F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

F10, F11, F07
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Muotoillaan vaikka näin, huonot kokemukset kulkee kulovalkean lailla ja jos niitä ei foorumeilta löydy niin voisi olettaa että koneet pysyy nipussa eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Tämän enempää ei pysty kukaan ennustamaan koska on kyse mekaanisista laitteista joissa voi olla yksilövikoja.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

*Ari* kirjoitti: 31 Tammi 2019, 17:11 Muotoillaan vaikka näin, huonot kokemukset kulkee kulovalkean lailla ja jos niitä ei foorumeilta löydy niin voisi olettaa että koneet pysyy nipussa eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Tämän enempää ei pysty kukaan ennustamaan koska on kyse mekaanisista laitteista joissa voi olla yksilövikoja.
Kyllä se juuri näin on, eli jos ei ole negatiivisia kokemuksia foorumeilla, niin aika ongelmavapaa pitäisi koneen olla. Ja tuosta B47:sta ei ole ilmeisesti löytynyt mitään tyyppivikaa. Eli sen puolesta lienee niin turvallista ostaa, kun ikinä auton ostaminen nyt turvallista on.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jyka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Helmi 2018, 21:00

BZO-500 kirjoitti: 03 Loka 2018, 19:11 En oikein ymmärrä tuota huollosta vouhottamista jakoketjun kestämiseen liittyen. Tietenkin autoon pitää vaihtaa riittävän usein huippuluokan öljyt ja alkup. öljyn suodatin. Huollossa kyllä lisätään pissapoikaan nestettä, voidellaan oven saranat....mitä tehdään jakoketjun hyväksi? Oikein kuunnellaan. Lisääkö se muka jakoketjun ikää??? Ainakin minä lopetin turhat hintavat huollot 2.v jälkeen mittarissa tais olla tuolloin n. 70000 km. Nyt M47 on kiertänyt lisää 400000 km ja olen kuunnellut... kuuluu vain vaimeaa suhinaa...kaikki on ymmärtääkseni ok. Olen viennyt auton huoltoon vasta, kun autossani on oikeasti selvä vika esim. latausvalossa alkaa palaamaan punainen valo-------> selvä tapaus, laturin tasasuuntaus silta palannut.

Kertokaapa viisaammat olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin auton huoltoihin liittyen?
80 tkm F11 alla ja BMW huoltoon en vie. Itse teen huolto-ohjelman mukaan ja laitan vihkoon ylös. Väliöljynvaihdon ja suodattimen vaihdon teen 15 tkm välein, vaikka ei tarttis. Oma kun on niin paremmin tulee huollettua kuin marmoritiskin hallissa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Jyka kirjoitti: 12 Maalis 2019, 12:13
BZO-500 kirjoitti: 03 Loka 2018, 19:11 En oikein ymmärrä tuota huollosta vouhottamista jakoketjun kestämiseen liittyen. Tietenkin autoon pitää vaihtaa riittävän usein huippuluokan öljyt ja alkup. öljyn suodatin. Huollossa kyllä lisätään pissapoikaan nestettä, voidellaan oven saranat....mitä tehdään jakoketjun hyväksi? Oikein kuunnellaan. Lisääkö se muka jakoketjun ikää??? Ainakin minä lopetin turhat hintavat huollot 2.v jälkeen mittarissa tais olla tuolloin n. 70000 km. Nyt M47 on kiertänyt lisää 400000 km ja olen kuunnellut... kuuluu vain vaimeaa suhinaa...kaikki on ymmärtääkseni ok. Olen viennyt auton huoltoon vasta, kun autossani on oikeasti selvä vika esim. latausvalossa alkaa palaamaan punainen valo-------> selvä tapaus, laturin tasasuuntaus silta palannut.

Kertokaapa viisaammat olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin auton huoltoihin liittyen?
80 tkm F11 alla ja BMW huoltoon en vie. Itse teen huolto-ohjelman mukaan ja laitan vihkoon ylös. Väliöljynvaihdon ja suodattimen vaihdon teen 15 tkm välein, vaikka ei tarttis. Oma kun on niin paremmin tulee huollettua kuin marmoritiskin hallissa.
Säästö on kyllä tuolla tavalla aika minimaalista ja kenellä on kaupungissa öljymonttu missä jaksaa rassata näitä vehkeitä. Eiköhän tämä nyt ole joku maaseudun juttu, kaupunkilaiset voivat sen 200€ vuodessa laittaa, ettei tarvitse käsiä liata. Toki maalla onkin parempi auton kanssa ropata, niin jää ne lampaat rauhaan. :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Petsku333
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 04 Helmi 2018, 00:35
Auto: F20 118i

