Taksissa F10 on aika harvinainen vielä pääkaupunkiseudullakin. Olen nähnyt sen ekan kullanvärisen 530 dA:n muutaman kerran, ja nyt 520 dA:n tultua on pari mustaa sattunut silmiini (vaikea pitää lukua, kun ei muista rekkareita ja mustia autoja kaikki). Yksi myös Kovasen tekstein (takaluukussa kromikirjaimet "Kovanen", johon mersukuskit ovat täällä tehneet vastavedon. Olen nähnyt pari autoa, joissa lukee kromikirjaimin "Pehmonen").
Tänään tulin kentältä kotiin E60 520 LCI (2008) dA:n kyydissä - ajettu 330 tkm - ja vaihdettu takuuna koko moottori ja vaihdelaatikko. Kuljettaja kertoi, että uusi F11 on tilauksessa - eli usko merkkiin riitti korjauksista huolimatta, kun oli sentään takuuseen mennyt. Tuo erityinen taksihuolto se tuntuu olevan Vehon ykkösvahvuus, kun taksikuskeja kuuntelee.
F10 kokemuksia
Juu tuo kepin siirtyminen Sport asennosta automaattisesti perusasentoon pysäytettäessä ja ovea avatessa oli muutama viikko sitten toisaalla lontoonkielisellä foorumilla esillä. Silloin sitä kokeilin itsekin kun en muuten uskonut. Siellä oli myös jotain muitakin F10:een liittyviä erikoisuuksia, joita en nyt tähän hätään muista...masiaro kirjoitti:Tänään päätin tutkia tarkemmin se joystickin toimintatavoista. Tosiaalta ei näin auto liikuu -> parkki. Kokeilin ihan pysäkkipaikalla, jarrutin ja laitoin vaihteisto M/S:lle, avasin ovea. Ei mitään tapahtunut. Sitten kun lakkaan jarrumasta, voi kun pelästyin:
Huh huh
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
masiaro kirjoitti: Tänään päätin tutkia tarkemmin se joystickin toimintatavoista. Tosiaalta ei näin auto liikuu -> parkki. Kokeilin ihan pysäkkipaikalla, jarrutin ja laitoin vaihteisto M/S:lle, avasin ovea. Ei mitään tapahtunut. Sitten kun lakkaan jarrumasta, voi kun pelästyin:
Huh huh
Loistava kummitus video
Kuka vielä sanoo ettei Bemarissa ole särmää...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kyllä menee huiman pienellä keskikulutuksella tämä auto, tein ohimennen pienen testin jossa mukana monenlaista nopeutta ja yön jälkeinen kylmäkäynnistys. Uskon vakaasti, että oikeasti yrittämällä tuon pätkän olisi saanut menemään lämpöisellä konella lähtien ja paremmin ajaen alle 4L/100km.
- Liitteet
-
- kulutus.jpeg (22.3 KiB) Katsottu 10896 kertaa
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
No niin,
loppukesän viestittelyyn osallistuneille; talvirengas hyvitystä tuli. Jonkun verran saan laittaa omasta pussista. 100% tyytyväinen en toki ole mutta onko sitä koskaan. Muuten auto toimii varmaankin ihan normaalisti, vaihteisto/ kaasun annostelu vaatii aina oman totuttelunsa. 666km tuli eilen mittariin
KIerroksiahan kone vaatii huomattavasti enemmän kuin edeltävä 335i, siis liikkuakseen totutun ripeästi. Ilman turboja äänet ovat kyllä paremmat.
loppukesän viestittelyyn osallistuneille; talvirengas hyvitystä tuli. Jonkun verran saan laittaa omasta pussista. 100% tyytyväinen en toki ole mutta onko sitä koskaan. Muuten auto toimii varmaankin ihan normaalisti, vaihteisto/ kaasun annostelu vaatii aina oman totuttelunsa. 666km tuli eilen mittariin
KIerroksiahan kone vaatii huomattavasti enemmän kuin edeltävä 335i, siis liikkuakseen totutun ripeästi. Ilman turboja äänet ovat kyllä paremmat.
- Liitteet
-
- Valokuva0120(noRno).jpg (124.29 KiB) Katsottu 10864 kertaa
Edell. E92 335iA
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Sori vaan mutta kyllähän yleensä kuva otetaan puhtaasta autosta, mutta hyvä että edes kuva tuli.MasterH kirjoitti:No niin,
loppukesän viestittelyyn osallistuneille; talvirengas hyvitystä tuli. Jonkun verran saan laittaa omasta pussista. 100% tyytyväinen en toki ole mutta onko sitä koskaan. Muuten auto toimii varmaankin ihan normaalisti, vaihteisto/ kaasun annostelu vaatii aina oman totuttelunsa. 666km tuli eilen mittariin
KIerroksiahan kone vaatii huomattavasti enemmän kuin edeltävä 335i, siis liikkuakseen totutun ripeästi. Ilman turboja äänet ovat kyllä paremmat.
