Laitanpa kokemuksia omasta 520d xDrive kulkineesta. Miksikö päivitys? Siksi että nyt päätin pitää tämän auton ns. pitkään – eli toiset 4 vuotta mahdollisesti. Kesällä täyttää auto 4 vuotta; ja silloin mittarissa tulee olemaan ihan snadisti yli 100 000km. Nyt kilometrejä on 93 000. Päätös pohjautuu siihen, että nämä F1x-sarjan autot eivät ole enää minkään arvoisia G3x.n tulon myötä. Omassakin vaihtohyvitys G31:een (tuossa juuri tarjouksen sain, joka päätöksen naulasi) on yli 50 000 EUR vähemmän kuin ostohinta 44 kuukautta sitten. Arvon alenema siis noin 1150 EUR kuukaudessa ja ensi kesään mennessä 13 000 EUR vuodessa. Liian hapokasta….
Auto on muutamaa kiven iskemää lukuun ottamatta päältä ja sisältä kuin uusi. Rattia ja Comforttien nahkoja on muutaman kerran vuodessa nysvätty kissasaippualla ja Bemarin omilla aineilla, joten edes ratti ei kiillä. Huoltohistoria tähän 93 000 kilometriin mennessä on:
• Vapaaehtoinen öljynvaihto n. 15 000 km
• Eka huolto n. 30 000 km
• Jarruneste kahden vuoden jälkeen ja kampanjakorjauksena ilmastointiin liittyen ”joku” – tais olla lauhdutin?
• Toka huolto n. 60 000 km
• Etujarrupalat n. 70 000 km
• Kolmas huolto n. 85 000 km ja samalla takajarrut kokonaisuudessaan
Huoltotulevaisuus on sellainen, että auto menee (Tallinnaan) nyt keväällä takuuseen etuylätukivarsine puslien, kardaanin rättinivelen ja yhden vesiletkun vaihtoon. Samalla tehdään täysi etujarruremppa.
Vika- / ongelmahistoria on seuraava:
• iDriven keskusyksikkö rikki ja vaihtoon alle 2-vuotiaana
• Urpo ajoi takakulmaan ja takahelma (tutkineen) ja pyöränkaarta remonttiin
Mulla on tässä takuun jatko vielä päällä ja otan sen vielä viidenneksikin vuodeksi. Sielunrauhaa…
Kilometrejä (joita tulee nykyään varsin kohtuullisesti) tämä nielee kuin juna. Rengastus on kokoajan ollut 17” ja non runflat sekä kesä- että talvirenkaissa. Ei kitinöitä, kolinoita, suhinoita ja tutinoita. Mopodiesel ei tietenkään ole mikään moottoritekniikan helmi, mutta vanhaksi kun tulee niin ajotapa veltostuu muutenkin. Eli Poverkitillä varustettuna tuo 200hp ja 420Nm riittää mulle. Pysyy hyvin liikenteen kyydissä. Ja siinä edelleenkin auttaa aktiivivakkarin ja HUD:n yhteistyö. Tuo plus tuuletetut Comfort penkit ja Harman äänentoisto tekee sen, että edelleenkin lähden naama näkkärillä tien päälle. Ja jos näin ei ole niin käyn ajamassa lenkin kakkosautolla
Eli siis yhteenvetona olen tyytyväinen autoon ja matka jatkuu vielä kymmeniä tuhansia kilometrejä.
F10 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Hienoa kuulla, että "vanhaan" voi myös olla tyytyväinen. Itse samoilla linjoilla, uusia bemuja käyty kokeilemassa ja kuumetta ei ole syntynyt..VolvostaBemariin kirjoitti: ↑03 Maalis 2018, 08:18 Auto on muutamaa kiven iskemää lukuun ottamatta päältä ja sisältä kuin uusi. Rattia ja Comforttien nahkoja on muutaman kerran vuodessa nysvätty kissasaippualla ja Bemarin omilla aineilla, joten edes ratti ei kiillä.
Tuosta haluaisin kuulla vielä lisää, miten saa ratin kiillon pois? Siis minkälaisella käsittelyllä saadaan ratin pinta matan himmeäksi ?
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Riittävän usein putsaaamalla, jotta ei kerää likaa. Kiiltohan ei ole nahan kulumista pelkästään, vaan siihen jähmäytyvää likaa. Proseduuri:AjamisenIloa kirjoitti: ↑05 Maalis 2018, 12:37 Tuosta haluaisin kuulla vielä lisää, miten saa ratin kiillon pois? Siis minkälaisella käsittelyllä saadaan ratin pinta matan himmeäksi ?
