Pakko oli tästä aiheesta threadi aloittaa kun olen niin positiivisesti yllättynyt Saksantuonnin säästöistä. En ole edes ensimmäistä Bemua sieltä tuomassa. Aikanaan tarttui mukaan E90 320d Premium Selection -yksilö, mutta tuntui ettei sen kanssa ihan näin tuntuvaa säästöä saanut kun luvut ynnäili yhteen.
Nimittäin, nimittäin... BMW.de:n käytettyjen hakua hyödyntäen tuntuisi, että F11 520dA:ta löytyisi merkkiliikkeestä ja EuroPlus-takuulla useampikin kohtuullisesti varusteltu 100tkm +/- 10tkm yksilö hintahaarukassa 25-27k€. Verot näyttivät olevan 7k€ +/- 500€, eli joku 32-34k€ kokonaishinta. Itse haettuna halvimmillaan kulut 500€, talvikiekot käytettynä renkaineen (riippuu toki millaiset haluaa) ehkä 1000€? Lohkolämppäri sisähaaralla 500€. Yhteensä siis halvimmillaan tuotuna 34 000 € vs juuri nyt Suomen halvin perusvarusteltu F11 37 800 €.
Missaanko jotain oleellista vai onko 520dA tosiaan tällä hetkellä noin kannattava tuotava? Toki hakukulut nousevat mitä etelämmäs Saksassa mennään. Ja luonnollisesti tuontibemusta pääsee huonommin aikanaan eroon kun sitä ei ole pyhitetty kotomaana suolamössöissä yhtä montaa vuotta.
Onko kellään muuten kokemuksia hakemisen sijasta auton ostamisesta sokkona ja rahtaamisesta Suomeen? Premium Selection -auton voisi uskaltaa noin ostaakin ja ymmärtääkseni Pohjois-Saksasta Etelä-Suomeen rahdittaminen olisi lähellä tuota 500€ kustannusta?
F1x 520dA ja Saksasta ostamisen ylivertaisuus
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Et varmaankaan missannut mitään. Sieltä minä ostaisin käytetun Bemun. Tosin lohkisen ja sisäpistokkeen saa Suomesta vähän yli 400 € AD:sta.
Tosin lento Bavariaan ei paljoo maksa ja tuleepa siihen elämykset (ja tuonnit) päälle.
Tosin lento Bavariaan ei paljoo maksa ja tuleepa siihen elämykset (ja tuonnit) päälle.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Nykyinen E90 on BMW Premium Selection -auto Laakkoselta. Mietin että seuraava voisi olla mahdollisesti saksantuonti. Jos haen sieltä BMW Premium Selection -auton ja siinä ilmenee BPS-takuun kattavia vikoja, niin voinko vaan viedä auton Suomessa valtuutetulle että korjatkaa niin, että he hoitavat kustannukset eteenpäin asianmukaiselle taholle?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Tuo 500€ kustannus tuntuu todella optimistiselta, siis mitä olen asiasta käytyä väittelyä tuolla toisella BMW-palstalla seurannut.
Premium Selectionin kanssa pitää olla tarkkana ja korjaustilanteessa pitää toimia juuri ohjeiden mukaisesti, siitä oli täällä juttua ja ohjeet toisessa viestiketjussa.
Saksasta se käytetty kannattaa kuitenkin ostaa.
Premium Selectionin kanssa pitää olla tarkkana ja korjaustilanteessa pitää toimia juuri ohjeiden mukaisesti, siitä oli täällä juttua ja ohjeet toisessa viestiketjussa.
Saksasta se käytetty kannattaa kuitenkin ostaa.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
500 euron kustannusarvio on yltiöoptimistinen, mutta muuten kyllä kannattaa harkita Saksan merkkiliikkeestä ostamista. Itse katsoisin esim. Fröttmaningin (München) valikoimasta sopivan kandin, sopisin kaupat etukäteen ja kävisin hakemassa auton Suomeen.
