F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

F10, F11, F07
tun_keijo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Maalis 2016, 21:40
Auto: BMW 525d xDrive -12
Paikkakunta: Espoo

Mistä olet ostanut auton? Sain Laakkoselta hyvitystä jakopääremontista, vaikka kaupasta oli kulunut aikaa noin 13kk.
f11525xd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 10:25

Mistä olet ostanut auton? Sain Laakkoselta hyvitystä jakopääremontista, vaikka kaupasta oli kulunut aikaa noin 13kk.
[/quote]

Ostettu Käyttöautosta jo syksyllä 2016 eli sieltä tuskin osallistumista kannattaa kysellä..
tun_keijo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 04 Maalis 2016, 21:40
Auto: BMW 525d xDrive -12
Paikkakunta: Espoo

f11525xd kirjoitti: 27 Huhti 2018, 12:23 Mistä olet ostanut auton? Sain Laakkoselta hyvitystä jakopääremontista, vaikka kaupasta oli kulunut aikaa noin 13kk.
Ostettu Käyttöautosta jo syksyllä 2016 eli sieltä tuskin osallistumista kannattaa kysellä..
[/quote]

Suosittelen ehdottomasti kysymään.
Patomursu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Elo 2012, 18:23

Pitääköhän sitä alkaa autonvaihtoa miettimään kun mittarissa on nyt 114 tkm ja 11/2011 mallinen 20d? Josko tuosta vielä saisi vaihdossa 530d:hen joka kai on huoleton ketjun suhteen?
Kuva
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 384
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Juu, äkkiä vaihtoon.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Paaliin vaan, ei niitä huolita edes vaihdossa kun räjähtävät kaikki.
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

masaf1 kirjoitti: 27 Huhti 2018, 21:38 Paaliin vaan, ei niitä huolita edes vaihdossa kun räjähtävät kaikki.
Se oli hauska kun pari vuotta sitten ostaessani F10 520d:tä sekä Laakkonen että Autokeskus vakuuttelivat, että ei ole mitään ongelmaa 20d/25d -koneissa jakoketjun suhteen. E60-malleissa oli, mutta näissä F-sarjalaisissa ei ole ollut mitään. Taisipa jopa Autokeskuksen myyjä sanoa, että heille ei ole tullut yhtään tapausta. Jepjep. :mus:
No, nyt sitten kun myin auton talvella (liikkeeseen), niin kovasti ostaja kyseli nimenomaan jakoketjun kunnosta, onko vaihdettu, jne.

Taitaa olla vähän sama juttu kuin VAG:n DSG-laatikoissa: ostaessa ei koskaan mitään vikoja ja myydessä kukaan ei suostu ottamaan vastaan kun niissä on niin paljon vikoja :rolle:
ahautanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:05

Pitää itsekkin osallistua tähän, 2012/09 520d ajettu 158tkm kaikki huollot ajallaan ja ennenkin.. ostin pari vuotta vanhana 50tkm ajettuna. Tehtaan vastaantulo 0 ja maahantuojan vastaantulo 0. Oletin että näin yleisessä ongelmassa vastaantuloa olisi ollut vaikkei oltu ensimmäinen omistaja. Mutta nyt tuli erittäin selväksi että maahantuontiahan ei vastaa ollenkaan jos et ole ensimmäinen omistaja.

Ja tätä autoa ostaessa 4 vuotta sitten oli samat vakuuttelut, eli ei olisi enää ongelmaa ketjun kanssa (vanha oli 2009 320da, jossa ketju ei ääntänyt 140tkm kohdalla). Autolla ei olisi saanut ajaa ja kun työmatkaa on 200km päivässä niin auto meni vaihtoon. Toinen liike hoiti tämän auton ketjun vaihdon, ja itse kävin maksamassa laskun. Oma neuvo on että kiertäkää kaukaa nämä koneet jos vaan mahdollista, tai sitten varautukaan 2500e remppaan. Hyvä auto ajaa mutta erittäin kallis pitää, ensimmäiset 130tkm meni suht ongelmitta.
f11525xd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 10:25

