F10/F11 LCI ja tehdaswebasto

F10, F11, F07
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Böntti kirjoitti:Osko ne "koijannu" sua että saavat ite sen asentaa ja näinollen enemmän katetta. Autovero jää pois webaston osalta jos se jälkiasennetaan ja asennusta ei ilmoiteta autokaupan yhteyteen (niinku pitäs).
Luultavasti mua aina koijataan jos ostan kaupasta jotakin :blush: Katsoin ihan just X3 hinnastosta ettei polttoainelämmitintä ole tilattavissa, tai ainakaan sitä ei olla listattu. Niin ne myyjätkin sanoi, että E-sarjalaisiin sai, muttei enää ole valittavissa. Voi toki olla että kun auton tilaa järjestelmällä, niin jonkin option voi kruksia vaikka maahantuoja ei sitä ole listannut esitteisiin???
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

BRot kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Osko ne "koijannu" sua että saavat ite sen asentaa ja näinollen enemmän katetta. Autovero jää pois webaston osalta jos se jälkiasennetaan ja asennusta ei ilmoiteta autokaupan yhteyteen (niinku pitäs).
Luultavasti mua aina koijataan jos ostan kaupasta jotakin :blush: Katsoin ihan just X3 hinnastosta ettei polttoainelämmitintä ole tilattavissa, tai ainakaan sitä ei olla listattu. Niin ne myyjätkin sanoi, että E-sarjalaisiin sai, muttei enää ole valittavissa. Voi toki olla että kun auton tilaa järjestelmällä, niin jonkin option voi kruksia vaikka maahantuoja ei sitä ole listannut esitteisiin???
Tuo mun aiempi kommentti oli tietenkin 100% spekulointia. Eipä oo näköjään hinnastossa mutta retrofittinä löytyy: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=95" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan se voinut olla aiemmin varustevaihtoehdoissa mutta on sittemmin siirretty dealereiden asennettavaksi syystä tai toisesta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
2mies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 23:38

Kysyin vielä tarkennusta tuohon tehdasweban toimintaan:
"Tarkennuksen vuoksi:
tehdaswebasto voi siis toimia myös lisälämmittimenä ja käydä yhtä aikaa moottorin
kanssa silloin kuin moottorin oma lämmöntuotanto ei riitä. Esim. kun autolla
lähdetään pakkasella liikkeelle?"

BMW-Suomen vastaus oli:
"Näin kyseinen toiminto on suunniteltu.
Lämmitin toimii jos kaikki edellytykset on täytetty lämmittimen käynnistymiselle.
Yleisin käynnistyksen estäjä voi olla alhainen PA taso tai alhainen akunvaraus."
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

2mies kirjoitti:Kysyin vielä tarkennusta tuohon tehdasweban toimintaan:
"Tarkennuksen vuoksi:
tehdaswebasto voi siis toimia myös lisälämmittimenä ja käydä yhtä aikaa moottorin
kanssa silloin kuin moottorin oma lämmöntuotanto ei riitä. Esim. kun autolla
lähdetään pakkasella liikkeelle?"

BMW-Suomen vastaus oli:
"Näin kyseinen toiminto on suunniteltu.
Lämmitin toimii jos kaikki edellytykset on täytetty lämmittimen käynnistymiselle.
Yleisin käynnistyksen estäjä voi olla alhainen PA taso tai alhainen akunvaraus."
Vitosessa se kyllä toimii, tämä on viimeistään nyt selvä. Saksantuonneissa saattaa olla deaktivoitu -> koodaukseen. F20-25-30 akseli on epäselvempi. F25 ei toimi tehtaalta ja ei välttämättä saa koodattuakaan. F20:ssä ei löydy oikein mitään sopivaa koodattavaa parametria. Näissä todennäköisesti esteen muodostaa lisäksi clavurionin mainitsema F10:stä poikkeava jäähdytysletkujärjestely. En ollut aiemmin tietoinen tästä poikkeavasta letkutuksesta, oletin että on samalla lailla kaikissa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Clavurion kirjoitti:Jäähdytysnesteiden letkutuskin Webaston osalta 3-sarjalaisissa täysin erilainen. Näissä vaihtoventtiili on ns. Webaston kuumalla lähtöpuolella, 5-sarjalaisissa tulopuolella. Eli 3-sarjalaisten esilämmityskäytön moottorilämmityskin vaatii letkumuutoksia, ei onnistu pelkästään disabloimalla vaihtoventtiili.
Mulla on tuloste jostain F25:n huoltomanuaalista, sain sen auton myyjäliikkeeltä. Siinä on kyllä vaihtoventtiili ennen lämmitintä ns. kylmällä puolella. (Lämmittimen ja venttiilin välissä on lisäksi vesipumppu.) Voi toki olla että F30:ssä on erilailla, mutta F25 vaihtoventtiili ennen lämmitintä eikä saa koodattua ajonaikaiseksi.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