* Pehmeällä kynsiharajalla kissasaippuan hankaus rattiin ja mikrokuiturätillä kuivaus
* Pehmeällä kynsiharajalla BMW:n oma nahanpusausvaahto rattiin hankaus ja märällä rätillä pyyhintä ja mikrokuiturätillä kuivaus
* Auto käyntiin ja ratinlämmitin päälle niin kuivaa
* BMW:n oma UV-suoja päälle
Ja ratti on kuin liikkeestä ulos ajaettuna nahkea
Hei, ensimmäistä BMWtä laittamassa ja olisi hieman kysyttävää.
Minkälaisilla kilsoilla F11 kannattaisi laittaa? Onko yli 200tkm jo liikaa?
Kävin koeajamassa 270tkm ajettua, muuten tuntui ihan hyvältä mutta kilometrit hirvittää. Hintaa olis 17000€ tienoilla.
Minkälaisilla kilsoilla F11 kannattaisi laittaa? Onko yli 200tkm jo liikaa?
Kävin koeajamassa 270tkm ajettua, muuten tuntui ihan hyvältä mutta kilometrit hirvittää. Hintaa olis 17000€ tienoilla.
Tai sit jos vaan haluaa päästä pirun helpolla niin kas tässä tuotteet siihen mattaan ja mattana pysyvään rattiin:VolvostaBemariin kirjoitti: ↑05 Maalis 2018, 14:55Riittävän usein putsaaamalla, jotta ei kerää likaa. Kiiltohan ei ole nahan kulumista pelkästään, vaan siihen jähmäytyvää likaa. Proseduuri:AjamisenIloa kirjoitti: ↑05 Maalis 2018, 12:37 Tuosta haluaisin kuulla vielä lisää, miten saa ratin kiillon pois? Siis minkälaisella käsittelyllä saadaan ratin pinta matan himmeäksi ?
* Pehmeällä kynsiharajalla kissasaippuan hankaus rattiin ja mikrokuiturätillä kuivaus
* Pehmeällä kynsiharajalla BMW:n oma nahanpusausvaahto rattiin hankaus ja märällä rätillä pyyhintä ja mikrokuiturätillä kuivaus
* Auto käyntiin ja ratinlämmitin päälle niin kuivaa
* BMW:n oma UV-suoja päälle
Ja ratti on kuin liikkeestä ulos ajaettuna nahkea
https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q ... ner-500-ml
https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q ... ield-50-ml
Vaikka kaiken ikäisissä autoissa on vikoja niin kyllähän se vikatiheys aina suurenee, mitä enemmän on matkaa takana. Toinen seikka on sitten se, että riippuen hiukan siitä kauanko ajattelit autoa pitää kannattaa varautua siihen, että kun lähdet vaihtamaan pois niin mittarissa voi olla kilometrejä niin paljon ettei auto ole enää juuri minkään arvoinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Väittäisin, että tuota kissasaippuaa parempaa ainetta ei olekaan, kun mattapintaa haluaa. Äsken taas käsittelin ratin ja etupenkit. Rattiin ja kuskin penkkiin kissasippuaa kynsiharjalla kaksi kertaa pehmästi hangaten ja välillä harjan huuhtelu. Apparin penkkiin vain kerta kun ei edes ole likainen. Kostealla rätillä pyyhintä ja kuivalla valkoisella puristellen / painellen kuivaus. Alle vartin homma ja sitten muutama minuutti auto käynnissä ratin ja penkkien lämmitykset päällä ja sen jälkeen penkkien tuuletukset päällä, jotta kuivaa kunnolla. Tulos on TÄYSIN uutta vastaava. Matta ja nahkea.masaf1 kirjoitti: ↑28 Maalis 2018, 06:39Tai sit jos vaan haluaa päästä pirun helpolla niin kas tässä tuotteet siihen mattaan ja mattana pysyvään rattiin:VolvostaBemariin kirjoitti: ↑05 Maalis 2018, 14:55Riittävän usein putsaaamalla, jotta ei kerää likaa. Kiiltohan ei ole nahan kulumista pelkästään, vaan siihen jähmäytyvää likaa. Proseduuri:AjamisenIloa kirjoitti: ↑05 Maalis 2018, 12:37 Tuosta haluaisin kuulla vielä lisää, miten saa ratin kiillon pois? Siis minkälaisella käsittelyllä saadaan ratin pinta matan himmeäksi ?