Olen samaa mieltä topicin avaajan kanssa. Itse hain oman F11 520d saksasta kaksi vuotta sitten. Ensi talvena on jälleen aika vaihtaa nykuinen uudempaan ja matka on jälleen, mihinkäs muualle kuin saksaan.
Omani hain BMW:n liikkeestä. Katiska oli ollut liisarina puolen vuoden sopparilla ja omistajana BMW München. Piirimyyjät pitkin saksaa nappaavat katiskoita myyntiin Münchenistä eri pisteisiin ja ovat europlus tai premium Selection takuun alla. Hinta tietysti pikkuisen korkeampi kuin muilla liikkeillä, mutta tällöin voi olla varma, että auto on sitä mitä sen pitääkin.
Etuina tuolta noudettaessa on hinta vs varusteet. Omani tuli huomattavasti edullisemmaksi saksasta haettuna kuin silloin suomessa myynnissä olleet. Suomessa kaikki katiskat olivat perusvarusteilla ja karvapenkeillä kun tuolta noudettuna varusteina oli mm HUD, Prof navi +hifi +DVD, nahkasisusta, kääntyvät bi xenonit, lasikatto ja kaikkea muuta hilavitkutinta ambient valoista muistilla oleviin penkkeihin. Täältä uutena ostettuna samoilla varusteilla tämä 520D olisi ollut yli 80000 euroa. 2012 talvella täällä puolivuotta vanhoista F11 katiskoista pyydettiin reippasti yli 55000-60000 euroa varusteista riippuen. Veroineen silloin omalleni tuli hintaa aika lailla tasan 50000 ja yhtään vastaavilla varuisteilla ei ollut täällä edes myynnissä.
Suosittelen ehdottomasti näiden noutoa Saksasta. Omani aion hakea edelleen ainoastaan BMW liikkeestä. Menee hienosti viikon reissu lomana ja kesän oluetkin tulee samalla kyydillä hankittua
Omani hain BMW:n liikkeestä. Katiska oli ollut liisarina puolen vuoden sopparilla ja omistajana BMW München. Piirimyyjät pitkin saksaa nappaavat katiskoita myyntiin Münchenistä eri pisteisiin ja ovat europlus tai premium Selection takuun alla. Hinta tietysti pikkuisen korkeampi kuin muilla liikkeillä, mutta tällöin voi olla varma, että auto on sitä mitä sen pitääkin.
Etuina tuolta noudettaessa on hinta vs varusteet. Omani tuli huomattavasti edullisemmaksi saksasta haettuna kuin silloin suomessa myynnissä olleet. Suomessa kaikki katiskat olivat perusvarusteilla ja karvapenkeillä kun tuolta noudettuna varusteina oli mm HUD, Prof navi +hifi +DVD, nahkasisusta, kääntyvät bi xenonit, lasikatto ja kaikkea muuta hilavitkutinta ambient valoista muistilla oleviin penkkeihin. Täältä uutena ostettuna samoilla varusteilla tämä 520D olisi ollut yli 80000 euroa. 2012 talvella täällä puolivuotta vanhoista F11 katiskoista pyydettiin reippasti yli 55000-60000 euroa varusteista riippuen. Veroineen silloin omalleni tuli hintaa aika lailla tasan 50000 ja yhtään vastaavilla varuisteilla ei ollut täällä edes myynnissä.
Suosittelen ehdottomasti näiden noutoa Saksasta. Omani aion hakea edelleen ainoastaan BMW liikkeestä. Menee hienosti viikon reissu lomana ja kesän oluetkin tulee samalla kyydillä hankittua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
- Auto: BMW 520dA F11 2011
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Kyllä F11 malleja saa Suomestaki alle tuon 37 t€. Täältäkin saattas yksi löytyä.
