Racechip tai vastaavia kokemuksia/ajatuksia

F10, F11, F07
NBW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
Auto: BMW f10 520d
Paikkakunta: Pohojanmaa

Kiinnostaisi tämä Racechipin valmistama lastu kun on hinnaltaankin kohtuullinen http://www.racechip.com/chiptuning/bmw/ ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyt saa tyrmätä tai puoltaa ajatusta moisesta investoinnista. Jos kokemuksia löytyy, niin aina parempi.

Onkohan tuommonen koneen surma vai pelastus. Lisääntyneen tehon tarvehan ei ole kuin satunnaista ainakaan minun ajotyylillä, mutta ohittelen kuitenkin aika paljon ja kesäisin vedän asuntovaunua.

Oma autoni on 520d johon tätä vaihtoehtoa mietiskelen.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Onhan näitä kokemuksia jonnin verran. Aluksi olin hyvinkin innostunut mutta nyttemmin innostus on laantunut, syynä takuun menetys ja se että teholisäys on aika marginaalinen siihen nähden mitä onglmia boxi voi aiheuttaa. Olen tullut siihen tulokseen että pitää päivittää autoa isompaan, käyttää BMW Perfomancea tai sitten AC, HARTGEN, MAHARTIN tmv. viriosia mutta niissä ongelmana on hinta. Venturatuninga kokeilin 320i xdrivessä ja raceshippiä 116 ja 118:ssa.

Ikävintä on tosiaa ne takuuiden menytkset, eli jos tekniikkaan tulee jokin vika ja huollossa huomataan asia että viri laitteita on käytetty, ei siitä hyvää seuraa, niillä rahallisilla menetyksillä vaihtaisi äkkiä isompaan, kalliita kun moottori ja vaihteistorempat ovat.

Jos jotain viriä laittaisin niin ehdottomasti Hartge, AC, Kelleners, Mahhart jne, niillä on takuut, ne on testattuja ja siten turvallisia ja järkeviäkin hankintoja kalliille autolle - menee paasaamisen puolella mutta tätä mieltä itse olen :)
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Mitenkäs takuun jälkeen? Takuuhan ei bemmissä ole järin pitkä muutenkaan?
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Nipademu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
Auto: BMW 520dA F11 2011
Paikkakunta: Ylä-Savo

Mielenkiintoinen tuote. Tekis mieli kokeilla itsekin, mutta taidan olla liian arka. :)

Kuka uskaltaa eka?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
NBW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
Auto: BMW f10 520d
Paikkakunta: Pohojanmaa

Minulla oli edellisessä e90 320d autossa bluefinin softa joka ohjelmoitiin kapulalla obd portin kautta. Hyvin pelitti ja autoon tuli rutkasti lisää voimaa. Kapula on vielä tallessa, mutta kysyin valmistajalta käykö se uudella softalla mun uuteen autoon. Ei käy koska he eivät ole kyenneet vielä murtaa suojausta ohjelmisosta.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Miten takuu käytännössä voi toimia? Eli pitää osoittaa, että tämä vika johtui virityksestä = mahdotonta? Muuten tuskin tomittaja alkaa toisten huoltoja maksaa kun vikojahan tulee ilman viritystäkin.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Itsellä tuo RaceChipin boxi antoi vikakoodeja joten palautin sen. Olen kuullut että toimii ja todella antaa hyvin tehoa. Mitä takuun menettämiseen tulee, niin jos otat boxin pois ennen huoltoa ja katsastusta niin huolta ei pitäisi olla. Eri asia on jos koko ohjelmisto vaihdetaan, silloin nähdään että se ei ole vakio-ohjelmisto, mutta tuonkin voi palauttaa ennen huoltoon vientiä.

Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.

Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

salmol kirjoitti:Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne.
Tämä vaihteistohomma ei pidä paikkaansa. 20d/25d automaatti on mitoitettu 450 nm väännölle, 30d kestää 700 nm.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

salmol kirjoitti:Itsellä tuo RaceChipin boxi antoi vikakoodeja joten palautin sen. Olen kuullut että toimii ja todella antaa hyvin tehoa. Mitä takuun menettämiseen tulee, niin jos otat boxin pois ennen huoltoa ja katsastusta niin huolta ei pitäisi olla. Eri asia on jos koko ohjelmisto vaihdetaan, silloin nähdään että se ei ole vakio-ohjelmisto, mutta tuonkin voi palauttaa ennen huoltoon vientiä.

Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.

Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
MInä selvitin asian: eli, vikakoodin jos tulee ja ja huolto sen näkee niin ongelmia ei ole, niin kauan kuin vikakoodi on tunnettu mutta boxit antaa sellaisen vikakoodin jota auto ei tunnista, eli koodi tuntematon, tällöin takuu raukeaa- hyvin simppeliä ja uskon kyllä tähän teoriaan.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

japi2010 kirjoitti:
salmol kirjoitti:Itsellä tuo RaceChipin boxi antoi vikakoodeja joten palautin sen. Olen kuullut että toimii ja todella antaa hyvin tehoa. Mitä takuun menettämiseen tulee, niin jos otat boxin pois ennen huoltoa ja katsastusta niin huolta ei pitäisi olla. Eri asia on jos koko ohjelmisto vaihdetaan, silloin nähdään että se ei ole vakio-ohjelmisto, mutta tuonkin voi palauttaa ennen huoltoon vientiä.

Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.

Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
MInä selvitin asian: eli, vikakoodin jos tulee ja ja huolto sen näkee niin ongelmia ei ole, niin kauan kuin vikakoodi on tunnettu mutta boxit antaa sellaisen vikakoodin jota auto ei tunnista, eli koodi tuntematon, tällöin takuu raukeaa- hyvin simppeliä ja uskon kyllä tähän teoriaan.
Ennen huoltoa boksi pois ja vikakoodien nollaus?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Böntti kirjoitti:
japi2010 kirjoitti:
salmol kirjoitti:Itsellä tuo RaceChipin boxi antoi vikakoodeja joten palautin sen. Olen kuullut että toimii ja todella antaa hyvin tehoa. Mitä takuun menettämiseen tulee, niin jos otat boxin pois ennen huoltoa ja katsastusta niin huolta ei pitäisi olla. Eri asia on jos koko ohjelmisto vaihdetaan, silloin nähdään että se ei ole vakio-ohjelmisto, mutta tuonkin voi palauttaa ennen huoltoon vientiä.

Vaikka tulisi jokin Rail Pressure -vikailmoitus tuosta, niin mistä huolto tietää syyn sille ja jotta takuu raukeaisi, pitää huollon pystyä osoittamaan että jotain ulkopuolista boxia on käytetty. Sitä paitsi koneissa on turvavarat ja samoja komponentteja käytetään tehokkaimpienkin koneiden kanssa.

Esim 20d kone on lähes identtinen 25d:n kanssa, vaihteisto sama kuin 335d/335i:ssä, jne. Eli kyllä ne vehkeet kestää kun maltilla ottaa. Sitä paitsi tuo boxi ei koske muuhun kuin railipaineeseen joten ainoa mikä voi hajota, on suuttimet. Voimalinja kyllä kestää. Tämä siis kaikki omaa mielipidettä.
MInä selvitin asian: eli, vikakoodin jos tulee ja ja huolto sen näkee niin ongelmia ei ole, niin kauan kuin vikakoodi on tunnettu mutta boxit antaa sellaisen vikakoodin jota auto ei tunnista, eli koodi tuntematon, tällöin takuu raukeaa- hyvin simppeliä ja uskon kyllä tähän teoriaan.
Ennen huoltoa boksi pois ja vikakoodien nollaus?
Kyllä kyllä mutta jos autossa on oikea vika niin eihän nollaus mitään auta?
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Ymmärsin että siitä boksista tulee tuntematon vikakoodi. Boksi pois ja nollaus -> homma ok. Jos koodi (tunnettu) taas tulee esim hajonneesta vaihdelaatikosta niin boksi pois ja vikakoodien nollaus -> tuntematon koodi häviää, laatikosta tulee uus tunnettu vikakoodi -> auto huoltoon ja uus laatikko takuuseen?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

japi2010 kirjoitti:Kyllä kyllä mutta jos autossa on oikea vika niin eihän nollaus mitään auta?
Paitsi että silloin ei kukaan tiedä mistä vika tuli ja menee siten takuuseen. Eli vikakoodi pois ja takuuhuoltoon. :)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
bimmerman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:34
Auto: BMW G30 530e vm.2017, Audi B9 A4 Avant vm.2016
Paikkakunta: Pirkanmaa

