F10 kokemuksia

F10, F11, F07
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

alpo77 kirjoitti: Nitisee ja natisee,TODELLA ärsyttävä ajossa..
Pitänee joku päivä irroittaa se penkistä ja saada se hiljennettyä jollain keinolla.
Autolla ajettu noin 100tkm.
Kävin eilen Espoon Laakkosella varaamassa jarrumehuvaihtoon ajan ja samalla kysyin mitä tälle voisi tehdä. Samassa huollossa katsotaan saako tuota poppakonsteilla hiljennettyä. Jos ei saa, niin uusi muovipaneeli maksaa heillä 74 euroa.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

alpo77 kirjoitti:
Sgtmp2013 kirjoitti:Kävin tänään stadissa teettämässä F10:n tehdaswebastoon vesiletkun muutostyön. Nyt lämmittää webasto sitten myös moottoria, ei pelkästään sisätiloja. Tasan 200€ tuli työlle hintaa. Auto oli pajalla n 4h.
Oliko joku pikkupaja missä tehtiin vai ihan merkkiliike?
Olisi tarkoitus teettää sama homma Turun seudulla.
Veikkaisinpa että paikkana oli Uudenmaan Autovarustelu, jos en ihan väärin arvaa.
Merkkiliikkeet ovat kovin ihmeissään kun tällaista menee kyselemään, on testattu.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
Sgtmp2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Syys 2013, 20:50

Wäinö kirjoitti:
alpo77 kirjoitti:
Sgtmp2013 kirjoitti:Kävin tänään stadissa teettämässä F10:n tehdaswebastoon vesiletkun muutostyön. Nyt lämmittää webasto sitten myös moottoria, ei pelkästään sisätiloja. Tasan 200€ tuli työlle hintaa. Auto oli pajalla n 4h.
Oliko joku pikkupaja missä tehtiin vai ihan merkkiliike?
Olisi tarkoitus teettää sama homma Turun seudulla.
Veikkaisinpa että paikkana oli Uudenmaan Autovarustelu, jos en ihan väärin arvaa.

Merkkiliikkeet ovat kovin ihmeissään kun tällaista menee kyselemään, on testattu.

Jep, oikein veikattu..
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Nyt kun tuosta tehdaswebastosta on puhetta, niin kuinka se kauko-ohjain toimii :blush: Kerran koitin lämpimällä ja lähti jostain napista päälle, mutta nyt tänä aamuna ei virkannu mitään. Oliko tuossa lisäksi mahdollisuutta ajastaa sen päällelähtö?

Ja tämä letkumuutostyö, monella on edelleen sellainen käsitys että tuo tehdaswebasto lämmittää moottoriakin. Onko tämä jossain vaiheessa muuttunut vai onko se aina joka vuosimallissa ollut niin että tehdasweba lämmittää vain sisätiloja?
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

jleinonen kirjoitti:Nyt kun tuosta tehdaswebastosta on puhetta, niin kuinka se kauko-ohjain toimii :blush: Kerran koitin lämpimällä ja lähti jostain napista päälle, mutta nyt tänä aamuna ei virkannu mitään. Oliko tuossa lisäksi mahdollisuutta ajastaa sen päällelähtö?

Ja tämä letkumuutostyö, monella on edelleen sellainen käsitys että tuo tehdaswebasto lämmittää moottoriakin. Onko tämä jossain vaiheessa muuttunut vai onko se aina joka vuosimallissa ollut niin että tehdasweba lämmittää vain sisätiloja?
Napista lähtee päälle jos lämpötila alle 5 astetta. Ajastyaa voi iDrivestä ja ei lämmitä moottoria.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

VolvostaBemariin kirjoitti: Napista lähtee päälle jos lämpötila alle 5 astetta. Ajastyaa voi iDrivestä ja ei lämmitä moottoria.
Juu, lähinnä kyselin et mikä i/0, start ja stop napeilla on merkitys...

