F10 kokemuksia
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
Tuli vaan mieleen, että miksi joku ostaa ihan uuden vitosen jos joutuu miettimään peruutuskameran ja hifipaketin välillä? Eikö voisi ostaa vuoden vanhaa ja 20tkm ajettua, niin saisi huomattavasti kattavemmin varustetun auton halvemmalla? Ei herneitä, en vaan ymmärrä..
- Vähempi parempi -
Pääosa tämän foorumin autonhakkijoista lienee kuitenkin ns. liisarikuskeja (= Leasing autoilla ajavia työsuhde autoilijoita), niin on luonnollista, että hankinnan kohde on uusi auto, ja hankintahinta hyvinkin tiukkaan työnantajan puolelta rajattu. Tällöin jokaisen euron maksimaalinen hyödyntäminen nousee suureen rooliin.henripit kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että miksi joku ostaa ihan uuden vitosen jos joutuu miettimään peruutuskameran ja hifipaketin välillä? Eikö voisi ostaa vuoden vanhaa ja 20tkm ajettua, niin saisi huomattavasti kattavemmin varustetun auton halvemmalla? Ei herneitä, en vaan ymmärrä..
Omalla rahalla ostavalle asiahan on aivan toinen, mutta me (huom me, ei ne ) ollaan varmaan selvä vähemmistö täällä.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Itse mieluummin mietin noiden välillä kuin ostan käytetyn, otin sitä paitsi molemmat
Etuja voisi olla
- Takuu
- Mahdollinen Leasing
- Uusi auto on uusi eikä vuoden vanha
Käytettynä vaikea löytää juuri sopivia varusteita, aika hakuammuntaa. Yleensä joku itselle oleelllinen puuttuu.
Etuja voisi olla
- Takuu
- Mahdollinen Leasing
- Uusi auto on uusi eikä vuoden vanha
Käytettynä vaikea löytää juuri sopivia varusteita, aika hakuammuntaa. Yleensä joku itselle oleelllinen puuttuu.
X3 30e M-Sport 2022
Kuten Havis totesi, niin liisari rajaa varusteita.henripit kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että miksi joku ostaa ihan uuden vitosen jos joutuu miettimään peruutuskameran ja hifipaketin välillä? Eikö voisi ostaa vuoden vanhaa ja 20tkm ajettua, niin saisi huomattavasti kattavemmin varustetun auton halvemmalla? Ei herneitä, en vaan ymmärrä..
Meillä omilla autoilla ajavillakin tietty hintaraja tulee jossain vastaan ja kun monet kuitenkin haluavat sen uuden auton eikä vuoden vanhaa. Vähän sama juttu kun joku haluaa 6-sylinterisen auton; ei mitään järkeä mutta vaan haluaa vaan ja sitten se pitää saada. [emoji23]
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
Ei se nyt välttämättä ihan järjetöntä ole. Itsellä on ollut vain kuusipyttyisiä, ja ne on osoittautuneet kestäviksi koneiksi kun kilsoja tulee paljon. Jos pidetään E61:n imusarjan läppävikoja työtapaturmana, johon on olemassa toimiva ja lopullinen korjaus, niin viat on rajoittuneet pariin ahtimeen ( joista toinen oli varmaankin irronneen läpän hajoittama) ja suuttimeen. Ei ole tarvinnut taistella jakoketjuongelmien kanssa vielä 400000 kmssäkään, vakavammista jutuista puhumattakaan. Nähtäväksi jää, miten nykyinen mylly kestää. Yksi ahtimen siipien säätöyksikkö ehti jo jumiutua n. 120 tkm:ssa, joten on se vikaherkkyys saattanut kutosillakin kasvaa tehojen kasvun myötä.salmol kirjoitti: Vähän sama juttu kun joku haluaa 6-sylinterisen auton; ei mitään järkeä mutta vaan haluaa vaan ja sitten se pitää saada.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
Tuo takuuhommakin on mielenkiintoinen.LuZiaN0 kirjoitti:Itse mieluummin mietin noiden välillä kuin ostan käytetyn, otin sitä paitsi molemmat
Etuja voisi olla
- Takuu
- Mahdollinen Leasing
- Uusi auto on uusi eikä vuoden vanha
Käytettynä vaikea löytää juuri sopivia varusteita, aika hakuammuntaa. Yleensä joku itselle oleelllinen puuttuu.
Ostat uuden auton, jonka arvo tippuu ensimmäisenä vuotena 10ke. Ja tämän tiedät etukäteen. Autoon tuli takuuaikana joku vika, jonka korjaaminen maksoi 500e takuun piikkiin. Eli hävisit 9500€.
