F10 kulutus

F10, F11, F07
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Piilovalikosta löytyy Correct factor, jolla voi säätää kulutuslukeman näyttämään oikein, kun riittävän monista tankkauksista on saanut laskettua todellisen kulutuksen. Patomursun tapauksessa korjaus 6,1/n. 5,65: 1000 > n. 1080. Kokeilemalla selviää tarkka korjausarvo.

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=4820
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Aika lähelle sama korjauskerroin siis kuin nopeusmittarillekin. Oletettavasti samasta syystä.
Teka1970
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 22:54

F11 530xd keskikulutus 8,9l pääosin kaupunki ajoa. Entinen 730d samalla kaasujalalla 9,9l
Teka1970
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Helmi 2018, 22:54

Toki testiksi sievästi ajettuna pelkästään matkaa 500km ajotietokone näytti 5,0l.
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

2011 F10 520da meni pääkaupungin liikenteessä (pääosin Kehä I / Kehä III suhaamista) 5,8 -6,1 l, rengastuksesta riippuen, tuossa myös mukana talvikuukausien Webaston käyttö.
2012 F11 535da xDrive vie samanlaisessa ajossa 8,6 l, tosin on tullut jonkin verran nautittua hienosta kiihtyvyydestä, joten ajo ei ole ollut ihan taloudellisimmasta päästä. ;)

Edit: nyt kun ajo on tasaantunut, niin kulutus tippunut 7,2 litraan.
sportpug
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 19:07
Auto: BMW M

Itsellä f11 520d, -14. Mennyt nyt ensimmäiset 3000tkm ajotietokoneen mukaan 5.8 keskinopeuden ollessa 45km/h. Viime tankkauksesta kun laski todellisen kulutuksen, oli 6.04. Itse tähän kyllä tyytyväinen, kun suurin osa ajoista kehäteitä. Jännä nähdä mihin tuo lähtee nyt nousemaan, kun kesälomareissut eivät ole enää laskemassa kulutusta. Edellisen omistajan jäljiltä kokonaiskulutus oli 6.5.
sportpug
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 19:07
Auto: BMW M

Vanha malli, niin ei kulutukset ole enää niin kiinnostavia.

520da, Helsinki - Pohjanmaa - Helsinki, yhteensä noin 800km ajelua ja keskikulutus 17" hakkapeliitta 8 renkailla 4.5l/100km. Itse ajelen rajoituksia noudattaen ja turhia ohituksia välttäen. Eco pro mode noin puolet matkasta aktiivisena. Aika tyytyväinen tuohon maantiekulutukseen saa olla.

Oma keskikulutus 9500km matkalle näyttää tällä hetkellä 6.3. Suurin osa ajoista edelleen kehäteitä ja kaupunkia. Tyytyväinen saa olla, kun edellinen MB A180 automaatti vei kaksi litraa enemmän satasella ja oli sentään puolet pienempi auto.
alspe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Loka 2018, 09:12

kailinds kirjoitti: 09 Maalis 2018, 20:25 2011 F10 520da meni pääkaupungin liikenteessä (pääosin Kehä I / Kehä III suhaamista) 5,8 -6,1 l, rengastuksesta riippuen, tuossa myös mukana talvikuukausien Webaston käyttö.
2012 F11 535da xDrive vie samanlaisessa ajossa 8,6 l, tosin on tullut jonkin verran nautittua hienosta kiihtyvyydestä, joten ajo ei ole ollut ihan taloudellisimmasta päästä. ;)

Edit: nyt kun ajo on tasaantunut, niin kulutus tippunut 7,2 litraan.
Niin epäselvä tämä kaupunkikulutus on aiheena. Pääkaupungissamme en asu, mutta käsittääkseni kehä III ei edes ole vain helsingissä? Eikä se ole kaupunkia nähnytkään vaan kehätien ajaminen on maantieajoa, vielä sitä vähiten kuluttavaa koska nopeus on optimaalinen ~60-80km/h pl. ruuhkat. Miten siellä oikeasti jonotellaan? Kulutus jonossa seisoessahan on ääretön litraa / 100km. :)

Itsellä Tampereella kaupunkikulutus on 7-10litran välissä (F10 520dA). Ja tällä tarkoitan kaupunkiajoa, kuin ajaisi jatkuvasti taksia max. 6km säteellä Helsingin ytimestä.
alspe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Loka 2018, 09:12

sportpug kirjoitti: 30 Heinä 2018, 14:02 Itsellä f11 520d, -14. Mennyt nyt ensimmäiset 3000tkm ajotietokoneen mukaan 5.8 keskinopeuden ollessa 45km/h. Viime tankkauksesta kun laski todellisen kulutuksen, oli 6.04. Itse tähän kyllä tyytyväinen, kun suurin osa ajoista kehäteitä. Jännä nähdä mihin tuo lähtee nyt nousemaan, kun kesälomareissut eivät ole enää laskemassa kulutusta. Edellisen omistajan jäljiltä kokonaiskulutus oli 6.5.

Mistä olet ajotietokoneen pitkän ajan kulutuksen katsonut? Minäkin luulin, että mittaristossa oleva keskikulutus on ikuiseeden päivittyvä, mutta eikös se olekin vain siltä ajalta kuin moottori on käynnistetty? Ainakin mulla se lukema jumittui 6.4 lukemaan ja käyttöohje kirja sanoi, että se on yhden ajosuoritteen lukema jonka voi nollata viiksen päästä.
sportpug
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 19:07
Auto: BMW M

alspe kirjoitti: 14 Marras 2018, 10:23
sportpug kirjoitti: 30 Heinä 2018, 14:02 Itsellä f11 520d, -14. Mennyt nyt ensimmäiset 3000tkm ajotietokoneen mukaan 5.8 keskinopeuden ollessa 45km/h. Viime tankkauksesta kun laski todellisen kulutuksen, oli 6.04. Itse tähän kyllä tyytyväinen, kun suurin osa ajoista kehäteitä. Jännä nähdä mihin tuo lähtee nyt nousemaan, kun kesälomareissut eivät ole enää laskemassa kulutusta. Edellisen omistajan jäljiltä kokonaiskulutus oli 6.5.

Mistä olet ajotietokoneen pitkän ajan kulutuksen katsonut? Minäkin luulin, että mittaristossa oleva keskikulutus on ikuiseeden päivittyvä, mutta eikös se olekin vain siltä ajalta kuin moottori on käynnistetty? Ainakin mulla se lukema jumittui 6.4 lukemaan ja käyttöohje kirja sanoi, että se on yhden ajosuoritteen lukema jonka voi nollata viiksen päästä.
Aijaa! No siihen ajotietokoneen lukemaan olen verrannut, kun olen verrannut edelliseen omistaajaan. Sitä en ole siis nollannut. Jorney computerin nollasin idrivesta kun auto minulle tuli ja sitä lukemaa olen tarkkaillut pitkässä juoksussa ns. omana kokonaiskulutuksena. Tuo mittariston ajotietokoneen lukema itsellä myös tippinut 6.4 eikä ole siitä muuttunut. Voihan minä niitä lukemia lukea väärin. Pitkillä reissuilla välillä laskenut litroista ja kilometreistä tuota "oikeaa" kulutusta.
Vastaa Viestiin