Kyllä liikkeen hintoihin verrattuna tuonti kannattaa, mutta nuo sinun kulusi kuulostivat aika optimistisilta. Omani tuotatin vuosi sitten ja kauppasumman päälle tuli aika tasan 11000€ kuluja sis verot. Toki välittäjä otti omansa, mutta laskin tuolloin säästön olevan lähinnä laskentakysymys.
Toisaalta, onhan nuo Saksan hinnat laskeneet vuodessa melkoisesti. Toisin kuin meillä.
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Kyllä liikkeen hintoihin verrattuna tuonti kannattaa, mutta nuo sinun kulusi kuulostivat aika optimistisilta. Omani tuotatin vuosi sitten ja kauppasumman päälle tuli aika tasan 11000€ kuluja sis verot. Toki välittäjä otti omansa, mutta laskin tuolloin säästön olevan lähinnä laskentakysymys.
Toisaalta, onhan nuo Saksan hinnat laskeneet vuodessa melkoisesti. Toisin kuin meillä.
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Plus sitten heillä on yleensä varustellumpia autoja!Nipademu kirjoitti:Toisaalta, onhan nuo Saksan hinnat laskeneet vuodessa melkoisesti. Toisin kuin meillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
- Auto: BMW 520dA F11 2011
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Juurikin näin. Itselle oli ehdoton vaatimus sport-penkit nahkalla, eikä niitä juuri Suomi-autoista löydy. Muutamia puolinahkaisia.VolvostaBemariin kirjoitti:Plus sitten heillä on yleensä varustellumpia autoja!Nipademu kirjoitti:Toisaalta, onhan nuo Saksan hinnat laskeneet vuodessa melkoisesti. Toisin kuin meillä.
Audin puolella tuo ero on vielä suurempi. Suomimalleista puuttuu usein mm. Monitoimiratti, sport-penkit ja navi. Navilla sinällään suurta merkitystä ole, mutta Audissa sen myötä saa huomattavasti paremman käytettävyyden myös soittimelle.
Itselle alkaa tuo F11 olla liian suuri, joten vaihto 3-sarjalaiseen on edessä.
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
Ehdottomasti tuo hinta on aika lailla best case scenario muttei mahdoton Pohjois-Saksasta hakiessa. Kun hain E90:n muutama vuosi sitten Bremenistä, kulut olivat:500 euron kustannusarvio on yltiöoptimistinen
- 150e lento Ryanilla Bremeniin
- ~10e taksi BMW Bremeniin kentältä
- ~60e tankki täyteen kiisseliä
- 70e lautta Puttgarden - Rødby
- ~60e toinen tankillinen
- 40e lautta Tukholma - Turku (kansimatkustajana)
Kaupat oli sovittu jo Suomesta käsin ja BMW Bremen oli hoitanut kaikki rekisteröinnit, kilvet yms. valmiiksi ilman lisäkuluja. Sitten vaan rautaperseilin koko matkan Bremenistä Tukohlmaan ilman yöpymisiä. No okei, färjanilla oli pakko sitten ottaa vielä hytti ja nukkua suurin osa lauttamatkasta, eli siitä taisi tulla 60e ylimääräistä vielä. Yhteensä siis 450e. Tuohon päälle sitten ruokakuluja, batterya yms mutta en oikeastaan laskisi niitä hakukuluihin mukaan, koska sama annostus olisi mennyt kotisuomessakin.
Ilmaisia lounaita ei ole, kyllä ne rekisteröinnit yms pitää mun mielestä laskea hakukuluihin. Eipä toisaalta muutamalla satasella ole mitään väliä jos ollaan ostamassa kymmeniä tuhansia maksavaa autoa joka on tuhansia euroja suomi-karvalakkia halvempi.ripot kirjoitti: Kaupat oli sovittu jo Suomesta käsin ja BMW Bremen oli hoitanut kaikki rekisteröinnit, kilvet yms. valmiiksi ilman lisäkuluja.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Tämän hintaluokan autoissa Saksasta kannattaa hakea itselleen pitkäaikaista käyttöautoa koska näiden ostajia on Suomessa kahdenlaisia - ne jotka haluavat suomiauton autoliikkeestä ja niitä, jotka hakevat auton itse. Edelliset hakemani autot ovat olleet sen verran halvempia, että yksityismarkkinoilta on löytynyt helposti ostaja kun on halunnut vaihtaa.