Ostat vuoden vanhan auton. Häviät seuraavana vuonna 5000€ arvonalennuksena ja joudut tekemään omaan piikkiin enemmän korjauksia 1000€. Hävisit 6000€.
Ajattelet säästäväsi uudessa autossa koska siinä on takuu, mutta todellisuudessa tiedät ottavasi takkiin. Maksat siis vain "turvallisuudentunteesta".
Vähän sama kun pitäis aina rahojaan tilillä tai jossain takuutuottoisessa. Tiedät jo etukäteen, että et voita, mutta et voi hävitäkään.
- Vähempi parempi -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Liikkeestä ostettaessa vaihtohinnat eivät ole mielestäni riittävästi laskeneet 1-2 v vanhoilla autoilla joissa ajettuna se 20 000-40 000km. Tälläkin hetkellä on myynnissä kangaspenkein varusteltu vm 2014 28 000 ajettu 520da (184hv) hintaan 49 teur. Uusi 520da (190hv) BE varusteilla on listahintana 50,4 teur. Pelkästään hinnan puolesta ei hirveästi houkuttele ostamaan tuota käytettyä. Lisäksi aina on riski piilovioista mitkä ovat saattaneet aiheuttaa nopean vaihdon tai edellisen kuskin jatkuvat moottorin rasitukset, kolarit yms…
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Vuoden vanhassa ei ole uuden auton tuoksuahenripit kirjoitti:Tuo takuuhommakin on mielenkiintoinen.LuZiaN0 kirjoitti:Itse mieluummin mietin noiden välillä kuin ostan käytetyn, otin sitä paitsi molemmat
Etuja voisi olla
- Takuu
- Mahdollinen Leasing
- Uusi auto on uusi eikä vuoden vanha
Käytettynä vaikea löytää juuri sopivia varusteita, aika hakuammuntaa. Yleensä joku itselle oleelllinen puuttuu.
Ostat uuden auton, jonka arvo tippuu ensimmäisenä vuotena 10ke. Ja tämän tiedät etukäteen. Autoon tuli takuuaikana joku vika, jonka korjaaminen maksoi 500e takuun piikkiin. Eli hävisit 9500€.
Ostat vuoden vanhan auton. Häviät seuraavana vuonna 5000€ arvonalennuksena ja joudut tekemään omaan piikkiin enemmän korjauksia 1000€. Hävisit 6000€.
Ajattelet säästäväsi uudessa autossa koska siinä on takuu, mutta todellisuudessa tiedät ottavasi takkiin. Maksat siis vain "turvallisuudentunteesta".
Vähän sama kun pitäis aina rahojaan tilillä tai jossain takuutuottoisessa. Tiedät jo etukäteen, että et voita, mutta et voi hävitäkään.
X3 30e M-Sport 2022
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Tietääkö muuten joku miks tossa F10 LCI:ssä on niin parempi ohjaustuntuma kuin F10 pre-LCI:ssä?
Onkos se vaan tullut tuon xDriven myötä vai yleensä muutettu?
Huhut kertoi jotain tuohon suuntaan, että palaute ois bemmillä otettu vastaan.
Onko faktatietoa jollakin?
Onkos se vaan tullut tuon xDriven myötä vai yleensä muutettu?
Huhut kertoi jotain tuohon suuntaan, että palaute ois bemmillä otettu vastaan.
Onko faktatietoa jollakin?
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Sitä saa nykyään aerosolina...LuZiaN0 kirjoitti:
Vuoden vanhassa ei ole uuden auton tuoksua
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
http://www.cbsnews.com/news/new-car-sme ... are-worst/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tapasin viime torstaina Prisman parkkihallissa kaverin jolla oli 225i xDrive alla. Puoli vuotta vanha ja jo 24 tkm ajettu.VeeMatti kirjoitti:Tietääkö muuten joku miks tossa F10 LCI:ssä on niin parempi ohjaustuntuma kuin F10 pre-LCI:ssä?
Onkos se vaan tullut tuon xDriven myötä vai yleensä muutettu?
Huhut kertoi jotain tuohon suuntaan, että palaute ois bemmillä otettu vastaan.
Onko faktatietoa jollakin?
Oli vaihtanut neljän 3-sarjalasen, viimeisin F30 328i, tähän uuteen F45 225iA xDrive ja kertoi että auto kukee kuin juna.