No niin.. korjaus tehty Laakkosella ja myyjäliike Käyttöauto tuli maksajaksi 40% osuudella. Auto siis hankittu 1,5 vuotta sitten ja kilometrit noin 160 000km. Itselle jäi noin 1900e.
f11525xd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 10:25

Vielä korjauksesta, nyt käynnistyy paljon rauhallisemmin ja ääni myös tyhjäkäynnillä eroaa. Lisäksi vaihteiston toiminta pehmeytyi paljon.. nyt odotellaan mikä hajoaa seuraavaksi;)
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

ahautanen kirjoitti: 08 Kesä 2018, 23:54 Pitää itsekkin osallistua tähän, 2012/09 520d ajettu 158tkm kaikki huollot ajallaan ja ennenkin.. ostin pari vuotta vanhana 50tkm ajettuna. Tehtaan vastaantulo 0 ja maahantuojan vastaantulo 0. Oletin että näin yleisessä ongelmassa vastaantuloa olisi ollut vaikkei oltu ensimmäinen omistaja. Mutta nyt tuli erittäin selväksi että maahantuontiahan ei vastaa ollenkaan jos et ole ensimmäinen omistaja.
Oliko kaikki huollot tehty BMW:n virallisessa huoltoliikkeessä? Jos on, niin tuntuu jotenkin ihmeelliseltä ettei tullut vastaan. Itsellä on Saksasta tuotu bemmi, josta meni toinen takailmapussi ja sain molemmat pussit vaihdatettua BMW:n piikkiin. Annettiin ymmärtää, että on kolmen ensinmäisen saksan vuoden aikana huollettu bemarilla saksassa ja suomen tuonnin jälkeen olen huollattanut Laakkosella ja kaikki huollot tehty ajallaan, niin GW toimii..
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Moro,
no tämä ei ole vastaus edelliseen. Olen uusi foorumilainen. Mielessä pyöriskellyt ostaa 3...4 vuotta käytetty 520d tai 530 d bemari alle 150 t ajettu. Lueskelin vähän näitä juttuja po. autosta. Täytyy sanoa, että pienoinen kuumeen poikanen laski pakkasen puolelle ja reippaasti. Onkohan näitä vikoja nyt liioiteltu, kuten tapana monesti on?

Tällä hetkellä käytössä 520 D e39 (02) uudesta asti. Mittarissa reilu 460000 kilsaa. Käynti eiku paranee jos mahdollista, eikä tietoakaan mistään jakopää ongelmista. Voihan jakopää tietysti mennä nopeastikin mutta mitään siihen viittaavaa en ole havainnut. Ei ole aikomustakaan luopua tästä autosta, jättäisin vara-autoksi. Taitaisi kuitenkin käydä päin vastoin F10 / F11 tulisi oikeasti vara-auto.

Onko jollain tieto uusimmista 2015 / 2016 dieseli bemareista (tyypimerkintää en muista). Tiedosta kiitollinen....
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Jos luotettavaa peliä haet niin suosittelen 530d mallia. Ei ainakaan jakopää ongelmia ole.
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Ok, pannaanpa mieleen Marko suosituksesi. Minulle luotettavuus on etusijalla. Turhia härpäkkeitä, ylileveitä renkaita ym...sälää en kaipaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Noh, kyllähän x30d on omat kotkotuksensa kans ja päivään sanominen maksaa herkästi 2x enempi mikäli moottorin ympäriltä jotain särkyy. Mut ketjumurheita ei 3-litrasessa dieselissä ole.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

En ole ainakaan kuullut ketjuongelmista tuon uudemman 2-litraisen B47 diiselin kanssa.
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Ahaa,
tyyppi on siis B47, kiitos tiedosa. 3 litrainen on sitten kaiketi B57. Onhan noilla jotku varmaan ajaneet kenties yli 300 tkm. Luulis bemarin lopultakin saaneen jakopää ongelman hallintaan myös 2,0 d:ssä. Ihmettelen ellei näin olisi lopultakin tapahtunut. No ehkä on vielä syytä odotella jonkin aikaa. Ei hirveästi kiinnosta laitaa autoon 30 tonttua ja alkaa sitä korjautella tuhansilla muutaman kuukauden kuluttua. Tällainen uhkakuva nousi väistämättä mieleen lukiessani F sarjan 2.0 D juttuja. Saattaa tietysti joukossa olla ylireagointiakin...

