Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Tsei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 02 Tammi 2013, 22:17
Auto: F11 530d xDrive -11

Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Tsei » 24 Loka 2014, 11:04

Olen yrittänyt löytää tietoa siitä miten ensiasennnus-Webasto käyttäytyy, mutta tätä tietoa ei tunnu löytyvän mistään. Kiinnostaisi seuraavat asiat:
-meneekö Webasto päälle automaattisesti kylmäkäynnistyksen yhteydessä lämmityksen nopeuttajana, kuten E61:ssa tuntui olevan? Vai onko toiminnassa vain silloin kun se erikseen kytketään päälle?
-Kun Webasto laitetaan päälle esim. kaukosäätimestä niin onko päällä sen puoli tuntia riippumatta siitä ajetaanko autolla sinä aikana?

Kyseessä on F11 vm. 2011. Autoon on tehty letkumuutos, jotta Weba lämmittää myös moottoria.

Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 268
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: F11 535dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Hydrophyte » 24 Loka 2014, 12:16

Tsei kirjoitti: -meneekö Webasto päälle automaattisesti kylmäkäynnistyksen yhteydessä lämmityksen nopeuttajana, kuten E61:ssa tuntui olevan? Vai onko toiminnassa vain silloin kun se erikseen kytketään päälle?
Itselläni on F11 2011 ja tehdas Webasto eli ei mitään muutettu Webastosta, lämmittää vain sisätilaa. Webasto käynnistyy, kun auto käynnistyy ja sitä ei pysty sammuttamaan iDrivestä eikä kauko-ohjaimesta ajon aikana. Jos ajaa lyhyen matkan ja sammuttaa auton, niin Webasto käy vielä muutaman minuutin. Varmaankin polttaa puhtaaksi palotilan ettei mene pikku hiljaa tukkoon.

strongelf
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Loka 2014, 10:45
Auto: F11 520dA 2015

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja strongelf » 03 Marras 2014, 22:47

Onko kokemusta tai tietoa miko ton Webastin Kaken kantama on?
2015 F11 520dA Business Exclusive

jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + F11 520d M-Sport -11

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja jleinonen » 04 Marras 2014, 11:38

Olisko vinkkiä paikasta Pirkanmaalla / Seinäjoki / Pori akselilla, joka osaisi tehdä tuon letkumuutoksen? Vai onko tästä jossain netin syövereissä hyvä ohje miten tehdään?

Uudelle maalle en viitsisi tämän takia ajella...

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 377
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 04 Marras 2014, 13:02

Tästä F10/11-sarjan Weban muutoksesta on ollut keskustelua jossain aiemmassakin säikeessä. Ainakin periaatteessa näissä pitäisi toimia sama muutos kuin E60/61-sarjalaisissa. Eli kiertoa säätelevän vaihtoventtiilin tilalle johtosarjaan laitetaan sopiva tehovastus simuloimaan vaihtoventtiilin kuormaa, jotta Weba ei mene vikatilaan. Venttiili lepotilassa kierto on sama kuin auton käydessä, eli sisätilat ja moottori lämpiävät.

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Böntti » 04 Marras 2014, 20:33

Me voitais jleinonen tutkia sun autosta että onko tuo Clavurionin mainitsema vastusmodaus mahdollinen. Letkumuutoksenkin voin lähtökohtaisesti tarvittaessa tehdä, vastusmodausmahdollisuus kannattaa kuitenkin tutkia ensin. Pistä mulle privaa niin katsotaan.

Olihan se Clavurion niin että E60 hyväksyy reilun neljänkymmenen ohmin vastuksen?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja TTE » 04 Marras 2014, 21:33

Onko nyt ihan varmaa, että näissä uusissakin on sama homma, että ei lämmitä kuin sisätiloja? Meinaan kun pakkasaamuna laitan kakesta weban päälle, niin konepellissä on moottorin kohdalla sulanut kohta ja vaikuttaisi siltä kuin olisi konekin saanut lämmöstä osansa...

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Böntti » 04 Marras 2014, 22:28

Kyllä, JOS se weba on asennettu bemarin ohjeiden mukaan. Tuossa asennuspaketti ja selitys että lämmittää vain sisätilat:
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 4/64_1910/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 377
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 05 Marras 2014, 17:54

Böntti kirjoitti:Olihan se Clavurion niin että E60 hyväksyy reilun neljänkymmenen ohmin vastuksen?
Näin minäkin muistelen. Tovi siitä, kun noita vastuksia tuli ostettua jemmaan, enkä nyt pääsee tallille tarkistamaan. Jos F10/11 itkee liian pienestä kuormasta, niin laittaa kaksi rinnan. KLIK

Oletko vielä ISTA:n kaavioista tutkaillut, missä vaihtoventtiili fyysisesti majailee näissä?