BRot kirjoitti:
Clavurion kirjoitti:Jäähdytysnesteiden letkutuskin Webaston osalta 3-sarjalaisissa täysin erilainen. Näissä vaihtoventtiili on ns. Webaston kuumalla lähtöpuolella, 5-sarjalaisissa tulopuolella. Eli 3-sarjalaisten esilämmityskäytön moottorilämmityskin vaatii letkumuutoksia, ei onnistu pelkästään disabloimalla vaihtoventtiili.
Mulla on tuloste jostain F25:n huoltomanuaalista, sain sen auton myyjäliikkeeltä. Siinä on kyllä vaihtoventtiili ennen lämmitintä ns. kylmällä puolella. (Lämmittimen ja venttiilin välissä on lisäksi vesipumppu.) Voi toki olla että F30:ssä on erilailla, mutta F25 vaihtoventtiili ennen lämmitintä eikä saa koodattua ajonaikaiseksi.
F30 ja F20 ihkassa ei ole tuota koodausta mutta F25 ihkassa on. Jos venttiili on lisäksi kylmällä puolella niin voisi se toimiakkin suoraan koodaamalla.

Edit. Laitatko vaikka privaan tuon tulosteen?
Viimeksi muokannut Böntti, 01 Helmi 2014, 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Marko N.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 21 Huhti 2011, 22:21
Auto: Tesla Model S P85+
Ex F36 435d GC xDrive M Sport

Ehkä tuossa ylempänä tuli jo selväksi mutta jo viileämmillä syyssäillä autoa siirtäessä tehdasasenteinen Webasto näkyy käynnistyvän oma-aloitteisesti ja jatkaa pöhinää vielä oman aikansa auton sammuttamisen jälkeenkin. Eli vaikka itse ei olisi laittanut taukolämmitystä tai Webastoa päälle, näkyy käynnistyvän ja käy auton sammutamisen ja lukitsemisenkin jälkeen oman aikansa. Tähän asti olen ajatellut, että säästäisi tuolla tavoin karstoittumisesta tulevia ongelmia kun ei katkaise käyntiä heti. Tässä tapauksessa kyse kolmisen vuotta vanhasta F11:sesta.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Eikös se weba vain pistä jäähdytysmoodin päälle ja siitä puhaltimista tulee se hurina, ei taida enää pumppukaan toimia. Näin ainakin e6x:ssä ja muistelisin sen olleen myös F11:ssakin.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Sauman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 08:55
Auto: F10 530d -10

Nyt tuli toteutettua F10:n esittelystä asti ollut haaveeni ja 530d saapui taloon :thup:
Olen lueskellut tätä palstaa pidemmän aikaa, mutta piti viimein rekisteröityä, koska tuolla toisella "bimmeri"foorumilla on vähemmän juttua näistä F-sarjalaisista. Vaikka tässä ketjussa käsitelläänkin LCI mallia, niin tässä asiassa ei liene eroa:

Autossani (vm. 2010) on tehdasasenteinen kaukokäyttöinen webasto, onko tosiaan näin että tuo lämmittää vain sisätilat?
Olisiko jollakin heittää faktaa, toimiiko tässä tuo ehdotettu "piuha irti vesiventtiililtä ja tehovastus tilalle" -kikka, jotta sen saa lämmittämään myös moottoria, vai pitääkö tehdä jotain muuta?
Minkä kokoinen tehovastus?
Vaikuttaako tuo vesiventtiilin muutos muuten lämmityslaitteen toimintaan?

Muita ulkoisia lämmittimiä tuossa ei ole enkä meinaa laittaakaan. Edellisissä autoissa on vuodesta 2002 asti on ollut Defan akkulaturi ja sen riisuin entisestä (E90 330d) nytkin pois ennen vaihtoa. Meinaan asentaa sen tähän äffäläiseen, koska tulee ajettua paljon lyhyttä ajoa, saa pistää välillä yöksi latinkiin ja käytellä webastoa sen jälkeen huoletta ilman pelkoa akun kyykkäämisestä.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Sauman kirjoitti: Autossani (vm. 2010) on tehdasasenteinen kaukokäyttöinen webasto, onko tosiaan näin että tuo lämmittää vain sisätilat?
Lienee helpointa tarkistaa asia salavalikon lämpötilatiedoista aamulla ennen moottorin käynnistystä tai heti startin jälkeen.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Sauman kirjoitti:Nyt tuli toteutettua F10:n esittelystä asti ollut haaveeni ja 530d saapui taloon :thup:
Olen lueskellut tätä palstaa pidemmän aikaa, mutta piti viimein rekisteröityä, koska tuolla toisella "bimmeri"foorumilla on vähemmän juttua näistä F-sarjalaisista. Vaikka tässä ketjussa käsitelläänkin LCI mallia, niin tässä asiassa ei liene eroa:

Autossani (vm. 2010) on tehdasasenteinen kaukokäyttöinen webasto, onko tosiaan näin että tuo lämmittää vain sisätilat?
Olisiko jollakin heittää faktaa, toimiiko tässä tuo ehdotettu "piuha irti vesiventtiililtä ja tehovastus tilalle" -kikka, jotta sen saa lämmittämään myös moottoria, vai pitääkö tehdä jotain muuta?
Minkä kokoinen tehovastus?
Vaikuttaako tuo vesiventtiilin muutos muuten lämmityslaitteen toimintaan?

Muita ulkoisia lämmittimiä tuossa ei ole enkä meinaa laittaakaan. Edellisissä autoissa on vuodesta 2002 asti on ollut Defan akkulaturi ja sen riisuin entisestä (E90 330d) nytkin pois ennen vaihtoa. Meinaan asentaa sen tähän äffäläiseen, koska tulee ajettua paljon lyhyttä ajoa, saa pistää välillä yöksi latinkiin ja käytellä webastoa sen jälkeen huoletta ilman pelkoa akun kyykkäämisestä.
Juu lämmittää vaan sisätilat (periaatteessa). Vaihtoventtiilin deaktivointi aiheutta sen että venttiili ei liiku -> Kaikki toimii niin kuin ennenkin paitsi seisontalämmityksen ollessa käytössä venttiili ei vaihda asentoa -> vesi ei palaa lämppärin kennolta webastolle vaan kiertää moottorin ja syylärin kautta niin kuin normaalissa ajonaikaisessa kierrossa. Vastuksen koko selviää kokeilemalla, E60 korissa 47 ohmia on kuulemma maksimi. Liian isolla vastuksella webasto tajuaa että venttiili ei toimi ja ei suostu käynnistymään, liian pieni vastus taas lämpenee turhaan ja kuluttaa akkua. 30 ohmia ja 12 volttia -> 5 wattia eli ei paha.

Katso tosiaan piilovalikosta öljyn lämpötila kun oot ensin poltellu webastoa sen 20-30 minuuttia. Hydrophyte:llä nousee öljyn lämpötila n. 15 asteeseen tehdasweballa, mun mielestä se vois riittää eli ei tarttis modata. Ilmeisesti neste kiertää myös koneessa vaikka suurin virtaus meneekin tuota oikoreittiä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Sauman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 08:55
Auto: F10 530d -10

Kiitos vastauksista!

Täytyykin tarkistaa salavalikosta öljyn lämpö ja nesteen lämpö heti huomenaamuna ennen kuin starttaa.
Salavalikot ym. onkin tuttua kauraa jo aiemmista baijerilaisista :mus:

Jostain E6x ketjusta bongasin, että jotkut oli jopa ottaneet vesiventtiilistä sen männän tiivisteen pois, jolloin venttiili päästää veden läpi.
Aslaasj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 23 Syys 2013, 19:47

Eipä pelannut tuo tehdaswebastokaan ongelmitta, tai toimi 7000 km.n asti. Nyt alkoi välillä herjailemaan ettei virta riitä ja webasto sammutettu. Autossa lisäksi defan laturi joka käytössä ahkeraan, ja akkulämmitin joten todellisesta virrasta ei ainakaan johdu. Hieno laitos.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Jostain E6x ketjusta bongasin, että jotkut oli jopa ottaneet vesiventtiilistä sen männän tiivisteen pois, jolloin venttiili päästää veden läpi.
No tuossahan käy samalla lailla kun korvais sen venttiilin t-haaralla. Jäähdyttimeltä tuleva letku haarautuu ja osa menee lämppärille, osa suoraan moottorille. Ei varmaankaan kovin järkevä järjestely.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Aslaasj kirjoitti:Eipä pelannut tuo tehdaswebastokaan ongelmitta, tai toimi 7000 km.n asti. Nyt alkoi välillä herjailemaan ettei virta riitä ja webasto sammutettu. Autossa lisäksi defan laturi joka käytössä ahkeraan, ja akkulämmitin joten todellisesta virrasta ei ainakaan johdu. Hieno laitos.
Takuunalainen auto joten marmorille vaatimaan. Tehdaswebaston hälytysrajoja voi laskea huollossa ista/d:llä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Aslaasj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 23 Syys 2013, 19:47