* Pehmeällä kynsiharajalla kissasaippuan hankaus rattiin ja mikrokuiturätillä kuivaus
* Pehmeällä kynsiharajalla BMW:n oma nahanpusausvaahto rattiin hankaus ja märällä rätillä pyyhintä ja mikrokuiturätillä kuivaus
* Auto käyntiin ja ratinlämmitin päälle niin kuivaa
* BMW:n oma UV-suoja päälle
Ja ratti on kuin liikkeestä ulos ajaettuna nahkea
https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q ... ner-500-ml
https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q ... ield-50-ml
Noh, tässä AIO-tuote jota laiskimmat laatutietoiset käyttää https://www.autonhoitokauppa.fi/chemica ... ner-473-ml eilen just vetelin tolla toisen auton nahkapaneelit, ratin ja penkit muutama minuutti koko auto. Ruiskaus rättiin, levitys ja sitten hieroo puhtaalla rätillä veks. Erittäin hyvää tököttiä, mutta päätin tossa ylempänä suositella kuitenkin yhtä parasta mutta vähän vaivalloisempaa. Löytyy vastaavaa mömmöä vinyylille/muoviosille tai kankaillekin, on loistavia.
Le Chat Marseille kissasaippua on toki hyvää monen muunkin asiankin kuin nahan putsauksessa. Esim. lampaanhanurisen pesukintaan pesussa ihan paras. Voit pestä autopesun jälkeen kintaalla vikana vaikka auton pohjan niin vaikka kuinka musta ois kinnas niin kissasaippualla saa täysin puhtaaksi ja öljynkin veks.
Ei vaan ite jaksa nähdä pienten lasten vanhempana saippuointivaivaa vaan ennemmin putsailee/suojaa tommosella qd-kaltaisella aio yhden stepin tuotteella, koska sitä kurapuvun jälkee tulee yhtenään. Onneks mun autossa on alcantarat, ei tartte ku harjata kun rattia ei sentäs lapset sotke.
Le Chat Marseille kissasaippua on toki hyvää monen muunkin asiankin kuin nahan putsauksessa. Esim. lampaanhanurisen pesukintaan pesussa ihan paras. Voit pestä autopesun jälkeen kintaalla vikana vaikka auton pohjan niin vaikka kuinka musta ois kinnas niin kissasaippualla saa täysin puhtaaksi ja öljynkin veks.
Ei vaan ite jaksa nähdä pienten lasten vanhempana saippuointivaivaa vaan ennemmin putsailee/suojaa tommosella qd-kaltaisella aio yhden stepin tuotteella, koska sitä kurapuvun jälkee tulee yhtenään. Onneks mun autossa on alcantarat, ei tartte ku harjata kun rattia ei sentäs lapset sotke.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Toveri masaf1: Täytyy kokeilla noita aineita - toki. Itsellä ei enää ole pienten lasten painetta, joten on aikaa nysvätä ...
Kävin koeajamass yhden f10:n vaihtoa suunnitellessani. Autossa oli hakka 8 nastat alla (en huomannut katsoa oliko rf). Auto tuntui muuten laadukkaalta ja hyvältä ajaa, mutta rengasmelu häiritsi hieman. Tuulen suhinat ja muu melu oli hyvin eristetty, mutta rengasmelu kuului häiritsevänä jyrinänä. Verrattuna omaan 1 sarjaan (jossa kitkat) rengasmelua tuntui olevan ainakin yhtä paljon tai jopa enemmän, vaikka muuten auto oli paremmin äänieristetty. Kävin xdrive tourilla ajamassa g30:n kitkoilla ja se tuntui miellyttävän hiljaiselta. Itsellä ei pahemmin ole kokemuksia autoista nastarenkailla, joten vertailua on hankala tehdä.
Onko kokemuksia millainen melutaso f10:ssä on verrattuna 1 sarjaan kitkoilla tai kesärenkailla?
Onko g30:n äänieristys merkittävästi parempi kuin f10:n?
Onko kokemuksia millainen melutaso f10:ssä on verrattuna 1 sarjaan kitkoilla tai kesärenkailla?
Onko g30:n äänieristys merkittävästi parempi kuin f10:n?
Moro. Tuli ostettua 2014 520D Xdrive.
112000km mittarissa ,
Öljynvaihto huoltoa nalkuttaa, 3000km yli. Pitää viedä mahdollisimman nopeasti.
Muuten siisti auto ulkoa ja sisältä.
Miten tän laatikon kans , automaatti 8 vaihdetta.
Öljyt vaihdetaan milloin ?
Eka BMW meidän perheessä , tuskin viimeinen.