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Böntti » 05 Marras 2014, 20:11

Oon tutkaillu, näyttäis olevan Webaston etupuolella. Itse Weba on puskurin sisällä, kuskinpuoleisen eturenkaan etupuolella. Täytyy mennä ti-halliin nosturille, irroittaa ensin sisälokari ja mahdollisesti pohjamuovi, josko pääsis piuhoihin käsiksi ilman puskurin irroitusta. Webaston pinnijärjestystä ei ISTAsta löydy, sen vuoksi pitää saada venttiili kaivetua esiin. Olisko sulla tai jollain muulla F1x tehdaswebaston asennusohjetta? Tornion gurulta se varmaan ainakin löytyis. Ensimmäisenä täytyy tietenkin tarkistaa että Weba on yleensäkkin kytketty sarjaan muun kierron kanssa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

Sauman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 08:55
Auto: F10 530d -10

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Sauman » 06 Marras 2014, 16:50

Böntti kirjoitti:Oon tutkaillu, näyttäis olevan Webaston etupuolella. Itse Weba on puskurin sisällä, kuskinpuoleisen eturenkaan etupuolella. Täytyy mennä ti-halliin nosturille, irroittaa ensin sisälokari ja mahdollisesti pohjamuovi, josko pääsis piuhoihin käsiksi ilman puskurin irroitusta. Webaston pinnijärjestystä ei ISTAsta löydy, sen vuoksi pitää saada venttiili kaivetua esiin. Olisko sulla tai jollain muulla F1x tehdaswebaston asennusohjetta? Tornion gurulta se varmaan ainakin löytyis. Ensimmäisenä täytyy tietenkin tarkistaa että Weba on yleensäkkin kytketty sarjaan muun kierron kanssa.
Tuossa kesällä kun käytin sumuvaloja irti, niin havaitsin että se vaihtoventtiili on kuskinpuolen sumuvalon vieressä, eli kun irrottaa sen ritilän niin siinä se on kuin sonnin otsassa :)
Tuota kautta liittimen saa irti ja vastuksen paikoilleen, en ole tosin vielä omaani tuota vastusmodia tehnyt...

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 377
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 06 Marras 2014, 17:46

No tuohan kuulostaa helpolta paikalta modauksen suhteen. Ainakin vanhemmissa vaihtoventtiilin liitin on samanlainen, kuin lasinpesureiden suuttimien lämmityksessä. Eli risoista pesusuuttimista saa suoraan sopivan liittimen johtoineen. Näin vastuksen voi jo valmiiksi pöydällä kolvata liittimen johtoihin ja paikan päällä vain vaihtaa vastus suoraan liittimellä vaihtoventtiilin tilalle.

Ceeray
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Loka 2014, 12:05

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Ceeray » 06 Marras 2014, 22:53

Ei kai se nyt noin helposti voi mennä, pitäähän sitä lukita se weba kerran pari ja paskailla kamat ja tusata turhaan tunti kaks.. ;)

Vielä kun joku varmistaa sen liitinhomman niin pitää puuhata. Ei vaan itte ehdi mitään muuta ku paskailemaan autoa tällä hetkellä. Sinänsä kivaa sekin, ei ole vielä vituttanu tuon 530xdatn hankinta.. :mus:

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Böntti » 08 Marras 2014, 05:26

Juu ISTAn kuvissa näkyy hyvin että siihen venttiiliin tosiaan pääsee käsiksi kun ottaa sumarin vieressä olevan ritilän irti. Sen pitäis itseasiassa näkyä sen ritilän läpikin.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + F11 520d M-Sport -11

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja jleinonen » 08 Marras 2014, 14:13

Tuossahan tuo ilmeisesti näkyy.

https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Böntti » 09 Marras 2014, 04:40

Siinähän se.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Böntti » 11 Marras 2014, 17:08

Noniin, äsken tutkittiin ja hutkittiin tuon jleinosen auton kanssa. Otettiin kuskinpuoleisen sumuvalon vieressä oleva ritilä pois ja siinähän se vaihtoventtiili sitten olikin, aukon vasemmassa reunassa. Autossa on N47-moottori ja tehdaswebasto näytti olevan kytkettynä samalla tavalla sarjaan kuin E6x-malleissa, joten tehovastuskikka todettiin mahdolliseksi. Sähköliitin oli sen verran hankalassa paikassa että suosiolla katkaistiin venttiilille menevä johtopari ja kolvattiin piuhoihin venttiilin tilalle 47ohm/25w tehovastus:
Kuva
Tämän jälkeen kokeiltiin Webastoa ja kyllähän se tietenkin lämmitti sekä moottorin että sisätilan, ja tämä vastuskoko kelpasi ainakin kymmenen minuutin kokeilun ajan. Vastuksen saa ruuvattua kiinni vesiventtiiliin, siinä on ruuville sopivia reikiä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 377
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 11 Marras 2014, 18:04

:thuup:

Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Major » 12 Marras 2014, 13:30

Taas on gurut ollu asialla ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tehdasasenteisen Webaston sielunelämästä (F11)

Viesti Kirjoittaja Böntti » 12 Marras 2014, 14:05

Alkuperäisen virityksen keksimisestä (E6x) menee mun tiedon mukaan pisteet Clavurionille ja Ceeraylle :thuup:
Tässä autossa on muuten M-sport korisarja, normaaleilla puskureilla olevasta autosta saattaa saada sen sähköliittimen jopa irroitettua.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128