Ai hälytysrajoja voi muokata. Mulle selvitettiin huollossa ettei niitä voi muuttaa, ellei tehdas toimita uusia softia ynms. Ja koska auton vikamuistissa ei ole mitään, niin mitään ei voi tehdä ja auto haistelee itse milloin virtaa riittää ynms.
Sauman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 08:55
Auto: F10 530d -10

Böntti kirjoitti:
Jostain E6x ketjusta bongasin, että jotkut oli jopa ottaneet vesiventtiilistä sen männän tiivisteen pois, jolloin venttiili päästää veden läpi.
No tuossahan käy samalla lailla kun korvais sen venttiilin t-haaralla. Jäähdyttimeltä tuleva letku haarautuu ja osa menee lämppärille, osa suoraan moottorille. Ei varmaankaan kovin järkevä järjestely.
Miten se eroaa siitä, että otetaan vesiventtiililtä johto irti? Eikös siinäkin tapauksessa vaihtoventtiili ole koko ajan auki?
Työkaverin E61:ssä on kuulemma vesiventtiili ohitettu t-haaralla ja vesiventtiili on vain johdon jatkona...
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Sauman kirjoitti:
Böntti kirjoitti:
Jostain E6x ketjusta bongasin, että jotkut oli jopa ottaneet vesiventtiilistä sen männän tiivisteen pois, jolloin venttiili päästää veden läpi.
No tuossahan käy samalla lailla kun korvais sen venttiilin t-haaralla. Jäähdyttimeltä tuleva letku haarautuu ja osa menee lämppärille, osa suoraan moottorille. Ei varmaankaan kovin järkevä järjestely.
Miten se eroaa siitä, että otetaan vesiventtiililtä johto irti? Eikös siinäkin tapauksessa vaihtoventtiili ole koko ajan auki?
Työkaverin E61:ssä on kuulemma vesiventtiili ohitettu t-haaralla ja vesiventtiili on vain johdon jatkona...
Jep. Siinä vaihtoventtiilissä on kaks sisäänmenoa ja yks ulostulo. Sillä valitaan että meneekö lämppärin kennolta tuleva vesi takas webastolle vaiko moottoriin. Jos se korvataan t-haaralla niin homma kääntyykin niin päin että jäähdyttimeltä tuleva vesi menee osin webaston kautta lämppärille ja osin suoraan moottorille -> lämppärille ei saada täyttä tehoa. Pakkasella voi tulla ongelmia, en tiedä tuleeko käytännössä. Ptc-vastukset kyllä kompensoi tätä mutta en tiedä että riittääkö se esim -30c pakkasella. Se venttiili ei siis ole auki tai kiinni vaan se päästää vettä webastolle joko lämppäriltä tai sitten jäähdyttimeltä.

Edellisen perusteella en ymmärrä että miksi niihin vesiletkuihin pitäisi koskea kun vastusmodaus lukitsee venttiilin asentoon "jäähdyttimeltä webaston kautta lämppärille jonka jälkeen moottorille" mikä on normaali ajonaikainen kierto. Jos vesileikit kiinnostaa tästä huolimatta niin oikea tapa on yhdistää jäähdyttimeltä tuleva letku webaston menoletkuun sekä tulpata lämppäriltä tuleva paluuletku. Venttiili jätetää sähköisesti kytketyksi. Loppuyhteenvetona vastusmodauksella saadaan täysin sama toiminnallinen lopputulos kuin oikeaoppisella letkumuutoksella, tiivisteen poistolla taas aiheutetaan oikovirtaus lämppärin ohi.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
https://drive.google.com/file/d/0B3e3A9 ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Aslaasj kirjoitti:Ai hälytysrajoja voi muokata. Mulle selvitettiin huollossa ettei niitä voi muuttaa, ellei tehdas toimita uusia softia ynms. Ja koska auton vikamuistissa ei ole mitään, niin mitään ei voi tehdä ja auto haistelee itse milloin virtaa riittää ynms.
Jep, näin siinä joskus marmorilla (ja muuallakin) käy :curse:
Kerroppa tämä rimpsu huollon tiskillä niin pitäis alkaa onnistumaan:
Ista/d: Activities -> Service function -> Body -> Heating and air conditioning functions -> Independent/auxiliary heater -> Adaptation, undervoltge limit.
Viimeksi muokannut Böntti, 03 Helmi 2014, 20:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Böntti kirjoitti:Kerroppa tämä rimpsu huollon tiskillä niin pitäis alkaa onnistumaan:
Ista/d: Activities -> Service function -> Heating and air conditioning functions -> Independent/auxiliary heater -> Adaptation, undervoltge limit.
Ista/d: Activities -> Service function -> Body -> Heating and air conditioning functions -> Independent/auxiliary heater -> Adaptation, undervoltge limit.
Vastaa Viestiin