salmol kirjoitti: 14 Maalis 2019, 22:29 Säästö on kyllä tuolla tavalla aika minimaalista ja kenellä on kaupungissa öljymonttu missä jaksaa rassata näitä vehkeitä. Eiköhän tämä nyt ole joku maaseudun juttu, kaupunkilaiset voivat sen 200€ vuodessa laittaa, ettei tarvitse käsiä liata. Toki maalla onkin parempi auton kanssa ropata, niin jää ne lampaat rauhaan. :lol:
Nyt oli kyllä taas melko salmol tasoista juttua. :rolle:
Jyka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Helmi 2018, 21:00

salmol kirjoitti: 14 Maalis 2019, 22:29
Jyka kirjoitti: 12 Maalis 2019, 12:13
BZO-500 kirjoitti: 03 Loka 2018, 19:11 En oikein ymmärrä tuota huollosta vouhottamista jakoketjun kestämiseen liittyen. Tietenkin autoon pitää vaihtaa riittävän usein huippuluokan öljyt ja alkup. öljyn suodatin. Huollossa kyllä lisätään pissapoikaan nestettä, voidellaan oven saranat....mitä tehdään jakoketjun hyväksi? Oikein kuunnellaan. Lisääkö se muka jakoketjun ikää??? Ainakin minä lopetin turhat hintavat huollot 2.v jälkeen mittarissa tais olla tuolloin n. 70000 km. Nyt M47 on kiertänyt lisää 400000 km ja olen kuunnellut... kuuluu vain vaimeaa suhinaa...kaikki on ymmärtääkseni ok. Olen viennyt auton huoltoon vasta, kun autossani on oikeasti selvä vika esim. latausvalossa alkaa palaamaan punainen valo-------> selvä tapaus, laturin tasasuuntaus silta palannut.

Kertokaapa viisaammat olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin auton huoltoihin liittyen?
80 tkm F11 alla ja BMW huoltoon en vie. Itse teen huolto-ohjelman mukaan ja laitan vihkoon ylös. Väliöljynvaihdon ja suodattimen vaihdon teen 15 tkm välein, vaikka ei tarttis. Oma kun on niin paremmin tulee huollettua kuin marmoritiskin hallissa.
Säästö on kyllä tuolla tavalla aika minimaalista ja kenellä on kaupungissa öljymonttu missä jaksaa rassata näitä vehkeitä. Eiköhän tämä nyt ole joku maaseudun juttu, kaupunkilaiset voivat sen 200€ vuodessa laittaa, ettei tarvitse käsiä liata. Toki maalla onkin parempi auton kanssa ropata, niin jää ne lampaat rauhaan. :lol:
Kerroppa missä 200 € maksaa BMW huolto, tai älä kerrokkaan. Tolla hinnalla on parempi tehdä itse ja ne tekee, jotka osaa ja muut näyttää vaan vikisevän. Kyllä täällä etelässäkin itse voi huoltaa jos osaa ja paikkoja löytyy.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Jyka kirjoitti: 01 Touko 2019, 17:43 Kerroppa missä 200 € maksaa BMW huolto, tai älä kerrokkaan. Tolla hinnalla on parempi tehdä itse ja ne tekee, jotka osaa ja muut näyttää vaan vikisevän. Kyllä täällä etelässäkin itse voi huoltaa jos osaa ja paikkoja löytyy.
Itse vein auton merkkihuoltoon (35 tkm välein) ja pikkuhuolto maksoi 330€. Kun ajoa tulee 20 tkm vuodessa, niin siitä kun laskee niin huolto maksaa alle 200€ vuodessa (188€) kun osaa taskulaskinta käyttää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Jyka kirjoitti: 01 Touko 2019, 17:43Kerroppa missä 200 € maksaa BMW huolto, tai älä kerrokkaan. Tolla hinnalla on parempi tehdä itse ja ne tekee, jotka osaa ja muut näyttää vaan vikisevän. Kyllä täällä etelässäkin itse voi huoltaa jos osaa ja paikkoja löytyy.
Kyse ei aina ole osaamisesta tai paikasta, molempia löytyy mutta kiinnostusta ei ole joten öljynvaihdot ja huollot tehdään merkkiliikkeessä.
Moniosaaja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Kesä 2019, 22:57