Hain joulukuussa F10 525d:n hyvillä varusteilla ja kaikkine hakukuluineen säästöä tuli tuntuvasti Nettiauton tarjontaan verrattuna. Auto on Premium Selection EuroPlus garantiella. Varsin asiallinen myyjä Düsseldorfin liikkeessä ja kaikki hoitui puhelimen ja sähköpostin välityksellä ennakkoon. Heidän oma agentti hoiti rekisteröinnit, siirtokilvet ja vakuutukset. Joulukuussa pääsi vielä kohtuullisella kustannuksella Finnlinesilla takaisin, joten ajomatkaa jäi varsin vähän ja jäi aikaa pysähtyä rajakauppaankin.
Autoon olen todella tyytyväinen, mutta vaimo haluaisi pienemmän (edellinen oli E90). Pitänee kerätä rahaa kakkosautoon että voi hakea kolmosen ja itse saa ajaa vitosella... Jos vaan on käteistä rahaa käytössä niin ehdottomasti veisin omani Saksaan. Suomessa kun varusteina on ratti ja renkaat, paljon muuta ei ole listasta ruksattu.
Hain joulukuussa F10 525d:n hyvillä varusteilla ja kaikkine hakukuluineen säästöä tuli tuntuvasti Nettiauton tarjontaan verrattuna. Auto on Premium Selection EuroPlus garantiella. Varsin asiallinen myyjä Düsseldorfin liikkeessä ja kaikki hoitui puhelimen ja sähköpostin välityksellä ennakkoon. Heidän oma agentti hoiti rekisteröinnit, siirtokilvet ja vakuutukset. Joulukuussa pääsi vielä kohtuullisella kustannuksella Finnlinesilla takaisin, joten ajomatkaa jäi varsin vähän ja jäi aikaa pysähtyä rajakauppaankin.
Autoon olen todella tyytyväinen, mutta vaimo haluaisi pienemmän (edellinen oli E90). Pitänee kerätä rahaa kakkosautoon että voi hakea kolmosen ja itse saa ajaa vitosella... Jos vaan on käteistä rahaa käytössä niin ehdottomasti veisin omani Saksaan. Suomessa kun varusteina on ratti ja renkaat, paljon muuta ei ole listasta ruksattu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Vai ilman lisäkulja sait kilvet... Kyllä se myyjä niistä joitui maksamaan joten ilman kilpiä auto todennäköisesti olisi ollut satasin tai pari halvempi...ripot kirjoitti:Ehdottomasti tuo hinta on aika lailla best case scenario muttei mahdoton Pohjois-Saksasta hakiessa. Kun hain E90:n muutama vuosi sitten Bremenistä, kulut olivat:500 euron kustannusarvio on yltiöoptimistinen
- 150e lento Ryanilla Bremeniin
- ~10e taksi BMW Bremeniin kentältä
- ~60e tankki täyteen kiisseliä
- 70e lautta Puttgarden - Rødby
- ~60e toinen tankillinen
- 40e lautta Tukholma - Turku (kansimatkustajana)
Kaupat oli sovittu jo Suomesta käsin ja BMW Bremen oli hoitanut kaikki rekisteröinnit, kilvet yms. valmiiksi ilman lisäkuluja. Sitten vaan rautaperseilin koko matkan Bremenistä Tukohlmaan ilman yöpymisiä. No okei, färjanilla oli pakko sitten ottaa vielä hytti ja nukkua suurin osa lauttamatkasta, eli siitä taisi tulla 60e ylimääräistä vielä. Yhteensä siis 450e. Tuohon päälle sitten ruokakuluja, batterya yms mutta en oikeastaan laskisi niitä hakukuluihin mukaan, koska sama annostus olisi mennyt kotisuomessakin.
