F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

F10, F11, F07
kktune
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Syys 2012, 10:37

Jutustelin sukulaismiehen kanssa autoista. Hän ajaa taksia Helsingissä autona mm. BMW 520 dA. Auto on käyttöönotettu alkuvuodesta 2012. Tämän vuoden alussa, kilometrilukemalla 200tkm+muutama kymmenen kilometriä, auton jakoketju katkesi.
No, takuu oli voimassa vielä kymmenen päivää joten autoon vaihdettiin uusi moottori takuuna ja auto tuli kuntoon.
Tämä kuitenkin todistaa että väitteet siitä, että jakoketjuviat loppuivat joskus takavuosina tehtyjen moottorin parannusten ansiosta, eivät pidä paikkaansa.
Näitä hajoaa edelleen, kuunnelkaa moottoreitanne.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Eiköhän tämä ole ihan yleisessä tiedossa. Huoltoa myöten (ainakin Autokeskuksella). Eikä tarvitse olla kuin muutama tonni mittarissa kun voi ilmetä....
kktune
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Syys 2012, 10:37

No on varmaan tiedossa. Tämä on vain niin älytöntä että vika joka on ollut olemassa jo vuosia, jatkuu edelleen.
Olevinaan laatumerkki mutta tämän vuoksi ainakaan minä en enää osta ko.moottorilla olevaa autoa, en uutta enkä käytettyä. Saattaisivat laadun oikeasti merkin imagon mukaiselle tasolle.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Hirvittää vaan ajatelle kuinka suuri osa uudehkoista myydyistä BMW:eistä on juuri tällä kyseisellä moottorilla. 95% ?. Mahtaa olla ihanaa olla automyyjänä näitä myymässä muutaman vuoden päästä...
kktune
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Syys 2012, 10:37

Niinpä. Kun nämä alkaa parin vuoden sisällä ihan epidemianomaisesti paukkua niin saamme varautua siihen että vaihtohyvityshinnat on ihan kuraa. Huonojahan ne aina on mutta näiden autojen omistajia odottaa todellinen romahdus.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:Hirvittää vaan ajatelle kuinka suuri osa uudehkoista myydyistä BMW:eistä on juuri tällä kyseisellä moottorilla. 95% ?. Mahtaa olla ihanaa olla automyyjänä näitä myymässä muutaman vuoden päästä...
90...95% lienee hyvin lähellä totuutta, mutta only in Finland. Toivottavasti tästä ei kuitenkaan tule kuitenkaan ihan samanlainen fiasko kuin Volkkarin TSI-jakoketjuongelmasta.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

kktune kirjoitti:saamme varautua siihen että vaihtohyvityshinnat on ihan
Juuri tuossa reilu parivuotiaan tulla koneella vaihdossa annoin. Ei normaalia romahdusta hurjempaa ollut. Ja uskalsin ottaa samalla koneella uuden tilalle. Ei kai tämä nyt räjähdä?

Onhan näitä -->

* Audi ja automaattiloota
* VAG ja jakopää
* Toyota ja kaasu hirttää kiinni
* Opel ruostuu
* Citikka on valmiiksi jo rikki
* Dacia pitäisi lailla kieltää

Ja niitä ne vaan ostaa.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

VolvostaBemariin kirjoitti:
kktune kirjoitti:saamme varautua siihen että vaihtohyvityshinnat on ihan
Onhan näitä -->

* Audi ja automaattiloota
* VAG ja jakopää
* Toyota ja kaasu hirttää kiinni
* Opel ruostuu
* Citikka on valmiiksi jo rikki
* Dacia pitäisi lailla kieltää

Ja niitä ne vaan ostaa.
:thup: :lol:
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Öljyn vaihtovälin puolittaminen on ratkaisu noihin jakopää ongelmiin. Samalla voit laittaa normaalia bmw LL04 öljyä. Taksit ovat nuukimpia öljyn vaihtajia ja tietokone laskee kilometrejä ei käyntitunteja. Lapissa noita koneita ei ole vaihdettu, vaan vika näyttää olevan etelän pätkä- ja kaupunkiajo-ongelma.
kktune
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Syys 2012, 10:37

