F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 175
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BRot » 03 Joulu 2014, 15:35

2012

BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 175
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BRot » 08 Joulu 2014, 15:36

Huuska kirjoitti:Öljyn vaihtovälin puolittaminen on ratkaisu noihin jakopää ongelmiin. Samalla voit laittaa normaalia bmw LL04 öljyä. Taksit ovat nuukimpia öljyn vaihtajia ja tietokone laskee kilometrejä ei käyntitunteja. Lapissa noita koneita ei ole vaihdettu, vaan vika näyttää olevan etelän pätkä- ja kaupunkiajo-ongelma.
Eipä meillä auttanut varhennettu öljynvaihto(alle 20tkm, tietokone olisi antanut 36tkm), "ei-pätkäajo", lämmin autotalli, webasto jne.
https://secure.avaaz.org/en/petition/BM ... ne_recall/

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3754
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja salmol » 08 Joulu 2014, 15:51

BRot kirjoitti:Eipä meillä auttanut varhennettu öljynvaihto(alle 20tkm, tietokone olisi antanut 36tkm), "ei-pätkäajo", lämmin autotalli, webasto jne.
En kyllä keksi miten nuo olisivatkaan voineet auttaa. Ongelma ketjussa ja ohjureissa, ei siinä paljon nuo auta.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 175
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BRot » 08 Joulu 2014, 15:58

Eikä kuulemma ole mitään parannuksia tullut vaihdettaviin osiinkaan :(

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Ricracing » 09 Joulu 2014, 01:11

200 tkm Helsingin taksiajossa on varmaankin rankinta ajoa mitä Suomessa voi ajaa. Kun tietää miten Stadin taksit ajavat (kaasu tai jarrut pohjassa - ei vaihtoehtoja) niin ei ihme että autot kuluvat. Kadut ovat pölyä täynnä kun mm. nastoilla ajellaan märillä tai kuivilla baanoilla, ja kunnon hiekotus siihen päälle. Lunta tai jäätä kaduilla on n. 20 päivää vuodessa.

Mutta sitähän BMW autojen tietokoneet eivät ymmärrä. Öljyt ja -filsut sekä ilmafiltterit pitäisi tuollaisessa ajossa vaihtaa huomattavasti useammin kun mitä auto ilmoittaa.
BMW ei ole tehty Stadin taksariksi - Mersut ovat kiitos Vehon taksihuoltopalvelun.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 118
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Huuska » 10 Joulu 2014, 19:51

No mikähän se voitelee noita ohjureita ja ketjuja? Oletteko ikinä katsoneet öljynvaihdon jälkeen mitä tapahtuu dieselin öljylle? Astian pohjalle painuu raskaaampi aines joka on kuin hiomatahnaa! Ei taida suurin osa tään osion porukasta olla edes ikinä öljyjä vaihtanut!

Itsellä nyt 53 tkm mittarissa öljyt vaihdettu 15 tkm 36 tkm ja nyt menee jälleen vaihtoon, todennäkoisesti 10tkm vaihtoväli ja Mobil1 tai vastaava olisi paras vaihtoehto. Suodatin toki tulee vaihtaa joka vaihdon yhteydessä.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3754
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja salmol » 10 Joulu 2014, 21:18

No jos bemun huollon huoltopäällikkö sanoo ettei huoltovälejä ole tarvetta tihentää vaikka rahaa olisi miten paljon vaan, niin on se ihmemies joka vie. Kun kysyin että veisikö oman auton öljynvaihtoon ennen ajotietokoneen pyyntöä, niin sanoi ettei veisi.

Kyllä mä uskon ja en vienyt. Eka öljynvaihto oli 30 tkm paikkeilla (pyysi 34 tkm) ja seuraavaa ehdottaa 63 tkm kohdalle, vien 60 tkm paikkeilla, nyt 46 tkm ajettu.

