F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

F10, F11, F07
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Ihan tarkkaan en muista, toki satasien tarkkuudella. Huippu taisi olla 1700 ja minimi taisi olla jonkun verran alle tonnin. Suoran oston hinnan alennuksen jälkeen tarjousten aritmeettinen keskiarvo oli
juuri mainitsemani. Kuten mainitsin, otos oli kovin pieni eikä näin ollen tilastollisesti merkitsevä. Suntaa antava se ilman muuta on. -----> On siis edullista aja käytetyillä. No tämän nyt tietää jokainen, no nyt näyttää, että on entistä edullisempaa ajaa kätetyillä, kuten meistä jokainen ajaa.

Eipäs näytä tulleen kokemuksia uuden mallisesta d bemusta. No niitä odottelen ja vastaan kaikkiin kysymyksiin....
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Ok, tuolla asialla ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Väliraha ratkaisee. mmm...tuo taisi pyöriä noissa lukemissa. Mutta sitten vasta toteutunut kauppa määrittä kiesisi arvon. On erittäin vaikeaa ellei mahdotonta myydä autoa noilla kilometrellä. Tiedän sen siksi ajankin tuolla autolla vielä muutaman statatuhatta kilometri'ä
skuzeri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 11:57
Auto: BMW 318d -14 f31

Oliko niin että tämä ketjuongelma olisi vain 2L dieseleissä, ei bensa koneissa?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Jep. Bensakoneissa sitten 3-litrasissa vapareissa ketjun sijasta kansi joillakin murheena. Ja 3-litrasissa turboissa sitten turboja...
ocram
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport

Bensoissa myös 2.0- litrainen N20 kuuluu jakopäävammaisiin (ohjurit , ketju, öljypumpun ketju). Uudemmasta B48- koneesta ei ole tainnut kuulua niin paljon negatiivistä.
Kimide
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2018, 16:25

Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kimide kirjoitti: 04 Elo 2018, 16:32 Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kimide
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2018, 16:25

salmol kirjoitti: 04 Elo 2018, 20:19
Kimide kirjoitti: 04 Elo 2018, 16:32 Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.
Tapahtuiko niiden suunnittelussa joku muutos 3/11 jälkeen?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kimide kirjoitti: 05 Elo 2018, 13:30
salmol kirjoitti: 04 Elo 2018, 20:19 N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.
Tapahtuiko niiden suunnittelussa joku muutos 3/11 jälkeen?
Tapahtui. Muistaakseni ainakin ketjun ohjureissa ja taisi olla muussakin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
ahautanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:05

Hydrophyte kirjoitti: 02 Heinä 2018, 14:45
ahautanen kirjoitti: 08 Kesä 2018, 23:54 Pitää itsekkin osallistua tähän, 2012/09 520d ajettu 158tkm kaikki huollot ajallaan ja ennenkin.. ostin pari vuotta vanhana 50tkm ajettuna. Tehtaan vastaantulo 0 ja maahantuojan vastaantulo 0. Oletin että näin yleisessä ongelmassa vastaantuloa olisi ollut vaikkei oltu ensimmäinen omistaja. Mutta nyt tuli erittäin selväksi että maahantuontiahan ei vastaa ollenkaan jos et ole ensimmäinen omistaja.
Oliko kaikki huollot tehty BMW:n virallisessa huoltoliikkeessä? Jos on, niin tuntuu jotenkin ihmeelliseltä ettei tullut vastaan. Itsellä on Saksasta tuotu bemmi, josta meni toinen takailmapussi ja sain molemmat pussit vaihdatettua BMW:n piikkiin. Annettiin ymmärtää, että on kolmen ensinmäisen saksan vuoden aikana huollettu bemarilla saksassa ja suomen tuonnin jälkeen olen huollattanut Laakkosella ja kaikki huollot tehty ajallaan, niin GW toimii..
Kappas tänne oli tullu kyssärikin viimekuussa, oli joo kaikki tehty Laakkosella ajallaan ja ns. suomiauto, käytettynä ostin Laakkoselta aikoinaan ja taisi edellinen omistaja ollut myös ostanut auton Laakkoselta.
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