Olisiko ollut jopa "alapo"
Kyllä se xDrive vaan vaikuttaa ajamiseen junamaisesti oli malli mikä vaan.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Lähinnä tarkoitin ohjaustehostinta tai vastaavaa - onko tuossa muutoksia?Ricracing kirjoitti:Tapasin viime torstaina Prisman parkkihallissa kaverin jolla oli 225i xDrive alla. Puoli vuotta vanha ja jo 24 tkm ajettu.VeeMatti kirjoitti:Tietääkö muuten joku miks tossa F10 LCI:ssä on niin parempi ohjaustuntuma kuin F10 pre-LCI:ssä?
Onkos se vaan tullut tuon xDriven myötä vai yleensä muutettu?
Huhut kertoi jotain tuohon suuntaan, että palaute ois bemmillä otettu vastaan.
Onko faktatietoa jollakin?
Oli vaihtanut neljän 3-sarjalasen, viimeisin F30 328i, tähän uuteen F45 225iA xDrive ja kertoi että auto kukee kuin juna.
Olisiko ollut jopa "alapo"
Kyllä se xDrive vaan vaikuttaa ajamiseen junamaisesti oli malli mikä vaan.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
On sillä varmasti vaikutusta, mutta ei se ole ainoa selitys. X1 kiemurteli urissa lähes vaarallisesti kunnes vaihdoin siihen normaalirenkaat. Nykyinen F34 menee 15 tkm ajetuilla runflateillä edelleen kuin juna. Molemmat autot xDrive.Ricracing kirjoitti:Kyllä se xDrive vaan vaikuttaa ajamiseen junamaisesti oli malli mikä vaan.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Parisataa kilometriä alla, ensitunnelmia (F10 518d Business Exlusive Edition vs. F31 320 d 2012):
+ Mukautuvat ajovalot (xenon) jaksoivat naurattaa. Ajelin pimeällä mm. auton perässä 40 km ja on se erikoinen kapistus kun sytyttelee pitkiä reunoille mutkien mukaan, vaikka tosiaan edessä on auto. Edessäajavan auton kohdalla seuraa hassu "musta neliö" ja sen ohi näytti minun pitkät. Tuo "musta neliö" edessäajavan kohdalla tosin välillä oli aika silmiinpistävä ja vei keskittymisen siihen. Mielestäni peruuttaessakin sytyttää kääntymisvalot, valaisten paremmin ympäristöä. Kertaakaan kukaan ei väläytellyt, toisin kun 3 -sarjalaisen pelkkä kaukovaloassistentti joka oli tähän verrattuna TÄYSI susi.
+ Myös melu (hiljaisuus) on hyvällä tasolla, SELKEÄSTI hiljaisempi kuin edellinen F31 320d. Jotenkin 3 -sarjalaisen melu oli paljon korkeampi ja siksi häiritsevämpi. Esim. hyvä esimerkki että 3- sarjalaisella 40 kmh nopeudessa kuului nastojen ropina selkeästi, kun taas tässä ei. Renkaina Nokia Hakkapeliitta 8 (en tiedä onko Runflatit vai ei). En oikein ymmärrä kun joku haukkuu 5- sarjalaista äänekkääksi...
+ Start & Stop toimii nopeammin
+ F31 näyttää vähän lelulta/muoviselta tähän verrattuna.
+ Vaihteisto tuntuu "pehmeämmältä/huomaamattomammalta".
+ Snap-In -adapteri odotusten mukaisesti lataa todella nopeasti verrattuna usb -johdolla.
+ Dakota Oyster -nahoissa sisätilan tunnelmavalot varsinkin Modern (valkoinen) TODELLA tyylikäs valaisten auton vaaleaksi. F31:ssä oven listavalot hukkuivat mustiin verhoiluihin, ja oli todella vaisut.
+ Virtuaalimittaristo tuo mukavaa vaihtelua silmille.
+ Kaiuttimista ollaan montaa mieltä ja herättää keskustelua mutta laitoin riskillä Hifi- kaiuttimet ja olen edelleen sitä mieltä että kannatti hintaan nähden. Jos rahatilanne olisi sallinut, varmasti olisin ottanut vielä paremmat, tykkään musiikkia kuunnella. Tosin F31 -perussetti oli minun mielestä riittävän hyvät eikä missään nimessä huonot. Näissä silti selkeämpi erottelu ja paremmat bassot. Spotifyn luulen kuulostaneen paremmalta kuin radiokanavien, mutta en vielä kauheasti ehtinyt syventymään. Mitään järisyttävää elämystä en saanut, mutta eron kyllä silti huomaa perussettiin. ELI mielestäni muutaman satasen panostus kannattaa.