En tiedä kuka on oikeassa ja kuka ei.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 10 Joulu 2014, 22:12

Eipä näitä jakopää ongelmia ole muissa moottoreissa esiintynyt ja samat huoltovälit niissäkin on. En ainakaan itse usko että pitkät öljynvaihtovälit olisi syynä n47 koneen ongelmiin. Joku perustavaa laatua oleva virhe jakopäässä täytyy olla... Toivottavasti uusi b47 on tässä suhteessa parempi.

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Ricracing » 11 Joulu 2014, 01:43

Huuska kirjoitti:No mikähän se voitelee noita ohjureita ja ketjuja? Oletteko ikinä katsoneet öljynvaihdon jälkeen mitä tapahtuu dieselin öljylle? Astian pohjalle painuu raskaaampi aines joka on kuin hiomatahnaa! Ei taida suurin osa tään osion porukasta olla edes ikinä öljyjä vaihtanut!

Itsellä nyt 53 tkm mittarissa öljyt vaihdettu 15 tkm 36 tkm ja nyt menee jälleen vaihtoon, todennäkoisesti 10tkm vaihtoväli ja Mobil1 tai vastaava olisi paras vaihtoehto. Suodatin toki tulee vaihtaa joka vaihdon yhteydessä.
Hyvä ja asiallinen kirjoitus Huuska.

Oletan että ajat F1x 520dA:lla? Ja kun kerran itse vaihdat öljyt (LL 0W-30) ja filtterin (totta kai), niin olisko mahdollista saada tänne kuvia tai jopa video mitä möhjää sieltä tulee ulos.

Olet varmaankin oikeassa kun sanot ettei monikaan ole koskaan nähdyt öljynvaihdon yhteydessä ulos tulevaa öljyä ja mitä sen seasta löytyy!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: F10 520d M-Sport
Paikkakunta: Kainuu

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja MKV » 11 Joulu 2014, 12:17

Ricracing kirjoitti:
Huuska kirjoitti:No mikähän se voitelee noita ohjureita ja ketjuja? Oletteko ikinä katsoneet öljynvaihdon jälkeen mitä tapahtuu dieselin öljylle? Astian pohjalle painuu raskaaampi aines joka on kuin hiomatahnaa! Ei taida suurin osa tään osion porukasta olla edes ikinä öljyjä vaihtanut!

Itsellä nyt 53 tkm mittarissa öljyt vaihdettu 15 tkm 36 tkm ja nyt menee jälleen vaihtoon, todennäkoisesti 10tkm vaihtoväli ja Mobil1 tai vastaava olisi paras vaihtoehto. Suodatin toki tulee vaihtaa joka vaihdon yhteydessä.
Hyvä ja asiallinen kirjoitus Huuska.

Oletan että ajat F1x 520dA:lla? Ja kun kerran itse vaihdat öljyt (LL 0W-30) ja filtterin (totta kai), niin olisko mahdollista saada tänne kuvia tai jopa video mitä möhjää sieltä tulee ulos.

Olet varmaankin oikeassa kun sanot ettei monikaan ole koskaan nähdyt öljynvaihdon yhteydessä ulos tulevaa öljyä ja mitä sen seasta löytyy!
Olen myös eri mieltä tuosta tiheämmästä öljyjen vaihdosta. En usko, että se on syynä näihin jakopääongelmiin. Syy on ennemminkin huonossa suunnittelussa ja jakopään rakenteessa.

Omaa kokemusta näistä BMW:n 20d moottoreista on M47 versiosta 200tkm ja nyt tästä N47 versiosta 60tkm. Öljyt olen vaihdattanut sen mukaan mitä ajotietokone ilmoittaa eli minun ajolla n. 30-35tkm välein. Edellinen M47 toimi todella hyvin. Ei mitään ongelmia, sivuääniä tms. moottorin suhteen. Sen verran satun tietämään, että nykyään kyseisellä autolla on ajettu jo ainakin se 250tkm ja vieläkin toimii ilman ongelmia. Öljyt vaihdettu edelleen yhtä harvoin.