Onko tämä lämmitin nyt 5 sarjassa oikeasti erilainen kuin esim x3:ssa? Siinä suoraan sanotaan että lämmittää moottoriakin:
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/x ... eater.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Laitetaan nyt vaikka tänne seuraava kokemus.
Minulla oli päivän ajan auto merkkiliikkeessä korjattavana ja kun noin klo 16 hain auton liikkeen pihalta
niin ihmettelin, että miksi bensakorkin kansi oli auki lukitussa autossa. Klikkasin ovet auki ja painoin
korkin kiinni. Käynnistin auton ja ihmettelin heti, että miksi bensamittari näyttää niin pientä määrää,
vaikka vasta olin tankannut. Tankkaamisen jälkeen ajan trippimittarin mukaan n. 700 km, nyt pääsen vähän
yli 400 km. Ainoa johtopäätös on, että merkkiliikkeessä tankista oli otettu noin 25-30 litraa dieseliä.
Taittaa olla huoltomiehillä kovat ajat, jos huollossa aletaan tyhjentää asiakkaan tankkia.
Pihalla tuota tankkia ei voitu tyhjentää, koska auto ajettiin pihalle, kun olin paikalla.
Seuratkaapa polttoaineen määrää, kun vierailette huollon asiakkaana, niin saadaan selville, että oliko
tämä yksittäinen tapaus vai onko siitä tullut huollon tapa.
En nyt halua laittaa liikkeen nimeä tähän, tätähän saattaa ilmetä ihan missä liikkeessä tahansa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Saako autoista nykyään polttoainetta rosvottua? Eikös siellä ole sihti jne. välissä?
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

VolvostaBemariin kirjoitti:Saako autoista nykyään polttoainetta rosvottua? Eikös siellä ole sihti jne. välissä?
Tosi vanhoista autoista sai bensat imaistua ulos tavallisella letkulla. 2000 -luvun autoissa piti olla ohut letku, josta pää viistetty terävästi vinoksi, sai menemään kiertämällä tankkiin. Älkää kysykö mistä tiedän nämä :blush:
Helpoin tapa saada bensat ulos on polttoaineen paluuletkun irroitus, letku astiaan ja moottori käyntiin. Ei tarvitse tankin kautta imeä. En tiedä onko dieselissä sama periaate.

Hieman oudolta tuntuu tuo Anywayn:n kokemus.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Anyway kirjoitti:En nyt halua laittaa liikkeen nimeä tähän, tätähän saattaa ilmetä ihan missä liikkeessä tahansa.
No laita nyt, mulla on huomenna aika tiivisteiden vaihtoon ja akunkenkien aktuaariin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

VolvostaBemariin kirjoitti:Saako autoista nykyään polttoainetta rosvottua? Eikös siellä ole sihti jne. välissä?
Ei ole ainakaan F30:ssä. Asentelin Eberiä viikonloppuna, tankkiotinta laittaessa luin ISTAsta että tankin voi tyhjentää suoraan letkulla. Näissähän on lukollinen tankin luukku :lol:

Onhan Anyway sun auto voitu rosvota ennen huoltoa? Vai oliko se hallissa huoltoonluovutuksesta noutoon asti? Kysyitkö asiasta huoltotiskiltä? Nillähän on valvontakamerat ulkona ja varmaan sisälläkin. Niin ja mikä huoltotoimenpide oli kyseessä? Tankin tyhjennykseen voi myös olla joku syy, tietty se olis pitäny täyttää lopuksi.
Viimeksi muokannut Böntti, 24 Syys 2014, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Eki70
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 18:33
Auto: G05 X5 xDrive45e (2021)
Ex: F10 M550d (2015)
Paikkakunta: Helsinki

jleinonen kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti: Napista lähtee päälle jos lämpötila alle 5 astetta. Ajastyaa voi iDrivestä ja ei lämmitä moottoria.
Juu, lähinnä kyselin et mikä i/0, start ja stop napeilla on merkitys...

Kauko-ohjainkäytöllä ensin painetaan i/o, kunnes ohjaimen kulmaan syttyy vihreä valo (yhteys webastoon muodostettu?). Sen perään start, niin webasto käynnistyy. Vastaavasti jos haluaa etäkäyttönä katkaista lämmityksen/viilenyksen, niin ensin i/o:lla yhteys päälle ja perään stop.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti:Saako autoista nykyään polttoainetta rosvottua? Eikös siellä ole sihti jne. välissä?
Ei ole ainakaan F30:ssä. Asentelin Eberiä viikonloppuna, tankkiotinta laittaessa luin ISTAsta että tankin voi tyhjentää suoraan letkulla. Näissähän on lukollinen tankin luukku :lol:

Onhan Anyway sun auto voitu rosvota ennen huoltoa? Vai oliko se hallissa huoltoonluovutuksesta noutoon asti? Kysyitkö asiasta huoltotiskiltä? Nillähän on valvontakamerat ulkona ja varmaan sisälläkin. Niin ja mikä huoltotoimenpide oli kyseessä? Tankin tyhjennykseen voi myös olla joku syy, tietty se olis pitäny täyttää lopuksi.