- Black Panel virtuaalimittariston yläreuna heijastuu oudosti tuulilasista silmiin. Kokeilin laskea penkin alas, mutta joutuisi laskemaan liian alas että häviäisi kokonaan. Ei oleellisesti kuitenkaan häirinnyt, toistaiseksi.
- Ehdottomasti tärkein paketti, eli valopaketin kahvavalot oli pieni pettymys (verrattuna F31 valoihin). Auto on nyt musta ja kahvavalot on todella vaisut vaikka ajattelin että mustassa näkyisi hyvin, onkohan suuntausta muutettu. Valaisee jotenkin liian pienen osan kahvasta, toisaalta valaisee tehokkaasti maahan.
Toistaiseksi kokemus on kyllä sellainen varsinkin autojen hintojen ollessa kokolailla samat, että paluuta 3- sarjalaiseen ei ole.
+ Mukautuvat ajovalot (xenon) jaksoivat naurattaa. Ajelin pimeällä mm. auton perässä 40 km ja on se erikoinen kapistus kun sytyttelee pitkiä reunoille mutkien mukaan, vaikka tosiaan edessä on auto. Edessäajavan auton kohdalla seuraa hassu "musta neliö" ja sen ohi näytti minun pitkät. Tuo "musta neliö" edessäajavan kohdalla tosin välillä oli aika silmiinpistävä ja vei keskittymisen siihen. Mielestäni peruuttaessakin sytyttää kääntymisvalot, valaisten paremmin ympäristöä. Kertaakaan kukaan ei väläytellyt, toisin kun 3 -sarjalaisen pelkkä kaukovaloassistentti joka oli tähän verrattuna TÄYSI susi.
+ Myös melu (hiljaisuus) on hyvällä tasolla, SELKEÄSTI hiljaisempi kuin edellinen F31 320d. Jotenkin 3 -sarjalaisen melu oli paljon korkeampi ja siksi häiritsevämpi. Esim. hyvä esimerkki että 3- sarjalaisella 40 kmh nopeudessa kuului nastojen ropina selkeästi, kun taas tässä ei. Renkaina Nokia Hakkapeliitta 8 (en tiedä onko Runflatit vai ei). En oikein ymmärrä kun joku haukkuu 5- sarjalaista äänekkääksi...
+ Start & Stop toimii nopeammin
+ F31 näyttää vähän lelulta/muoviselta tähän verrattuna.
+ Vaihteisto tuntuu "pehmeämmältä/huomaamattomammalta".
+ Snap-In -adapteri odotusten mukaisesti lataa todella nopeasti verrattuna usb -johdolla.
+ Dakota Oyster -nahoissa sisätilan tunnelmavalot varsinkin Modern (valkoinen) TODELLA tyylikäs valaisten auton vaaleaksi. F31:ssä oven listavalot hukkuivat mustiin verhoiluihin, ja oli todella vaisut.
+ Virtuaalimittaristo tuo mukavaa vaihtelua silmille.
+ Kaiuttimista ollaan montaa mieltä ja herättää keskustelua mutta laitoin riskillä Hifi- kaiuttimet ja olen edelleen sitä mieltä että kannatti hintaan nähden. Jos rahatilanne olisi sallinut, varmasti olisin ottanut vielä paremmat, tykkään musiikkia kuunnella. Tosin F31 -perussetti oli minun mielestä riittävän hyvät eikä missään nimessä huonot. Näissä silti selkeämpi erottelu ja paremmat bassot. Spotifyn luulen kuulostaneen paremmalta kuin radiokanavien, mutta en vielä kauheasti ehtinyt syventymään. Mitään järisyttävää elämystä en saanut, mutta eron kyllä silti huomaa perussettiin. ELI mielestäni muutaman satasen panostus kannattaa.
- Black Panel virtuaalimittariston yläreuna heijastuu oudosti tuulilasista silmiin. Kokeilin laskea penkin alas, mutta joutuisi laskemaan liian alas että häviäisi kokonaan. Ei oleellisesti kuitenkaan häirinnyt, toistaiseksi.
- Ehdottomasti tärkein paketti, eli valopaketin kahvavalot oli pieni pettymys (verrattuna F31 valoihin). Auto on nyt musta ja kahvavalot on todella vaisut vaikka ajattelin että mustassa näkyisi hyvin, onkohan suuntausta muutettu. Valaisee jotenkin liian pienen osan kahvasta, toisaalta valaisee tehokkaasti maahan.
Toistaiseksi kokemus on kyllä sellainen varsinkin autojen hintojen ollessa kokolailla samat, että paluuta 3- sarjalaiseen ei ole.