Sen sijaan tämä N47 versio piti käyttää jakopääremontissa jo 19tkm kohdalla. Ei siinä öljyllä tai öljyn laadulla saati pitkällä öljynvaihtovälillä ole silloin mitään tekemistä tuon jakopääongelman kanssa. Itseasiassa ylimääräinen kahnuttava ääni alkoi kuulumaan jo paljon aiemmin tuota. Tarkalleen en muista, mutta joskus ennen 15tkm lukemaa.

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 635
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Havis » 11 Joulu 2014, 12:34

MKV kirjoitti:Olen myös eri mieltä tuosta tiheämmästä öljyjen vaihdosta. En usko, että se on syynä näihin jakopääongelmiin. Syy on ennemminkin huonossa suunnittelussa ja jakopään rakenteessa.

Omaa kokemusta näistä BMW:n 20d moottoreista on M47 versiosta 200tkm ja nyt tästä N47 versiosta 60tkm. Öljyt olen vaihdattanut sen mukaan mitä ajotietokone ilmoittaa eli minun ajolla n. 30-35tkm välein. Edellinen M47 toimi todella hyvin. Ei mitään ongelmia, sivuääniä tms. moottorin suhteen. Sen verran satun tietämään, että nykyään kyseisellä autolla on ajettu jo ainakin se 250tkm ja vieläkin toimii ilman ongelmia. Öljyt vaihdettu edelleen yhtä harvoin.

Sen sijaan tämä N47 versio piti käyttää jakopääremontissa jo 19tkm kohdalla. Ei siinä öljyllä tai öljyn laadulla saati pitkällä öljynvaihtovälillä ole silloin mitään tekemistä tuon jakopääongelman kanssa. Itseasiassa ylimääräinen kahnuttava ääni alkoi kuulumaan jo paljon aiemmin tuota. Tarkalleen en muista, mutta joskus ennen 15tkm lukemaa.
Uskon myös ettei jakopään ongelmia voi estää öljynvaihtoväliä tihentämällä, vaan syy löytyy jonkin sortin mitoitus- ja suunnitteluvirheestä. Jakopää kun on tässä aikojen kuluessa kohdannut tarpeita tehdä siitä sirompi ja lopulta roippeet siirretty tyystin moottorin etupäästä taakse vauhtipyörän puolelle. Tämä tietty jalankulkijoiden törmäystestien pisteiden maksimoimiseksi.

Mutta turbon ja sen voitelun hyvyyteen öljynvaihtovälin tihentäminen saattaakin tehdä ihan oikeasti gutaa.

Jos itselleni joskus tulee turbokoneine auto, meinasin käytää siinä puolet lyhyempää vaihtoväliä kuin vastaavan vaparikoneen ohje sanoo. Oli valmistaja sitten mitä mieltä hyvänsä.

BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 175
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BRot » 12 Joulu 2014, 15:50

X3:n vaihdettiin ketju ja tämä revisio oli tullut n. vuosisitten markkinoille. Autohan oli 2012.

3.12. on lähetetty tämä viesti: http://www.1erforum.de/bmw-118d/steuerk ... ost2258891
Google kääntäjällä englanniksi mielenkiintoisin lause postauksesta :
there is a new improved slide rails so that the problem / risk is resolved, he said. cost 1500 €
Kun tuota foorumia lueskelee niin sain käsityksen, että saksassa on goodwill voimassa 200tkm asti?

Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 118
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Huuska » 13 Joulu 2014, 09:31

Jos vika yksiselitteisesti osissa tulisi kaikissa N47 koneissa alkaa viat suurinpiirtein samoilla kilometreillä!
Alkuperäinen vika korjattiin muuttamalla kampuran päässä olevaa hammasratasta 3/2011.
Maahantuojan mukaan viat ovat yksittäisiä ja 9/10 huollon pitkäksi menosta tai koneen öljyn vähyydestä. Nuo alle 50tkm viat ovat yksittäisiä, mutta 150tkm ja enemmän ajetuissa vika yleistyy. Noilla kilsoilla on öljyt vaihdettu kolme kertaa ja turbot vaihtokunnossa ja konen öljytilan seinämät täynnä mustaa tervaista liejua.