Nuo RaceChip tyyppiset boxit, jotka liitetään PELKÄSTÄÄN CommonRail paine-anturin ja moottorin ECUn väliin, eivät muuta auton moottoriohjainyksikön (tai minkään muunkaan) ohjelmistoa millään tavoin. Niiden toiminta perustuu ainoastaan siihen, että ne näyttävät moottorinohjaimelle todellista painetta pienenpää arvoa omaan sisäiseen funkkariin perustuen. Tähän ohjainyksikkö vastaa lisäämällä korkeapainepumpun kierroksia ja näin railiin saadaan suurempi paine. Suurempi paine taas saa aikaan sen, että samoilla piezojen ajoituksilla saadaan palotilaan ruiskutustapahtumassa suurempi määrä polttoainetta. Boxi ei siis muuta näiden aukioloaikaa tai ajoitusta eikä se muuta esim. ahtopainetta. Em. syistä johtuen palotapahtuma ei enää mahdollisesti ole yhtä ideaalinen. Tehoa kyllä tulee lisää ihan teoriankin mukaan.

Boxi itsessään EI JÄTÄ auton ohjainyksiköihin mitään tuntemattomia vikakoodeja. Ainoa herja jonka boxi vikaantuessaan ja/tai toimiessaan väärin aiheuttaa ECUn lokiin on "CommonRail -paine ulkona alueelta". Boxi ei liity auton väyliin tai ohjelmistoihin mitenkään ja elektroniikkaankin vain vääristämällä tuota paine-anturin analogista mittaviestiä. Eli purkki pois autosta takuuhuoltoon viedessä niin väitän, että meikäläisen kuluttajasuojalainsäädännön puitteissa on myyjällä melkoinen todistustaakka osoittaa, että vika on aiheutunut jostakin autolle tehdystä "laittomasta" viritysoperaatiosta kuten viriboxin asennuksesta.

Itselläni on tuo ko. boxi ja kyllä sillä omasta mielestäni on selkeä, kulkua piristävä vaikutus. Tosin toisenlaisiinkin kommentteihin olen törmännyt, joten tämä vain oma havaintoni.
Herjoja ei mulla ole tullut muuta kuin boxin asennuksen yhteydessä, kun asensin sen paikoilleen epähuomiossa virrat päällä. Vika luonnollisestikin poistui, mutta jäi näkyviin vikalokiin. Itselläni on menossa toinen F11 520d tuolla samalla purkilla ja kummassakin on hyvin toiminut.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Tarkoitin osoitustaakalla sitä että kuluttaja joutuu boxin valmistajalle osoittamaan vian johtuvan boxista mikä on mahdoton tehtävä, joten onko boxin takuulla mitään merkitystä?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kuudensuora kirjoitti:Tarkoitin osoitustaakalla sitä että kuluttaja joutuu boxin valmistajalle osoittamaan vian johtuvan boxista mikä on mahdoton tehtävä, joten onko boxin takuulla mitään merkitystä?
Ei kai kukaan mitään boxin takuusta puhunut, kyse on auton takuusta. Boxit maksaa alkaen 50€ joten mitä väliä, kyse on 50 tonnin arvoisesta autosta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Muistelen jossain lukeneeni voimansiirron takuista boxin puolesta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kuudensuora kirjoitti:Muistelen jossain lukeneeni voimansiirron takuista boxin puolesta.
Jep, kyllä tuollainen on varmaan mainittu mutta sen varaan ei kannata laskea.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Itsellä kohta 3v vanha ja reilu 60.000km ajettu 520d F11 eli takuu mennyt jo umpeen. Tekisi välillä mieli chippiä ja olen KCR-Chippiä katsellut, kun on melkein puoleen hintaan tällä hetkellä. Netistä etsiskellyt KCR:stä tietoa ja eipä ole negatiivista vastaan tullut, niin on alkanut enemmän houkutella. Ei tarvitse ottaa katsastuksessa pois, joka on myös ihan kiva juttu.

BMW 520d: 210hp ja 440Nm -> http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa ... cleid=2983" onclick="window.open(this.href);return false;
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Miten tuo katsastushomma menee, eli milloin voi olla boxi kiinni ja milloin ei? Vastaavia boxeja (jopa 228 hv) saa esim. Ebaystä alkaen 50€, tuo on noin 400€.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin