Sivu 6/6

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 09 Heinä 2018, 17:53
Kirjoittaja BZO-500
Ihan tarkkaan en muista, toki satasien tarkkuudella. Huippu taisi olla 1700 ja minimi taisi olla jonkun verran alle tonnin. Suoran oston hinnan alennuksen jälkeen tarjousten aritmeettinen keskiarvo oli
juuri mainitsemani. Kuten mainitsin, otos oli kovin pieni eikä näin ollen tilastollisesti merkitsevä. Suntaa antava se ilman muuta on. -----> On siis edullista aja käytetyillä. No tämän nyt tietää jokainen, no nyt näyttää, että on entistä edullisempaa ajaa kätetyillä, kuten meistä jokainen ajaa.

Eipäs näytä tulleen kokemuksia uuden mallisesta d bemusta. No niitä odottelen ja vastaan kaikkiin kysymyksiin....

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 09 Heinä 2018, 18:18
Kirjoittaja BZO-500
Ok, tuolla asialla ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Väliraha ratkaisee. mmm...tuo taisi pyöriä noissa lukemissa. Mutta sitten vasta toteutunut kauppa määrittä kiesisi arvon. On erittäin vaikeaa ellei mahdotonta myydä autoa noilla kilometrellä. Tiedän sen siksi ajankin tuolla autolla vielä muutaman statatuhatta kilometri'ä

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 19 Heinä 2018, 09:03
Kirjoittaja skuzeri
Oliko niin että tämä ketjuongelma olisi vain 2L dieseleissä, ei bensa koneissa?

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 19 Heinä 2018, 14:21
Kirjoittaja masaf1
Jep. Bensakoneissa sitten 3-litrasissa vapareissa ketjun sijasta kansi joillakin murheena. Ja 3-litrasissa turboissa sitten turboja...

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 20 Heinä 2018, 07:23
Kirjoittaja ocram
Bensoissa myös 2.0- litrainen N20 kuuluu jakopäävammaisiin (ohjurit , ketju, öljypumpun ketju). Uudemmasta B48- koneesta ei ole tainnut kuulua niin paljon negatiivistä.

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 04 Elo 2018, 16:32
Kirjoittaja Kimide
Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 04 Elo 2018, 20:19
Kirjoittaja salmol
Kimide kirjoitti:
04 Elo 2018, 16:32
Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 05 Elo 2018, 13:30
Kirjoittaja Kimide
salmol kirjoitti:
04 Elo 2018, 20:19
Kimide kirjoitti:
04 Elo 2018, 16:32
Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.
Tapahtuiko niiden suunnittelussa joku muutos 3/11 jälkeen?

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 05 Elo 2018, 13:34
Kirjoittaja salmol
Kimide kirjoitti:
05 Elo 2018, 13:30
salmol kirjoitti:
04 Elo 2018, 20:19
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.
Tapahtuiko niiden suunnittelussa joku muutos 3/11 jälkeen?
Tapahtui. Muistaakseni ainakin ketjun ohjureissa ja taisi olla muussakin.

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Lähetetty: 08 Elo 2018, 11:06
Kirjoittaja ahautanen
Hydrophyte kirjoitti:
02 Heinä 2018, 14:45
ahautanen kirjoitti:
08 Kesä 2018, 23:54
Pitää itsekkin osallistua tähän, 2012/09 520d ajettu 158tkm kaikki huollot ajallaan ja ennenkin.. ostin pari vuotta vanhana 50tkm ajettuna. Tehtaan vastaantulo 0 ja maahantuojan vastaantulo 0. Oletin että näin yleisessä ongelmassa vastaantuloa olisi ollut vaikkei oltu ensimmäinen omistaja. Mutta nyt tuli erittäin selväksi että maahantuontiahan ei vastaa ollenkaan jos et ole ensimmäinen omistaja.
Oliko kaikki huollot tehty BMW:n virallisessa huoltoliikkeessä? Jos on, niin tuntuu jotenkin ihmeelliseltä ettei tullut vastaan. Itsellä on Saksasta tuotu bemmi, josta meni toinen takailmapussi ja sain molemmat pussit vaihdatettua BMW:n piikkiin. Annettiin ymmärtää, että on kolmen ensinmäisen saksan vuoden aikana huollettu bemarilla saksassa ja suomen tuonnin jälkeen olen huollattanut Laakkosella ja kaikki huollot tehty ajallaan, niin GW toimii..
Kappas tänne oli tullu kyssärikin viimekuussa, oli joo kaikki tehty Laakkosella ajallaan ja ns. suomiauto, käytettynä ostin Laakkoselta aikoinaan ja taisi edellinen omistaja ollut myös ostanut auton Laakkoselta.