Jenkeissä öljynvaihtoväli on laskettu 10000 mailiin kaikissa 2013 ja uudemmissa, miksiköhän ?http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=868291

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 13 Joulu 2014, 22:39

Mutta miksi vain jenkeissä? Miksei muuallakin muuteta huoltoväliä...

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 635
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Havis » 14 Joulu 2014, 10:02

BMW e90 kirjoitti:Mutta miksi vain jenkeissä? Miksei muuallakin muuteta huoltoväliä...
Jenkkilässä lakitoimistot on saaneet valmistajat varpailleen muutamilla läpimenneillä korvausvaatimuksillaan, joten siellä asiaan suhtaudutaan neuroottisen tarkasti.

USA on muutenkin asianajajien luvattu maa. Maalaisjärjen käyttö ei ole tarpeen kun kaikki pitää olla ohjeistettu tai huomautettu. Jos ei ole ja vahinko sattuu valmistaja maksaa, oli sitten kyse kuinka typerästä käyttövirheestä tahansa.

BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 175
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BRot » 17 Joulu 2014, 22:08

Niinhän täällä euroopassa ja suomessakin valmistajien pitäisi olla varpaillaan. On toki peiliinkatsomisen paikka kun suomen takuuasioiden hoito on keskieurooppaakin huonommalla tasolla.

inconel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Elo 2012, 10:08
Auto: E91 330d LCI

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja inconel » 19 Joulu 2014, 18:36

Huuska kirjoitti:Maahantuojan mukaan viat ovat yksittäisiä ja 9/10 huollon pitkäksi menosta tai koneen öljyn vähyydestä.
Se on kyllä harmi että juuri N47:lle on sattunut niin huonosti autosta huolta pitäviä ihmisiä, etteivät edes auton automaattisen öljymittarin varoituksia osaa huomioida. Onneksi vanhemmilla neloskoneisilla ja kaikilla kutoskoneisilla omistajat ovat fiksumpia! :thup:

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3754
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja salmol » 19 Joulu 2014, 19:26

inconel kirjoitti:
Huuska kirjoitti:Maahantuojan mukaan viat ovat yksittäisiä ja 9/10 huollon pitkäksi menosta tai koneen öljyn vähyydestä.
Se on kyllä harmi että juuri N47:lle on sattunut niin huonosti autosta huolta pitäviä ihmisiä, etteivät edes auton automaattisen öljymittarin varoituksia osaa huomioida. Onneksi vanhemmilla neloskoneisilla ja kaikilla kutoskoneisilla omistajat ovat fiksumpia! :thup:
:D
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Ricracing » 21 Joulu 2014, 01:48

Huuska kirjoitti:Jos vika yksiselitteisesti osissa tulisi kaikissa N47 koneissa alkaa viat suurinpiirtein samoilla kilometreillä!
Alkuperäinen vika korjattiin muuttamalla kampuran päässä olevaa hammasratasta 3/2011.
Maahantuojan mukaan viat ovat yksittäisiä ja 9/10 huollon pitkäksi menosta tai koneen öljyn vähyydestä. Nuo alle 50tkm viat ovat yksittäisiä, mutta 150tkm ja enemmän ajetuissa vika yleistyy. Noilla kilsoilla on öljyt vaihdettu kolme kertaa ja turbot vaihtokunnossa ja konen öljytilan seinämät täynnä mustaa tervaista liejua.

Jenkeissä öljynvaihtoväli on laskettu 10000 mailiin kaikissa 2013 ja uudemmissa, miksiköhän ?http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=868291
Yli 150 tkm ajetuissa autoissa öljyt vaihdettu vain kolmeen kertaan? Ei ihme että koneet paukkuu.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3754
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja salmol » 21 Joulu 2014, 10:42

Kyllä se taitaa yli 150 tkm ajetuissa olla öljyt 4 kertaa vaihdettu.

Eka reilu 30 tkm, toinen reilu 60 tkm, kolmas vajaa 100 tkm ja neljäs reilu 130 tkm. Siis jos noudattaa auton huolto-ohjelman pyyntöjä.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6