Eipä taida olla tällä sivustolla enään mielenkiintoa tuohon minun antiikkiseen E 39:ään. Niin en ole myymässä autoani (auto on menettänyt täysin arvonsa) mutta jos jotain kiinnostaa mitä korjausia on tehty, voin antaa raportin korjauksista. En nyt ihan mutterin tarkuudella mutta melkein. On selvää, että jos olisin ajellut vaikka Toyotalla pajalla käyntejä olisi tn. ollut vähemmän. Mutta mikä olsi melkein 0.5 milj. km ajetun Toyotan kunto nyt? Hmmm....voi vain arvailla....

t. ei mikään bemari fani
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Tokko tuo riski kovinkaan suuri on. Netti on tänä päivänä siitä merkillinen paikka, että "jokainen", jonka kohdalle tuo vika on osunut, hakeutuu nettiin hakemaan vertaistukea ja kertoo oman kokemuksensa. Jos miettii kuinka moni on kertonut tuosta ongelmasta vs. se määrä mikä x20D autoja tien päällä liikkuu niin väittäisin, että todennäköisyys, että hajoaa, on pieni. Kuinka pieni - ei aavistustakaan kun BMW ei niitä tilastoja taatusti kerro.
BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Ok, kiitos wsaarja varsin analyyttisestä vastauksesta. Vähän samoilla linjoilla liikun itsekkin, mutta...

Aikoinaan katselin tuon nykyisen auton kohdalla (olikohan ajettu joku 200 tkm), että miten ihmeessä voin vielä ajaaa tällaisella autolla, jossa olisi pitännyt olla vaikka mitä vikoja. Jos en ihan väärin muista autossani ei ollut vielä ainuttakaan vikaa, jaa oli sentään konepelti ei auennut -----> vaijeri oli luistannut.

Vielä palaan auton arvon täydelliseen menettämiseen. Tein kokeita asian tiimoilta. Tarjosin antiikki autoani vaihdossa 3 kertaa 22500...32500 euron hintaisiin bemareihin. Sitten kaverini avustuksella suoraa tingittyä ostoa em. bemareihin. Bemarini arvo oli - 650 euroa, siis reippaasti negatiivinen. Nolla tuloksenkin neuvottelu olisi saattanut osoittautua haastelliseksi. No joo otos oli kovin pieni ja näin ollen ei tilastllisesti merkittävä mutta kuitenkin suuntaa antava.

Ajan piruuttani vielä ainakin 200 tkm täysin arvottomalla autollani. Jos en itse ehdi palkkaan jonkun ajamaan
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

BZO-500 kirjoitti: 06 Heinä 2018, 20:27Vielä palaan auton arvon täydelliseen menettämiseen. Tein kokeita asian tiimoilta. Tarjosin antiikki autoani vaihdossa 3 kertaa 22500...32500 euron hintaisiin bemareihin. Sitten kaverini avustuksella suoraa tingittyä ostoa em. bemareihin. Bemarini arvo oli - 650 euroa, siis reippaasti negatiivinen. Nolla tuloksenkin neuvottelu olisi saattanut osoittautua haastelliseksi. No joo otos oli kovin pieni ja näin ollen ei tilastllisesti merkittävä mutta kuitenkin suuntaa antava.
Ihan mielenkiinnosta: kuinka paljon vaihtoarvoksi nykyiselle autollesi määritettiin? Eli mihin tuota 650 euroa verrataan?
Vastaa Viestiin