No myönnän, vähän sensaationhakua oli tuossa aloituksessa mukana vaikka itse tarina on totta.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

konerikkoja on aina ollut ja aina tulee olemaan, koneita on vaihdettu 35i ja M3 mallisiin autoihinkin - olisi kiva kuulla montako 20d konetta on maailmaan valmistettu ja montako niistä on pamahtanut - silloin voisi tehdä johtopäätöksen.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

japi2010 kirjoitti:si kiva kuulla montako 20d konetta on maailmaan valmistettu ja montako niistä on
Nimenomaan! Näitä koneitahan täytyy olla satoja tuhansia. Ja pamahtaneiden osuus olisi se oleellinen luku.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Huuska kirjoitti:Öljyn vaihtovälin puolittaminen on ratkaisu noihin jakopää ongelmiin. Samalla voit laittaa normaalia bmw LL04 öljyä. Taksit ovat nuukimpia öljyn vaihtajia ja tietokone laskee kilometrejä ei käyntitunteja. Lapissa noita koneita ei ole vaihdettu, vaan vika näyttää olevan etelän pätkä- ja kaupunkiajo-ongelma.

Jep jep pätkäajo. ylenpalttinen tyhjäkäyttö ja pitkä öljynvaihtoväli on näille myrkkyä.
jeijei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Heinä 2013, 16:10

Aika vähän korjaamolla noita näkyy. F-sarjalaisten myötä, tai oikeastaan jakopään rattaan muutoksen jälkeen, on niitä korjaamolla todella vähän näkynyt vrt Saksasta tuodut vanhemmat.

Ainahan noita satavarmasti tulee, mutta on niitä 300tkm ajettuja näkynyt, missä kaikki on vielä ok (hyvin pientä rahinaa)
Avatar
LCI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
Auto: BMW & Aircooled VW's
Paikkakunta: Laukaa

Meidän -11 mallinen menee ylemmän ketjun vaihtoon lähipäivinä. On venynyt yli rajan. Mittarissa huikeat 84tkm.
Tuossa -08 mallisessa on viimeisimmät päivitykset. Vasta neljä kertaa aukaistu...
Joku voisi väittää merkkiuskolliseksi. Aavistuksen on ollut koetuksella..
G30, 2018 & F30, 2015
Avatar
LCI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
Auto: BMW & Aircooled VW's
Paikkakunta: Laukaa

Ylempi ketju vaihdettu. Lisädiagnoosina alaketjun venyminen eli uusiksi menee. Mittarissa 88tkm.... Ihanaa.
G30, 2018 & F30, 2015
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Ja saman moinen "paska" ketju tilalle? Eli onko parempi versio vai samaa kuraa? Vaikka eipä se mitään kerro kun taitaa olla ihan uusissakin n47 koneissa samaa vikaa edelleen.
Avatar
LCI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
Auto: BMW & Aircooled VW's
Paikkakunta: Laukaa

Kyllä tuossa pitäisi tulla uudenlaiset kiristimet ja laahaimet. Tuossa E60:ssä muutettiin pumpun ajoitusta keväällä. Se oli viimeisin ohje silloin.
G30, 2018 & F30, 2015
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Emännän X3:een(F25, 2,0d, 2012) vaihdetaan takuuseen nokkaketju. Ajettu n. 24000km :curse: Oli kuulemma samassa liikkeessä johonkin 300-sarjalaiseen vähillä kilometreillä vaihtumassa myöskin nokkaketju... Aika uskomatonta, ettei 2007 vuonna tullutta suunnitteluvirhettä saada viidessävuodessa kuntoon.
Viimeksi muokannut BRot, 03 Joulu 2014, 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Milloin valmistettu?
Vastaa Viestiin