F1x katsastustulokset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Jostain muistelisin lukeneeni/nähneeni seuraavat arvot: >90% = liian jäykkä, 40%-90% = normaali, 20%-40% = heikkotehoinen, <20% = viallinenHavis kirjoitti:Erikoiset arvot, kun hylsyrajakin taitaa olla joku 40 +- jotain. Tavalline arvo on kai välillä 70 - 50.FullFrame kirjoitti: Iskarit etu 17 - 14
iskarit taka 42 - 40
Ja renkaina RFT:t koossa 245/45/18
Vertailuna itsellä tuossa F10:ssä näytti n.1,5v sitten, kun tutkittiin takapään kolinoita iskaritestissä molemmat puolet takana 61%. Renkaina oli silloin 245/45/18 ei-rft hkpl7.
Itse muistan nähneeni että Runflat-renkaat sekoittaisivat noita testiarvoja.MKV kirjoitti:Jostain muistelisin lukeneeni/nähneeni seuraavat arvot: >90% = liian jäykkä, 40%-90% = normaali, 20%-40% = heikkotehoinen, <20% = viallinen. Vertailuna itsellä tuossa F10:ssä näytti n.1,5v sitten, kun tutkittiin takapään kolinoita iskaritestissä molemmat puolet takana 61%. Renkaina oli silloin 245/45/18 ei-rft hkpl7.Havis kirjoitti:Erikoiset arvot, kun hylsyrajakin taitaa olla joku 40 +- jotain. Tavalline arvo on kai välillä 70 - 50.FullFrame kirjoitti: Iskarit etu 17 - 14
iskarit taka 42 - 40
Ja renkaina RFT:t koossa 245/45/18
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Käytin F10:n katsastuksessa eilen ensimmäistä kertaa. Savutus, K-arvo: 0,00! Sallittu on muuten 1,50 eikä 1,00 kuten Ric tuossa aiemmin väittää. Iskaritestissä odotetusti takana: 59% vasen ja 57% oikea, edessä: 30% vasen ja 33% oikea.Turbo kirjoitti:Kävin juuri katsastamassa ja mulla savu arvo oli 0,01!Ricracing kirjoitti:Mainittakoot vielä että autossani on ollut Neste City Pro dieseliä tankissa viimeiset 1 500 km. (Perustelu.)
Ja ellei kukaan nuorempi huomannut niin dieselin K-arvot pitää olla alle 1,0 ja autossani ne olivat 0,03!
Siis 3x pienempi kuin sulla!
Ja tankkaan halvinta kuraa mitä löytyy. Öljyt vaihtuu 35-36tkm välein.
Alla alkuperäiset 17" RFT renkaat, mittarissa nyt 76tkm.
Katsurin kans puhuttiin tuosta iskaritestistä etusten osalta niin tuumasi, että eivät he tuota pelkkää mittarilukemaa tuijota. Koeajolenkki ja kurkistus auton alle paljastavat, että iskarit ovat aivan toimivat ja hyväkuntoiset. Syitä voi katsurin mielestä hakea kuulemma jousitusrakenteesta, jäykemmästä alustasta tai matalaprofiili- ja rft-renkaista.
PS: Luin vasta myöhemmin tuon Ricin katsastuksesta saaman kuitin tarkemmin. Siinähän tuo lukee pienellä, että sallittu maksimi K-arvo on 1,00. Minun lapussa taas lukee, että sallittu maksimi on 1,50. Mistähän tuo johtuu?!
Tuli tämäkin päivä koettua: F10 (525dX, 50tkm) hylättiin 3 vuotiskatsastuksessa, kun renkaasta löytyi ruuvi. Ruuvi paljastui hetken päästä n 3 mm pitkäksi joka ei ulottunut ilmaosaan, mutta piti kuitenkin käydä uusintakatsastuksessa.
Kaikki iskarit oli 60%. Pakokaasutestin tulosta ei oltu merkitty papereihin.
Kaikki iskarit oli 60%. Pakokaasutestin tulosta ei oltu merkitty papereihin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 01 Tammi 2011, 21:07
- Auto: BMW 520d Sport A Business '10
Käytin auton nyt toista kertaa vuosikatsastuksessa ja yllätyksekseni iskaritesti näytti 45 % etuiskareille eikä mitään kepuli konsteja käytetty. Taisi A-katsastuksen vehkeet silloin eka kerralla olla ajastaan jäljessä.
Onko renkaat samanlaiset kuin ekalla kerralla?Xenxen kirjoitti:Käytin auton nyt toista kertaa vuosikatsastuksessa ja yllätyksekseni iskaritesti näytti 45 % etuiskareille eikä mitään kepuli konsteja käytetty. Taisi A-katsastuksen vehkeet silloin eka kerralla olla ajastaan jäljessä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Käytin juuri katsastuksessa omaa F11 ml120tkm ja uussintakäyntihän siitä seurasi. Etuakseliston alatukivarren pallonivelet (takimmaiset alapallot) väljät. Yllättävän kallis ja aikaa vievä remonttihan siitä seurasi.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Noi alustankulumat ja varsinkin etuakselistossa ovat erittäin tyypillisiä BMW ongelmia.Keba kirjoitti:Käytin juuri katsastuksessa omaa F11 ml120tkm ja uussintakäyntihän siitä seurasi. Etuakseliston alatukivarren pallonivelet (takimmaiset alapallot) väljät. Yllättävän kallis ja aikaa vievä remonttihan siitä seurasi.