Ja eväät oli mukana?
Ja rekisteröintikatsastuskin tehtiin ilmaiseksi?
Ja kilvet tuli suomesta kaupan päälle?
Takuuvarmasti kukaan ei saa autoa kilpiin Saksasta Suomeen 500€ kuluilla.
Tonnilla jos selviää niin pääsee keskimääräistä halvemmalla,
talvella keskimäärin joku 1200€ ja kesällä enemmän kun laivat maksaa sesonki aikaan reilusti enemmän...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Mitenkäs tähän hakemisen edullisuuteen suhtautuu se tosiasia että ainakin useimmat kansalaiset varmaan joutuvat myymään entisen auton pois ennenkuin on mahdollisuutta ostaa/hakea uudempaa sieltä Saksasta. Meinaa nuo hinnat jolla tuollaisenkin F10:n saa jonnekin suoraan myytyä, olla 3000-5000€ alle vaihtohyvityshintojen, jolloin mielestäni se haetun uudemman hinta ei olekaan enää niin halpa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Onhan sitä firmoja jotka ottaa vanhan vaihdossa, järjestää rahoituksen ja hakee uuden Saksasta tilalle...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Juuri näin. Yli 20k€ autoista ei suoralla kaupalla saa kunnon hintaa joten rahaa näillä ei pysty tekemään. Mutta itse saa ajella paremmalla autolla sen aikaa kun odottelee että hinta tippuu sen pari kymppiä. Sitten ollaan jo samassa hintatasossa. Halpaakktune kirjoitti:Meinaa nuo hinnat jolla tuollaisenkin F10:n saa jonnekin suoraan myytyä, olla 3000-5000€ alle vaihtohyvityshintojen, jolloin mielestäni se haetun uudemman hinta ei olekaan enää niin halpa.
Ei se hyvityshinta todellisuudessa ole noin paljon parempi. Jos menisit ostamaan saman uuden auton ilman vaihdokkia, saisit tuon n. 4000e käteisalennusta.kktune kirjoitti:Mitenkäs tähän hakemisen edullisuuteen suhtautuu se tosiasia että ainakin useimmat kansalaiset varmaan joutuvat myymään entisen auton pois ennenkuin on mahdollisuutta ostaa/hakea uudempaa sieltä Saksasta. Meinaa nuo hinnat jolla tuollaisenkin F10:n saa jonnekin suoraan myytyä, olla 3000-5000€ alle vaihtohyvityshintojen, jolloin mielestäni se haetun uudemman hinta ei olekaan enää niin halpa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Eihän tässä voi mistään uuteen vaihtamisesta puhua. Nythän ollaan hakemassa käytettyä Saksasta joten vaihto käytetystä käytettyyn on oikea vertailukohta. Saahan niistäkin tietysti alennusta ilman vaihdokkia. Mutta oli miten oli niin suoraan myymällä saa vain huonon hinnan.Böntti kirjoitti:Ei se hyvityshinta todellisuudessa ole noin paljon parempi. Jos menisit ostamaan saman uuden auton ilman vaihdokkia, saisit tuon n. 4000e käteisalennusta.kktune kirjoitti:Mitenkäs tähän hakemisen edullisuuteen suhtautuu se tosiasia että ainakin useimmat kansalaiset varmaan joutuvat myymään entisen auton pois ennenkuin on mahdollisuutta ostaa/hakea uudempaa sieltä Saksasta. Meinaa nuo hinnat jolla tuollaisenkin F10:n saa jonnekin suoraan myytyä, olla 3000-5000€ alle vaihtohyvityshintojen, jolloin mielestäni se haetun uudemman hinta ei olekaan enää niin halpa.