Siis jätin auton liikkeen pihalle lukittuna suoraan huollon oven eteen. Outoa olis, jos siinä tapahtuis jotain.
Olin jo ajanut pihasta pois, kun katsoin bensamittaria ja eihän tuota voi mitenkään todistaa, että
paljonko oli tankissa kun auton jätin. Siinä korjattiin navigaattori vaihtamalla hainevä katolle.
Siis ei mitään sellaista miksi polttoainetankin korkki olisi pitänyt avata.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Anyway kirjoitti:eihän tuota voi mitenkään todistaa, että
paljonko oli tankissa kun auton jätin. Siinä korjattiin navigaattori vaihtamalla hainevä katolle.
Siis ei mitään sellaista miksi polttoainetankin korkki olisi pitänyt avata.
Aina voisi ottaa kilsat talteen kun vie auton huoltoon. Siis jos muistais. Ite oon koittanu ottaa tavaksi ottaa kännykällä valokuvan mittarilukemasta kun jätän auton jonnekin hoitoon. Ihan vaan rutiininomaisesti siis, ja rajaa kuvan vaikka siten että polttoainemittarikin näkyy. Siinähän sitä ois vertailukohtaa jos on syytä epäillä ainetta katoavan mystisesti.
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Eki70 kirjoitti:
jleinonen kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti: Napista lähtee päälle jos lämpötila alle 5 astetta. Ajastyaa voi iDrivestä ja ei lämmitä moottoria.
Juu, lähinnä kyselin et mikä i/0, start ja stop napeilla on merkitys...

Kauko-ohjainkäytöllä ensin painetaan i/o, kunnes ohjaimen kulmaan syttyy vihreä valo (yhteys webastoon muodostettu?). Sen perään start, niin webasto käynnistyy. Vastaavasti jos haluaa etäkäyttönä katkaista lämmityksen/viilenyksen, niin ensin i/o:lla yhteys päälle ja perään stop.
Juu, kiitos. Näin mä tässä tänään testailin ja näytti hyvin toimivan :thup:
racediesel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Marras 2012, 07:30

morjens
no nyt on asennettu lämmitin arsenaalia.
lohkolämmitin säteilijä-malli,sisätilapistoke ja akkulaturi defa Helsingissä rengaskeskus.com sienitiellä.
-asennus ihan ok ja hinta setille 794e ja aikaa meni 5h.
paikka oli sellainen normaali huolto/rengasliike=kaikkea pirusti ja hiukan sekavaa/likaista.

webasto lämmittämään myös moottoria.
muutokset tehty uudenmaan autovarustelussa hankasuontiellä Helsingissä.
asennus ok ja hinta 200e.
paikka oli erittäin siisti ja palvelu parempaa kuin asiallinen ja asiantuntevaa kaiken lisäksi kun keskusteltiin kaikesta autoihin liittyvästä.
kyllä suosittelen kaikille.

T:Pasi
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Nyt pitää pimeiden tultua sanoa, että nuo adaptiiviset pitkät ovat loistavat. Hauska seurailla kun valot elävät omaa elämäänäsä ja kääntyilevät edellä ajavan molemmille puolille jne.
jasep
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Loka 2011, 13:20

VolvostaBemariin kirjoitti:Nyt pitää pimeiden tultua sanoa, että nuo adaptiiviset pitkät ovat loistavat. Hauska seurailla kun valot elävät omaa elämäänäsä ja kääntyilevät edellä ajavan molemmille puolille jne.
Samaa mieltä. Toistaiseksi ei ole parantanut kyllä,turvallisuutta, kun tulee enemmän keskityttyä siihen, mitä ne valot puuhaa kuin siihen, että näkisi pidemmälle :tong:
Ceeray
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 11 Loka 2014, 12:05

Onko kellään käytössä turvavyön pidennintä takapenkillä? Nuo turvavyön lukot on f10/11 mallin takapenkillä upotettu niin syvään että muksu(t) ei itse saa vöitä kiinni. On niin turkasen alhaalla ja penkin sisään vedetty että...

Eli väliklipsi siihen auttaisi mutta uskaltaako asentaa? Käyttö jo muutaman päivän kokemuksella persiistä vs e61.
Rampe72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 23 Huhti 2012, 15:07
Auto: G20 330e
Paikkakunta: Tampere

Ceeray kirjoitti:Onko kellään käytössä turvavyön pidennintä takapenkillä? Nuo turvavyön lukot on f10/11 mallin takapenkillä upotettu niin syvään että muksu(t) ei itse saa vöitä kiinni. On niin turkasen alhaalla ja penkin sisään vedetty että...

Eli väliklipsi siihen auttaisi mutta uskaltaako asentaa? Käyttö jo muutaman päivän kokemuksella persiistä vs e61.
Käytössä on. Täytyy vaan muistaa aina katsoa että juniori saa vyön oikeasti kiinni, koska jatkopalan takia mittaristo näyttää ko. istuinpaikalle turvavyön vihreätä valoa.
Vastaa Viestiin