Huivei. Pientä simputusta! Mullakin on pari kertaa löytynyt ruuvi takarenkaasta.
Epäilen vieläkin ettei ihan vanhingossa, sen verran näyttäviä Bemareita olivat kummatkin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
höpöhöpö mistään simputuksesta tuossa ei ole ollut kyse, katsastusmies (tai nainen) on tehnyt työnsä ja toiminut aivan ohjeiden mukaan. Ruuvi tms. renkaassa (=Mahdollinen tieliikennevaara) on hylkäysperuste siinä missä esim. pykinyt jarruletku tms.Ricracing kirjoitti:Huivei. Pientä simputusta! Mullakin on pari kertaa löytynyt ruuvi takarenkaasta.
Epäilen vieläkin ettei ihan vanhingossa, sen verran näyttäviä Bemareita olivat kummatkin.
Eikös se ole vaan hyvä että noi ruuvit löytyy mielummin katsastuksessa kuin siinä kaikkien tiukimmassa kaarteessa renkaan puhjetessa?
vai että ihan näyttäviä bemareita, mistä näitä turhamaisia kanssa-bemaristeja oikein sikiää...
Varmaan samasta paikasta mistä näitä bessevisser-kuumakalle-kommentoijia.Havis kirjoitti:vai että ihan näyttäviä bemareita, mistä näitä turhamaisia kanssa-bemaristeja oikein sikiää...Ricracing kirjoitti:Epäilen vieläkin ettei ihan vanhingossa, sen verran näyttäviä Bemareita olivat kummatkin.
PS. Havis, älä vedä hermoo, tarkoitan tietysti itseäni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
En tunne katsastusalan määräyksiä tarkemmin, mutta ruuvi renkaassa hylkyperusteena kuulostaa aika raisulta. Varmaan kaikki autoilijat olisivat sen korjanneet mahdollisimman pian, vaikka siitä ei tulisi muuta kuin huomautus. Jotenkin tuntuisi järkevämmältä merkitä pelkkä korjauskehotus rekisteriotteeseen, kun korjaus tulisi kuitenkin tehtyä yhtä nopeasti kuin hylkäystilanteessa. Kun hylkäyksen jälkeen autolla saa vielä ajaa, niin liikenneturvallisuuden kannalta hylkäyksen ja korjauskehotuksen ero on aika pieni. Mutta näillä mennään.
Itse otatin ruuvin heti pois renkaasta ja menin samana päivänä uusintakatsastukseen ja kerroin että nyt on ruuvi poistettu, mutta minulta ei edes käyty katsomassa onko renkaasta ruuvi pois vai ei ja leima tuli. Uusintakatsastusmies ei ollut sama kuin joka auton hylkäsi.
Itse otatin ruuvin heti pois renkaasta ja menin samana päivänä uusintakatsastukseen ja kerroin että nyt on ruuvi poistettu, mutta minulta ei edes käyty katsomassa onko renkaasta ruuvi pois vai ei ja leima tuli. Uusintakatsastusmies ei ollut sama kuin joka auton hylkäsi.
Ei pelkoasalmol kirjoitti:Varmaan samasta paikasta mistä näitä bessevisser-kuumakalle-kommentoijia.Havis kirjoitti:vai että ihan näyttäviä bemareita, mistä näitä turhamaisia kanssa-bemaristeja oikein sikiää...Ricracing kirjoitti:Epäilen vieläkin ettei ihan vanhingossa, sen verran näyttäviä Bemareita olivat kummatkin.
PS. Havis, älä vedä hermoo, tarkoitan tietysti itseäni.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vastasin viestisiin 21 Touko 2013, hyvä salmol.salmol kirjoitti:Uutisarvo?
Idea oli katsoa asioita hiukka pidempään, ei uutisarvo per heti.
Ostin toissapäivänä myös Stockan Hulluilta Päiviltä katsastuksen PRAP:ille ensi kesäkuuksi.
Hinta on 45 € kaikkine mittauksineen, tarjous on voimassa vuoden verran.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Oma F10 puhkaisi nyt neitsyyden kun kesällä tulee 3 vuotta täyteen ja kävi leimalla. "Kuin uusi auto" sanoi inssi ja löi leiman. Noinhan se pitää 70 000 ajetulla premium-merkillä ollakin
Kuinka arvokas remontti oli?Keba kirjoitti:Käytin juuri katsastuksessa omaa F11 ml120tkm ja uussintakäyntihän siitä seurasi. Etuakseliston alatukivarren pallonivelet (takimmaiset alapallot) väljät. Yllättävän kallis ja aikaa vievä remonttihan siitä seurasi.
Mulla tänään hoidettiin siis sama ja hintaa bemarihuolto.fi:lla 399€ kaikkineen.Palomies kirjoitti:Kuinka arvokas remontti oli?Keba kirjoitti:Käytin juuri katsastuksessa omaa F11 ml120tkm ja uussintakäyntihän siitä seurasi. Etuakseliston alatukivarren pallonivelet (takimmaiset alapallot) väljät. Yllättävän kallis ja aikaa vievä remonttihan siitä seurasi.