kktune kirjoitti: 17 Kesä 2014, 22:35 Jutustelin sukulaismiehen kanssa autoista. Hän ajaa taksia Helsingissä autona mm. BMW 520 dA. Auto on käyttöönotettu alkuvuodesta 2012. Tämän vuoden alussa, kilometrilukemalla 200tkm+muutama kymmenen kilometriä, auton jakoketju katkesi.
No, takuu oli voimassa vielä kymmenen päivää joten autoon vaihdettiin uusi moottori takuuna ja auto tuli kuntoon.
Tämä kuitenkin todistaa että väitteet siitä, että jakoketjuviat loppuivat joskus takavuosina tehtyjen moottorin parannusten ansiosta, eivät pidä paikkaansa.
Näitä hajoaa edelleen, kuunnelkaa moottoreitanne.
BMW:n tehdas infoa.
1 Case
Moottorit N47, N47DK0, N47S, KAMPIAKSELIN valmistusajankohta
(Akselin rattaassa on valmistuspäivä YYMMDD merkit 3-9)
01.03.2007-05.01.2009
Vaidettava
- 11217803479 Kampeliakseli ja laakerit
- 11417797896 Öljypumpun ketju
- 11318506652 Jakoketju alempi
- 13527797906 Korkeapainepumpun hammasratas
- 11277800523 Tasapainoitusakselin hammasratas
- 11277802575 Tasapainoitusakselin hammasratas
- 11277802576 Tasapainoitusakselin hammasratas
- 11318510014 Jakoketju ylempi
- 11317797899 Jakoketjun laahain ylempi
- 13527797904 Jakoketjun laahain alempi
- 13527797903 Alemman jakoketjun alempi laahain

Case2
Jos auto on uudemmalla kampiakselilla, MOOTTORI valmistettu 5.1.2009-1.3.2011:
- 11318506652 Jakoketju alempi
- 13527797906 Korkeapainepumpun hammasratas
- 11318510014 Jakoketju ylempi
- 11317797899 Jakoketjun laahain ylempi
- 13527797904 Jakoketjun laahain alempi
- 13527797903 Alemman jakoketjun alempi laahain

Case3
Jos MOOTTORI on valmistettu 2.3.2011 tai myöhemmin:
Ei riskiä jakoketjun katkeamisesta.

Edit:
Myös uudemmissa voi olla laahausongelmaa jolloin pitää vaihtaa pelkät laahaimet.

Itse epäilen, että taksi tapauksessa on auto joka on otettu käyttöön 2012 alussa, mutta valmistettu 2011 alussa?
tilli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Marras 2019, 13:16

Ostin Laakkoselta muutama vuosi sitten BMW 320d vm 2008 (E91). Mittarissa 100.000 km. Kaikki toimi hyvin kunnes tauluun tuli 160.000 km. Sen jälkeen vikalista oli jatkuva ja hermoa raastava. Joku varoitusvalo paloi sen jälkeen koko ajan. Huollot tein ohjeiden mukaan, mutta en Laakkosella, vaan mm, JMW:ssä. Kaikkea mahdollista meni rikki ja jatkuvia sähköongelmia. Bensapumppu, vesipumppu, raidetanko, pelkääjän patja yms. Aina tonni per laaki. Lopuksi meni turbo hajalle ja vihdoin...235.000 km jakopään ketju poikki, mikä rikkoi moottorin. Auton arvo putosi 8000 > 2000 €. Maksoin autosta 21.000€ ja korjauksiin yms. muutamassa vuodessan 15.000 €. Hyvä diili? Siis ihan tajutonta. Ajokortti ollut yli 40 v, ajanut n 50 eri autoa. Ei mitään vastaavaa. Kun ilmoitin asiasta Laakkoselle, he yrittivät innokkaasti myydä uuta bemaria alle, että ' näissä uudemmissa ei noita vikoja enää ole'. Yli 40 v kokemuksella paras oli Mazda 929. Vieläkin on sitä ikävä.
Tsc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 31 Touko 2019, 21:44
Auto: F31 2.0da sport -16

Kokemukset B47D20A , mittarissa nyt 190tkm. Ei ongelmia jakopäässä. Keula ollut peitettynä omatekoisilla maskilla talviaikana. Egr vaihdettu hiljattain. Öljyt+suodatin vaihdan n.12tkm välein. Ei mitään lohko/letkulämmitintä käytössä.
Jos tulee kone tai muita murheita, niin pajalle vaan. Onneksi on äijiä, jotka osaa. Ja niille on maksettava jos haluaa ylipäätään autoa pitää.
Vastaa Viestiin