Jutustelin sukulaismiehen kanssa autoista. Hän ajaa taksia Helsingissä autona mm. BMW 520 dA. Auto on käyttöönotettu alkuvuodesta 2012. Tämän vuoden alussa, kilometrilukemalla 200tkm+muutama kymmenen kilometriä, auton jakoketju katkesi.
No, takuu oli voimassa vielä kymmenen päivää joten autoon vaihdettiin uusi moottori takuuna ja auto tuli kuntoon.
Tämä kuitenkin todistaa että väitteet siitä, että jakoketjuviat loppuivat joskus takavuosina tehtyjen moottorin parannusten ansiosta, eivät pidä paikkaansa.
Näitä hajoaa edelleen, kuunnelkaa moottoreitanne.
F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Eiköhän tämä ole ihan yleisessä tiedossa. Huoltoa myöten (ainakin Autokeskuksella). Eikä tarvitse olla kuin muutama tonni mittarissa kun voi ilmetä....
No on varmaan tiedossa. Tämä on vain niin älytöntä että vika joka on ollut olemassa jo vuosia, jatkuu edelleen.
Olevinaan laatumerkki mutta tämän vuoksi ainakaan minä en enää osta ko.moottorilla olevaa autoa, en uutta enkä käytettyä. Saattaisivat laadun oikeasti merkin imagon mukaiselle tasolle.
Olevinaan laatumerkki mutta tämän vuoksi ainakaan minä en enää osta ko.moottorilla olevaa autoa, en uutta enkä käytettyä. Saattaisivat laadun oikeasti merkin imagon mukaiselle tasolle.
Niinpä. Kun nämä alkaa parin vuoden sisällä ihan epidemianomaisesti paukkua niin saamme varautua siihen että vaihtohyvityshinnat on ihan kuraa. Huonojahan ne aina on mutta näiden autojen omistajia odottaa todellinen romahdus.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
90...95% lienee hyvin lähellä totuutta, mutta only in Finland. Toivottavasti tästä ei kuitenkaan tule kuitenkaan ihan samanlainen fiasko kuin Volkkarin TSI-jakoketjuongelmasta.Havis kirjoitti:Hirvittää vaan ajatelle kuinka suuri osa uudehkoista myydyistä BMW:eistä on juuri tällä kyseisellä moottorilla. 95% ?. Mahtaa olla ihanaa olla automyyjänä näitä myymässä muutaman vuoden päästä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juuri tuossa reilu parivuotiaan tulla koneella vaihdossa annoin. Ei normaalia romahdusta hurjempaa ollut. Ja uskalsin ottaa samalla koneella uuden tilalle. Ei kai tämä nyt räjähdä?kktune kirjoitti:saamme varautua siihen että vaihtohyvityshinnat on ihan
Onhan näitä -->
* Audi ja automaattiloota
* VAG ja jakopää
* Toyota ja kaasu hirttää kiinni
* Opel ruostuu
* Citikka on valmiiksi jo rikki
* Dacia pitäisi lailla kieltää
Ja niitä ne vaan ostaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
VolvostaBemariin kirjoitti:Onhan näitä -->kktune kirjoitti:saamme varautua siihen että vaihtohyvityshinnat on ihan
* Audi ja automaattiloota
* VAG ja jakopää
* Toyota ja kaasu hirttää kiinni
* Opel ruostuu
* Citikka on valmiiksi jo rikki
* Dacia pitäisi lailla kieltää
Ja niitä ne vaan ostaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Öljyn vaihtovälin puolittaminen on ratkaisu noihin jakopää ongelmiin. Samalla voit laittaa normaalia bmw LL04 öljyä. Taksit ovat nuukimpia öljyn vaihtajia ja tietokone laskee kilometrejä ei käyntitunteja. Lapissa noita koneita ei ole vaihdettu, vaan vika näyttää olevan etelän pätkä- ja kaupunkiajo-ongelma.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
konerikkoja on aina ollut ja aina tulee olemaan, koneita on vaihdettu 35i ja M3 mallisiin autoihinkin - olisi kiva kuulla montako 20d konetta on maailmaan valmistettu ja montako niistä on pamahtanut - silloin voisi tehdä johtopäätöksen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Nimenomaan! Näitä koneitahan täytyy olla satoja tuhansia. Ja pamahtaneiden osuus olisi se oleellinen luku.japi2010 kirjoitti:si kiva kuulla montako 20d konetta on maailmaan valmistettu ja montako niistä on
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Huuska kirjoitti:Öljyn vaihtovälin puolittaminen on ratkaisu noihin jakopää ongelmiin. Samalla voit laittaa normaalia bmw LL04 öljyä. Taksit ovat nuukimpia öljyn vaihtajia ja tietokone laskee kilometrejä ei käyntitunteja. Lapissa noita koneita ei ole vaihdettu, vaan vika näyttää olevan etelän pätkä- ja kaupunkiajo-ongelma.
Jep jep pätkäajo. ylenpalttinen tyhjäkäyttö ja pitkä öljynvaihtoväli on näille myrkkyä.
Aika vähän korjaamolla noita näkyy. F-sarjalaisten myötä, tai oikeastaan jakopään rattaan muutoksen jälkeen, on niitä korjaamolla todella vähän näkynyt vrt Saksasta tuodut vanhemmat.
Ainahan noita satavarmasti tulee, mutta on niitä 300tkm ajettuja näkynyt, missä kaikki on vielä ok (hyvin pientä rahinaa)
Ainahan noita satavarmasti tulee, mutta on niitä 300tkm ajettuja näkynyt, missä kaikki on vielä ok (hyvin pientä rahinaa)
- LCI
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 72
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
- Auto: BMW & Aircooled VW's
- Paikkakunta: Laukaa
Meidän -11 mallinen menee ylemmän ketjun vaihtoon lähipäivinä. On venynyt yli rajan. Mittarissa huikeat 84tkm.
Tuossa -08 mallisessa on viimeisimmät päivitykset. Vasta neljä kertaa aukaistu...
Joku voisi väittää merkkiuskolliseksi. Aavistuksen on ollut koetuksella..
Tuossa -08 mallisessa on viimeisimmät päivitykset. Vasta neljä kertaa aukaistu...
Joku voisi väittää merkkiuskolliseksi. Aavistuksen on ollut koetuksella..
G30, 2018 & F30, 2015
Emännän X3:een(F25, 2,0d, 2012) vaihdetaan takuuseen nokkaketju. Ajettu n. 24000km Oli kuulemma samassa liikkeessä johonkin 300-sarjalaiseen vähillä kilometreillä vaihtumassa myöskin nokkaketju... Aika uskomatonta, ettei 2007 vuonna tullutta suunnitteluvirhettä saada viidessävuodessa kuntoon.
Viimeksi muokannut BRot, 03 Joulu 2014, 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.