale printataan jauheesta ja hauras kappale uunitetaan kokonaisena. Tämä aiheuttaa printin ja uunituksen välissä herkästi epätarkkuuksia lopputuloksessa.

Ei ihan keskelle ole osunut tuo reikä. :mus:

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 23 Maalis 2018, 18:56
Kirjoittaja Janilind
Koitin clavurion sulle laittaa privaviestiä, mutta taitaa jumittaa outboxiin.

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 23 Maalis 2018, 19:19
Kirjoittaja salmol
Janilind kirjoitti: 23 Maalis 2018, 18:56 Koitin clavurion sulle laittaa privaviestiä, mutta taitaa jumittaa outboxiin.
Se näkyy lähtevissä muistaakseni niin kauan kunnes toinen lukee sen...

Re: F11 vetokoukku?

Lähetetty: 05 Tammi 2019, 21:38
Kirjoittaja awd-69
Koukkua vailla, irroitettava koukku hakusessa. Löytyykö täältä yrittäjää joka haluaisi tehdä tarjouksen ko. asiasta?
Auto:F10 LCI, xdrive.
Yhteydenotot: jarihuttunen169@gmail.com

Espoo, Kuopio/Mikkeli väli.