328 18" vanteet, oletan?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Likaisenakin sen näköinen että tuollaisen haluan.
Sporttipenkit on kyllä kovasti alkanu houkuttaan kun väri on nyt sitten lopullisesti päätetty. Puolinahat näyttää kuvissa hyvältä, tuskin livenäkään kovin huonolta.
Sporttipenkit on kyllä kovasti alkanu houkuttaan kun väri on nyt sitten lopullisesti päätetty. Puolinahat näyttää kuvissa hyvältä, tuskin livenäkään kovin huonolta.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Menishän tuo mustana
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
Ricracing kirjoitti:Sori vaan mutta kyllähän yleensä kuva otetaan puhtaasta autosta, mutta hyvä että edes kuva tuli.MasterH kirjoitti:No niin,
loppukesän viestittelyyn osallistuneille; talvirengas hyvitystä tuli. Jonkun verran saan laittaa omasta pussista. 100% tyytyväinen en toki ole mutta onko sitä koskaan. Muuten auto toimii varmaankin ihan normaalisti, vaihteisto/ kaasun annostelu vaatii aina oman totuttelunsa. 666km tuli eilen mittariin
KIerroksiahan kone vaatii huomattavasti enemmän kuin edeltävä 335i, siis liikkuakseen totutun ripeästi. Ilman turboja äänet ovat kyllä paremmat.
328 18" vanteet, oletan?
Jep, 328:t ovat. Olis voinu 19":setkin olla, tällä kertaa vaan lompakko rajoitti "herkuttelua". Ja pahoittelut auton hävyttömän sottaisesta ulkokuoresta
Edell. E92 335iA
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
No joo, kyllä sen paskan kestää. Jo 5. tumman BMW:n omistajana tiedän että auto ei aina näytä puhtaalta.MasterH kirjoitti: Jep, 328:t ovat. Olis voinu 19":setkin olla, tällä kertaa vaan lompakko rajoitti "herkuttelua". Ja pahoittelut auton hävyttömän sottaisesta ulkokuoresta
Kävin tänään itse katsomassa omia 328 vanteita ja talvirenkaitaitani. Ovat mitä tilasin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Eli mitä sieltä on nyt sitten tulossa?Kynäkauppias kirjoitti:Likaisenakin sen näköinen että tuollaisen haluan.
Sporttipenkit on kyllä kovasti alkanu houkuttaan kun väri on nyt sitten lopullisesti päätetty. Puolinahat näyttää kuvissa hyvältä, tuskin livenäkään kovin huonolta.
Tsekkasit varmaankin 5Forumin Scandicin kuvat?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Juu Scandicin kuvia ihailin. Alkuperäisellä suunnitelmalla mennään, ei erikoisuuksia tähän autoon. Wetterillä meinasivat että saattaa mennä vkolle 9 luovutus.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minulla on kohtuullisen varmasti Ruotsiin muutto edessä ja viikonlopun olen aika innokkaasti selaillut Ruotsin autohinnastoja. Näyttäisi siltä, että firman tiukkaan liisarin hintaraamiin saan just ja just mahtumaan 520 dA:n.
Ruotsissa ei ole Business -malleja ja automaattikin on hinnoiteltu lisävarusteena, mutta Comfort -paketti on tarjolla. Siinä on tällaiset lisukkeet: ZRS Comfort: 465 - Fällbara ryggstöd bak, 508 - PDC, 522 - Xenonstrålkastare, 534 - Klimatautomatik, 2 zons.
Firman hintakatto täyttyy jo noilla, tai mahdollisesti joudun jopa maksamaan itse jokusen satasen euroina. Aika tiukalle siis menee. Hintakatto on 349 800 SEK nettohintana, jos auton päästöt ovat alle 140 g, kuten tämän talousihmeen kanssa on. Bemarilta saamme n. 10% alennusta listahinnasta, ja netto on se, joka määrää. Tuollaista siis lähden neuvottelemaan vuodenvaihteen paikkeilla. Mietinnässä on tietty vielä metalliväri, HiFi, sporttipenkit - mutta ne pitäisi liisariin maksaa kokonaan omasta pussista. Esimieheni kyllä teki niin, ja on silti tyytyväinen. Autoedun verotusarvo tuosta karvalakkimallista on noin 5800 SEK / kk käyttöedulla.
Vaihtoehtona houkuttaa toki oman ostaminen noilla hinnoilla. Mutta firma ei vähennä palkasta mitään autoedun kanssa, jolloin tuo on todellinen etu. Nettokustannus noin 350 eur / kk sis. pääomakulut, huollot, pesut ja vakuutukset. Polttoaine siis omasta pussista. Tietenkin ostan toisen auton omaksi. Esim. Uusi X5 on 34% halvempi Ruotsissa.