X3 30e M-Sport 2022
f11 520d xdrivellä kertyi viikonloppuna kokemuksia 500km verran. Ensifiilis; suuri auto joka taiottu pienemmän auton tunteeseen, tämä salakavala tunne kyllä häviää auton ollessa luistossa. Silti ihmetystä herättää kuinka hauskaa 8-vaihteisella automaatilla ja sport-moodilla on viedä tällaista perhefarkkua nelisylinterisen dieselin voimin. Ehkä taustalla vaikuttaa pitkä katkos "pure" mobiilien ratista. Nimimerkillä 4kk bussikortilla ja sitä ennen 8kk Skoda Superbilla. Kaukana ovat vuodet alustan osalta läpikäydyn e36 ratista. Mut prööm...4000rpm ja click 2-vaihde..tumbhs 2700rpm..vroom 4200rpm...click 3-vaihde tumbhs..100km/h...>->-> :P :P Tuntui kuin soundia koneesta tuotettaisiin "kaiuttimella"
Ps. W212 farkkua tuli aluksi kokeiltua sen ollessa broidin ykkösvaihtoehto. Tunnelma käytännöllisen kylmä, vaihteiston ja moottorin toimiessa hitaasti. Ei jatkoon.
Ps. W212 farkkua tuli aluksi kokeiltua sen ollessa broidin ykkösvaihtoehto. Tunnelma käytännöllisen kylmä, vaihteiston ja moottorin toimiessa hitaasti. Ei jatkoon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
[quote]Toistaiseksi kokemus on kyllä sellainen varsinkin autojen hintojen ollessa kokolailla samat, että paluuta 3- sarjalaiseen ei ole./quote]
Juuri näin! Itsellä vaihtunut F36 420d -> F34 318d -> F11 520d M-Sport. Paluuta 3- tai 4-sarjalaiseen ei enää ole. Tosin fakta on se, että F1x vaatii aika paljon varusteita. Perus busineksellä merkittävää eroa yleisfiiliksessä ei ole.
Juuri näin! Itsellä vaihtunut F36 420d -> F34 318d -> F11 520d M-Sport. Paluuta 3- tai 4-sarjalaiseen ei enää ole. Tosin fakta on se, että F1x vaatii aika paljon varusteita. Perus busineksellä merkittävää eroa yleisfiiliksessä ei ole.
X-drivessä on hydraulinen ohjaustehostin, takavedossa sähköinen. Näin oli jo ennen faceliftiä.VeeMatti kirjoitti:Tietääkö muuten joku miks tossa F10 LCI:ssä on niin parempi ohjaustuntuma kuin F10 pre-LCI:ssä?
Onkos se vaan tullut tuon xDriven myötä vai yleensä muutettu?
Huhut kertoi jotain tuohon suuntaan, että palaute ois bemmillä otettu vastaan.
Onko faktatietoa jollakin?
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Viikko takana...
1) Kolmena viime aamuna pakkasta ollessa 10-12 astetta, autoa joutunut starttailemaan pahimmillaan melkein 5 minuuttia. Ehkä yrittää pyöräyttää hieman mutta sitten tulee vain ilmoitus "virta päällä" ja aikansa starttailee niin ilmoitus "starttimoottorissa saattaa olla vikaa". Huollosta vastasivat perinteisen "soittele jos vielä tulee sama vika".
2) Kun nopeus on kylmällä autolla tasan 60 kohdalla, alkaa jostain takaa suht kova ulina, vahän kuin laakerissa olisi vikaa. Ääni tulee siis vain kun nopeus on tasan 60, ei ali eikä yli. Eivät myös tähän osanneet sanoa mitään kun auto oli lämmennyt kun kävin huollossa eikä ääntä kuullut.
1) Kolmena viime aamuna pakkasta ollessa 10-12 astetta, autoa joutunut starttailemaan pahimmillaan melkein 5 minuuttia. Ehkä yrittää pyöräyttää hieman mutta sitten tulee vain ilmoitus "virta päällä" ja aikansa starttailee niin ilmoitus "starttimoottorissa saattaa olla vikaa". Huollosta vastasivat perinteisen "soittele jos vielä tulee sama vika".
2) Kun nopeus on kylmällä autolla tasan 60 kohdalla, alkaa jostain takaa suht kova ulina, vahän kuin laakerissa olisi vikaa. Ääni tulee siis vain kun nopeus on tasan 60, ei ali eikä yli. Eivät myös tähän osanneet sanoa mitään kun auto oli lämmennyt kun kävin huollossa eikä ääntä kuullut.
X3 30e M-Sport 2022