En oikein ymmärrä tuota huollosta vouhottamista jakoketjun kestämiseen liittyen. Tietenkin autoon pitää vaihtaa riittävän usein huippuluokan öljyt ja alkup. öljyn suodatin. Huollossa kyllä lisätään pissapoikaan nestettä, voidellaan oven saranat....mitä tehdään jakoketjun hyväksi? Oikein kuunnellaan. Lisääkö se muka jakoketjun ikää??? Ainakin minä lopetin turhat hintavat huollot 2.v jälkeen mittarissa tais olla tuolloin n. 70000 km. Nyt M47 on kiertänyt lisää 400000 km ja olen kuunnellut... kuuluu vain vaimeaa suhinaa...kaikki on ymmärtääkseni ok. Olen viennyt auton huoltoon vasta, kun autossani on oikeasti selvä vika esim. latausvalossa alkaa palaamaan punainen valo-------> selvä tapaus, laturin tasasuuntaus silta palannut.

Kertokaapa viisaammat olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin auton huoltoihin liittyen?
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Heps vielä...joko jollain on tietoa tuosta bemarin B 47:sta liittyen jakoketjuun. Tiedosta kiitollinen
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ohan tuo kestäny jo 22 tkm :)
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

B47 ja 67tkm eikä kuulu kun tiisselin normi ropina. Varovaisen toiveikas olen että jakopään huolet on selätetty, ei ole juurikaan foorumeilla puitu B47 ongelmia.
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Ok, kiitos vastauksista. Ei kuulu siis jakopäästä mitään käärmeen sihinää. No aika yllättäväähän tuo olisikin noilla kilometreillä. Odotan lisää kommentteja po. asiaan liittyen.
mttm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 13 Heinä 2011, 18:38

onkos tullut ihmisille uusia kokemuksia tuosta B47 koneesta ja jakopäästä? Kiinnostas tietää kun on harkinnassa.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Ei ole kuulunut mitään, ei konehuoneesta, ei maailmalta eikä taksitolpalta. Kohta 80tkm mittarissa ja toimii loistavasti.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Kohta 5 vuotta ollut b47 mylly markkinoilla. Luulis et olis jo tullut ilmi aikaa sitten jos jakopäävikainen olisi edelleen. Eiköhän tää paljon parempi oo jakopään osalta kuin n47. Itsellä on toiminut ainakin ilman pienintäkään häikkää(F11 ja G31)
kallek77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Loka 2018, 18:15

BZO-500 kirjoitti: 03 Loka 2018, 19:11 En oikein ymmärrä tuota huollosta vouhottamista jakoketjun kestämiseen liittyen. Tietenkin autoon pitää vaihtaa riittävän usein huippuluokan öljyt ja alkup. öljyn suodatin. Huollossa kyllä lisätään pissapoikaan nestettä, voidellaan oven saranat....mitä tehdään jakoketjun hyväksi? Oikein kuunnellaan. Lisääkö se muka jakoketjun ikää??? Ainakin minä lopetin turhat hintavat huollot 2.v jälkeen mittarissa tais olla tuolloin n. 70000 km. Nyt M47 on kiertänyt lisää 400000 km ja olen kuunnellut... kuuluu vain vaimeaa suhinaa...kaikki on ymmärtääkseni ok. Olen viennyt auton huoltoon vasta, kun autossani on oikeasti selvä vika esim. latausvalossa alkaa palaamaan punainen valo-------> selvä tapaus, laturin tasasuuntaus silta palannut.

Kertokaapa viisaammat olenko ymmärtänyt jotain perusteellisesti väärin auton huoltoihin liittyen?
Ainakin merkkihuollossa tehtynä tulee aina orkkis osat, öljyt ja huollot ajallaan (avainluvut jää talteen). Muualla huollettuna ei voi tietää onko huoltoa tehdessä ollut kilometrit yli mitä auto on kertonut koska ei lueta avainta järjestelmään, nollataan vain huolto. Tässä nyt pari asiaa jotka tulee mieleen, myös yleinen tapa on tehdä auton ilmoittama öljynvaihto eikä muuta (koska muuta ei autossa näy, ilmanpuhdistin ja pa-suodatin menee esim joka toisessa huollossa ja raitisilmasuodatin aina). Esim useasti näkyy riippumattomilla korjaamoketjuilla tehdyissä huolloissa, ikävä kyllä. Siitä myös hintaeroja syntyy vaikka ei ole koko totuus.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
mttm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 13 Heinä 2011, 18:38

Lisäää kokemuksia b47 koneesta ja sen toimivuudesta kaivattaisiin, kiitos?
Vastaa Viestiin