Ruotsissa ei ole Business -malleja ja automaattikin on hinnoiteltu lisävarusteena, mutta Comfort -paketti on tarjolla. Siinä on tällaiset lisukkeet: ZRS Comfort: 465 - Fällbara ryggstöd bak, 508 - PDC, 522 - Xenonstrålkastare, 534 - Klimatautomatik, 2 zons.
Firman hintakatto täyttyy jo noilla, tai mahdollisesti joudun jopa maksamaan itse jokusen satasen euroina. Aika tiukalle siis menee. Hintakatto on 349 800 SEK nettohintana, jos auton päästöt ovat alle 140 g, kuten tämän talousihmeen kanssa on. Bemarilta saamme n. 10% alennusta listahinnasta, ja netto on se, joka määrää. Tuollaista siis lähden neuvottelemaan vuodenvaihteen paikkeilla. Mietinnässä on tietty vielä metalliväri, HiFi, sporttipenkit - mutta ne pitäisi liisariin maksaa kokonaan omasta pussista. Esimieheni kyllä teki niin, ja on silti tyytyväinen. Autoedun verotusarvo tuosta karvalakkimallista on noin 5800 SEK / kk käyttöedulla.
Vaihtoehtona houkuttaa toki oman ostaminen noilla hinnoilla. Mutta firma ei vähennä palkasta mitään autoedun kanssa, jolloin tuo on todellinen etu. Nettokustannus noin 350 eur / kk sis. pääomakulut, huollot, pesut ja vakuutukset. Polttoaine siis omasta pussista. Tietenkin ostan toisen auton omaksi. Esim. Uusi X5 on 34% halvempi Ruotsissa.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Tänään tehtiin 523 iA:n kaksi tehtaan korjauskampanjaa. Radion softan päivitys ja konepellin jalankulkijasuojaukseen joitain osien vaihtoja.
Mielenkiintoista hommassa on se, että uusi radion softa toi uudenlaisen PDC -näytön. Teillä useimmilla lieneekin jo tuo uudempi, jossa näytössä on kerrallaan iso etupää tai takapää ja sen oikealla puolella pienenä kuvana koko auto vastaavin kolmivärisin tutkanäytöin. Ennen minulla oli vain yksi autonkuva näytössä. Lieneekö tuosta sitten mitään etua - hieman tarkempi näyttö mahdollisesti.
Mielenkiintoista hommassa on se, että uusi radion softa toi uudenlaisen PDC -näytön. Teillä useimmilla lieneekin jo tuo uudempi, jossa näytössä on kerrallaan iso etupää tai takapää ja sen oikealla puolella pienenä kuvana koko auto vastaavin kolmivärisin tutkanäytöin. Ennen minulla oli vain yksi autonkuva näytössä. Lieneekö tuosta sitten mitään etua - hieman tarkempi näyttö mahdollisesti.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Onneksi olkoon parempi palkkaisesta työstä Ruotsissa!Markku J kirjoitti:Minulla on kohtuullisen varmasti Ruotsiin muutto edessä ja viikonlopun olen aika innokkaasti selaillut Ruotsin autohinnastoja. Näyttäisi siltä, että firman tiukkaan liisarin hintaraamiin saan just ja just mahtumaan 520 dA:n.
Ruotsissa ei ole Business -malleja ja automaattikin on hinnoiteltu lisävarusteena, mutta Comfort -paketti on tarjolla. Siinä on tällaiset lisukkeet: ZRS Comfort: 465 - Fällbara ryggstöd bak, 508 - PDC, 522 - Xenonstrålkastare, 534 - Klimatautomatik, 2 zons.
Firman hintakatto täyttyy jo noilla, tai mahdollisesti joudun jopa maksamaan itse jokusen satasen euroina. Aika tiukalle siis menee. Hintakatto on 349 800 SEK nettohintana, jos auton päästöt ovat alle 140 g, kuten tämän talousihmeen kanssa on. Bemarilta saamme n. 10% alennusta listahinnasta, ja netto on se, joka määrää. Tuollaista siis lähden neuvottelemaan vuodenvaihteen paikkeilla. Mietinnässä on tietty vielä metalliväri, HiFi, sporttipenkit - mutta ne pitäisi liisariin maksaa kokonaan omasta pussista. Esimieheni kyllä teki niin, ja on silti tyytyväinen. Autoedun verotusarvo tuosta karvalakkimallista on noin 5800 SEK / kk käyttöedulla.