112000km mittarissa ,
Öljynvaihto huoltoa nalkuttaa, 3000km yli. Pitää viedä mahdollisimman nopeasti.
Muuten siisti auto ulkoa ja sisältä.
Miten tän laatikon kans , automaatti 8 vaihdetta.
Öljyt vaihdetaan milloin ?
Eka BMW meidän perheessä , tuskin viimeinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Jotkut vaihtaa, toiset ei...
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=9577
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=9577
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Nyt on sitten perinteiset autonvaihdon estolääkkeet päällä ja tunaataan nykyistä. Asentelin F10:iin ledivalosarjat kattoon (etu ja taka + lukuvalot), Ovien alareunoihin, hanskalokeroon ja perähutlariin. Kylläpä vanha (F10; en minä) nuortui kun vaisut hehkulamput lähtivät ja tilalla autossa kirkasta valkeaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 276
- Liittynyt: 24 Heinä 2011, 23:18
- Auto: G30 530e
xDrive M-Sport 2020
Kuulostaa hyvältä Mistä/minkälaiset laitoit?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑18 Syys 2018, 17:00 Nyt on sitten perinteiset autonvaihdon estolääkkeet päällä ja tunaataan nykyistä. Asentelin F10:iin ledivalosarjat kattoon (etu ja taka + lukuvalot), Ovien alareunoihin, hanskalokeroon ja perähutlariin. Kylläpä vanha (F10; en minä) nuortui kun vaisut hehkulamput lähtivät ja tilalla autossa kirkasta valkeaa
Ex. F10 520d 2014, F11 520d 2011, E91 LCI 318i 2008, E90 318i 2006
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ihan marmorilta orkkikset. Perkeleen kalliit ledit, mutta hienossa Baijerin paketissa Ja klubikortilla -10%. Eli seuraavat:
- 10 ledin setti (6 valoa kattoon ja 4 ovien alareunaan)
- 2 ledin setti (hanskalokero ja toinen valo takabäksiin)
- Takakontin ledi
Onhan tuo nyt toki avian eri laitos näin syyspimeällä.
Millainen lamppu sinulla meni tuonne hansikaslokeroon?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑19 Syys 2018, 20:49 Ihan marmorilta orkkikset. Perkeleen kalliit ledit, mutta hienossa Baijerin paketissa Ja klubikortilla -10%. Eli seuraavat:
- 10 ledin setti (6 valoa kattoon ja 4 ovien alareunaan)
- 2 ledin setti (hanskalokero ja toinen valo takabäksiin)
- Takakontin ledi
Onhan tuo nyt toki avian eri laitos näin syyspimeällä.
Paljonko maksoi ja onko laittaa kuvaa?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑18 Syys 2018, 17:00 Nyt on sitten perinteiset autonvaihdon estolääkkeet päällä ja tunaataan nykyistä. Asentelin F10:iin ledivalosarjat kattoon (etu ja taka + lukuvalot), Ovien alareunoihin, hanskalokeroon ja perähutlariin. Kylläpä vanha (F10; en minä) nuortui kun vaisut hehkulamput lähtivät ja tilalla autossa kirkasta valkeaa
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ainakin Schmiedmanilla on tällainen myynnissä. Alkuperäinen sarja. Muistaakseni, mitä muualta katsonut, niin tuo 10-osainen pyörii joka paikassa aika samoissa hinnoissa.salmol kirjoitti: ↑30 Syys 2018, 14:31Paljonko maksoi ja onko laittaa kuvaa?VolvostaBemariin kirjoitti: ↑18 Syys 2018, 17:00 Nyt on sitten perinteiset autonvaihdon estolääkkeet päällä ja tunaataan nykyistä. Asentelin F10:iin ledivalosarjat kattoon (etu ja taka + lukuvalot), Ovien alareunoihin, hanskalokeroon ja perähutlariin. Kylläpä vanha (F10; en minä) nuortui kun vaisut hehkulamput lähtivät ja tilalla autossa kirkasta valkeaa
https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-f11to ... -2-212-788
Edit: Ebaysta näyttii saavan oem sarjaa 80€ hintaan, mutta tiedä sitten noista, onko oikeasti oem.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Laittelen kuvia kun on pimeämpää. Tuo 10-ledin sarja siis riittää kattoon ja ovien alalaitaan. Hanskalokeroon ja takakonttiin tarvii sitten omansa. Marmorilla nuo kaikki ovat yhteensä yli 200 EUR (siitä toki saa sitten bmclubin alen), mutta ainakin laadukkaat ja toimivat. Ja hyvä hermotesti tuo kattovalojen irrottelu