520dA ei ole huononnus verrattuna sun 523iA:hin. Unohda metalliväri ja sporttipenkit (ainakin minä tein niin) sillä
vakioistuimet ovat erittäin hyvät (184 sm ja n. 90 kg) ja uusi musta II "väri" vahattuna toimii hyvin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
En ole vielä huomannut muuta uutta radiossa, mutta en tänään ehtinyt vielä isommin radiota räplätä. Minulla on ollut nyt 3 kertaa ennen päivitystä sellainen ongelma, että radioon ei tule ääntä auton startin jälkeen. Pitää lukita auto ja pitää lukittuna pitkähkö tovi ennenkuin radion saa taas kuuluville. Ehkä tuo päivitys oli just tätä varten. Minun autonihan on ihan niitä ekoja. Toinen F10 Laakkonen Herttoniemeltä ulos luovutettu yksilö.
Lisäksi sain upean ajokokemuksen sijaisauto 530 dA:sta, jonka järjestämisestä koko päiväksi ajoon ISO kiitos suosikkikauppiaalleni Jari Peltoselle Laakkonen Herttoniemeen. Ja siitä pikku raportti:
=========
Minulla oli tänään aamusta iltaan koeajossa 530 dA. Aika sopivasti varusteltu esittelyauto. Varusteina perusnahat (beiget), Professional HiFi, parempi navi, valopaketti, jalopuut, sporttiratti - ja mitä mahtoikaan jäädä huomaamatta.
Olen aivan myyty tuolle koneelle (245 hv ja 540 Nm). Omassa X5:ssä on sen 10 hv ja 20 Nm miedompi versio, ja jo se on ollut elämys. Tässä 530 dA sedanissa tuo kone on mahtava kokemus. Voimaa on aina ja välittömästi tarjolla enemmän kuin tarvitaan. Väännön tuoma välitön voimantunne on jotain aivan mahtavaa tällaiselle 3 -litran vaparikuskille (523 iA).
Oikeasti ajatellen tuon auton tehot ovat "liikaa" Suomeen. Sen kanssa on kovin vaikeaa hillitä kaasujalkaa ohituksissa ja pitää lukemat laillisina. Hienon miehekäs käyntiääni sekin vielä houkuttelee käyttämään tehoja. Ikävältä tuntui jättää se Laakkosen pihaan.
Ja onhan tuosta se tuplaturbo 535 dA -mallikin 306 hv -tehoilla....
Lisäksi sain upean ajokokemuksen sijaisauto 530 dA:sta, jonka järjestämisestä koko päiväksi ajoon ISO kiitos suosikkikauppiaalleni Jari Peltoselle Laakkonen Herttoniemeen. Ja siitä pikku raportti:
=========
Minulla oli tänään aamusta iltaan koeajossa 530 dA. Aika sopivasti varusteltu esittelyauto. Varusteina perusnahat (beiget), Professional HiFi, parempi navi, valopaketti, jalopuut, sporttiratti - ja mitä mahtoikaan jäädä huomaamatta.
Olen aivan myyty tuolle koneelle (245 hv ja 540 Nm). Omassa X5:ssä on sen 10 hv ja 20 Nm miedompi versio, ja jo se on ollut elämys. Tässä 530 dA sedanissa tuo kone on mahtava kokemus. Voimaa on aina ja välittömästi tarjolla enemmän kuin tarvitaan. Väännön tuoma välitön voimantunne on jotain aivan mahtavaa tällaiselle 3 -litran vaparikuskille (523 iA).
Oikeasti ajatellen tuon auton tehot ovat "liikaa" Suomeen. Sen kanssa on kovin vaikeaa hillitä kaasujalkaa ohituksissa ja pitää lukemat laillisina. Hienon miehekäs käyntiääni sekin vielä houkuttelee käyttämään tehoja. Ikävältä tuntui jättää se Laakkosen pihaan.
Ja onhan tuosta se tuplaturbo 535 dA -mallikin 306 hv -tehoilla....
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Joo, multa kaikki äänet Bemuille joissa kaksi viimeistä numeroa 3 ja 5 Ajatukset pyörii jo tulevassa 3-sarjalaisessa vaikka nykyisessä kulkineessa mittarissa vasta about 8000 km + jotakin. Niin, ja 35 perään i. Sen verran "lapsettaa" vielä viiskyppisenäkin
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Tänään tsekkailin radion valikoita, enkä äkkiseltään huomannut mitään eroa vanhaan softaan. Kai siinä oli vaan se mykistymisongelma, joka tuolla päivityksellä korjattiin. Joskus radioon ei saanut ääntä lainkaan autoa startatessa.
Uusi PDC -näyttö on varmaan toimiva, mutta jotenkin kaipaan edellistä isoa koko auton näyttävää kuvaa, joka oli aika toimiva parkkihalleissa, missä oli esteitä niin edessä kuin takanakin.
Uusi PDC -näyttö on varmaan toimiva, mutta jotenkin kaipaan edellistä isoa koko auton näyttävää kuvaa, joka oli aika toimiva parkkihalleissa, missä oli esteitä niin edessä kuin takanakin.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017